۹ نکته‌ی مهم که در هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر داشته باشید

در همین ابتدا در زمینه‌ی خرید چرخ‌ خیاطی باید تاکید کنیم که انتخاب ابزاری متناسب با هدف‌های دوخت و دوز شما نقش مهمی در ارائه‌ی کاری باکیفیت دارد. در واقع انتظار نداشته باشید که یک چرخ خیاطی سبک و ارزان‌قیمت بتواند پرده‌های سنگین وزن را بدون دردسر بدوزد؛ بنابراین خرید چرخی مطابق با نیازهای کاری شما اولین اصل در خرید این کالا است!

اما چه نکات دیگری در زمینه‌ی خرید این دسته از محصولات باید رعایت شود تا تجربه‌‌ای رضایت‌بخش و البته مادام‌المعمر رقم بخورد؟ در این راهنمای خرید از دیجی‌کالا مگ تمام فاکتورهای اساسی در خرید را مرور و در کنار آن پرفروش‌ترین مدل‌های بازار را به استناد سایت دیجی‌کالا معرفی می‌کنیم.

انواع چرخ خیاطی خانگی و مزایا و معایب هرکدام

همچون اغلب لوازم خانگی و غیرخانگی، چرخ خیاطی هم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود که در این بخش به طور کامل به بررسی هر یک از این مدل‌ها همراه با معایب و مزایای هر گزینه می‌پردازیم.

چرخ خیاطی دستی یا مکانیکی (Mechanical machine)

با خرید این نوع چرخ خیاطی که جزو گزینه‌های قدیمی و ارزان بازار هم به شمار می‌روند، شما نیازی به استفاده از برق ندارید و مزیت اصلی آن نسبت به دیگر مدل‌های بازار در دوام آن‌ها است. در حالی که طبیعتا برای استفاده از این نوع چرخ باید از نیروی فیزیکی خود (این کار را با چرخش دسته‌ یا فلایویل انجام می‌دهند) استفاده کنید. به طور کلی، کار با این نوع چرخ خیاطی برای افراد تازه‌کار به دلیل پاره شدن مکرر نخ چندان راحت نیست، همچنین با این چرخ نمی‌توان دوخت‌ را به شکلی حرفه‌ای انجام داد.

لازم به ذکر است که در چرخ‌ خیاطی‌های مکانیکی و مجهز به فلایویل، دستگاه به شکل الکترومکانیکی یک موتور الکتریکی را می‌چرخاند و سرعت دوخت با فشار دادن پدال چرخ کنترل می‌شود: بنابراین این مدل‌ها جزو کالاهای دستی و ساده طبقه‌بندی نمی‌شوند.

چرخ خیاطی‌های الکترومکانیکی (Electromechanical machine)

انواع مدل چرخ خیاطی

مهم‌ترین ویژگی این نوع از چرخ خیاطی‌ها این است که برای دوختن درزها بسیار کارا هستند. در حالت کلی دو نوع چرخ خیاطی برای دوخت درزها به شکل ریل افقی و عمودی وجود دارد. هنگامی که یک نوع افقی دوز را انتخاب می‌کنید، نیازی به تنظیم کشش نخ از جایی که اغلب برای روغن کاری چرخ خیاطی باز می‌شود، (که معمولا زیر چرخ است) نیست.

همچنین عرض درزهای قابل دوخت در این مدل‌ها اغلب ۷ میلی‌متر است. از طرفی اگر مدلی با قابلیت دوخت عمودی را انتخاب می‌کنید، مزیت آن دوام و نگهداری راحت و اقتصادی آن است، اما عرض دوخت‌ها نمی‌توانید از ۵ میلی‌متر تجاوز کنید. البته لازم به ذکر است که یکی از معایب بزرگ چرخ خیاطی‌های الکترومکانیکی صدای بالای آن‌ها است.

چرخ‌های دستی برای افراد تازه‌کار به دلیل پاره شدن مکرر نخ چندان راحت نیست و با این چرخ نمی‌توان دوخت‌ را به شکلی حرفه‌ای انجام داد. همچنین یکی از معایب چرخ خیاطی‌های الکترومکانیکی صدای بالای آن‌ها است.

چرخ خیاطی‌های برقی یا الکترونیکی (Electronic machine)

اگر به دنبال چرخ خیاطی‌ای با قابلیت ارائه‌ی انواع ویژگی‌های خلاقانه هستید، انتخاب یک مدل برقی می‌تواند رویه‌ای جذاب باشد. چرخ خیاطی برقی تلفیقی از دستگاهی مکانیکی و کامپیوتری است که همراه با مدارهای الکتریکی برای انتخاب مدل دوخت به بازار عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که بر روی چرخ خیاطی‌های برقی یا الکترونیکی، صفحه‌ی مدرجی قرار دارد که به کمک آن می‌توان انواع دوخت را زد و طول کوک‌ها را تنظیم کرد. برخی از چرخ‌ خیاطی‌های برقی به نخ‌قطع‌کن خودکار و جادکمه‌ سوراخ‌کن خودکار مجهز هستند.

همچنین وجود دکمه‌ی شروع – پایان (start-stop) که در برخی مدل‌های این کالا وجود دارد، به شما این امکان را می‌دهد که بدون پدال زدن عملیات دوخت را انجام دهید. وجود یک اسلاید تنظیم سرعت از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است که با استفاده از آن می‌توانید حداکثر قدرت را در هر حالت با سرعت بالا ذخیره کنید. در واقع با این مدل چرخ خیاطی می‌توان از انواع و اقسام پارچه‌ها برای دوخت لباس استفاده کرد و لازم به تاکید است که کیفیت دوخت با این نوع چرخ‌ها بالا است.

چرخ خیاطی‌ کامپیوتری (Computerized machine)

مناسب‌ترین نوع چرخ خیاطی برای نمایش هنر خیاطی در سطحی جدید مدل‌های کامپیوتری این نوع وسیله هستند، چراکه به کاربر اجازه می‌دهند که از بین تعداد زیادی از دوخت‌های متنوع یکی را انتخاب کرده و ماژول گلدوزی مدنظر را پیاده کنید.

این مدل‌های ویژه‌ی افراد حرفه‌ای است و معمولا مجهز به صفحه نمایش‌هایی از نوع LED ،LCD با صفحات لمسی بزرگ هستند. خیاطی با سوزن دوتایی، نورپردازی مناسب، وجود سکوی ویژه‌ی آستین و با امکان جابه‌جایی و درایو الکتریکی برای کنترل سرعت از دیگر مشخصات این مدل‌های چرخ خیاطی پیشرفته و البته گران‌قیمت در بازار است.

حتما بخوانید
آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ اسمارت ویو

چرخ خیاطی‌های ویژه‌ی گلدوزی (Sewing and embroidery machine)

به لطف تجهیزات اضافی و وجود برنامه‌های مدرن در ساختار این مدل‌ها ایجاد آثار هنری واقعی در خانه، به واقعیت تبدیل شد.

قابلیت‌های دوخت چنین ماشین‌هایی عملاً نامحدود است و می‌توانند بیش از ۵۰۰ عملیات دوخت و کارهای تزئینی، قابلیت ارائه‌ی حدود ۱۰ نوع دوخت حلقوی (باز و آزاد) جهت دوخت دور آستین‌ها و دمپا شلوار، تنظیم کشش خودکار نخ‌های بالا و پایین، دوخت انواع حروف و اعداد، سوزن‌کاری در بیش از ۲۰ جهت و بسیاری فرآیندهای تنظیم و آماده‌سازی خودکار نقاشی‌های پیچیده را پشتیبانی کند.

همچنین حافظه‌ی چرخ‌های خیاطی گلدوزی کامپیوتری می‌توان در ذخیره کردن طرح‌ها و الگوهای متفاوت موثر باشد تا هر زمان لازم بود، طرح دلخواه خود را روی پارچه و لباس گلدوزی کنید.

چرخ خیاطی سردوز (Overlock)

در حالت کلی این نوع چرخ خیاطی، برای دوخت کناره‌های پارچه به منظور پیشگیری از بیرون‌زدگی نخ و مرتب بودن کناره‌های لباس استفاده می‌شود. از طرفی دیگر، از آن‌جایی که برخی مدل‌های این نوع چرخ خیاطی قابلیت برش زدن اضافات به شکلی خودکار در زمان دوخت را دارند، می‌توان به کمک آن لبه‌های ضخیم را به آسانی دوخت.

در حالت کلی چرخ‌های سردوز بیشتر در فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما مصارف خانگی بسیاری هم دارند.

انتخاب چرخ خیاطی با توجه به پارچه‌هایی که اغلب می‌دوزید

انتخاب چرخ خیاطی با توجه به پارچه‌هایی که اغلب می‌دوزید

انتخاب چرخ خیاطی با توجه به پارچه‌هایی که اغلب مورد دوخت و دوز قرار می‌دهید می‌تواند حرکت هوشمندانه‌ای باشد. با توجه به همین مساله هم در این بخش نکاتی به منظور انتخاب گزینه‌ای متناسب با نیازهای دوختی شما را مرور می‌کنیم.

چرخ خیاطی مناسب برای دوخت پارچه‌های ضخیم و سبک

برای دوخت و دوز پارچه‌های ضخیم به دستگاهی قدرتمند با قابلیت لیفت پا با فشار بالا نیاز دارید. وجود مشخصاتی همچون امکان تنظیم فشار پا، نفوذ سوزن کافی و طول دوخت بلند از جمله فاکتورهایی است که در زمان خرید چرخ خیاطی‌ای برای کار با پارچه‌های ضخیم باید در نظر داشته باشید. همچنین اگر دستگاه خیلی سبک باشد، در زمان کار به دور میز می‌رقصد، بنابراین هرچه چرخ سنگین‌تر باشد برای این دسته از فعالیت‌ها مناسب‌تر است.

وجود مشخصاتی همچون امکان تنظیم فشار پا، نفوذ سوزن کافی و طول دوخت بلند از جمله فاکتورهایی است که در زمان خرید چرخ خیاطی‌ای برای کار با پارچه‌های ضخیم باید در نظر داشته باشید.

برخی از ماشین های خیاطی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان دوخت پارچه‌های ضخیم را ندارند پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید و مدلی را خریداری کنید که پایه‌ی فشار دهنده‌ی توانمندی داشته باشد تا بتوانید انواع پارچه‌ها را بدون فشار به چرخ خیاطی بدوزید.

از طرفی اگر قصد دوخت پارچه‌هایی سبک همچون ابریشم و ساتن را دارید، انتخاب دستگاهی با فشار پای قابل تنظیم بسیار مهم است، چراکه اگر فشار پا در زمان دوخت زیاد باشد ممکن است به پارچه آسیب برسد.

چرخ خیاطی مناسب برای دوخت پارچه‌های کشی

تقریبا می‌توان اذعان داشت که انواع مدل‌های چرخ خیاطی قادر به دوخت پارچه‌های کشی هستند، اما دستگاه‌های دوخت از بالا با پارچه‌های کشی عملکرد بهتری دارند. در کنار این موارد لازم به تاکید است که توجه به سوزن و نخ انتخابی در دوخت این نوع از پارچه‌ها هم اهمیت دارد. در همین راستا استفاده از سوزن ژرسه‌دوزی یا سوزن سرسوخته به همراه نخ‌هایی از جنس پلی‌استر به منظور دوختی بدون دردسر توصیه می‌شود.

اگر قصد دوخت پارچه‌هایی سبک همچون ابریشم و ساتن را دارید، انتخاب دستگاهی با فشار پای قابل تنظیم بسیار مهم است، چراکه اگر فشار پا در زمان دوخت زیاد باشد ممکن است به پارچه آسیب برسد.

اهمیت سرعت موتور چرخ خیاطی صنعنی و خانگی

یکی از عوامل مهم در هنگام خرید دستگاهی مانند چرخ خیاطی، سرعت دوخت و دوز آن (به‌ویژه برای افرادی که از چرخ خیاطی به عنوان وسیله‌ی امرار معاش استفاده می‌کنند) است. در واقع در صورتی که این دستگاه را برای امور تجاری نیاز دارید۷ باید به فکر خرید چرخی با سرعت مناسب باشید.

به طور کلی میانگین سرعت مدل‌های صنعتی این محصول حدودا بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه است. البته برخی از نمونه‌های بازار دارای قابلیت تغییر و تنظیم سرعت هستند که به کمک کلیدهایی می‌توانید سرعت ماشین خیاطی را تا چند برابر افزایش دهید اما باید دقت داشته باشید که برای دوخت برخی از پارچه‌ها شما نیازی به سرعت بالا ندارید و بهتر است دوخت آن‌ها را با دقت پیش ببرید.

به عنوان مثال در زمان دوخت محصولات چرمی بهتر است میزان دقت را بالا ببرید و چندان بر سرعت کار تاکید نکنید. همچنین اگر در اغلب روزها کار دوخت پرده را دنبال می‌کنید نیازی به هزینه کردن برای خرید چرخ خیاطی‌ای پرسرعت نیست؛ چراکه چرخی با سرعت میانگین هم می‌تواند نیاز شما را به راحتی برآورده کند.

یکی از عوامل مهم در هنگام خرید و انتخاب چرخ خیاطی، سرعت دوخت و دوز آن است، به‌ویژه اگر از چرخ به عنوان وسیله‌ی امرار معاش خود استفاده می‌کنید. البته اگر در اغلب روزها کار دوخت پرده را دنبال می‌کنید نیازی به هزینه کردن برای خرید سیستمی پرسرعت نیست؛ چراکه چرخی با سرعت میانگین هم می‌تواند نیاز شما را به راحتی برآورده کند.

۹ نکته‌ی اساسی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر داشته باشید!

قبل از شروع جستجو در محصولات بازار یا گزینه‌های پرفروش سایت‌های فروش آنلاین، بهتر است که یکسری از نکات ضروری در خرید را مدنظر قرار دهید.

حتما بخوانید
جعبه‌گشایی و بررسی آبمیوه‌گیری کنوود مدل JE680

۱. تازه‌کار هستید یا حرفه‌ای؟

قبل از خرید این کالا باید به این سوال پاسخ دهید که آیا شما فردی تازه‌کار هستید یا جزو افراد نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای به شمار می‌روید. درواقع این موضوع مهم‌ترین عاملی است که می‌توانید هنگام خرید بهترین چرخ خیاطی در نظر بگیرید. همچنین پاسخ به این سوال می‌تواند به تعیین بودجه، مدل انتخابی، اندازه، قابلیت‌های دستگاه و موارد دیگر کمک کند.

۲. بودجه‌ی شما چقدر است؟

با چرخی در بازار خیلی زود متوجه خواهید شد که قیمت چرخ خیاطی در طیفی بسیار گسترده است. بنابراین با توجه به میزان حرفه‌ای بودن خود، قبل از شروع جستجو برای خرید بودجه خود را در نظر بگیرید. مسلما اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است امکان خرید ماشین‌های پیشرفته یا کامپیوتری وجود نداشته باشد.

با این حال، حتی اگر بودجه‌ی بسیار محدودی دارید، بهتر است یک چرخ ارزان قیمت و با بدنه‌ای پلاستیکی را خریداری نکنید، چراکه مسلما دوام مدل‌های میان‌رده را نخواهد داشت و حتی ممکن است شما را به کلی از خیاطی دلزده و منصرف کند. در همین راستا توصیه می‌کنیم که به دنبال گزینه‌های دست دوم باشید و با نهایت دقت، خرید چرخ خیاطی‌ای دست دوم را مدنظر قرار دهید.

اگر بودجه‌ی بسیار محدودی دارید، انتخاب یک چرخ ارزان قیمت و با بدنه‌ای پلاستیکی ایده‌ی خوبی نیست، چراکه مسلما دوام مدل‌های میان‌رده را نخواهد داشت! در همین راستا توصیه می‌کنیم که به دنبال گزینه‌های دست دوم باشید. 

۳. انتخاب چرخ خیاطی با توجه به پروژه‌های دوخت

انتخاب و خرید چرخ خیاطی باید متناسب با هدف‌های کاری شما باشد. خرید یک چرخ خیاطی ارزان و سبک برای دوخت پرده‌های سنگین بی‌فایده است. بنابراین در زمان انتخاب ضخیم‌ترین پارچه‌ای که ممکن است بخواهید در آینده با آن کار کنید را در نظر بگیرید. از طرفی اگر قصد انجام پروژه‌هایی با استفاده از پارچه‌هایی مانند جین، پارچه‌های نخی سنگین یا هر چیز دیگری با وزن بالا دارید، چرخی مستحکم و سنگین وزن را انتخاب کنید.

۴. هر چند وقت یکبار از دستگاه استفاده می‌کنید؟

8 نکته‌ی اساسی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر داشته باشید!

این مسئله یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید چرخ خیاطی است. اگر به تازگی وارد این عرصه‌ی هنری شده‌اید، ممکن است به طور مکرر از دستگاه خود استفاده کنید. با این حال، با تجربه‌ی بیشتر در این حوزه احتمالا کار کشیدن شما از چرخ هم بیشتر می‌شود.

اگر به خیاطی کردن اعتیاد دارید، بهتر است دستگاهی سنگین، محکم و با اسکلت فلزی خریداری کنید، درواقع هزینه‌ کردن برای خرید مدلی بالارده می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

بنابراین با خودتان صادق باشید، اگر فردی هستید که ممکن است تنها گهگاهی برای ترمیم لباس‌ها، کوک زدن یا کمی گلدوزی از چرخ استفاده کنید، سرمایه‌گذاری روی یک دستگاه بسیار گران‌قیمت رهیافتی صحیح نیست. اما اگر به خیاطی کردن اعتیاد دارید، بهتر است دستگاهی محکم و با اسکلت فلزی خریداری کنید، درواقع هزینه‌ کردن برای خرید مدلی بالارده می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

۵. توجه به لوازم جانبی و امکانات دستگاه

چرخ خیاطی‌ به طور معمول دارای مجموعه‌ای از اتصالات و ویژگی‌های اضافی است که با توجه به برند و قیمنت دستگاه می‌تواند بسیار متغییر باشد! با این حال در نظر داشتن امکانات زیر می‌تواند خرید بهتری را رقم بزند.

  • اهرم پایه‌ی دوخت (Presser feet)؛ یک گزینه‌ی خوب برای افرادی است که استفاده‌ی بالایی از چرخ دارند. با استفاده از اهرم چرخ خیاطی می‌توان پایه‌ی دوخت را بالا و پایین برد و با وجود آن برای شروع و پایان دوخت نیاز به جابه‌جا کردن پایه نیست.
  • توانایی پس دوزی، ژرسه دوزی، دکمه دوزی، زیپ دوزی و لبه دوزی (Buttonhole foot, blind hem foot, zipper foot)؛ اگر قصد دوخت انواع پیراهن و لباس را دارید تمام این ویژگی‌ها می‌تواند برای پروژ‌ه‌ی شما مهم باشد.
  • تنوع در ارائه‌ی دوخت با عرض‌ متفاوت؛ این امکان برای دوخت‌های اولیه بسیار ارزشمند است و به شما کمک می‌کند بین دوخت‌هایی با عرض‌های مختلف و دوخت زیگزاگ جابه‌جا شوید.
  • سوزن نخ‌کن اتوماتیک و پایه‌های اضافی برای دوخت ¼ اینچی و گلدوزی با دست آزاد؛ این ویژگی‌ها به کارکرد راحت‌تر شما با دستگاه کمک می‌کند و در کنار آن دوخت لحاف را ممکن می‌کند.
حتما بخوانید
مقایسه‌ی دو مدل کتری برقی از برند شیائومی؛ طراحی ساده و شیک

۶. میزان سروصدای چرخ

بسیاری از افراد در هنگام خرید چرخ خیاطی این ویژگی را در نظر نمی‌گیرند و پس از خرید محصول متوجه‌ی عمق فاجعه می‌شوند. در واقع اگر در نهایت با یک دستگاه بسیار پر سر و صدا مواجه شوید، ممکن است بر تعداد دفعات استفاده شما از چرخ تأثیر بگذارد و حتی اعضای خانواده را حسابی شاکی کند. بنابراین در هنگام انتخاب چرخ خیاطی‌ خود، از میزان صدای آن با تست دستگاه در فروشگاه یا اعتماد به نظر کاربران در فروشگاه‌های اینترنتی مطمئن شوید.

۷. ماکو

ماکو یا جا ماسوره‌ای قطعه‌ای جدا نشدنی در چرخ خیاطی‌ است که ماسوره بر روی آن قرار می‌گیرد و تاثیر مستقیم بر روی کشش نخ به پایین دارد؛ در واقع با چرخاندن و شل و سفت کردن آن، می‌توان میزان کشش خروج نخ در زمان کار با سیستم را تنظیم کرد.

در حالت کلی ماکوی انواع چرخ خیاطی‌ها معمولا در دو نوع گرد و بلند در بازار وجود دارند. در همین راستا بهتر است در زمان خرید گزینه‌های گرد ماکو را مدنظر قرار دهید، چراکه بدون ارتعاش و سر و صدا هستند. همچنین دقت کنید که محل قرار گرفتن ماکو در چرخ باید به گونه‌ای باشد که برای تمیز کردن آن نیاز به برگرداندن و کج کردن چرخ‌ خیاطی نباشد.

۸. تعداد دوخت‌های چرخ خیاطی‌

در بازار چرخ خیاطی انواع ماشین‌هایی با رنج متنوعی از تعداد دوخت از ۱۰ دوخت گرفته تا ۳۰۰ دوخت وجود دارد. در همین راستا برای یک خیاط خوب یا حتی حرفه‌ای دو دوخت زیگزاگ و مستقیم می‌تواند نیاز باشد. وقتی دستگاهی با صدها گزینه‌ی دوخت در اشکال، طرح‌ها، سبک‌ها، عرض‌ها و طول‌های مختلف می‌بینید از خود سوال کنید که آیا به همه‌ی این‌ها نیاز دارید؟ در غیر این صورت نیازی به صرف هزینه‌ای اضافی برای این امکانات نیست.

۹. برند چرخ خیاطی با اهمیت است

از جمله بهترین برندهای چرخ خیاطی در ایران می‌توان به کاچیران و ژانومه اشاره کرد. البته در کنار این دو برند مشهور گزینه‌هایی مانند مارشال، برادر هم وجود دارد. اما دو مارک ژانومه و کاچیران به عنوان گزینه‌هایی مطمئن و قدیمی سال‌های سال است که در ایران فعال هستند و در عین حال طرفداران بسیاری هم دارند.

انتخاب بهترین چرخ خیاطی برای تازه کارها

خیاطی راهی عالی برای ابراز خلاقیت است. از ساخت لباس و روکش‌های مختلف تا ساخت هدایای دست‌ساز همه و همه جزو جذابیت‌های کار خیاطی است. در همین راستا افراد تازه‌کار به دستگاهی با طیف اولیه‌ای از دوخت نیاز دارند.

همچنین برای استفاده از پارچه‌های مختلف دستگاه باید به اندازه کافی قوی باشد تا در زمان کار با پارچه‌ی ضخیم شروع به رقص نکند. قابلیت تنظیم سرعت دوخت، هم مزیتی است که در چرخ‌های مناسب برای افراد تازه‌کار طراحی شده و به آنها کمک می کند تا در صورت نیاز، سرعت دستگاه را با سرعت عملکرد خود تنظیم کنند.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های چرخ‌ خیاطی در بازار ایران

در کنار موارد مطرح شده در این مقاله لازم است تا با پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار هم آشنا شوید تا بتوانید خریدی آگاهانه را رقم بزنید.

چرخ خیاطی مارشال مدل ۷۴۰E

چرخ خیاطی مارشال مدل ۷۴۰E محصولی کامل با قابلیت‌های سر دوزی، دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، پس‌دوزی، تیکه‌دوزی، دکمه و جادکمه‌دوزی، دوخت زیپ و گلدوزی است که امکان ظریف‌دوزی را هم به کاربران می‌دهد.

این وسیله ساخت یکی از زیرمجموعه‌های معتبر شرکت مارشال است و از ۱۲ برنامه‌ی دوخت پشتیبانی می‌کند. این نوع چرخ خیاطی در کنار قدرت مناسبی که دارد از اهرم خلاص کن خودکار هم بهره برده است و وزن آن تنها ۸ کیلوگرم است.

طول دوخت چرخ خیاطی مارشال ۴ میلی‌متر است و بدنه‌ای نیم دور تمام فلزو فایبرگلاس (با بدنه‌ی داخلی آلومینیوم سخت و محکم) دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه نیازی به آداپتور ندارد و مستقیما توسط پدال کار می‌کند، همچنین با توجه به قیمتی که دارد از جمله محصولات میان‌رده و رضایت‌بخش بازار به شمار می‌رود.

چرخ خیاطی مارشال مدل 740E

چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203

همان‌طور که در متن این راهنمای جامع هم به آن اشاره شد، برند ژانومه یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان انواع چرخ در بازارهای جهانی است و در این میان چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203 هم از این قاعده مستثنی نیست.

این کالا دارای مشخصاتی همچون بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس، بدنه‌ی داخلی فلزی، پایه‌های دوخت کامل و قابلیت دوخت سردوز و ظریف‌دوزی است. از جمله مشخصه‌های قابل توجه این نوع چرخ خیاطی امکان تنظیم طول و عرض دوخت است، به این شکل که طول دوخت در این کالا بین ۱ الی ۴ میلی‌متر و عرض دوخت آن بین ۳ الی ۵ میلی‌متر قابلیت تنظیم دارد.

حتما بخوانید
۶ نکته‌ی مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن‌ها توجه کنید!

تعداد دور موتور چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203 حدودا ۱۳۰۰ کوک در دقیقه است که جزو مدل‌های پرسرعت بازار به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که به همراه دستگاه یک CD آموزشی فارسی هم ارسال می‌شود که تمام توضیحات ازجمله روش نخ کردن تا سردوزی و استفاده از سایر مدل‌های دوخت را پوشش می‌دهد.

چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲A

یکی دیگر از گزینه‌های پرفروش برند ژانومه چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲A است که دارای ویٰژگی‌هایی همچون بدنه‌ی تمام فلزی، دوخت به عرض ۷ میلی‌متر، وزن ۸ کیلوگرمی، امکان سر دوزی، دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، پس‌دوزی، تیکه‌دوزی، دکمه و جادکمه‌دوزی، زیگزاگ، ژتون‌دوزی، دوخت ساده و گلدوزی را دارد،

همچنین قابلیت ظریف دوزی از دیگر مشخصه‌های جذاب این کالا است. به طور کلی ۸۰۲A دستگاهی مناسب جهتِ کارِ در منزل به شکل حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای است و قابلیت پشتیبانی از ۴۹ مدل دوخت و نصب انواع پایه‌ها را دارد. طول دوخت قابل تنظیم از دیگر ویژگی‌های این محصول است که می‌توان آن را بین ۰ الی ۴ میلی‌متر تنظیم کرد.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802A

چرخ خیاطی مارشال مدل ۱۱۰۰۰s Max

چرخ خیاطی مدل ۱۱۰۰۰s max، یکی از تولیدات حرفه‌ای از شرکت مارشال است که با وجود ۳۶ طرح به منظور حاشیه‌دوزی و قابلیت دوخت ترکیبی تا ۷۵ مدل و امکان گلدوزی به عنوان محصولی کاملا حرفه‌ای شناخته می‌شود. چرخ خیاطی مارشال دارای دسته‌ی مخصوص حمل بر روی بدنه است و با وجود لامپ LED، قابلیت دوخت دو سوزن و سوزن نخ‌کن اتومات گزینه‌ای راحت در استفاده است.

لازم به تاکید است که بدنه‌ی داخلی محصول از فلز محکم، سبک و بدنه‌ی بیرونی آن از جنس فایبرگلاس است. وجود پدال الکترونیکی، قابلیت دوخت با عرض قابل تنظیم از ۰ الی ۵ میلی‌متر، امکان ساده‌دوزی، زیگزاگ‌دوزی، دوخت جادکمه، دکمه‌دوزی، زیپ‌دوزی، قیطان‌دوزی و لب تو، سردوزی، پس‌دوزی، نواردوزی و تکه‌دوزی از دیگر مشخصه‌های این کالا است که با قیمت مناسبی هم به بازار عرضه شده است.

چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s Max

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610

یکی دیگر از مدل‌های اقتصادی چرخ خیاطی در بازار ایران، چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610 است که از جمله مشخصات آن شامل امکان ظریف‌دوزی و دوخت پارچه‌های ظریف و ضخیم با عرض متغیر از ۰ الی ۵ میلی‌متر است. همچنین قابلیت پس‌دوزی، تیکه‌دوزی، اجرای دوخت معکوس یا سر قائمی، دکمه و جا دکمه‌دوزی، زیپ‌دوزی، زیگزاگ و گلدوزی از دیگر ویژگی‌های آن است.

سایز سوزن قابل استفاده در این مدل وسیله‌ی دوخت و دوز ۹ الی ۱۸ سانتی‌متر است و با وجود پدال الکتریکی انتخابی راحت برای انجام کارهای متنوع است. بدنه‌ی خارجی این کالا از جنس پلی‌آمید و بدنه‌ی داخلی آن از آلیاژی از آلومینیومی سخت زاماک است. در کنار تمام این موارد لازم به ذکر است که این چرخ سبک وزن است و بدون لرزش و با صدای بسیار کم کالایی مناسب برای جهیزیه هم به حساب می‌آید.

چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین ۳۹۲

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین ۳۹۲ کالایی با بدنه‌ی آلمینیومی سبک و محکم است که جزو گزینه‌های پر صدا هم به شمار نمی‌رود. این مدل چرخ خیاطی دارای ویژگی‌هایی همچون امکان دوخت طول و عرض به شکل متغیر (عرض دوخت ۰ تا ۵ میلی‌متر و طول دوخت ۰ تا ۴ میلی‌متر)، قابلیت دوخت دو سوزن، قابلیت دوخت جادکمه، زیپ، دوخت قیطان و لب تو، حاشیه‌دوزی، دوخت سرآستین و وزن حدودا ۷ کیلوگرمی است و در کنار آن دور موتور آن به ۸۵۰ دور در دقیقه هم می‌رسد. تنوع دوخت این کالا ۲۳ مدل است و با استفاده از برق شهری ۲۲۰ ولت کار می‌کند.

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین 392

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز ۲۱۰

دوخت آسان و بی‌صدا از جمله ویژگی‌های بارز این مدل چرخ خیاطی است. در کنار آن کیفیت بالای دوخت، قیمت مناسب، وزن حدودا ۵ کیلوگرمی، طول دوخت ۴ میلی‌متری، عرض دوخت ۵ میلی‌متری و ۱۰ مدل دوخت متنوع، چرخ خیاطی کاچیران مدل رز ۲۱۰ را با استقبال خوبی در بازار مواجه کرده است.

مشخصات دیگری مانند ظاهر جدید، لامپ LED، سیستم نخ بر، تکنولوژی سینگر، دوام بالا، اجرای دوخت‌های زیگزاکی، دکمه‌دوزی، حاشیه‌دوزی، رفو و ماسوره پیچی اتوماتیک ارزش این کالا را نسبت به سایر رقبا بسیار بالا برده است و با وجود همین مشخصه‌ها هم یکی از محصولات خوش‌قیمت بازار به شمار می‌رود.

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز210

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸

یکی از مدل‌های حرفه‌ای بازار که به نمایشگر واضحی هم مجهز است، چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸ است که همراه با ویژگی‌هایی همچون سوزن نخ‌کن، دوخت به عرض ۷ میلی‌متر، طول دوخت ۴.۵ میلی‌متری، قابلیت نصب انواع سوزن‌ها از ۹ الی ۱۸ سانتی‌متر برای انواع پارچه، تنوع دوخت تا ۲۰۰ طرح، تعداد دور موتور تا ۸۶۰ کوک در دقیقه، بدنه‌ی خارجی از جنس فایبرگلاس، عمق پایه تا ۱۲ سانتی‌متر، بدنه‌ی داخلی از جنس آلومینیوم سبک و وزن ۱۰ کیلوگرمی به بازار عرضه شده است.

حتما بخوانید
راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

در کنار این مشخصات قابلیت انواع دوخت ساده و گلدوزی، قابلیت راسته‌دوزی، تکه دوزی، زیپ دوزی، کار بر روی انواع پارچه‌های نازک و ضخیم، دوخت حروف و اعداد و قابلیت ذخیره‌سازی ۶۰ طرح در حافظه، مجهز به جا دکمه اتوماتیک و سوزن نخ‌کن این کالا را به گزینه‌ای با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. البته قیمت این مدل چندان پایین نیست و جزو محصولات گران‌قیمت بازار به شمار می‌رود.

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 200-888

چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203

چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203 کالایی حرفه‌ای با ویژگی‌های قابل‌توجهی همچون قابلیت تنظیم طول دوخت و عرض دوخت (طول ۱ الی ۴ میلی‌متر و عرض ۳ الی ۵ میلی‌متر)، سیستم ژوردوزی، قابلیت برش لبه‌ی پارچه و دوخت آن به صورت سه نخ و چهارنخ، مجهز به سیستم لیور جهت دوخت انواع پارچه‌های معمولی و کشی و امکان ظریف‌دوزی است، که سهم خوبی از بازار را از آن خود کرده است.

این نوع چرخ خیاطی پایه‌های دوخت کاملی دارد و بدنه‌ی خارجی آن از جنس فایبرگلاس و بدنه‌ی داخلی با فلز طراحی شده است. لازم به ذکر است که وزن این سیستم تنها ۸ کیلوگرم است و دور موتور آن به ۱۳۰۰ کوک در دقیقه می‌رسد که پر سرعت به شمار می‌رود.

چرخ خیاطی سردوز ژانومه مدل JH 203

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲P

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲P کالایی از نوع کامپیوتری است که دارای مشخصه‌هایی همچون قابلیت جا دکمه زدن، بدنه‌ی تمام فلز با قابلیت نصب انواع سایز سوزن از ۹ الی ۱۸ سانتی‌متر، توانایی دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، قابلیت دوخت حروف انگلیسی و آلمانی، سرعت دوخت بالا (۱۰۰۰ دور در دقیقه)، دارای ۱۳۵ طرح دوخت متنوع و امکان تنظیم طول دوخت است.

این نوع ماشین قابلیت دوخت با عرض ۵ میلی‌متر دارد و در کنار آن گلدوزی را هم به زیبایی انجام می‌دهد. لازم به ذکر است امکان کنترل سرعت در این کالا یکی دیگر از مشخصه‌های ارزشمند چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲P است که برای افراد تازه‌کار مزیتی چشم‌گیر به حساب می‌آید.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802P

چرخ خیاطی جانتک مدل k310

یکی از چرخ‌ خیاطی‌های اقتصادی بازار که ویژگی‌های نیمه‌حرفه‌ای متناسبی هم دارد، چرخ خیاطی جانتک مدل k310 است. این نوع چرخ همراه با ویژگی‌هایی همچون ۳۲ دوخت متنوع، قابلیت دوخت حلقوی جهت دوخت دور آستین و دمپا شلوار، قابلیت نصب انواع سوزن از سایز ۹ تا ۱۸ سانتی‌متر برای انواع پارچه‌های ظریف و ضخیم، موتوری با ۸۶۰ دور در دقیقه، توانایی گلدوزی و حاشیه‌دوزی به بازار ارائه شده و وزن آن حدودا ۷ کیلوگرم است.

چرخ خیاطی جانتک مدل k310 گزینه‌ای مناسب برای تازه‌کارها به شمار می‌رود چراکه با قابلیت تنظیم سرعت و قیمت مناسبی که دارد می‌تواند دوختی تمیز و باکیفیت را به کاربر ارائه دهد. لازم به ذکر است که عرض دوخت با استفاده از این نوع چرخ خیاطی ۵ میلی‌متر است.

چرخ خیاطی جانتک مدل k310

چرخ خیاطی کاچیران مدل +۲۰۲۰ زیگزاگ

چرخ خیاطی کاچیران مدل +۲۰۲۰ زیگزاگ یکی از گزینه‌های جدید در سایت دیجی‌کالا است که با مشخصاتی همچون امکان ظریف‌دوزی، گلدوزی، دوخت انواع پارچه‌های ضخیم، سوزن نخ‌کن اتوماتیک، مکانیزم ماسوره پر کن، قابلیت تنظیم کشش نخ، دور موتور تا ۷۵۰ کوک در دقیقه و قابلیت تغییر موقیعت سوزن همراه شده است.

عرض دوخت با استفاده از این کالا قابل تنظیم و بین ۰ الی ۵ میلی‌متر و طول دوخت بین ۰ الی ۴ میلی‌متر قابل تنظیم و متغییر است و با استفاده از پدال الکتریکی کار می‌کند. لازم به ذکر است که بدنه‌ی داخلی این کالا آلیاژی از آلومینیومی سخت است و وزن آن به ۵.۸ کیلوگرم می‌رسد.

چرخ خیاطی کاچیران مدل +2020 زیگزاگ

جمع‌بندی

در پایان این راهنمای خرید لازم است تاکید کنیم که پس از خرید این نوع محصول باید حدودا هر سال تمام بخش‌های چرخ خیاطی‌ را بررسی و در صورت لزوم مورد تعمیر قرار دهید. با انجام دوره‌ای این چکاپ می‌توانید مطمئن باشید که طول عمر چرخ شما بالا می‌رود.

همچنین این دسته از کالاها نیاز به روغن‌کاری مرتب دارند و اگر با چرخی خشک و بدون روغن مشغول کار شوید، نه تنها دوخت خوب و تمیزی نخواهید داشت، بلکه به قطعات مختلف چرخ خیاطی هم صدمه خواهید زد. بنابراین روغن‌کاری مرتب با استفاده از روغن مخصوص چرخ خیاطی را هرگز فراموش نکنید.

منبع: CONTRADO

دیدگاهتان را بنویسید