اسرار خودی برای کولر گازی آشکار شد

البته به جز نوع ۱۳۰۰۰ آن که سه فاز هست، همگی از نظر برقی تک فاز هستند. در فصل های گرم مثل تابستان به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولر گازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد. اجزاء الکتریکی کولر آبی -کابل رابط چهارسیم: جهت انتقال برق از کلید به کولر. اجزاء اصلی هواساز کمپرسور شامل روتورهای نر و مادگی میباشد، که مادامی که به طرف یکدیگر حرکت میکنند، حجم بین آنها و محفظه کاهش مییابد. واضح است که در این نوع تبخیر انرژی مصرف میشود، ولی مقدار انرژی مصرفی در مقایسه با تهویهٔ مطبوع بسیار کمتر است. جهت اطمینان از کیفیت هوای فشرده، به ویژه در صنایع حساسی که وجود روغن در آن یک امر بسیار تأثیرگذار میباشد، فیلترهای جذبی Activated Carbon یک راه حل بسیار ویژه و کاملاً اقتصادی را پیشنهاد میدهد. بسیاری از لپتاپهایی که دارای پردازنده قوی هستند ترمال گریس گرانقیمت و با کیفیت آنها پس از چند سال تبدیل به سنگ میشود در نتیجه اگر سرویس نشود در سیستمهایی که از کارت گرافیک مجتمع استفاده میکنند ممکن است مانیتور لپتاپ گاهی شروع به چشمک زدن به سیاهی بکند.

این برند آبگرمکنهای خود را به گونه ای تولید کرد که از کیفیت بسیار مطلوبی برقرار باشد و به واسطه بکارگیری متریال درجه یک توانست، نیاز به تعمیر پیکج را در دستگاههای خود به میزان قابل قبولی کاهش دهد. وقتیکه روتور میچرخد، پرهها به واسطه نیروی گریز از مرکز با دیوارههای استاتور تماس برقرار مینماید وقتیکه فاصله بین روتور و استاتور افزایش مییابد، هوا به داخل فرستاده میشود. توان مورد نیاز برای کمپرسور کمکی با افزایش نسبت فشار، افزایش مییابد، درحالیکه جرم در حال حرکت افت مینماید. مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولر گازی، اهمیت بهینهسازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب مینماید. این نوع از اسپلیت ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه ای مناسب برای محیط های مسکونی و اداری به خیاب می ایند. اگر در یک منطقه معتدل مرطوب زندگی میکنید، کمپرسورهای روتاری گزینه مناسب هستند. بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت میدهید کولر گازی پرتابل بهترین گزینه است. در نظر گرفتن ظرفیت مناسب که لازم است در زمان خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم.

حتما بخوانید
۶ مدل و سبک مختلف میز کنسول و نحوه‌ی چیدمان آن در خانه

در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید. بنابرین دستگاهی که مصرف انرژی آن به ازای ایجاد هر تن برودت کمتر باشد راندمان یا ضریب عملکرد بالاتری دارد که در این خصوص چیلر تراکمی نسبت به نوع جذبی در ازای مصرف انرژی برابر ، مقدار بیشتری گرما را از فضای داخل اتاق به بیرون منتقل می کند. لازم به توضیح است بالاترین سطح تصفیه هوا شستن هواست که در این فرایند کل آلودگی و ذرات معلق از هوا شسته میشود و هوای ۱۰۰٪ پاک و پاکیزه وارد فضای داخل آپارتمان یا فضای مسکونی میشود. هریک از اینها جزو لاینفک وسایل سرما ساز هستند که در صورت نبود هریک این فرایند امکانپذیر نمیباشد. مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولر گازی میتوان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد. چرخه انتقال گرما در برخی کولرهای گازی میتواند معکوس شود و از آن میتوان به عنوان بخاری نیز استفاده کرد؛ ولی در کولر آبی این امکان وجود ندارد.

این بدین معنی است که این نوع کمپرسور با ابعاد بیرونی کوچک میتواند با سرعت میله گردنده بالائی کارکند و جریان عظیمی را ترکیب نماید. یونیت داخلی این نوع اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف هوای مطبوع را در فضا پخش می کند. سیستمهای سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار میگیرند در نقاط مختلف متفاوت میباشند. برند آبسال در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. شرکت صنعتی بوتان در تدوین و اجرای استانداردهای ملی لوازم گازسوز ایران مشارکت دارد. قدیمیترین نمونهٔ کولر آبی در جهان، که همان بادگیر است در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. آب برای تبخیر شدن گرمای هوای درون جعبهٔ بیرونی کولر را جذب میکند و در نتیجه موجب خنک شدن هوا میشود هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن میگردد این کولر در نقاطی که دارای آب و هوای خشک هستند با بازده خوب کار میکنند.

حتما بخوانید
8 مسائل همه دارای کنترل تلویزیون سامسونگ هستند - یادگیری حل آنها

کولر گازی کولر آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، در این مناطق از کولر گازی بسیار زیاد استفاده میشود. در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکنش جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم صدا ترین کولری است که می توانید ان را انتخاب کنید و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. گروه صنعتی بوتان (سهامی عام) شرکتی واقع در ایران است که در زمینه تولید لوازم گرمایشی از جمله آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور فعالیت دارد. طی همین مدت، اکثر قطعات وارداتی آبگرمکن با قطعات ساخت داخلی جایگزین شدند و شرکت به صادرات قطعات ایرانی آبکرمکن به کشورهای اروپایی (آلمان، انگلستان و ایتالیا) پرداخت و سپس در دهه ۱۳۸۰ صادرات آبگرمکنهای ساخت ایران به کشورهای اروپایی را آغاز کرد و در ادامه به تولید و عرضهٔ محصولات جدیدی چون شوفاژ دیواری گازی و مایکروفر پرداخت. این نوع اسپلیت نیز کاملا مشابه اسپلیت دیواری می باشد ولی به علت طراحی دریچه مکش آن ها به صورت اریب، قابل نصب تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف می باشد.

کولر گازی سال ۱۳۶۷ شرکت صنعتی بوتان به تولید و عرضه محصولات جدید گازسوز اقدام نمود و توانست طی مدت هفت سال، میزان تولید آبگرمکنهای دیواری گازی را به ده برابر (گزارشهای مالی شرکت) افزایش دهد. تفاوت اصلی کولر گازی و آبی علاوه بر ساختار و نوع ساخت و نحوه کار انها، ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی است که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود نقض بزرگی به حساب می اید. شماتیک نحوه کار بادگیرهای باستانی در ایران که هوا با آب قنات خنک میشد. سرمایش تبخیری یک فرایند بسیار قدیمی است که منشأ آن به هزاران سال قبل، در تمدنهای باستانی ایران و مصر بازمیگردد. ایوانس از پیشروان فرایند ماشینی کردن ابزارها و تولیدات سنتی بوده است. به منظور جلوگیری از این اتفاق، جدا کردن روغن از هوای فشرده ضروریست اما این امر به معنای جداسازی کامل و عدم وجود روغن در هوای فشرده نمیباشد. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شدهاست. نسبت توان خروجی به توان ورودی هر دستگاه برقی، بازده انرژی گفته میشود و در کولر گازی این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر، بدست میآید و به E.E.r موسوم است.

حتما بخوانید
بهترین تلویزیون سامسونگ ال سی دی کجاست؟

باید توجه داشت، در شرایطی که دستگاه باید پیوسته با حداکثر ظرفیت کار کند، و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن کمپرسور چندان زیاد نیست، هر دو سیستم قدیمی و اینورتور با دور حداکثر کار میکنند و در عمل تفاوتی در میزان مصرف انرژی آنگونه که شرکتهای سازنده ادعا میکنند، ندارند. کلید مخصوص کولر:جهت راهاندازی و کنترل موتور دو دور و واتر پمپ. این خازن اختلاففاز لازم برای راهاندازی موتور را فراهم میکند و سپس توسط کلید گریز از مرکز از مدار خارج میشود. معمولاً برای راهاندازی موتور از کلید گریز از مرکزی استفاده میشود که کناکتهای آن روی محور روتور قرار دارند. خازن راهانداز کولر آبی با سیمپیچ موتور (سیم پیچ کمکی) آن به صورت سری قرار میگیرد و تنها هنگام راهاندازی در مدار است. هنگامی که دما بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس افزایش یابد (در حالت گرمایش ۱ تا ۳ درجه کاهش یابد) موتور به صورت ناگهانی دوباره روشن میشود. فرایند خنک کاری در این کمپرسور به صورت مستقیم است و به تماس بین مایع و هوا بستگی دارد، به این معنی است که افزایش درجه حرارت بر روی هوای تراکم یافته خیلی کم است.

مقدار گرمای محسوس جذبشده به مقدار آبی که تبخیر میشود بستگی دارد. در سرمایش تبخیری مستقیم، مقدار آب موجود در هوای خنک شده افزایش مییابد. فشاری حدود ۷ بار را میتوان با یک مرحله تا ۲۰۰ بار یا حتی تا فشار ۱۷۰۰ بار در تجهیزات چند مرحلهای افزایش داد. دور موتور در این کولرها در حدود ۱۰۰۰ (در دور کند) و ۱۵۰۰ دور بر دقیقه (در دور تند) است که در هر کدام به ترتیب جریانی حدود ۱ و ۶٫۵ آمپر مصرف میکند. موتور دارای سه سیمپیچ راهانداز، دور کند و دور تند است که در بدنهٔ موتور (طوقه) جای میگیرند. از دیگر انواع کولر گازی اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی می باشد و همانطور که از نامش پیدا است، پنل داخلی آن هم بصورت خوابیده به سقف و هم بصورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب است. کولر گازی اسپیلیت از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است. کمپرسور یخچال خانگی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیدهاست که هر دو قسمت درون محفظهای فولادی قرار دارند. هر چقدر آب در گردش داخل کولرهای آبی بیشتر باشد قدرت خنککنندگی آن هم بیشتر میشود. بازبودن قسمتی از هواگیر کولر باعث وارد شدن ریزگردها به محوطه کولر و ورود به ساختمان میشود و باید پس از هر بار افزایش غلظت ریزگردها در هوا، پوشالهای کولر شستشو و آب محفظه آن تخلیه شود.

حتما بخوانید
مزایای خرید از انتخاب سنتر

دیدگاهتان را بنویسید