معرفی انواع دستگاه تصفیه هوا دستگاه تصفیه هوا چی بخریم؟

تصلا-دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی در حال افزایش هستند تا به عنوان پاسخی به نگرانی‌ها در مورد کیفیت هوا استفاده شوند. در حالی که خانه شما به گونه‌ای طراحی شده است که سرپناهی برای شما فراهم کند، بسیاری از ما زمان بیشتری را نسبت به نسل‌های گذشته در داخل خانه می‌گذرانیم. بنابراین، ممکن است در معرض ذرات و آلاینده‌های بیشتری در داخل خانه قرار بگیرید که می‌توانند باعث ایجاد یا تشدید بیماری‌های مرتبط با ریه شوند. اما آیا دستگاه‌های تصفیه هوا راه حلی مطمئن برای خلاص شدن از شر آلاینده‌های داخل ساختمان هستند؟ پاسخ کوتاه تا حدی بله است. برای این‌که بدانید دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کنند و ارزش افزودن آن‌ها به خانه‌تان را دارند، ادامه دهید.

نحوه عملکرد دستگاه‌های تصفیه هوا

این تصفیه‌کننده‌ها اساساً با ضدعفونی کردن هوا کار می‌کنند که ممکن است شامل آلاینده‌ها، آلرژن‌ها و سموم باشد. آن‌ها دقیقا برعکس پخش کننده و مرطوب کننده‌های اسانس هستند که ذرات را به هوای داخل خانه اضافه می‌کنند.

دستگاه‌های تصفیه هوا، متفاوت از فیلترها عمل می‌کنند. در حالی که فیلترها فقط ذرات را حذف می‌کنند، تصفیه کننده‌ها  می توانند آن‌ها را ضدعفونی کنند. ذرات دقیق از طریق دستگاه تصفیه هوا، البته در نهایت به نوع انتخابی شما بستگی دارد. نسخه‌های خاصی با فیلترهایی ساخته می‌شوند تا ذرات را در حین عبور هوا از آن‌ها به دام بیندازند. در حالی که برخی دیگر ممکن است بدون فیلتر کردن، ابتدا ذرات دیگر را در هوا خنثی کنند. گزینه دیگر یک تصفیه کننده هوا ساطع کننده یون منفی است که به جذب ذرات یون مثبت در هوا کمک می‌کند تا خنثی شوند.

آیا دستگاه‌های تصفیه هوا موثر هستند؟

پاسخ کوتاه بله است. با این حال، یک دستگاه تصفیه هوا به احتمال زیاد تمام ذرات تشدید کننده را در خانه شما حذف یا خنثی نمی‌کند. بدین دلیل که بسیاری از ذرات می‌توانند روی سطوح نرم مانند مبلمان، ملافه، فرش و همچنین سطوح سخت مانند دیوارهای شما بنشینند. پس  دستگاه تصفیه هوا، ممکن است به عنوان یک مکمل عمل کند.

معرفی فیلترهای داخل تصفیه هوا و چگونگی عملکرد آن‌ها

هر یک از این محصولات به فیلترهایی مجهز شده که نقش متفاوتی را ایفاء می‌کنند. پس بهتر است از عملکرد آن‌ها اطلاع داشته باشید. یکی از این فیلترها هپا است که وظیفه دارد، باکتری و ویروس‌های پخش در هوا را حذف و غیره فعال کند. فیلتر دیگر کربن فعال نام دارد که وظیفه از بین بردن بوهای نامطبوع مانند بوی غذا، دود و یا دخانیات را برعهده گرفته است.

حتما بخوانید
۳۴ مورد از خواص خیار برای سلامتی بدن (و کاربردهای آن در خانه‌داری)

بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا به فیلتر فتوکاتالیست مجهز شده تا آلاینده‌هایی مانند بنزین، آمونیاک و یا گازهای احتمالی پخش در هوا را حذف کند.  اشعه ماوراء بنفش نیز در دسته فیلترهایی قرار دارد که در برخی از دستگاه‌های گذاشته شده است. این اشعه دارای لامپ UV از نوع ال ای دی است که با توان بالا و فن‌آوری به روز کاتالیست جهت استریل هوا کار می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا 5ل

معرفی برندهای تولید کننده دستگاه تصفیه هوا

  • آلما پرایم
  • یوفو
  • نوجان
  • جی‌پلاس
  • پارس‌خزر
  • هون‌لند
  • تری‌ام
  • شارپ
  • رپس
  • شیائومی
  • هانیول
  • نئوتک
  • ال‌جی
  • سامسونگ
  • میدیا
  • کنت
  • جنرال
  • کووی
  • آستین‌ایر
  • ایستکول
  • لایف‌ایر
  • ایزی‌ول
  • پاناسونیک
  • بویمن
  • کنت
  • بلوایر
  • هیوندای
  • وین‌ایر
  • زنیت‌مد
  • فیلیپس
  • باسئوس
  • تفال
  • ایرجوی
  • نایس
  • تی سی ال
  • هون لند
  • آیونکر
  • زیکلاس‌مد
  • بیور

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا هون لند مدل XJ3400

یکی از دستگاه‌های کاربردی که از پخش شدن هوای آلوده و گرد، غبار جلوگیری می‌کند. در این دستگاه ژنراتور تولید یون منفی با قدرت بالا در نظر گرفته شده تا حداکثر فضای ۲۰۰ مترمکعب را تصفیه کند. نکته مهم در دستگاه تصفیه هوا هون لند، ال سی دی مخفی آن است که باعث می‌شود کیفیت هوا فضای شما را به درستی نشان دهد. در صورتی که فیلتر دستگاه تصفیه هوا این برند به پایان رسد، سنسور هوشمند،  تعویض سنسور را به شما اخطار خواهد داد. بر روی صفحه، درجه تصفیه هوا به صورت دیجیتالی نشان داده شده است. ضمن آن‌که کنترل به صورت لمسی انجام می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا بیور مدل LR330

این دستگاه به  یک فیلتر سه لایه مجهز شده، به همین خاطر  بازدهی فیلتر تا ۸۵ درصد است. جنس بدنه از پلاستیک درجه یک ساخته شده تا دوام خوبی داشته باشد. دستگاه تصفیه هوا بیو، دارای سه عملکرد متفاوت است. عملکرد اول مرطوب کردن فضا، عملکرد دوم تمیز کردن هوا به خوبی و عملکرد سوم به تنظیم هوای مورد نظر مربوط می‌شود. اگر تصمیم داشته باشید تا در شب از این دستگاه  استفاده کنید، باید گفت که  صدای بسیار کمی تولید می‌کند. مهم‌ترین مشخصه این دستگاه، تایمر است تا قابلیت تنظیم زمان به کاربر داده شود.

حتما بخوانید
معرفی اجاق گاز مبله اسنوا

دستگاه تصفیه هوا بیور مدل LR 500

در این مدل دستگاه بیور، تصفیه هوا اضافه به صورت  اشعه ماورا بنفش   قرار داده شده است تا هوا در کمترین زمان ممکن پاکیزه شود. بهترین ویژگی،  سنسور PM2.5 است تا ریزترین ذرات را تشخیص دهد. در منو ۴ زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی وجود دارد تا انتخاب را برای کاربر راحت‌تر کند. همچنین،  دارای سنسور اخطار تعویض فیلتر است تا کاربر از تغییر فیلتر اطلاع داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا ایستکول مدل TM_TW209

این دستگاه با توان ۴۵  کمترین مصرف برق را دارد. طراحی آن بسیار زیبا در رنگ سفید و در زیر بدنه، پایه قرار داده شده تا از خطر افتادن جلوگیری کند. ایستکول، جهت تصفیه هوا فضای ۵۵ مترمربع را پوشش می‌دهد و دارای دستگیره قابل حمل نیز است. کنترل بر روی بدنه قرار داده شده تا تنظیم سرعت به راحتی انجام شود. فیلتراسیون تصفیه هوا ایستکول در  ۴ مرحله صورت می‌گیرد تا در هوا، کوچک‌ترین ذرات گردوغبار وجود نداشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا ایستکول مدل TMTW400H

طراحی این دستگاه بسیار کوچک و خاص در نظر گرفته شده تا در هنگام استفاده، فضای کمی را اشغال کند. ضمن آن‌که از ۴ چراغ هشدار به رنگ‌های قرمز، نارنجی، سبز و آبی تشکیل شده تا  وضعیت هوای فضای مورد نظر را به کاربر نشان دهد. در قسمت عقب این محصول درپوش قرار داده شده تا تعویض فیلتر به آسانی انجام شود. صدای کم و قفل کودک از مشخصات دیگر این دستگاه محسوب می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا پرایم مدل AP121

این دسته در ابعاد بسیار کوچکی طراحی شده تا فضای ۲ تا ۳ مترمربع را پوشش دهد. باید گفت که این محصول به محفظه خوشبو کننده نیز مجهز شده تا پاکیزگی هوا را با بوی مطبوع انجام دهد. اما بهترین ویژگی آن کار کردن بدون برق و قابلیت شارژ با فندک خودرو و یا آداپتور است. لازم به ذکر است که به ۳ فیلتر ضد باکتری، هپا و کربن اکتیو  مجهز شده  تا پاکیزگی هوا به بهترین نحو انجام شود.

حتما بخوانید
۲۵ ترفند خانگی عالی برای درمان جوش سرسفید روی بینی و چانه

دستگاه تصفیه هوا پرایم مدل AP152

حداکثر فضایی که این دستگاه تمیز می‌کند ۱۵ متر مکعب است. به نشانگر مجهز شده تا اتمام آب، تعویض به موقع فیلتر و کیفیت هوا را نشان دهد. در این دستگاه یون منفی و اکسیژن فعال تولید می‌شود تا عملکرد تصفیه هوا به خوبی صورت گیرد. وزن بسیار کم و چیزی حدود ۸۰۰ گرم دارد تا قابلیت استفاده در هر مکانی وجود داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا پارس خزر مدل KF_P23A

تصفیه هوا پارس‌خزر، در مقایسه با نوع خارجی خود بی‌نظیر است. در این دستگاه ۵ فیلتر با قابلیت تعویض گذاشته شده است. البته باید گفت که هر کدام از این فیلترها قسمتی از آلاینده‌ها را با سیستم هوشمند خود، تصفیه می‌کنند. به دلیل آن‌که با برق ۴۰ وات کار می‌کند، استفاده از این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. در قسمت بالای بدنه، نشانگر دیجیتالی قرار داده شده تا کاربر از وضعیت دستگاه خبردار شود.

دستگاه تصفیه هوا پارس‌خزر مدل بلو اسکای

این محصول در ابعاد ۴۴*۵۵*۲۰ سانتی‌متر است تا فضای ۹۵ مترمربع را تحت تصفیه خود قرار دهد. یکی از این ویژگی‌های تصفیه هوای این مدل پارس‌خزر، حسگر بویایی قوی است تا پاکیزگی بهتر انجام شود. تنظیم سرعت به طور اتومات انجام می‌شود. همچنین  به فیلتر کربنی، پیش فیلتر، هپا، ماوراء بنفش، یونایزر و از همه مهم‌تر  فوتوکاتالیست  دائمی مجهز شده است.

تصفیه هوا زیکلاس‌مد مدل LY868C

حداقل برق این محصول ۸۰ و حداکثر ۲۲۰ وات است. فیلترهایی که در تصفیه هوا زیکلاس‌مد وجود دارد، مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گرفته است. در این محصول رنگ‌های کیفیت هوا بر روی صفحه ال سی دی نشان داده می‌شود. اما طراحی لوله‌های هوا، وزش باد قوی و کنترل از راه دور بهترین مشخصه آن شناخته شده است. عملکردها نیز به ۳ شکل دستی، خودکار و خواب انجام می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا سامسونگ مدل AC_C60

در این محصول هوا به شکل ۳ طرفه جریان دارد تا پاکیزگی  به بهترین نحو انجام شود.  قابلیت اتصال به وای فای و نشان شاخص کیفیت هوا از ویژگی‌های برتر تصفیه کننده سامسونگ شناخته شده است. اما این روزها بیماری‌های ویروس‌دار بسیار شایع شده است. پس تصفیه هوا سامسونگ به فکر بوده و دستگاه را به تکنولوژی دکتر ویروس مجهز کرده است. بدین معنا که تا ۹۹ درصد ویروس‌های پخش در هوا را کشته و از بین می‌برد.

حتما بخوانید
نقد و بررسی جارو برقی های رباتیک شیائومی در سال 2023

دستگاه تصفیه هوا سامسونگ مدل AC_G42

این محصول گاز و گرد و غبار را به وسیله سنسور تشخیص می‌دهد تا هوا را به خوبی پاکیزه کند. بر روی بدنه، دکمه‌ها به صورت لمسی قرار داده شده و کیفیت هوا در چهار رنگ و با نور ال ای دی نشان داده می‌شود. کنترل هوشمند، از ویژگی برتر این محصول معرفی شده است. بدین معنا که قابلیت تنظیم دستگاه، خاموش و روشن شدن توسط اپلیکیشن نیز انجام می‌شود. شناسایی چهره، شتاب‌سنج، زیروسکوپی، قطب‌نما و فشار سنج از مشخصات دیگر این محصول هستند که باعث شده با سایر محصولات متمایز شوند.

دستگاه تصفیه هوا وین‌ایر مدل AP1201

در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که در قسمت بالای این دستگاه دستگیره قرار داده شده تا کاربر حمل را به آسانی انجام دهد. این محصول، دارای فیلترهای بسیار قدرتمندی است تا آلاینده‌های هوا را تا ۳۰ متر مربع، حذف و از بین ببرد. دستگاه تصفیه هوا وین‌ایر به فیلتر فتوکاتالیست، نشان دادن کیفیت هوا و تعویض فیلتر و تنظیم کیفیت هوا به طور اتومات مجهز شده است.

دستگاه تصفیه هوا وین‌ایر مدل AP1101

در این محصول، دو سنسور مخصوص دود و رایحه قرار داده شده است. ویژگی مهمی که در این تصفیه هوا گذاشته شده، سرعت چرخش فن است تا حجم بیشتری از هوا را تمیز کند. همچنین، دارای نشانگر رنگی است که کاربر می‌تواند میزان آلودگی هوا را تشخیص دهد. عملکردهای متفاوت این دستگاه حالت اتوماتیک و مخصوص شب است. تنظیم تصفیه هوا نیز با کلید لمسی، انجام می‌شود. رنگ بدنه مشکی و طراحی فوق‌العاده لوکسی نیز دارد.

دستگاه تصفیه هوا زنیت مد مدل پروفشنال

به تایمر مجهز شده تا کاربر، تنظیمات را آسان‌تر انجام دهد.   قفل کودک، تنظیم سرعت، استفاده از برنامه‌ها به شکل اتوماتیک و تنظیم زمان خواب از مشخصات مهم این دستگاه به شمار می‌آید. در قسمت بالای دستگاه  دستگیره، بر روی دستگیره نمایشگر دیجیتالی و توسط ریموت از راه دور نیز کنترل می‌شود.

حتما بخوانید
روشها کسب پول نقد از پدیده تلویزیون سامسونگ اصل

دستگاه تصفیه هوا زنیت‌مد مدل AP_210

در این محصول، تنظیمات توسط پنل لمسی انجام می‌شود. نور ضدعفونی کننده UV، ۳ قدرت کم، زیاد، متوسط و ولتاژ ۲۲۰ از مشخصه‌های دستگاه زینت‌مد شناخته شده است. مهم‌ترین نکته در این نوع دستگاه، تصفیه  در ۷ مرحله است که باعث می‌شود، کوچک‌ترین ذرات معلق در هوا حذف شوند. در آن موتور سفارشی ژاپنی  نصب شده تا کاملاً بی‌صدا، در انرژی صرفه‌جویی و  از طول عمر زیادی برخوردار شود. با قفل کودک، ایمنی کاربر نیز بیشتر می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا تفال مدل QF5030

توان مصرفی تصفیه هوا تفال ۳۳ وات در نظر گرفته شده تا در مصرف برق و انرژی صرفه‌جویی زیادی داشته باشد. دارای دو عملکرد، تصفیه کننده و فن است. همچنین باید گفت کاربر تا ۱۲ ساعت را می‌تواند،  تنظیم کند. سیستم خاموش شدن اتومات، طراحی منحصر به فرد و زیبایی از مشخصات این دستگاه شناخته شده است. با وجود آن‌که دستگاه برق کمی را مصرف می‌کند، تصفیه ۴۸ متر مربع را پوشش می‌دهد.

دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل Jasmine 2000

تصفیه هوای این دستگاه در ۶ مرحله صورت می‌گیرد و همین مورد بهترین ویژگی آن معرفی شده است. وزن چیزی حدود ۵ کیلوگرم را دارد. رنگ بدنه سفید و در قسمت بالای دستگاه پنل لمسی قرار گرفته است. به تایمر جهت راحتی کاربر و سیستم هوشمند اعلام تعویض فیلتر، مجهز شده است. این دستگاه جهت استفاده فضا تا ۹۹ متر مکعب، بسیار ایده‌آل است.

در پایان می‌توان گفت  تحقیقات اخیر  نشان می‌دهد که فیلتر کردن منبع قابل اعتماد هوا، در واقع می‌تواند به حذف ذرات مضر از فضاهای داخلی به ویژه آلرژن‌ها، دود و یا کپک کمک کند. تصفیه‌کننده‌های هوا در ارتباط با فیلتراسیون مناسب و در تکنیک‌های تمیز کردن خانه بهترین عملکرد را دارند. یک دستگاه تصفیه هوا به تنهایی برای افزایش کیفیت هوای داخل خانه کار نمی‌کند، اما مطمئنا می‌تواند موثر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید