۵ مزیت برتر تلویزیون منحنی (خمیده) سامسونگ

5 مزیت برتر تلویزیون منحنی (خمیده) سامسونگ

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ۵ مزیت برتر تلویزیون منحنی (خمیده) سامسونگ بپردازیم و علاوه بر توضیح ویژگی ها و قابلیت های اصلی این نوع تلویزیون ، شما را با یکی از برترین برندهای تولید کننده ال ای دی منحنی آشنا کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید :

 

به طور کلی تلویزیون ها بر اساس نوع صفحه نمایشگر شان به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شوند : تلویزیون تخت و تلویزیون منحنی (OLED). اولین نکته در مورد تلویزیون های منحنی طراحی زیبا و منحصر به فرد آنان می باشد. این نمایشگرها به دلیل وجود انحنای تو رفته ای که دارند ، به بیننده در ایجاد سطحی از غوطه ور شدن در تصویر کمک می کند که فراتر از هر تصوری است.

 

5 مزیت برتر تلویزیون منحنی (خمیده) سامسونگ - تکنولوژی منحصر به فرد

 

بر خلاف تصور عموم ، تغییرات به وجود آمده در تلویزیون خمیده ، تنها محدود به طراحی ظاهری و بدنه نیست بلکه در بخش کیفیت تصویر ، بهبودهای چشمگیری صورت گرفته است. تلویزیون های دارای انحنا (OLED) ، با داشتن ۵۰ تا ۸۰ درصد کنتراست ، تصاویری با کیفیت تر و شفاف تر از تلویزیون های تخت به نمایش می گذارند.

نکته مهم دیگری که در مورد این تلویزیون ها وجود دارد این است که آن ها تصویر را در فاصله یکنواخت تری نمایش می دهند بنابراین چشم از تغییر فوکوس کمتر خسته می شود. همچنین صفحه نمایشگر این تلویزیون ، انعکاس نور محیط را کاهش می دهد.

 

ال ای دی منحنی سامسونگ

 

تلویزیون منحنی (خمیده) سامسونگ 

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ با عرضه اولین تلویزیون های منحنی خود ، محبوبیت بسیاری کسب کرد. در ادامه سیر تکاملی فناوری OLED ، تلویزیون های منحنی سامسونگ از خوش تراش ترین و شکیل ترین محصولات صوتی و تصویری بازار هستند.  در ادامه با برخی از ویژگی های این محصولات جدید شرکت سامسونگ آشنا می شویم :

حتما بخوانید
چگونه با انجام کمتر، کولر گازی بیشتری بدست آوریم

۱- فناوری HDR تلویزیون منحنی سامسونگ

قابلیت HDR استاندارد جدیدی برای ضبط صدا و تصویر که از کنتراست بسیار بالایی در نمایش نقاط تاریک و روشن فیلم ها برخوردار است. در  این تکنولوژی تعداد رنگ های نمایش داده شده چند برابر بیشتر از استانداردهای قبلی است. این قابلیت جذاب در یکی از پرفروش ترین مدل های سامسونگ ، تلویزیون سری NU7900 سامسونگ وجود دارد.

 

فناوری HDR تلویزیون سامسونگ

 

در فناوری HDR که از عملکرد پیچیده چشم انسان الگو گرفته شده، میزان نور و رنگ خروجی از تلویزیون به گونه‌ ای تنظیم شده تا ریز ترین و جزئی‌ ترین اختلاف رنگی دیده شود. با رسیدن به دامنه گسترده تری از روشنایی و درخشندگی، رنگ‌ های سیاه و سفید واقعی‌ تر و طبیعی‌ تری را خواهیم دید. ضمن اینکه تفکیک‌ پذیری میان این دو رنگ با دقت بالاتری انجام می‌شود.

۲- دوام بالای بدنه تلویزیون منحنی سامسونگ

سامسونگ در طراحی تلویزیون های منحنی خود مانند سری M6975 و M6970 سعی کرده تا حاشیه های صفحه نمایشگر را به حداقل رسانده و زیبایی دستگاه را چندبرابر کند. قاب فلزی بکار رفته در تلویزیون خمیده سامسونگ حس زیبایی محسور کننده ای به تلویزیون میده. و قطعا کاربر را بابت پولی که برایش پرداخت کرده ، راضی می کند.

طراحی ال ای دی منحنی سامسونگ

 

از جمله اقدامات مهم سامسونگ در طراحی محصولات جدید خود ، می توان به تغییر محل قرارگیری اسپیکر و ساب ووفر اشاره کرد. سامسونگ برای حفظ زیبایی و نمای ال ای دی منحنی ، بلندگوها را در زیر قاب و داخل بدنه جاسازی کرده است. همانطور که در مدل N6950 می توان دید ، لوگوی سامسونگ در پایین قاب نمایشگر و درست در وسط قرار گرفته است. اگرچه وزن این دستگاه تا حدی می تواند زیاد باشد ، اما سامسونگ در اقدامی هوشمندانه ، با استفاده از یک پایه فلزی مستحکم ، وزن ال ای دی را به خوبی مهار کرده است.

حتما بخوانید
راهنمای خرید همزن برقی

۳- زاویه دید بی نظیر تلویزیون منحنی سامسونگ

همواره زاویه دید تلویزیون در موقعیت و فواصل مختلف ، کانون توجه علاقه مندان به تلویزیون می باشد. سامسونگ در این زمینه با توجه به اهمیت این مساله در طراحی تلویزیون خمیده سامسونگ ، زاویه دید بیننده را به طرز چشمگیری افزایش داده است. شما می توانید در هر کجا از محیط خود ، از تجربه دیداری یکسانی در هنگام مشاهده تلویزیون بهره مند شوید. در برخی از مدل های حرفه ای تر مانند ال ای دی NU7950 زاویه دید گسترده تری نیز خواهید داشت.

۴- پردازنده قدرتمند تلویزیون منحنی سامسونگ

امروزه پردازنده و یا موتور پردازشگر تصویر در اکثر محصولات دیجیتالی هوشمند دیده می شود و تلویزیون هم از این قاعده پیروی می کند. هدف اصلی این موتورهای تصویر ، نمایش تصویری واضح تر و روشن تر است. سامسونگ با استفاده از موتور بسیار قدرتمند خود که دید فوق العاده ای به بیننده می دهد ، در این زمینه یکی از پیشتازان است.

 

موتور تصویر تلویزیون منحنی سامسونگ

 

۵- ریموت کنترل پیشرفته تلویزیون منحنی سامسونگ

قابلیت کنترل از راه دور در همه دستگاه هایی که قابلیت اتصال به WIFI و سیستم های ارتباطی هوشمند را دارند ، امری ضروری به حساب می آید. سامسونگ در این راستا با طراحی ریموت کنترل هوشمند و چندکاره خود ، موقعیتی ایده آل برای کاربر تلویزیون فراهم کرده است. شما می توانید با استفاده از این ریموت هوشمند تلویزیون سامسونگ ، کنترل تمامی قابلیت های دستگاه و حتی دستگاه های متصل را بدست بگیرید.

  ریموت کنترل هوشمند تلویزیون منحنی سامسونگ  

کلام آخر

با توجه به قابلیت های گفته شده در مورد ال ای دی منحنی (خمیده) سامسونگ ، می توان گفت که ما با محصولی پیشرفته و خاص مواجه هستیم که به خوبی رضایت طرفداران تماشای برنامه های تلویزیونی را جلب می کند. شما می توانید در صفحه “قیمت ال ای دی سامسونگ” ، با تمامی مدل های تلویزیون خمیده سامسونگ آشنا شده و قیمت روز آنها را بررسی نمایید.

حتما بخوانید
هر چیز شما آرزو می‌کردید درباره بدانید کولر گازی و بودند ترسیدند بپرسند

دیدگاهتان را بنویسید