علت قطع شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ و روش های تقویت آن

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید. تلویزیون های سامسونگ دارای گیرنده دیجیتال هستند، اما اگر گیرنده دیجیتال هم نداشته باشند، ممکن است با مشکل نداشتن سیگنال مواجه شوند. نداشتن سیگنال در واقع به معنای وجود هرگونه مانع، اعم از طبیعی و غیرطبیعی، بین آنتن فرستنده امواج تلویزیونی و آنتن گیرنده است. گاهی وجود مشکلاتی باعث میشود که سیگنال تلویزیون سامسونگ دچار اختلال شده و ضعیف شود. در ادامه، شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کرد که از طریق آنها میتوانید سیگنال تلویزیون سامسونگ فروشگاه مولودی مال را تقویت کنید. چگونه سیگنال تلویزیون سامسونگ را تقویت کنیم؟ در ادامه، با توضیح هریک از موارد بالا، شما را از مشکل سیگنال تلویزیون سامسونگ و راه حل آن، باخبر خواهیم کرد. گاهی مهم ترین دلیل قطع شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ، تنظیم نبودن ارتفاع آنتن آن است. ارتفاع آنتن در میزان قدرت سیگنالهای دریافتی بسیار موثر بوده و بر کیفیت تصویر نیز اثر میگذارد. ارتفاع آنتن باید به شکلی تنظیم شود که نه زیادی بالا و نه زیادی پایین باشد. برای این کار، میتوانید از کاراباما کمک بگیرید. از دیگر دلایل مهم قطع شدن و یا ضعیف شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ، وجود موانع بسیار بین ایستگاههای سیگنال است که باعث افت سیگنال و اختلال در عملکرد تلویزیون سامسونگ میشود. در صورتی که آنتن را در کنار پنجره یا پشت بام قرار دهید، موانع بسیاری را کنار زده و سیگنالهای دریافتی را تقویت خواهید کرد. بررسی علت مشکل سیگنال تلویزیون سامسونگ و نحوه عیب یابی و تعمیر مدلهای مختلف آن و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون سامسونگ، وظایف و کارکرد آنهاست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین انجام عیب یابی تلویزیون سامسونگ و یا امور تعمیرات، مسئلهی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آنها را ندارد.

حتما بخوانید
جشنواره‌ ۱۴ سالگی دیجی‌کالا با تخفیف‌های ویژه

تلویزیون سامسونگ ال سی دی ۳۲ اینچ

کمپانی سامسونگ Samsung یک کمپانی چند ملیتی است که در در دهه ۱۹۳۰ در کره جنوبی تاسیس شد. این برند طیف گسترده ای از محصولات خانگی شامل تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، تلفن های هوشمند و سایر لوازم خانگی ارائه می دهد. کمپانی سامسونگ یک غول عظیم در زمینه تولید تلویزیون می باشد و طیف وسیعی از تلویزیون های ال سی دی LCD و QLED با فناوری پیشرفته و طراحی های جذاب وارد بازار جهانی می کند. تلویزیون های هوشمند سامسونگ جز جدیدترین محصولات این شرکت می باشند. این شرکت طیف گسترده ای از تلویزیون های مختلف را وارد بازار می کند و تمام مدل ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند که می تواند برای باهوش ترین خریداران تکنولوژی های جدید نیز گیج کننده باشد. هنگام انتخاب و خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ گزینه های بسیاری وجود دارد. سامسونگ دارای تلویزیون های بسیار متنوعی می باشد که انتخاب کردن از بین آنها بسیار دشوار است. با این وجود همچنان به عنوان یکی از قابل اعتمادترین و مطمئن ترین تلویزیون های موجود در بازار معرفی می شود. در این قسمت سعی می شود برای افرادی که قصد دارند از بانه خرید انجام دهند ویژگی های تلویزیون های سامسونگ به صورت کلی شرح داده شود.

سامسونگ پیشرفت های فناورانه بسیاری داشت، بهویژه در زمینه حافظه که امروزه در بیشتر محصولات الکتریکی متداول است. این پیشرفت شامل نخستین DRAM ۶۴ مگابایتی در جهان در سال ۱۹۹۲، DRAM ۲۵۶ مگابایت در سال ۱۹۹۴ و ۱ گیگابایت DRAM در سال ۱۹۹۶ میشود. در سال ۲۰۰۴، سامسونگ نخستین تراشه حافظه فلش ۸ گیگابایتی NAND را در جهان توسعه داد و در سال ۲۰۰۵ با اپل قرارداد تولید بسته شد. قرارداد تأمین تراشه های حافظه اپل در سال ۲۰۰۵ منعقد شد و و سامسونگ در اکتبر ۲۰۱۳ با تولید پردازندههای A7 در داخل مدل آیفون ۵اس، منبع اصلی اجزای اپل شد. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، سامسونگ درآمد خالص بیش از پنج درصد داشت. این در شرایطی بود که ۱۶ شرکت از ۳۰ شرکت برتر کره جنوبی در پی بحران بیسابقه فعالیت خود را متوقف کردند. در سال ۲۰۰۵، سامسونگ الکترونیکس برای نخستین بار از رقیب ژاپنی خود سونی پیشی گرفت و به عنوان بیستمین بزرگترین و محبوب ترین مارک مصرفکننده جهان شناخته شد.

  • پشتیبانی از HID داخلی
  • عدم برخورداری از فناوری Dual LED
  • Device List را انتخاب کنید
  • خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
  • یک پورت لن
  • روی نماد Screen Mirroring ضربه بزنید
  • دارای ویژگی Sound Mirroring
  • پشتیبانی از فناوری HDR و فرمتهای HDR10+ و HLG
حتما بخوانید
۱۲ کاربرد خانگی لاک پاک‌کن که باید بلد باشید

سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید . در منوی صدا گزینهی تست صدا را انتخاب کنید و توجه نمایید که آیا صدا به صورت واضح پخش میشود یا خیر . از منوی صدا حالت استاندارد را انتخاب نمایید. این گزینه از سوی کارخانه به شما پیشنهاد میشود . برخی از تلویزیون ها بسته به مدل ، دارای باند های ۶ ، ۱۰ یا ۲۰ وات است که بلندی زیادی ندارند و این طبیعی است. برای حل این مشکل پیشنهاد میکنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید. در نهایت چنانچه دستگاه مشکل دارد و صدا به صورت غیر طبیعی کاهش یافته است جهت بررسی تلویزیون از سوی تکنسین های آریان سرویس اقدام نمایید. اصلیترین دلیل در این بخش میتواند مربوط به بلندگو تلویزیون باشد . سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.

پس اگر فیلم یا محتوایی را با قابلیت HDR دیدید خیالتان راحت باشد که تلویزیون ۵۵TU8500 قابلیت پخش آن را دارد. تلویزیونهای ارزان قیمت شرکت سامسونگ از جمله تلویزیون ۵۵TU8500 به Dual LED مجهز هستند. این فناوری شکل سنتی آرایش لامپهای LED بر روی بُرد را پشت سر گذاشته است. با گذاشتن یک لامپ دیگر در هر نقطه از بُرد حالا دو عدد لامپ وجود دارد که یکی از آنها وظیفهی انتشار رنگهای سرد و دیگری رنگهای گرم را بر عهده دارد. این تکنولوژی نور پسزمینه، تصاویر را درخشانتر نشان میدهد زیرا توانایی انتشار دو رنگ را دارد. دامنهی رنگهایی که در این مدل تولید میشود بسیار وسیع است اینگونه است که تصاویر واقعیتر نمایش داده میشوند. از دیگر مزایای Dual LED میتوان زیبایی که ظرافت صفحه نمایش و همچنین مصرف کم انرژی را میتوان برشمرد. فناوریهای UHD Dimming، mega Contrast و Contrast Enhancer در کنار Dual LED، و پردازشگر کریستالی حرفهای تصویر نهایت کیفیت را تصویر را در تلویزیون ۵۵TU8500 خلق میکنند.

حتما بخوانید
آیا تلویزیونهای هوشمند سامسونگ به اندروید تیوی و گوگل تیوی مجهز میشوند؟

تلویزیون سامسونگ اولد

در صورتی که پس از جستجوی مدل فقط لینکهای مربوط به سایتها و فروشگاههای نامعتبر و بینام و نشان نمایش داده شد، بدون شک آن مدل تقلبی است و باید از خرید آن جدا اجتناب کنید. همچنین میتوانید با اسکن بارکد محصول با استفاده از اپلیکیشنهای اسکنر بارکد، بارکد روی کارتن تلویزیونها را با دوربیت گوشیتان اسکن و آنها را در تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ ۵۵Q60A اینترنت جستجو کنید. در صورتی که محصول اصل باشد، تمام اطلاعات آن در سایتهای رسمی منتسب یه سامسونگ نمایش داده میشود. لازم به توضیح است شما میتوانید اپلیکیشنهای اسکن بارکد برای گوشیهای آیقون یا اندرویدی را به راحتی از اپ استورهای مختلف مثل بازار یا گوگل پلی استور یا اپ استور دریافت و نصب کنید. یکی دیگر از راههای اطمینان بودن از اصل بودن تلویزیونهای سامسونگ مطابقت شماره سریال درج شده روی بدنه تلویزیون با شماره سریال ثبت شده در اطلاعات دستگاه است. برای مشاهده شماره سریال دستگاه در منوی آن، ابتدا باید به بخش Support و سپس به بخش Contact مراجعه کنید. در ضمن حتما ظاهر دستگاه را بررسی و از عدم وجود گرد و خاک، شکستگی، خط و خش و جای برچسب کنده شده روی دستگاه اطمینان حاصل کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از فروشندگان محصولات خود را با گارانتیهای غیررسمی که تعداد آنها کم هم نیست،عرضه میکنند.

  1. برخورداری از فناوری Remote Access
  2. مدل Q60R
  3. تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد
  4. تلویزیون NeoQLED: مونتاژ مصر
  5. قابلیت Time Shift
  6. وجود سیستم عامل اندروید و تایزن
حتما بخوانید
بخاری گازی و عملکرد آن

هارد دیسک را از طریق درگاه USB در پشت تلویزیون به تلویزیون وصل کنید. دکمه منبع را روی کنترل از راه دور فشار دهید و USB Device را انتخاب کنید. یا دکمه HOME را روی کنترل از راه دور فشار دهید، به منبع بروید و USB Device/Connected Device را انتخاب کنید. ببینید آیا می توانید به داده هایی که از قبل روی هارد دیسک هستند دسترسی داشته باشید. چه فرمت های ویدیویی در تلویزیون های هوشمند سامسونگ پشتیبانی می شود؟ لیست کامل فرمت های ویدئویی پشتیبانی شده بسیار زیاد است و در نتیجه، تمام فرمت های محبوب را می توان در تلویزیون هوشمند سامسونگ پخش کرد. فرمت های محبوب مانند mp4، mkv. و avi. همه پشتیبانی خوبی دارند، از جمله کدک های ویدیویی مانند h.264 و HEVC. می توانید تلویزیون هوشمند خود را برای ضبط برنامه ای که هر هفته پخش می شود برنامه ریزی کنی. دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید و Live TV را انتخاب کنید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از خرید تلویزیون سامسونگ سری AU8000 دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید