سمت زشت تلویزیون سامسونگ

تایزن (به انگلیسی: Tizen) یک سیستمعامل آزاد و متنباز برای تلفن همراه است که بر اساس سیستم عامل لینوکس نوشته شدهاست. این محصول توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی میشود و توسط انجمن تایزن ارائه شدهاست. تایزن از سیستم عامل سکوی لینوکس سامسونگ (SLP) ساخته شدهاست. این سیستم عامل شامل تعدادی از ماژولهای خود همانند مدیریت شبکه را از پروژهٔ میگو، آمیزشی از سیستمعاملهای تلفن همراهِ موبلین ساخته شده توسط شرکت اینتل و ماامو توسط شرکت نوکیا، برگرفتهاست. توسعه توسط شرکتهای گردهمآمده به دور انجمن تایزن رهبری میشود؛ که در حال حاضر سامسونگ و اینتل میباشند. بعضی از توسعهدهندگان سابق میگو هم در این تلاش سهیم شدند. چارچوب نرمافزار تایزن برای توسعهدهندگان سوم شخص بر اساس استانداردهای وبی همچون اچتیامال۵ و تکنولوژیهای وب WAC و غیره میباشد و طراحی شدهاست تا در تبلتها، نتبوکها، تلفنهای هوشمند، تلویزیونهای هوشمند و تجهیزات تفریحی/اطلاعاتی داخل خودرو استفاده شود. کیت توسعه نرمافزار تایزن توسط سامسونگ تحت یک مجوز مالکیتی انحصاری میباشد و شامل محیط یکپارچه توسعه نرمافزار تحت وب، برابرساز، زنجیره ابزار تألیف، کدهای نمونه و مستندات است.

  • برنامه SmartThings را در تلفن همراه خود باز کنید
  • مجهزبه Sound Mirroring
  • قابلیت ضبط برنامه روی هارد یا فلش
  • ویدیویی را که می خواهید در تلویزیون پخش شود باز کنید
  • تلویزیون ۳۲ اینچ سامسونگ
  • دارای حالت Ambient Mode+

الجی الکترونیکس (به انگلیسی: LG Electronics) شرکت صنایع الکترونیکی کرهای چندملیتی است، که بهعنوان یکی از شرکتهای بزرگ در زمینه صنعت الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته میشود. ریشههای تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۸ و راهاندازی شرکت گلداستار بازمیگردد. الجی الکترونیکس هماکنون از شرکتهای تابعه الجی میباشد و در عمل، بخش صنایع الکترونیکی این شرکت کرهای بهشمار میآید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. فروش جهانی محصولات این شرکت در سال ۲۰۱۴، معادل ۵۵٫۹۱ میلیارد دلار بود. الجی الکترونیکس، دارای ۴ چهار بخش اصلی تجاری شامل سرگرمیهای خانگی، ارتباطات سیار، لوازم خانگی و بخش تولید تجهیزات سرمایشی و قطعات خودرو (برای شرکت استاریون هند) است. الجی الکترونیکس در سال ۱۹۹۵ شرکت زنیت را تصاحب کرد و اکنون ۳۷٫۹ درصد از الجی دیسپلی را نیز از سال ۲۰۱۳ در اختیار دارد. از سال ۲۰۰۸، الجی الکترونیکس، چهارمین تولیدکنندهٔ بزرگ تلویزیونهای السیدی در جهان است. این شرکت دارای ۱۲۸ واحد عملیاتی در سراسر جهان است و تا سال ۲۰۲۰، دارای بیش از ۷۵۰۰۰ کارمند بودهاست.

حتما بخوانید
چگونه با تلویزیون سامسونگ ال سی دی بسیار بد برخورد کنیم

کنترل تلویزیون سامسونگ

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکتهای صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتیسازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و نخستین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیکس صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد. در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسبوکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود. آغاز دهه ۱۹۹۰ را میتوان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیمرسانا، نمایشگرهای رایانه و …

در نتیجه حتی اگر تصاویر پخش شده دارای کیفیت مناسبی نباشد، با این قابلیت تا اندازه ای به کیفیت آنها اضافه شده و درخشندگی و رزولوشن آنها ارتقا داده می شود. سیستم صوتی تلویزیون RU7300 یک سیستم صوتی دوکاناله با بهره گیری از دو اسپیکر می باشد که در مجموع توانایی تولید ۲۰ وات صدا را دارا می باشند. برای این مدل از تکنولوژی Dolby Digital Plus در کنار DTS استفاده شده تا صدایی واضح و بدون نویز در دسترس باشد. اما می توان برای ارتقای کیفیت صدا، در کنار تلویزیون از ساندبار یا یک سینمای خانگی باکیفیت تر استفاده کرد خصوصاً اینکه این تلویزیون ساب ووفر نداشته و نباید انتظار صدای عمیق و خیلی قوی از آن داشت. از قابلیت های سیستم صوتی آن، می توان به اتصال با بلوتوث به این دستگاه اشاره کرد تا موسیقی های مورد علاقه خود بر روی تلفن همراه یا دستگاه های دیگر را با آن به اشتراک گذاشت.

حتما بخوانید
راهنمای خرید گلکسی واچ؛ هر آنچه درباره‌ی ساعت هوشمند سامسونگ باید بدانید

اگر برنامه حذف شود، از صفحه اصلی حذف می شود و تمام اطلاعات مربوط به برنامه حذف می شود. برنامه های از پیش نصب شده را نمی توان حذف نصب کرد، بنابراین عملکرد حذف ممکن است غیرفعال شود. برای قفل یا باز کردن قفل برنامه باید یک پین وارد کنید. پین پیشفرض ۰۰۰۰ است. تغییر پین “Change PIN” تنظیم moloudimall.com کنید. برنامه SmartThings را در تلفن همراه خود باز کنید. اگر یک پنجره بازشو می بینید، روی Add Now کلیک کنید تا تلفن همراه خود را به تلویزیون متصل کنید. پنجره پاپ آپ وجود ندارد؟ Devices را باز کنید و تلویزیون خود را انتخاب moloudi mall کنید. برنامه SmartThings را باز کنید و روی تلویزیون خود در داشبورد ضربه
بزنید. چه گوشی سامسونگ یا هر گوشی اندرویدی غیرسامسونگ مانند OnePlus، Google Pixel، MI و غیره داشته باشید، میتوانید با استفاده از قابلیت ارسال محتوا، محتوا را از تلفن خود در تلویزیون خود مشاهده کنید. هنگامی که یک فیلم یا عکس از یک برنامه در تلویزیون پخش می کنید، فقط محتوای آن برنامه خاص در تلویزیون نشان داده می شود.

به ویژه به این دلیل که اکنون نسخه های جدید تر و به روزتری نیز وجود دارد. با پوشش فلزی برجسته، قاب های قابل تنظیم و عملکرد Art Mode که آثار هنری و عکس های کلاسیک را نمایش می دهد، تلویزیون های سامسونگ را به اوج شکوفایی خود می رسانند. طراحی بدون فریم، یکی از ویژگی های کلیدی تلویزیون های سامسونگ است، اما چیزهای بیشتری از ظاهر زیبای آن وجود دارد. Samsung The Terrace اولین تلویزیون دارای صفحه نمایش ضد آب است که به گفته این کمپانی حتی اگر فوتبال را زیر باران تماشا کنید خراب نمی شود. این بزرگترین تولید کننده تلویزیون در جهان، تلویزیون های مخصوص فضای باز را طرحی کرده است تا افرادی که دوست دارند از نمایشگر های خود خارج از چیدمان سنتی اتاق نشیمن استفاده کنند، از این تلویزیون بی نظیر استفاده کنند. این تلویزیون ها تنها در سه اندازه موجود است: ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ و ۷۵ اینچ، بنابراین اگر به دنبال یک تلویزیون کوچک برای استفاده در فضای باز مانند حیاط خود هستید، این مدل می تواند برای شما مناسب باشد.

حتما بخوانید
راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ایی

تلویزیون سامسونگ ال جی

در ۴ مارس ۲۰۲۲، سامسونگ به دلیل حملهٔ روسیه به اوکراین، ارسال همه محصولات خود به روسیه را متوقف کرد. در میانه نوامبر ۲۰۲۱، سامسونگ الکترونیکس پس از قرار گرفتن در رتبه چهارم در رتبهبندی ۲۰۲۰، در «بهترین برندهای جهانی» توسط شرکت پژوهشی یوگاو در رتبه دوم قرار گرفت. سامسونگ الکترونیکس در ۵ زمینه تجاری کار میکند: رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیمرسانا و پنلهای السیدی/الایدی. تجارت رسانه دیجیتال شامل دستگاههای رایانه مانند لپتاپها و چاپگرها، نمایشگرهای تصویر و تلویزیونها و نمایشگرهای رایانه، و سرگرمی مصرفکننده مانند پخش کنندههای DVD، پخش کنندههای MP۳ و دوربینهای دیجیتال. تجارت شبکه ارتباطی شامل DSLAMها و دستگاههای فکس، دستگاههای سلولی مانند تلفنهای همراه، تلفنهای PDA، و دستگاههای ترکیبی که پایانههای هوشمند همراه نامیده میشوند و همچنین گیرندههای ماهواره میشود. تجارت لوازم خانگی شامل وسایل برقی خانگی مانند یخچالها، کولرها، تصفیهکنندههای هوا، ماشین لباسشوییها، فرهای ماکروویو و جاروبرقی میشود. تجارت نیمهرسانا شامل چیپهای نیمهرسانا مانند SDRAM , خرید تلویزیون سامسونگ SRAM، حافظههای فلش NAND، کارتهای هوشمند، فناوریهای پرتراکم مانند سامانه-در-بسته (SiP) و بستههای چند چیپی (MCP)، و دستگاههای ذخیرهسازی مانند درایو دیسکهای نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk) میشود.

انتظار میرفت که سامسونگ از این طریق درک درستی از نحوه تولید محصولات داشته باشد و در آینده در زمینه فناوری پیشرفت کند. این استراتژی ادغام عمودی، در پایان دهه ۲۰۰۰ برای سامسونگ به ثمر نشست. لی کان-هی سال ۱۹۹۶ به عنوان “سال انقلاب طراحی” در سامسونگ اعلام کرد که یک استراتژی رهبری برند بود. او می خواست که سامسونگ به یک پیشگام در صنعت طراحی تبدیل شود که این کار نیاز به یک تغییر اساسی در کل نظام شرکت داشت. درنتیجه سامسونگ با ادغام یک نظام مدیریت طراحی جامع و استراتژی در فرهنگ شرکت توانست به هدفش برسد و در پایان دهه ۱۹۹۰ رشد چشمگیری داشته باشد. با دور شدن سامسونگ از بازارهای مصرفی، این شرکت طرحی را برای حمایت از رویدادهای مهم ورزشی برنامه ریزی کرد. یکی از این حمایت ها، المپیک زمستانی ۱۹۹۸ بود که در ناگانو ژاپن برگزار شد. پس از چندی دیگر بازار های کوچک دیگر برای سامسونگ که یک چایبول بود، زیان مالی ناچیزی داشت و در نتیجه سامسونگ دست به سرمایه گذاری و توسعه فناوری زد.

حتما بخوانید
گفتگوی اندیشه پویا با دیجی‌کالا پیرامون عدالت‌خواهی در بازار آزاد

تقریبا تمامی مدل های ۴K این برند بدون فرم هستند.

اما اغلب کاربران در بین خرید تلویزیون ال جی و سامسونگ بین دو راهی خواهند ماند. چراکه در حال حاضر این دو برند در زمینه تولید تلویزیون از سایرین چند گام جلوتر هستند. تقریبا تلویزیون های سامسونگ عمدتا دارای بدنه ی پلاستیکی و مشکی رنگ هستند. طراحی بدنه بسیار زیبا و افزودن خطوط به پشت تلویزیون ظاهری جذاب به ان میبخشد. ضخامت تلویزیون های این شرکت از سال ۲۰۲۱ به بعد کاهش چشم گیری داشته و برخی مدل ها با ضخامت در حد ۲۶ میلی متر، کاربران را شگفت زده کرده است. تقریبا تمامی مدل های ۴K این برند بدون فرم هستند. تلویزیون های سامسونگ به صورت پایه وسط و یا پایه دو طرف در بازار وجود دارند. بیشترین تولیدات تلویزیون های سامسونگ شامل مدل های LED و QLED میشود. جدیدا سامسونگ مدل هایی تحت عنوان NEO QLED نیز تولید کرده است و قصد تولید سری های OLED را نیز دارد.

  1. فناوری Adaptive Sound
  2. برخورداری از DLNA
  3. دارای تلتکست
  4. دارای ویژگی پیدا کردن خودکار شبکهها
  5. فناوری Digital Clean View برای از بین بردن نویز تصاویر

سامسونگ Q۷۰A برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر عالی است. این میتواند کرومای مناسب ۴:۴.۴ را برای همه رزولوشنها به جز ۱۴۴۰p نمایش دهد که برای وضوح متن در هنگام ا
ستفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه کامپیوتر مهم است. همچنین دارای تاخیر ورودی فوقالعاده کم برای تجربه بازی مناسب است. سامسونگ Q۷۰A برای تماشای فیلم در حالت HDR مناسب است. نسبت کنتراست فوقالعاده بالا به حالت تماشای فیلم کمک میکند. همچنین طیف رنگی گستردهای را برای HDR نمایش میدهد. با این حال، روشنایی HDR آن کمی محدود است، بنابراین روشنترین هایلایتها آنطور که باید ظاهر نمیشوند. سامسونگ Q۷۰A برای نمایشهای تلویزیونی مناسب است. آنقدر روشن میشود که در بیشتر اتاقها بر تابش نور از سمت مقابل غلبه کند. متأسفانه، زاویه دید باریکی دارد، بنابراین دقت تصویر را در بخش جانبی از دست میدهید. با این حال، هیچ مشکلی در ارتقاء کانالهای تلویزیون کابلی ندارد و سیستم عامل Tizen به شما امکان دسترسی به محبوبترین برنامههای پخش را میدهد.

حتما بخوانید
۱۳ قابلیت جذاب اندروید ۱۳ که کمتر به آن‌ها توجه شده است

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از تلویزیون سامسونگ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید