۸ نکته‌ی مهم که باید قبل از خرید کولر آبی برای خانه بدانید

با گرم شدن هوا آن هم با وجود تغییر اقلیم گستره در جهان، افکار به سمت ایجاد خنکی به ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش اما با بازدهی بالا می‌رود. در همین ابتدا باید خاطر نشان کرد که یک خانواده معمولی ۱۳ درصد از قبض آب و برق سالانه خود را صرف سرمایش می‌کند. با توجه به همین مساله هم انتخاب کولری مناسب و با مصرف انرژی بهینه از جمله مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید است. بنابراین برای اینکه با نکات کلیدی در هنگام خرید کولر آبی آشنا شوید و در کنار آن جزئیاتی در مورد بهبود عملکرد آن‌ها بدانید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

۵ نکته‌ی مهم قبل از انتخاب کولر آبی

آشنایی با انواع کولرهای آبی و مزایا و معایب هر کدام

یکی از موارد قابل توجه در زمان خرید کولر آبی این است که معمولاً این مدل از سیستم‌های خنک‌کننده نسبت به کولر گازی، طرفداران بیشتری دارند. جدا از فاکتورهای مختلفی که در این امر دخیل است، مساله قیمت بالای کوارهای گازی و اسپیلت برای اغلب مردم هزینه‌بر است. بنابراین طبیعی است که از قدیم‌الایام از کولر آبی برای خنک کردن محیط خانه و محل کار استفاده می‌شود. با این حال در زمان خرید این وسیله‌ی محبوب هم باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا کالای شما تا سال‌های سال و به خوبی برای شما کار کند.

۱. توجه به شهر محل سکونت در زمان خرید

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که با توجه به مساله‌ی بحران آب در استان‌های جنوبی، انتخاب و خرید کولر آبی گزینه‌ای به‌صرفه نیست. از طرفی هنگامی که از این دستگاه استفاده می‌کنید، هوای محیط مرطوب می‌شود و این موضوع در کنار هوای شرجی تابستان در این نقاط از ایران، چندان مناسب نیست، چراکه این محصول هوای شرجی را تشدید می‌کند. به طور کلی شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک و با متوسط رطوبت هوای کمتر از ۲۰ درصد، مناطقی مناسب برای نصب کولر آبی هستند و در کنار مصرف برق کمتر، بهره‌وری بالاتری را فراهم می‌کنند.

۲. اهمیت جنس و ضخامت بدنه‌ی کولر آبی

مدل‌های متنوع این دسته از محصولات از جنس و ضخامت بدنه‌های متفاوتی برخوردار هستند. در همین راستا توصیه می‌کنیم که در زمان خرید به سراغ مدل‌هایی با بدنه‌ی ضخیم بروید؛ چراکه طول عمر بیشتری خواهند داشت و زیر آفتاب پشت‌بام پوسیده، کج و سوراخ نمی‌شود. در عین حال جنس بدنه هم نقش به‌سزایی در طول عمر کولر دارد، بنابراین بهتر است مدل‌هایی با ورق‌های گالوانیزه را انتخاب کنید.

۳. برچسب انرژی محصول

مصرف انرژی کولرهای آبی بسته با توجه به عوامل متعددی متغیر است. به این معنی که متریال به کار رفته در کولر آبی، ظرفیت دستگاه، تجهیزات و موقعیت جغرافیایی آن بر مصرف انرژی دستگاه تاثیرگذار است. در کنار این موارد نوع رنگ به‌کار رفته در بدنه کولر هم حائز اهمیت است.

زمانی که کولر بر روی پشت‌بام قرار می‌گیرند، در اثر اشعه‌ی فرابنفش خورشید، به مرور زمان رنگ خود را از دست‌ می‌دهد که همین مسئله پوسیدگی و جذب گرمای بیشتر، کاهش بازدهی و مصرف انرژی بالاتر را به همراه دارد. بنابراین در زمان خرید دقت کنید که رنگ دستگاه، نسبت به اشعه‌های خورشید به‌ویژه ماوراءبنفش کاملا مقاوم باشد. پیشنهاد می‌کنیم که در زمان خرید کولر‌های آبی به وجود استاندارد با کد ده رقمی، برچسب انرژی (بهترین حالت این است که وسیله شما در سطح انرژی A قرار داشته باشد! ) و همچنین کلید محافط جان دقت داشته باشید.

۴. توجه به ظرفیت و اندازه‌ی کولر و ساختمان

یکی از مهم‌ترین موارد در خرید کولر آبی توجه به ‌اندازه‌ی کولر با توجه به ابعاد ساختمان است. چراکه مسلما استفاده از کولر آبی‌ای کوچک برای یک خانه‌ی ۱۰۰ متری راندمان بالایی را رقم نخواهد زد. در چنین حالتی به موتور کولر فشار می‌آید و حتی ممکن است خیلی زود موتور بسوزد. بنابراین طبیعی است که هر چه متراژ ساختمان بیشتر باشد، باید از کولر بزرگ‌تری هم استفاده کنید. به منظور خریدی دقیق‌تر، فرمول انتخاب کولر آبی به منظور محاسبه‌ی ظرفیت سیستم بر اساس متراژ ساختمان به شما ارائه می‌شود:

  • متراژ ساختمان (متر مربع) ÷ (۰/۰۲۷ × ۲)
حتما بخوانید
۱۶ اختراع ناسا که در زندگی روزمره بسیار کاربردی هستند

از آنجا که ظرفیت‌های این نوع از محصولات بر اساس واحد CFM (فوت مکعب بر دقیقه) مطرح می‌شود، لازم است که ظرفیت دستگاه مورد نیاز برای خانه‌ی خود را بر اساس این واحد محاسبه کنید! طبق این فرمول برای ساختمانی با متراژ حدودی ۳۰ الی ۵۰ متر مربع، کولر آبی با ظرفیت ۲۳۰۰ CFM گزینه‌ای به‌صرفه است.

۵. پدهای سلولزی بهتر از پوشال هستند!

همانطور که احتمالا دیده‌اید، برخی از کولرهای آبی با پوشال و برخی دیگر از پدهای سلولزی استفاده ‌می‌کنند. در صورتی‌ که از نظر اقتصادی و صرف هزینه‌ی بیشتر مشکلی ندارید، توصیه می‌کنیم که گزینه‌هایی با پدهای سلولزی را خریداری کنید. درواقع این دسته از پوشش‌ها با مصرف کمتری آب، به‌صورت کامل و یکدست خیس می‌شوند و نتیجه‌ی رضایت‌بخش‌تری را به شما هدیه خواهند کرد.

 

۶. آشنایی با انواع کولرهای آبی و مزایا و معایب هر کدام

آشنایی با انواع کولرهای آبی و مزایا و معایب هر کدام

به منظور انتخابی آگاهانه‌تر لازم است تا با انواع مختلفی از کولرهای آبی آشنا شوید. شاید تا قبل از خواندن این مطلب فکر می‌کردید که کولرهای آبی تنها شامل مدل‌های آبی رنگ و پوشالی می‌شود؛ اما با مطالعه‌ی بیشتر این نوشته خواهید دید که این نوع از سیستم‌های خنک‌کننده هم دارای انواع مختلفی هستند که مزایا و معایب مخصوص به خود را به همراه دارند!

کولر آبی قابل حمل یا پرتابل

این مدل از کول آبی‌ها جزو موارد محبوب هستند، زیرا در فضای داخلی ساختمان‌ها و بدون نیاز به کانال‌کشی نصب می‌شوند. البته لازم به ذکر است که این گزینه‌های سرمایش برای محیط‌های کوچک تعبیه شده‌اند و عملا بهترین بازده را در چنین فضاهایی دارند.

کولر آبی قابل حمل یا پرتابل از پدهای سلولزی به جای پوشال‌های معمول استفاده می‌کند و برای تامین هوا از محیط پیرامون خود بهره می‌برد. در مدل های قدیمی‌تر آب به صورت دستی در داخل کولر قرار می‌گرفت اما در محصولات جدیدتر تامین آب مورد نیاز کولر از طریق نصب شلنگ صورت می‌گیرد.

مزایا:

  • کوچک و سبک برای جابه‌جایی
  • کولر آبی پرتابل بر خلاف گزینه‌های معمولی قابلیت تنظیم باد در ۴ جهت را دارد!
  • نیازی به سرویس‌کار برای بررسی و سرویس دستگاه وجود ندارد!
  • مصرف برق و آب مدل‌های قابل حمل نسبت به سایر گزینه‌ها کم‌تر است.

معایب:

  • به دلیل قرارگیری در محیط داخلی خانه، سر و صدای زیادی را باید تحمل کنید.
  • در مدل‌های بدون مخزن نیاز به پر کردن مخزن به صورت دستی است!
  • برای استفاده در منازل بزرگ مناسب نیست!
  • در اوایل استفاده بوی بدی می‌دهد و اگر آب در آن راکد بماند، این مساله آزاردهنده‌تر می‌شود!

کولر آبی از نوع پوشالی

معروف‌ترین و رایج‌ترین مدل کولر آبی که به چشم همه‌ آشنا است، کولر آبی از نوع پوشالی است. طراحی این محصولات به شکلی است که آب با کمک پمپ از مخزن به سمت پوشال‌های کولر هدایت می‌شود و آن‌ها را خیس می‌کند. در چنین حالتی عبور هوا از میان پوشال‌های خیس شده، موجب خنک شدن هوای داخل کولر می‌شود.

مزایا:

  • مصرف برق کمتری نسبت به مدل‌های گازی دارد
  • دسترسی راحت برای خرید قطعات وجود دارد
  • نسبت به سایر گزینه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است
  • گزینه‌ای مناسب برای مناطقی با آب‌وهوای خشک است!

معایب:

  • به دلیل استفاده از آب، احتمال بالای زنگ‌زدگی و خوردگی قطعات آن وجود دارد
  • نیاز به بررسی و سرویس دوره‌ای دارد.
  • میزان آب مصرفی آن بالاست و برای مناطق شرجی و با رطوبت بالا مناسب نیست.
حتما بخوانید
خروج LG از بازار موبایل به نفع کیست؟

کولر آبی با پدهای سلولزی

کولر آبی با پدهای سلولزی نحوه‌ی عملکردی کاملا مشابه با کولر پوشالی دارد اما تنها تفاوت آن در پدهای سلولزی متراکمِ به کار رفته در آن است که راندمان و ضریب عملکرد سیستم را بالاتر می‌برد. جالب است بدانید که طبق گزارشات، میزان انتقال حرارت در این کالای سلولزی حدود ۳۰ درصد بالاتر از مدل‌های پوشالی است.

مزایا:

  • پدهای سلولزی در کولر آبی سبب افزایش میزان قدرت جذب آب می‌شوند. بنابراین عملکرد این مدل‌ها نسبت به گزینه‌های پوشالی بالاتر است.
  • استحکام پدهای سلولزی نسبت به پوشال بالاتر است، به همین دلیل تغییر شکل یا افتادگی در گذر زمان ندارد!
  • جنس اغلب پدهای سلولزی گالوانیزه و یا آلومینیوم است و در برابر زنگ‌زدگی کاملا مقاوم است.
  • این نوع از پدها نیاز به تعویض سالیانه ندارند و تنها هر ۵ سال یک‌بار باید تعویض شوند.

معایب:

  • پدهای سلولزی گران‌قیمت هستند!

 

۷. سایر امکانات در کولرهای آبی‌ مدرن

همچون بسیاری از دیگر لوازم خانگی، کولرهای آبی هم دستخوش تغییراتی برای عملکرد حرفه‌ای‌تر و بهتر هستند. در این میان، دو امکانِ حالت اقتصادی و سیستم خاموش‌کننده‌ی خودکار از جمله ویژگی‌های جدید در این نوع دستگاه‌ها هستند، که مورد توجه واقع شده‌اند.

  1. حالت اقتصادی؛ یکی از قابلیت‌هایی که در کولرهای آبی مدرن و باکیفیت وجود دارد، گزینه‌ی حالت اقتصادی است! این قابلیت به این صورت می‌باشد که در لحظه‌ی اول شروع فعالیت کولر، سرمادهی با قدرت شروع خواهد شد، اما به مرور زمان، از سرعت و میزان باد با توجه به خنک‌سازی محیط کم می‌شود، تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
  2. سیستم خاموش‌کننده‌ی خودکار؛ با توجه به زندگی پر مشغله‌ای که همه‌ی ما در حال تجربه‌ی آن هستیم، بسیاری از افراد هنگام ترک خانه فراموش می‌کنند که کولر را خاموش کنند. در واقع وجود تایمر در کولرهای آبی جدید قابلیت تنظیم مدت زمان روشن و خاموش شدن کولر را دارد؛ در چنین حالتی وجود سیستم خاموش‌سازی خودکار می‌تواند بسیار کارا باشد.
  3. موتور اینورتر؛ یکی دیگر از تکنولوژی‌های در نسل جدید کولرهای آبی، وجود موتور اینورتر است که مصرف برق را بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. به طور کلی سیستم‌های مجهز به اینورتور خاموش نمی‌شوند، بلکه پس از یک دوره‌ی زمانی با سرعت بسیار کم به کار خود ادامه می‌دهند. همین موضوع باعث می شود تا برای هر بار روشن شدن کولر، انرژی زیادی مصرف نشود.

 

۸. نکاتی برای مراقبت و نگهداری از کولر آبی

راهنمای خرید کولر آبی از صفر تا صد؛ مزایا، نکات و پرفروش‌ترین‌ها

از آن‌جایی که کولرهای آبی پوشالی و سلولزی در زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند لازم است تا پس از نصب و راه‌اندازی آن‌ها یکسری نکات کاربردی را به منظور افزایش طول عمر این وسیله در نظر داشته باشید.

اولین موردی که اهمیت دارد این است که برای کارکرد بهینه‌ی کولرهای آبی، سعی کنید تا قبل از رسیدن دمای هوا به ۳۰ درجه، آن را راه‌اندازی نکنید. در واقع با این کار در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه‌جویی می‌کنید. پمپ آب دستگاه را ۵ دقیقه زودتر روشن کنید تا پوشال‌ها را به خوبی مرطوب کند و سپس موتور را بزنید، با این کار بادی خنک و مطبوع خواهید داشت.

سعی کنید تا قبل از رسیدن دمای هوا به ۳۰ درجه، کولر را راه‌اندازی نکنید؛ چراکه با این کار در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه‌جویی می‌کنید.

همچنین حتما از سایبان برای کولر خود استفاده کنید تا علاوه بر سالم ماندن آن در محیط بیرون، در ساعات داغ روز، باد گرم خارج نکند.

نگهداری از کولر در زمستان

به محضی که مطمئن شدید که دیگر به کولر آبی نیاز ندارید، باید آن را برای زمستان آماده کنید. به منظور چنین کاری، حتما رسوبات معدنی‌ای که بدنه‌ی کولر چسبیده‌اند را پاک کنید تا در درون کولر سفت نشوند. سینی کف کولر را تمیز کنید و آب داخل آن را کاملا تخلیه کنید. برای جلوگیری از یخ زدن لوله‌ی رابط آب، آن را از شیر فلکه جدا کنید و آب آن را هم به خوبی تخلیه کنید.

حتما بخوانید
8 مسائل همه دارای کنترل تلویزیون سامسونگ هستند - یادگیری حل آنها

اگر کولر آبی خود را در زمستان بپوشانید؛ از خرابی و آسیب به آن جلوگیری خواهید کرد. در همین راستا بهترین کار این است که از کاور کولر آبی استفاده کنید. پوشش‌هایی از نوع برزنت کانتینر از نفوذ رطوبت به داخل کولر جلوگیری می‌کند و گرد و خاک یا سرما و باد به داخل کانال آب آن وارد نمی‌شود. البته شما می‌توانید از نایلون‌های بزرگ و ضخیم هم استفاده کنید، ولی باید کمی برای اعمال صحیح آن بر روی دستگاه وقت بگذارید.

 

پرفروش‌ترین مدل‌های کولر آبی

حال که با جزئیات لازم برای انتخاب کولر گازی‌ مناسب با امکانات مدنظر خود آشنا شدید، وقت آن است که به پیشنهاد خریداران با استناد به سایت دیجی‌کالا نگاهی بیندازیم و مدل‌های پرفروش این دسته از محصولات را بررسی و تحلیل کنیم.

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000 محصولی از نوع پوشال‌‌دار و همراه با کلید حفاظت از جان (RCCB) است که توانسته سهم بالایی از بازار محصولات این حوزه را به دست آورد. به طور کلی مشخصه‌های این کالا شامل الکترو پمپ ۲۲۰ ولت، بدنه‌ای با رنگ الکترواستاتیک و مقاوم در برابر اشعه‌ی فرابنفش، میزان هوادهی تا ۳۴۱۰ فوت مکعب در دقیقه و ظرفیت ۵۵۰۰ CFM است. در کنار این مشخصه‌ها لازم به ذکر است که بدنه‌ی کولر آبی از جنس گالوانیزه است. بنابراین به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی و فرسودگی نمی‌شود. وزن خالص این دستگاه ۶۸ کبلوگرم است و ابعادی به ‌اندازه‌ی ۸۵۰x850x1050 سانتی‌متر دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی ایران شرق مدل ترموستاتیک IS 60

کولر آبی ایران شرق مدل ترموستاتیک IS 60

کولر آبی ایران شرق مدل ترموستاتیک IS 60، محصولی بادوام و همراه با امکانات جانبی از جمله قابلیت تنظیم دما، تایمر خاموش‌کننده‌ی خودکار، صفحه کلید لمسی، کلید حفاظت از جان و کنترل از راه دور است. جالب است بدانید که در ساختار این مدل کولر به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده است که علاوه بر افزایش راندمان دستگاه و یکنواختی در مرطوب کردن صفحات، عاملی برای صرفه‌جویی در آب هم است.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از بهترین امکانات این کولر وجود ریموت کنترل رادیویی است که قابلیت کنترل از راه دور موتور، پمپ آب، تنظیم دما و خاموش و روشن کردن کولر را می‌دهد. همچنین در ساختار بدنه‌ی آن از رنگ پلی‌استر که به رطوبت و ضربه مقاوم است، استفاده شده است. در پایان لازم به ذکر است که ابعاد این دستگاه ۱۰۳x87x87 سانتی‌متر است و یک کولر همه‌چیز تمام به حساب می‌آید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل VC0380 هوادهی از بالا

کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل VC0380 هوادهی از بالا

کولر سلولزی مدل VC0380، محصولی هوشمند و کاملا اتوماتیک با ابعاد ۸۰۰×۷۵۰×۷۵۰ سانتی‌متر است که با وجود پدهای سلولزی برای نصب در خانه‌ی افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی گزینه‌ای مناسب است. در این محصول، دما به‌صورت هوشمند و اتوماتیک توسط ترموستات محیطی کنترل می‌شود و در صورت نیاز، سرعت پرتاب باد به محیط را تغییر می‌دهد. در کنار این موارد کولر سلولزی سری ترموستاتیک، مصرفی برقی به اندازه‌ی ۲۰ درصد کولر گازی استاندارد در شرایط یکسان دارد که مساله‌ی حائز اهمیتی با توجه به قیمت آن است.

در مورد ساختار بدنه و رنگ این سیستم هم باید اذعان نمود که در معماری این کالا از ورق گالوانیزه با ضخامت بیشتر از کولرهای متداول (نوع پوشالی) همراه با رنگ الکتروستاتیک استفاده شده است که عاملی برای استحکام، دوام و لرزش کمتر آن است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر سلولزی پلیمری نیرو تهویه البرز مدل بالازن ۱۸۰۰۰U

کولر سلولزی پلیمری نیرو تهویه البرز مدل بالازن 18000U

اگر به دنبال یک مدل کولر آبی تقریبا سبک (در مقایسه با سایر مدل‌ها) ولی با قدرت می‌گردید، کولر سلولزی پلیمری نیرو تهویه البرز مدل بالازن ۱۸۰۰۰U، می‌تواند برای شما جالب توجه باشد، البته قیمت چندان پایینی ندارد! این کولر به دلیل استفاده از پلاستیک ABS وزنی در حدود ۵۰ کیلوگرم دارد و ابعاد آن ۱۰۹۰×۱۰۹۰×۹۷۵ سانتی‌متر است.

حتما بخوانید
زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع قیمت تلویزیون سامسونگ 43

جالب است بدانید که به دلیل حذف قطعات مکانیکی در ساختار این محصول همچون پولی، تسمه، محفظه‌ی حلزونی و یاتاقان‌ها نیاز به سرویس و نگهداری همانند مدل‌های پشت‌بامی ندارد. همچنین این کولر آبی مجهز به پدهای سلولزی‌ای است که لایه‌ی خارجی آن آغشته به لمینیت ضدرسوب جهت افزایش راندمان و بهره‌وری سیستم است. از دیگر مزایای این کالای باکیفیت راحتی در مونتاژ و آماده به کار کردن دستگاه است که در کمترین زمان قابل اجراست.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی آبسال مدل AC55R ریموت دار

کولر آبی آبسال مدل AC55R ریموت دار

کولر آبی آبسال مدل AC55R، با ساختاری مستحکم، یک محصول مقرون‌به‌صرفه، باکیفیت و همراه با طول عمر بالاست که از یک کنترل از راه دور هم برخوردار است. البته باید بدانید که این محصول از نوع پوشال‌دار است، اما به منظور جریان بهتر هوا و تبخیر آب، پوشال‌ها با ضخامت یکسان در تمام سطوح محصول پخش شده‌اند. از جمله ویژگی‌های این کالا حجم ۵۵۰۰ CFM، قدرت باددهی ۶۶۵۰ فوت مکعب در دقیقه، سیستم جدید آبرسانی و ریموت کنترل است.

لازم به ذکر است که بدنه و قسمت‌های فلزی کولر آبسال مدل AC55R از جنس ورق‌های گالوانیزه تولید شده است و لایه‌ی ضخیمی از رنگ پودری آن را پوشش داده است. همچنین ابعاد و وزن آن به ترتیب ۸۷۰x870x1000 سانتی‌متر و ۶۷ کیلوگرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی مشهد دوام مدل MD800

کولر آبی مشهد دوام مدل MD800

کولر آبی مشهد دوام مدل MD800، با ابعادی در اندازه‌ی ۸۷۰x870x1200 سانتی‌متر و وزن ۸۷ کیلوگرمی که چندان هم سبک نیست، می‌تواند نیازهای شما را در خانه‌هایی با متراژ ۱۰۰ متر و حتی بالاتر برطرف کند. این کالا از بدنه‌ای کاملا گالونیزه ساخته شده است و استحکام بالایی دارد. حجم کولر ۷۰۰۰ CFM و قدرت موتور آن ۴۴۲۵۹ وات است و می‌تواند باد را قدرت ۷۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه به محیط تزریق کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی مدل شارژی رومیزی کد TGL

کولر آبی مدل شارژی رومیزی کد TGL

اگر به دنبال یک محصول جمع‌وجور و در عین حال با قدرت خنک‌کنندگی بالا بر روی میز کار خود هستید، احتمالا کولر آبی مدل شارژی کد TGL، بتواند نیاز شما را به بهترین شکل برطرف کند. این کالا تا حدفاصل یک متری را پوشش می‌دهد و مجهز به باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری، پورت USB به منظور شارژ دستگاه، ۶ ساعت عملکرد مداوم و گواهینامه‌های کیفیت CE & FCC است. لازم به ذکر است که ابعاد این کالای جذاب تنها ۱۳x12x11 سانتی‌متر است و با وجود بدنه‌ی پلاستیکی، وزن کمی دارد و شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از نظر جغرافیایی از آن استفاده کنید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر سلولزی انرژی مدل EC0280n

کولر سلولزی انرژی مدل EC0280n

کولر سلولزی انرژی مدل EC0280n، محصولی قدرتمند با ابعاد ۶۰x55x62 سانتی‌متر و بدنه‌ای گالوانیزه است که با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید بالایی را برای اغلب کاربران ایجاد کرده است. این مدل کولر آبی دارای پدهای سلولزی با ضخامت مناسب و همراه با سیستم محافظت از جان (RCCB) است و می‌تواند فضاهای کوچک با مساحت حدودی ۱۶ تا ۲۵ متر مربع (در شرایط دمایی مشابه تهران) را به خوبی خنک کند. لازم به ذکر است که حداکثر قدرت باددهی آن ۱۳۰۰ فوت مکعب در دقیقه، قدرت موتور کولر ۴۴۲۰۴ وات و حجم آن ۲۸۰۰ CFM است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی جنرال ترمیک مدل PC-2500

کولر آبی جنرال ترمیک مدل PC-2500

کولر آبی جنرال ترمیک مدل PC-2500، با توجه به قیمتی که دارد و در مقایسه با موارد مشابه محصولی با امکانات مناسب است که می‌تواند تا حد قابل‌قبولی فضاهای کوچک را خنک کند. در این کولر از پدهای سلولزی برای تراکم بیشتر آب و عملکرد بهتر استفاده شده است و حداکثر باددهی آن ۸۵۰ فوت مکعب در دقیقه است که در مقایسه با موردهای پشت‌بامی و معرفی شده در این بخش چندان بالا نیست؛ به همین علت هم تاکید داریم که برای فضاهای حدودا ۵۰ متری گزینه‌ای مناسب‌تر است.

حتما بخوانید
فروشگاه اینترنتی بست لپ تاپ 4U

جنس بدنه‌ی این کالا پلاستیک ABS، حجم آن ۱۸۰۰۰ CFM، وزن آن تنها ۱۱ کیلوگرم و ابعاد این مدل ۴۵۰x420x920 سانتی‌متر است. در کنار این موارد باید بدانید که ارتفاع این کالا چندان زیاد نیست و قابلیت جهت‌دهی به باد را هم نخواهید داشت. همچنین صدای این محصول ممکن است برای عده‌ای از کاربران آزاردهنده باشد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر سلولوزی باسئوس مدل cxtm-21

کولر سلولوزی باسئوس مدل cxtm-21

کولر سلولوزی باسئوس مدل cxtm-21، محصولی با پدهای سلولزی، مخزنی به ظرقیت ۵۰۰ میلی‌لیتر آب، بدنه‌ای از جنس پلاستیک ABS، قابلیت تنظیم سرعت، پره‌هایی با قابلیت تغییر جهت، کم‌صدا، همراه با نشانگر میزان آب، حجم ۳۵۰۰ CFM و قدرت باددهی ۱۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه است.

در حالت کلی ابعاد این دستگاه تنها ۱۷۰x170x160 سانتی‌متر است و انتخابی مناسب برای خنک‌سازی فضای اطراف میز کار شما یا حتی در زمان مسافرت است. جالب است بدانید که این محصول قابلیت کارکرد با پاور بانک یا برقی در حدود ۲۵ وات را دارد و در صورت استفاده از یخ در مخزن آن، خنکی مناسبی را به شما ارائه می‌کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی جنرال سانتوس مدل ۳۲۰

کولر آبی جنرال سانتوس مدل 320

کولر آبی ۳۲۰۰ جنرال سانتوس مدل ۳۲۰ محصولی در ابعاد متوسط (۶۰۰x600x750 سانتی‌متر) جهت استفاده در پشت‌بام است که قابلیت خنک سازی محیط‌هایی تا ابعاد ۷۰ متر را به خوبی دارد. به طور کلی الکتروموتور این کالای آهنی، قدرتی در حدود ۱۵۰ وات دارد و بازده‌ی خنکی آن ۷۵ درصد است. با توجه به قیمت این نوع کولر ۳۰۰۰ می‌توان اذعان داشت که کیفیتی مناسب را ارائه می‌کند، بنابراین از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کولر آبی ایزووات مدل Double Pump

کولر آبی ایزووات مدل Double Pump

کولر آبی ایزووات مدل Double Pump به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که رطوبت لازم را به بهترین نحوه برای محیط آماده کند. از طرفی یکپارچه بودن پروانه و بالانس شدن آن توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک در زمان ساخت این کالا مانع از بروز هر گونه لرزش و صدا در حین کار می‌شود، بنابراین می‌توان از بابت صدا و استکام بدنه‌ای این کولر خیالتان راحت باشد.

بدنه و قسمت‌های فلزی این دستگاهِ خنک‌سازی از جنس ورق گالوانیزه است که همراه با لایه‌ی ضخیمی از رنگ پودری الکترواستاتیک با مقاومت بالا است. لازم است بدانید که همه‌ی کولرهای ایزووات دارای موتور CRS هستند و رده‌ی انرژی B دارند. همچنین ویژگی‌های دیگری همچون کلید محافظت از جان، دو پمپ برای آبرسانی بهتر، موتور الکتروژن، قدرت موتور ۴۴۱۹۸ وات، ظرفیت ۳۵۰۰ CFM و حداکثر قدرت باددهی ۴۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه، ارزش خرید این محصول را نسبت به سایر رقبا چند برابر می‌کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

 

سخن پایانی

باتوجه به نکات و جزئیاتی که در این راهنمای خرید از سری راهنماهای دیجی‌کالا مگ بررسی شد، می‌توانید کولری باکیفیت را خریداری کنید که علاوه بر خنک‌سازی محیط شما، از جهت مصرف انرژی هم به‌صرفه باشد و شما را با قبضی با مبلغ نجومی مواجه نکند. در عین حال در طول این مقاله برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۲ نمونه کولر آبی با کیفیت و پرفروش را آماده کردیم که تنها با یک کلیک می‌توانید آن را از سایت دیجی‌کالا خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید