معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ در بازار ایران

بررسی لپ تاپ HP Victus 16

لپ تاپ استوک گیمینگ Hp Victus 16 می‌تواند برای گیمرها و انجام پروژه‌های سنگین بسیار پرقدرت و سریع عمل کند. غول‌های گیمینگ در بازار خیلی متنوع هستند اما شرط اول قابل اعتماد بودن آن‌ها است. شرکت HP یکی از قدیمی‌ترین سازنده‌های لپ تاپ‌های گیمینگ است.

اولین برگ برنده‌ لپ تاپ گیمینگ Hp Victus 16 قیمت پایین آن است. لپ تاپ‌های گیمینگ Hp Victus 16 نسبت به تمامی هم رده‌های خود در بازار ارزانتر هستند البته این ارزانی تأثیری در کیفیت آن نداشته است.

مشخصات لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16

لپ تاپ گیمینگ Hp Victus 16 از مادربرد HP 88F8 استفاده کرده و شما بسته به نیاز خود می‌توانید رم و حافظه‌ آن را ارتقاء دهید. علاوه بر ارتقاء رم اگر به کانفینگ لپ تاپ‌های گیمینک اچ پی Victus 16 نگاه کنید پردازنده قوی و کارت گرافیک عالی دارندT البته به نسبت بازار قیمت مناسب‌تری دارند.

پردازنده به کار برده شده در لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16 از آخرین ورژن‌های شرکت اینتل و AMD است. به عنوان مثال پردازنده Ryzen7-5800H دارای ۸ هسته، ۱۶ رشته آنلاک شده، حافظه کش ۱۶MB و فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز است و برای پروژه‌های سنگین مناسب است.

همانطور که اشاره کردیم لپ تاپ استوک Victus 16 علاوه بر پردازنده (CPU) بالا، دارای حافظه رم قابل ارتقاء تا ۶۴GB است و سرعت انجام پروژ‌های سنگین را بیشتر خواهد کرد. گیمرها با خیال راحت می‌توانند به لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16 برای اجرا شدن بازی‌های ۲۰۲۲ اعتماد کنند.

کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی Victus 16

کارت گرافیک‌های قوی در مصرف شارژ باتری لپ تاپ گیمینگ Hp Victus 16 بسیار تأثیر گذارند. شرکت HP برای جلوگیری از مصرف زود هنگام شارژ از کارت گرافیک‌های On bord استفاده کرده‌ است. شما هنگام انجام کارهای عادی از کارت گرافیک On bord لپ تاپ استفاده می‌کنید و زمانی که شروع به انجام پروژه‌های سنگین کنید یا در حال انجام بازی باشید، کارت گرافیک سوئیچ می‌شود و وارد مدار کارت گرافیک اصلی خواهد شد.

کارت گرافیک‌های RTX3050 یا RTX3060 در گروه بهترین و قوی‌ترین کارت گرافیک‌های موجود هستند، هرچند میزان حافظه آن بالا باشد عالی‌تر عمل می‌کند. تصویر خروجی آن FHD است و یکی از فیلترهای مهم برای گیمرها است.

مشخصات ظاهری لپ تاپ ۱۶ اینچی گیمینگ Victus

لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16 ظاهری ساده و در عین حال شیک دارد. ضخامت ۲۴ میلی‌متری، وزن نسبتاً سبک (۲٫۴ کیلوگرم) و ابعاد ۳۷۰*۲۶۰*۲۳٫۵ میلی‌متری برای حمل و نقل تا حدودی می‌تواند مناسب باشد.

لپ تاپ استوک اچ پی Victus 16 با وجود اینکه در دسته لپ تاپ‌های گیمینگ قرار دارد اما ضخامت بسیار کمتری نسبت به بقیه دارد و این تغییر چشم‌گیری در ساخت لپ تاپ‌های حوزه‌ گیمینگ است.

صفحه کلید جزیره‌ای با نور پس زمینه RGB مورد پسند گیمرها است، در کل ظاهری بسیار شیک که در عین سادگی زیبایی خاصی به لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16 می‌بخشد.

جنس بدنه و لولاها به ترتیب از پلاستیک فشرده و فلز محکم است. بدنه پلاستیکی تا حدودی می‌تواند در برابر ضربات احتمالی مقاوم باشد.

مشخصات صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus 16

صفحه نمایش ۱۶ اینچی FHD از نوع IPS LCD، دارای روکش مات، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۱۳۶ پیکسل بر اینج برای گیمرها نسبتاً عالی به نظر می‌رسد. روشنایی نمایشگر در ماکسیمم حالت خود تا ۲۵۰ نیت خواهد رسید و تا حدودی در فضای آزاد و پر نور شما را اذیت نخواهد کرد.

پورت و اتصالات hp Victus 16

  • ورودی برق
  • پورت RJ45
  • HDMI 2.1
  • پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵GB/S
  • پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C با پهنای باند ۵GB/S و پشتیبانی از Display Port 1.4
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی برای اتصال هدفون/میکروفون
  • درگاه کارت SD

لپ تاپ اچ پی ۱۶٫۱ اینچ VICTUS 16 Core i7-11800H FULL HD

VICTUS سری اقتصادی شرکت اچ پی است که در کنار قیمت به صرفه ای که دارد عملکرد قابل قبولی را نیز ارائه می دهد. HP با ارائه این سری سعی کرده بیشترین بهره وری را با کمترین هزینه به کاربر بدهد تا با بودجه کمتر نیز یک لپ تاپ با عملکرد رده بالا داشته باشند. لپ تاپ اچ پی ۱۶٫۱ اینچ VICTUS 16 Core i7-11800H FULL HD از مدل های برتر این سری است که با صفحه نمایش ۱۶٫۱ اینچ، پردازنده Core i7 نسل ۱۱ اینتل و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 طراحی و عرضه بازار می شود. علاوه براینکه قیمت لپ تاپ اچ پی VICTUS 16 به صرفه است، قظعات سخت افزاری قدرتمندی نیز در آن به کار رفته که می توان به عنوان یک مدل گیمینگ از آن برای اجرای بازی های سنگین استفاده کرد.
لپ تاپ اچ پی ۱۶٫۱ اینچ VICTUS 16 Core i7-11800H FULL HD یک مدل گیمینگ است به همین دلیل نیز از پردازنده گرافیکی عالی نیز برخوردار است و قدرت پردازشی قابل قبولی را نیز دارد. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ RTX 3060 با ظرفیت ۶ گیگابایت از شرکت انویدیا است که قابلیت اجرای هر گونه بازی گرافیکی و سنگین را دارد، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی IPS با کیفیت FULL HD نیز به شما امکان می دهد تا بازی بدون لگی را تجربه کنید.

حتما بخوانید
تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی؟

لپ تاپ اچ پی 16.1 اینچ VICTUS 16 Core i7-11800H FULL HD

بهره گیری VICTUS 16 پردازنده نسل ۱۱ اینتل

لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16 Core i7 به پردازنده هشت هسته ای نسل ۱۱ اینتل مجهز شده که با استفاده از فناوری Turbo Boost فرکانس پردازشی را تا ۴٫۶ گیگاهرتز افزایش می دهد. علاوه براین، لپ تاپ اچ پی VICTUS 16 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 است و از پردازنده گرافیکی ۶ گیگابایت RTX 3060 نیز بهره می برد.

بهره گیری VICTUS 16 پردازنده نسل 11 اینتل

صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی لپ تاپ اچ پی VICTUS 16

صفحه نمایش استفاده شده در لپ تاپ VICTUS 16 Core i7-11800H FULL HD از نوع IPS است که کیفیت تصویر FULL HD را ارائه می دهد. شاید کیفیت تصویر فول اچ دی و صفحه IPS برای یک نمایشگر ۱۶ اینچ عالی به نظر نرسد اما نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی صفحه نمایش اجرایی بدون لگ را ایجاد می کند که خود رضایت بخش گیمرها است و تجربه بی نظیری را کسب خواهند کرد. میزان روشنایی صفحه نمایش این لپ تاپ Core i7 اچ پی ویکتوس در حدود ۳۰۰ نیت است که برای مکان های عمومی عالی است و تصویر واضحی ارائه می دهد اما اگر بخواهید زیر نور مستقیم آفتاب از آن استفاده کنید ممکن است تمام جزئیات را مشاهده نکنید.

صفحه نمایش 144 هرتزی لپ تاپ اچ پی VICTUS 16

کانکتورهای خروجی لپ تاپ اچ پی گیمینگ ویکتوس

بیشتر درگاه های لپ تاپ VICTUS 16 Core i7-11800H در سمت چپ آن قرار گرفته اند که به ترتیب دارای ورودی برق، درگاه شبکه RJ-45 – پورت HDMI – پورت USB Type-A – USB Type-C، جک ۳٫۵ میلی متری و اسلات حافظه SD است. اما در قسمت سمت راست لپ تاپ ۱۶٫۱ اینچ اچ پی VICTUS 16 تنها دو پورت USB Type-A وجود دارد و فضای خالی بیشتری در این قسمت وجود دارد.

کانکتورهای خروجی لپ تاپ اچ پی گیمینگ ویکتوس

خرید و قیمت لپ تاپ VICTUS 16 در آترین کالا

لپ تاپ اچ پی ۱۶٫۱ اینچ VICTUS 16 Core i7-11800H یک مدل گیمینگ است که از پردازنده نسل ۱۱ اینتل، ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک ۶ گیگابایت RTX 3060 بهره می برد. این لپ تاپ با اندازه صفحه نمایش ۱۶٫۱ اینچ طراحی شده که برای نمایش و اجرای بازی مناسب است و به طور کامل می توانید جزئیات را مشاهده کنید. علاوه بر سخت افزاری قدرتمند و نمایشگر با کیفیت بالا، این لپ تاپ FULL HD ویکتوس از طراحی سبک و جمع و جوری نیز برخوردار است، اما صفحه کیبورد آن فاقد نورپردازی است که شاید زیاد مورد رضایت گیمرها نباشد.

مشخصات لپ‌تاپ HP Victus 16 Ryzen 5 5600H

لپ‌تاپ HP Victus 16 از جدیدترین محصولات برند خوش ‌آوازه HP است که با مشخصاتی عالی عرضه شده تا در میدان پررقابت لپ‌تاپ‌ های حرفه ای جایگاهی بالا را کسب کند. HP از برندهای فعال در عرصه تکنولوژی بوده که با ارائه لپ‌تاپ هایی قدرتمند در تنوع بالا بخش عظیمی از فروش بازار را از آن خود کرده است. لپ‌تاپ HP Victus 16 جزو جدیدترین مدل ‌های عرضه شده توسط برند HP است که در سری مدل‌ های مخصوص گیمینگ با نام Victus روانه بازار می‌ شود. این سری از مدل‌های HP در قیمت عالی و مشخصاتی ایده‌آل برای گیمینگ تولید شده‌اند.

حتما بخوانید
معرفی انواع دستگاه تصفیه هوا دستگاه تصفیه هوا چی بخریم؟

طراحی این لپ‌تاپ بی ‌نهایت شیک بوده و از ابعاد متناسب با صفحه کیبوردی که دسترسی راحتی را در هر حالتی برایتان فراهم می‌کند تشکیل شده است. این لپ‌تاپ HP دارای پردازشگر سری Ryzen 5 5600H بوده و برند سازنده پردازنده آن اینتل می ‌باشد. ۴ گیگابایت حافظه برای پردازنده گرافیکی تعبیه شده که قدرت پردازش تصاویر را برای بخش گیمینگ ارتقاء می‌دهد. وضوح تصویر فول اچ‌دی برای لپ‌تاپ در نظر گرفته شده و کیفیت تصویری عالی با نمایش جزئیات کامل تصویر را ارائه خواهد داد.

اندازه نمایشگر ۱۶٫۱ اینچ بوده و جزو مدل‌هایی با سایز نمایشگر بالا محسوب می ‌شود. حافظه داخلی لپ‌تاپ اچ‌پی مدل Victus 16 برابر با ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD است که سرعت انتقال داده فوق العاده را ارائه می ‌دهد. برای آشنایی کامل با مشخصات این لپ‌تاپ خوش خط و خال گیمینگ در ادامه با ما همراه شوید.

لپ‌تاپ HP Victus 16

طراحی و دیزاین لپ‌تاپ

رنگ مشکی برای لپ‌تاپ همواره پرطرفدارترین رنگ بوده و استفاده از رنگ مشکی برای طراحی از بهترین ویژگی‌ های ظاهری مدل Victus 16 محسوب می ‌شود. جالب است بدانید شرکت HP این مدل لپ‌تاپ را در رنگ سفید و آبی بسیار شیک نیز با کمی مشخصات متفاوت تولید کرده تا گزینه‌ های بیشتری را برای انتخاب مدل مد سلیقه کاربران ارائه دهد. شما می ‌توانید در ارتباط با شماره تماس‌های درج شده در فروشگاه سینا لپ‌تاپ از مدل‌هایی با مشخصات و رنگ متمایز Victus 16 اطلاع پیدا کنید.

تمایزی که در طراحی سری لپ‌تاپ های Victus اچ‌پی وجود دارد مربوط به استفاده از حک آرم اختصاصی است. در بخش پایین نمایشگر و قسمت رویی صفحه نمایش حرف V حک شده که نشان از قرارگرفتن در سری مدل‌های بالارده Victus است. با توجه به این موضوع که سایز نمایشگر این لپ تاپ برابر با ۱۶٫۱ اینچ است دارای ابعادی نسبتا بزرگ می باشد. در واقع ابعاد این دستگاه برای کسانی که اغلب لپ تاپ را با خود حمل می کنند مناسب نخواهد بود. در عوض نمایشگر بزرگی که اندازه گسترده لپ تاپ فراهم کرده آن را برای تماشای فیلم و گیمینگ به یک گزینه فوق العاده تبدیل کرده است.

کیبورد لپ تاپ Victus 16 در ایده‌آل ترین حالت طراحی شده تا هنگام تایپ دسترسی راحتی به دکمه های آن داشته باشید. دکمه های کیبورد بسیار انعطاف پذیر هستند و در صورت استفاده مداوم موجب خستگی دست کاربران نمی شوند. از بهترین ویژگی های ظاهری در این لپ تاپ ۱۶٫۱ اینچی می توان به تاچ پد (Touch Pad) بزرگ اشاره کرد. این تاچ پد دسترسی فوق العاده راحتی به انجام عملیات مربوط به لپ تاپ را بدون نیاز به ماوس ارائه می دهد. همچنین کیبورد دارای بخش نام پد بوده و اعداد موجود روی کیبورد به راحتی کارهای محاسباتی کمک زیادی می‌ کند.

طراحی لپ‌تاپ HP Victus 16

وضوح واقعی تصویر

رزولوشن بالا در نمایشگر لپ‌تاپ یکی از اصلی ترین معیارهایی است که در خرید لپ تاپ نقش دارد. برخورداری از وضوح تصویر مناسب جزئیات رنگی دقیق تری از هر صحنه را به بیننده نمایش می دهد تا حسی واقع گرایانه از نمایش انواع محتوا را برای کاربران به همراه داشته باشد. در لپ تاپ HP Victus 16  وضوح تصویر Full HD برای نمایش محتوا استفاده شده است. این وضوح رزولوشن بالا معادل ۱۹۲۰×۱۰۸۰ را ارائه داده که تراکم بسیار بالایی را در پیکسل های نمایشگر ایجاد می کند.

با این وضوح بالا نمایش گستره رنگ های یک طیف رنگی افزایش یافته و در نتیجه رنگ ها و سایه های تصویر به خوبی از هم تفکیک می شوند. وضوح تصویر فول اچ دی با رزولوشن بالا جزئیات رنگی فوق العاده ای از هر تصویر را به نمایش گذاشته که وضوح واقعی را برای نمایش انواع محتوا شامل فیلم و بازی های ویدیویی عرضه می کند. کیفیت تصویر فول اچ دی وضوح رنگی بالا را برای صفحه نمایش ۱۶٫۱ اینچی لپ‌تاپ HP Victus 16 به ارمغان می آورد.

حتما بخوانید
تلویزیون ال جی بخریم یا سامسونگ؟

وضوح عالی با لپتاپ HP

مشخصات پردازنده

پردازنده را می توان از اصلی ترین بخش های مربوط به لپ تاپ در نظر گرفت که وظیفه پردازش داده های موجود در دستگاه را برعهده دارد. انواع پردازنده های اصلی در لپ‌تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب آن ها را مدل‌های مختلف از برند اینتل تشکیل می دهند. در بخش پردازنده لپ تاپ HP Victus 16 از CPU قدرتمند Ryzen 5 5600H با توان پردازشی بالا استفاده شده است. این پردازنده کارایی عالی را ارائه داده و از نوع ۵۶۰۰ می باشد.  نسل ۱۱ بوده و پردازنده لپ تاپ از نوع نسل ۱۱ با کارایی فوق العاده می باشد.

با در نظر گرفتن حرف H در ساختار CPU متوجه قدرت پردازشی بسیار بالای آن شده ایم که قدرت پردازش فوق العاده ای را برای بخش پردازشی داده ها دارد. این نوع پردازنده عملکرد بی نقصی را برای لپ تاپ HP Victus 16 در راستای ارائه قابلیت های گیمینگ و گرافیکی بالا عرضه می کند. پس با یک نتیجه گیری کلی می توان عملکرد پردازنده را در این لپ تاپ را بسیار عالی و بدون مشکل در نظر گرفت.

لپ تاپ HP Victus 16

پردازنده گرافیکی HP Victus 16

پردازنده گرافیکی در خرید لپ تاپ برای اشخاصی که کارهای گرافیکی سنگین انجام می دهند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در واقع لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16 Ryzen 5 به دلیل قرارگیری در سری مدل های گیمینگ ویکتوس دارای مشخصاتی بسیار عالی در بخش پردازنده گرافیکی است. نوع پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از RTX است که از برند خوشنام NIVIDIA بوده و در حال حاضر بالاترین نوع پردازنده گرافیکی این برند محسوب می شود. RTX 3050  مشخصات کامل از بخش پردازنده گرافیکی است که با به حافظه گرافیکی ۴ گیگابایت مجهز شده است. به طور کلی با این میزان حافظه از نوع RTX 3050 می توان گفت قدرت گرافیکی بی نقصی برای لپ تاپ اچ پی ایجاد شده و تولید و ارسال تصاویر به خروجی نمایشگر لپ تاب بسیار ایده آل خواهد بود.

مشخصات عالی پردازنده گرافیکی باعث شده لپ تاپ HP Victus 16 یک مدل گیمینگ تمام عیار باشد که بهترین حالت از نمایش جزئیات بازی های ویدیویی با گرافیک بالا را به نمایش می گذارد.

پردازنده گرافیکی HP 16

مشخصات حافظه HP Victus 16

  • حافظه داخلی لپ تاپ که تحت عنوان حافظه هارد نیز از آن نام برده شده از نوع SSD بوده و فضای داخلی ۵۱۲ را در اختیارتان قرار می دهد. با این فضای ذخیره سازی گسترده توانایی نصب و دانلود انواع برنامه های موردنیاز برای لپتاپ را خواهید داشت و در کنار آن فضایی عالی برای ذخیره انواع محتوا و اطلاعات را در اختیار دارید و قابلیت نصب ۲ حافظه ی اس اس دی از نوع m2 sata را به صورت همزمان دارد.
  • حافظه RAM که با عنوان حافظه تصادفی وظیفه نگه داری موقت اطلاعات را بر عهده دارد در لپتاپ HP Victus 16 برابر با ۸ گیگابایت از نوع DDR5 می باشد. حافظه RAM با این مشخصات قدرت پردازش لپتاپ را تا حد فوق العاده ای ارتقا بخشیده و سرعت ذخیره اطلاعات و پردازش کارها را تا حد زیادی افزایش می دهد و همچنین قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت را دارد .

پورت‌های ورودی و اتصالات

  1. لپ‌تاپ HP Victus 16 دارای ۱ ورودی از نوع Type-C با سرعت فوق العاده و سیگنال دهی ۵ گیگابیت بر ثانیه است.
  2. یک ورودی USB از نوع Type-A با سیگنال دهی ۵ گیگابیت برای Sleep و شارژ HP تعبیه شده و در نهایت ۲ ورودی USB دیگر در بخش اتصالات لپتاپ وجود دارد که تعداد درگاه های USB لپتاپ را به ۳ عدد می رساند.
  3. ۱ عدد ورودی HDMI ارتباط راحت میان انواع نمایشگر تلویزیون و مانیتور را با لپ تاپ اچ پی برقرار می سازد.
  4. جک میکروفون/هدفون با اندازه ورودی استاندارد یکی دیگر از پورتهای پرکاربرد لپ تاپ بوده که اتصالات کاربردی را برای لپ تاپ به همراه دارد.
  5. پورت LAN برای اتصال به شبکه داخلی در نظر گرفته شده است. البته با وجود پشتیبانی از Wi-Fi در سرعت و پهنای باند عالی نیاز به این پورت کاهش می یابد.
  6. در نهایت ورودی microSD برای اتصال به مموری کارت بخش اتصالات فیزیکی لپ تاپ را تکمیل می کند.
  7. بلوتوث ورژن ۵ راحت ترین راه ارتباط بی سیم با سرعت فوق العاده را در اختیارتان قرار خواهد داد.
حتما بخوانید
هفت دلیل قیمت تلویزیون سامسونگ ۴۳ اتلاف وقت است

لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس HP Victus 16 صفحه ۱۶٫۱ اینچی FHD پردازنده Core i5-11400H گرافیک چهار گیگ انویدیا ۴GB-RTX 3050

 لپ تاپ گیمینگ اچ پی سری ویکتوس از جمله سری های پرطرفدار این کمپانی می باشد که همیشه با استفاده از طراحی های بروز و متنوع خود نظرات خیلی از کاربران گیم و گرافیک را به خود جلب کرده است. این لپ‌تاپ با ضخامت حدودا ۲۴ میلی‌متری و وزن ۲٫۴۶ کیلوگرمی، اندازه‌ی معقول و خوبی دارد ولی برای جابه‌جایی دائمی مناسب نمی‌باشد . کیبورد جزیره‌ای مجهز به نور پس‌زمینه می‌باشد یکی از بروز ترین تغییرات اصلی در بخش طراحی ظاهری لپ تاپ های گیمینگ اچ پی میباشد . تاچ‌پد یک‌تکه‌ی بزرگ با حساسیت بالا و تنوع خوب پورت‌ها ازجمله امکانات این محصول هستند.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس 16

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۶ :

سری لپ‌تاپ‌های ویکتوس کمپانی اچ پی از محصولات حرفه‌ای گیمینگ این کمپانی هستند که سخت‌افزارهای قوی و امکانات متعددی دارند و مخصوص کاربری‌های حرفه‌ای و گیمرها طراحی شده‌اند. یکی از جدید ترین مدل‌های گیمینگ HP Victus 16 نام دارد و یک مدل ۱۶ اینچی است. صفحه‌نمایش لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16 Core i5 اندازه‌ دقیق ۱۶٫۱ اینچی دارد، پنل IPS با وضوح Full HD که با بهره‌مندی از روکش مات قابلیت استفاده در هر فضایی را برای کاربر خود فراهم میکند. برای مشاهده مشخصات لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16 با ما همراه باشید.

ابعاد ۳۶٫۹۲ * ۲۴٫۸ * ۲٫۳ سانتی متر
وزن ۲٫۴۶ کیلوگرم

پردازنده ی مرکزی

سازنده ی پردازنده Intel
سری پردازنده Core i5
مدل پردازنده ۱۱۴۰۰H
حافظه کش ۱۲ مگابایت
فرکانس پردازنده ۲٫۷ گیگاهرتز تا ۴٫۵ گیگاهرتز

حافظه ی RAM لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۶

ظرفیت حافظه ی RAM ۸ گیگابایت
نوع حافظه ی RAM DDR4

حافظه ی داخلی

ظرفیت حافظه ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت
نوع حافظه ی داخلی SSD

پردازنده ی گرافیکی لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۶

سازنده پردازنده گرافیکی NVIDIA
مدل پردازنده گرافیکی RTX 3050
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی چهار گیگابایت

صفحه نمایش

اندازه ی صفحه نمایش ۱۶٫۱ اینچ
نوع صفحه نمایش IPS
دقت صفحه نمایش ۱۰۸۰×۱۹۲۰, Full HD
صفحه نمایش مات است
صفحه نمایش لمسی نیست

امکانات لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۶

درایو نوری ندارد
وبکم دارد
توضیحات وبکم HP Wide Vision 720p HD
مشخصات اسپیکر دو بلندگوی داخلی ساخت شرکت Bang & Olufsen
کیبورد با نور پس زمینه دارد
حسگر اثر انگشت ندارد
شبکه بی سیم Wi-Fi دارد
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi Intel® Wi-Fi 6 AX201 (2×۲)
پورت شبکه ی ethernet دارد
پورت VGA ندارد
پورت HDMI ندارد
پورت DisplayPort Mini DisplayPort, دارد
تعداد پورت USB 2.0 ندارد
پورت USB Type_C SuperSpeed USB Type-C® ۱۰Gbps, دارد
پورت eSata ندارد
پورت Thunderbolt ندارد
پورت Serial ندارد
بلوتوث نسخه ۵٫۰, دارد
تعداد پورت USB 3.0 و بالاتر سه عدد

سایر مشخصات لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۶

نوع باتری ۴ سلولی
توضیحات باتری باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۷۰ وات ساعت
سیستم عامل سیستم عامل ویندوز
توضیحات سیستم عامل غیر اورجینال, نسخه‌ی ۶۴ بیت قابل تغییر
اقلام همراه لپ تاپ شارژر و کابل برق_درایورهای لپ تاپ

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ۱۶ اینچی HP مدل Victus 16-e1

شرکت اچ پی در سال ۲۰۲۲ لپ تاپ ۱۶ اینچی گیمینگ Victus را به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ های گیمینگ Omen خود معرفی کرد. یکی از آن ها که با بهترین کافینگ معرفی شده لپ تاپ گیمینگ ۱۶ اینچی HP مدل Victus 16-e1 است.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی HP مدل Victus 16-d0 بسته

نقاط مثبت

  • ارزش خرید بالا
  • صفحه کلید راحت و عالی
  • صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی
  • نمایشگر با کیفیت ۱۰۸۰p

طراحی و ساختار لپ تاپ گیمینگ HP مدل ویکتوس ۱۶-e1

همه لپ تاپ های ویکتوس در حال حاضر دارای یک شاسی ۱۶ اینچی هستند. به دلیل اندازه بزرگ این لپ تاپ وزن آن هم کم نیست و حدود ۲٫۴ کیلوگرم وزن و ۲٫۳ سانتی متر ضخامت دارد.

حتما بخوانید
اسرار خودی برای کولر گازی آشکار شد

درب لپ تاپ را می توان با یک دست باز کرد. و حاشیه‌های بالا و کناری نسبتاً نازک به نظر می‌رسند، برخلاف قاب پایینی که لوگوی Victus را در خود جای داده است.

صفحه کلید

کار کردن با صفحه کلید جزیره‌ای ویکتوس بسیار راحت است. بازخورد کلیکی مناسب، NumberPad برای کارهای حسابداری، و نور پس زمینه از جمله امکانات این صفحه کلید است خب، بله، کلیدهای جهت نما به طرز غم انگیزی کوچک هستند و اگر به کلیدهای بزرگ نیاز دارید، سری Omen گزینه بهتری خواهد بود. علاوه بر این، روی پایه لپ تاپ، یک تاچ پد بسیار بزرگ خواهید دید که کاملاً خوب کار می کند. ما به‌ویژه تحت تأثیر سرعت پاسخگویی این تاچ پد قرار گرفتیم.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی HP مدل Victus 16-d0 صفحه کلید

بلندگوهای باکیفیت

اگر به تصاویر نگاه کنید، برند Bang & Olufsen را به وضوح می بینید. که این شرکت بلندگوهای باکیفیتی دارد.

وب کم HP Victus 16-e1

یک دوربین وبکم HD بالای صفحه نمایش وجود دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ۱۶٫۱ “IPS FHD پنل است.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی HP مدل Victus 16-d0 پورت های چپ

پورت ها و اتصالات لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16-e1

لپ تاپ گیمینگ HP Victus 16 Ryzen 7 شامل یک پورت USB-C با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه (با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 و قابلیت Sleep و شارژ)، یک درگاه HDMI 2.1 و سه درگاه USB-A (5Gbps) است که یکی از آنها قابلیت Sleep و Charge دارد. یک پورت شبکه اترنت گیگابیتی به سبک “Jaws” نیز در میان پورت ها دیده می‌شود.این پورت ها به شما این امکان را می‌دهد که یک جفت نمایشگر ۴K متصل کنید، یکی از طریق درگاه USB-C و دیگری از طریق خروجی HDMI. که این ویژگی نیاز به پورت Thunderbolt را از بین می برد.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی HP مدل Victus 16-d0 پورت های راست

سخت افزار لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Victus 16-e1

اچ پی لپ تاپ گیمینگ ویکتوس ۱۶ را با پردازنده مرکزی Ryzen 7 5800H که یک cpu ی ۴۵ واتی و ۸ هسته‌ای از سری Cezanne است عرضه کرده. Ryzen 7 5800H از فرکانس پایه ۳٫۲ گیگاهرتز و بوست ۴٫۷ گیگاهرتز به همراه گرافیک مجتمع Radeon 680M با ۱۲ واحد محاسباتی بهره می‌برد.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی HP مدل Victus 16-d0 قاب زیرین

لپ تاپ گیمینگ ۱۶٫۱ اینچی اچ پی مدل HP OMEN 16-B0004TX i7-11800H

سری لپ‌تاپ‌های  Omen شرکت HP از محصولات حرفه‌ای این شرکت هستند چون این شرکت محصولات رده بالای خود را با عنوان OMEN وارد بازار میکند این لپ تاپ ها که سخت‌افزارهای قوی و امکانات متعددی دارند و مخصوص کاربری‌های حرفه‌ای طراحی شده‌اند. یکی از جدیدترین مدل‌های این سری شرکت اچ پی را میتوان  لپ تاپ گیمینگ  ۱۶٫۱ اینچی اچ پی مدل  HP OMEN 16-B0004TX i7-11800H گفت و همان‌طورکه از اسم آن پیداست، یک مدل ۱۶٫۱ اینچی است.


طراحی  

بدنه این لپ تاپ از سنگ گرانیت باکیفیت استفاده شده است.طراحی لولاهای لپ تاپ به‌گونه‌ای است که با پنهان کردن آن‌ها، فاصله بین به کمترین میزان ممکن برسد.وزن دستگاه ۲٫۳ کیلوگرم است که با طراحی باریک و فشرده آن، جابه‌جایی آسان را برای کاربر فراهم می‌کند.


صفحه ‌نمایش

این لپ تاپ دارای پنل ۱۶.۱ اینچی FHD IPS و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت است.این صفحه‌نمایش با ۷ میلی‌ثانیه پاسخگویی و مات بودن آن‌یکی از بهترین صفحه‌های نمایش برای گیمرها است.


سخت‌افزار

در بخش سخت‌افزاری لپ تاپ اومن به پردازنده اینتل Core i7-11800H همراه با ۴ گیگابایت پردازنده گرافیکی نویدیا جیفورس  RTX 3050 Ti مجهز شده است. لپ تاپ گیمینگ  ۱۶٫۱ اینچی اچ پی مدل HP OMEN 16-B0004TX i7-11800H  دارای حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD آن میباشدباتری این لپ تاپ از باتری ۴ سلولی_ ۷۰ وات ساعتی پشتیبانی می‌شود.


کیبرد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ گیمینگ HP Omen 16 ساده اما زیبا است. نور پس‌زمینه سفید و کلیدهای آن تجربه دلپذیری را برای بازی های شما ایجاد می‌کند.. تاچ پد، در این نسخه ۱۹ درصد بزرگ‌تر شده است و سطحی لذت‌بخش در تماس دارد. قابلیت لمس هم‌زمان، جاگذاری ترک پد و ترکیبات میانبر ویژگی‌های جدیدی هستند که کاربری روزانه را بهتر کرده‌اند.


سیستم خنک کننده

همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید.این لپ تاپ از سیستم خنک‌کننده Omen Tempest پشتیبانی می‌کند که دارای یک فن ارتقا یافته (۲٫۵ برابر باریک‌تر و ۲ برابر تعداد پره‌های بیشتر) برای بهبود خنک کننده است. همچنین دارای فناوری Omen Dynamic Power است که می‌تواند انرژی را بین CPU و GPU (با مشاهده ظرفیت زمان واقعی آنها) برای گیم پلی بهتر توزیع کند. این فناوری از حسگر IR Thermopile استفاده می‌کند که دمای تماس مستقیم داخلی را مشخص می‌ک

دیدگاهتان را بنویسید