۶ نکته برای خرید آون توستر که باید به آن توجه کنید

آون توستر‌ یک وسیله‌ی برقی پرکاربرد آشپزخانه است که هم می‌تواند کارهای مربوط به فر  و هم کارهای مربوط به یک توستر را انجام دهد. این دستگاه برقی فضای زیادی اشغال نمی‌کند و می‌توانید آن را در گوشه‌ای از میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید. حتی کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها هم برای حضور یک آون توستر جای کافی دارند.

اگر تا امروز تصمیم به خرید آون توستر نگرفته‌اید بهتر است این مطلب از دیجی‌کالا مگ را بخوانید چون در آن نه تنها درباره‌ی کاربرد آون توستر و نکات مهم در زمان خرید را گفته‌ایم، بلکه ۵ مدل از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار را هم بررسی کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری و خرید برایتان آسان باشد.

آون توستر چیست؟

آون توستر وسیله‌ای برقی با ظاهری شبیه به مایکروویو است اما خیلی قبل‌تر از مایکروویو راه خود را به بازار لوازم خانگی باز کرد. این دستگاه کوچک معمولا ۲ طبقه دارد و با کمک المنت‌های بالا و پایین، فضای داخل محفظه را گرم می‌کند. با استفاده از کلید تنظیم دما می‌توانید دمای داخلی را برای پخت یا یخ‌زدایی انواع مواد غذایی تنظیم کنید. به صورت خلاصه، شما می‌توانید از گرم کردن ۱ تکه نان تا پخت لازانیا و کیک و ماهی کبابی را به آون توستر بسپارید.

اگر از دسته افراد گرمایی هستید و آشپزی کردن در تابستان‌ها برایتان عذاب‌آور است، شک نکنید که راه نجات شما خرید یک آو‌ن توستر است. چون به راحتی غذا را برای پخت در آن می‌گذارید و خیالتان راحت است که شعله‌های گاز باعث گرم شدن هوای آشپزخانه نمی‌شود.

حتما بخوانید
اتصال موبایل به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی

نکات مهم برای خرید آون توستر

خرید آون توستر یا فر برقی

اگر به دنبال یک آون توستر کاربردی و عمری می‌گردید باید موارد خاصی را قبل از خرید بررسی کنید تا بتوانید مناسب‌ترین محصول موجود در بازار را بخرید. در اصل بررسی این نکات به شما نشان می‌دهد واقعا چه کالایی برای شما مناسب است و بهتر است از کدام دسته انتخاب کنید. در ادامه نکات مهمی که قبل از خرید باید بررسی کنید را می‌خوانید.

۱. قیمت

قیمت آون توستر با اندازه‌ی آن رابطه‌ی مستقیم دارد. هرچه قیمت کمتر باشد اندازه‌ی آن کوچک‌تر و برعکس، هرچه گران‌تر باشد اندازه‌ی آن بزرگ‌تر است. گنجایش محفظه‌ی ارزان‌ترین آون توسترها به اندازه‌ی ۴ عدد نان تست است و خبری از لوازم جانبی زیاد یا امکان پخت کباب در آن نیست.

اما هرچه قیمت بالاتر می‌رود نه تنها محفظه بزرگ‌تر می‌شود، بلکه امکانات اضافی مثل جوجه گردان، میوه خشک‌کن، سرخ کردن غذا با جریان هوای داغ، لامپ داخلی، صفحه تنظیمات دیجیتال و برنامه‌های پخت از پیش تعیین شده به آن اضافه می‌شود.

۲. نحوه‌ی کار با دستگاه

برای خرید آون توستری را انتخاب کنید که کار کردن با آن آسان است. دقت کنید که برچسب راهنما داشته باشد و نوشته‌های کنار کلیدها و صفحه‌ی تنظیمات آن واضح و صحیح باشند. امکان کنترل و تنظیم دما از موارد اولیه‌ای است که در هر آون توستری باید وجود داشته باشد، اما محصولی که دمای بین ۶۵ تا ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را پوشش می‌دهد بهترین انتخاب است.

یکی دیگر از مواردی که کار با آون توستر را آسان می‌کند امکان انتخاب المنت بالا یا پایین برای روشن شدن است. اگر این امکان وجود داشته باشد شما می‌توانید براساس نوع غذایی که در آن قرار می‌دهید یکی یا هر دو المنت را روشن کنید.

حتما بخوانید
ربات‌های خانگی ال‌جی از راه می‌رسند

۳. گرمای یکنواخت

اگر گرمایی که از المنت‌ها منتشر می‌شود یکنواخت نباشد می‌تواند غذای شما را بسوزاند یا مغزپخت نکند. همچنین ممکن است بخشی از غذا را برشته و بخشی دیگر را فقط گرم کند. پس بهتر است در زمان خرید این موضوع را از فروشنده بپرسید و حتما دفترچه‌ی راهنمای محصول را هم بخوانید تا مطمئن باشید که گرما به صورت یکنواخت پخش می‌شود.

۴. اندازه‌ی دستگاه

اگر آشپزخانه‌ی شما بزرگ است، استفاده‌تان از آون توستر زیاد است یا ظرف‌های غذای بزرگ را می‌خواهید در آن بگذارید حتما به سراغ دستگاه‌های بزرگ بروید. اما اگر تنها زندگی می‌کنید، خانواده‌ی کم‌جمعیتی دارید، آشپزخانه‌تان کوچک است یا اغلب فقط برای گرم کردن نان یا غذا از آن استفاده می‌کنید یک آون توستر کوچک هم برایتان مناسب است.

۵. لوازم جانبی

سینی چربی گیر، طبقه‌ی قفسه‌ای و سینی پخت لوازمی هستند که در تمام آون توسترها وجود دارند. اما بعضی از مدل‌های بزرگ‌تر یا گران‌تر لوازم جانبی بیشتری مثل تابه‌ی پخت، سیخ مخصوص کباب، سیخ مخصوص جوجه گردان و وسایلی از این دست را هم در کنار خود دارند. پس بهتر است قبل از انتخاب به لوازم جانبی دستگاه هم دقت کنید.

۶. تمیز کردن آسان

این نکته‌ی مهمی است که بعد از هر بار استفاده بتوانید به راحتی فضای داخلی و لوازم آون توستر را بشویید. پس به دنبال محصولی باشید که لوازم جانبی و مصرفی آن به راحتی جدا می‌شوند و تمیز کردن محفظه‌ی آن هم سخت نیست.

۵ آون توستر محبوب موجود در بازار ایران به پیشنهاد خریداران

خرید بهترین آون توستر بازار ایران

حالا که از مهم‌ترین نکات مربوط به خرید آون توستر صحبت کردیم بهتر است سری هم به بازار بزنیم تا ببینیم خریداران چه محصولاتی را پیشنهاد می‌کنند. بررسی این محصولات قبل از نهایی کردن تصمیم خرید آون توستر به شما کمک می‌کند دید بهتری نسبت به بازار داشته باشید و انتخاب برایتان راحت‌تر باشد.

حتما بخوانید
بررسی آون توستر داتیس DT-812؛ کارآمد و مطمئن با ظاهری کلاسیک

۱. بایترون ۳۸ لیتری – مدل TO-285

محبوب‌ترین محصول در این لیست برای خانواده‌های متوسط یا پرجمعیت مناسب است. حجم مخزن آن ۳۸ لیتر است و قابلیت پخت غذا به صورت گریل و همچنین به صورت هواپز را دارد. در این آون توستر یک جوجه گردان هم وجود دارد و می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید به راحتی جوجه کباب یا مرغ بریان بپزید. صفحه تنظیمات دیجیتال، طبقه‌های قفسه‌ای، سیخ جوجه گردان و سینی از لوازم جانبی این محصول است.

آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004

۲. پارس پیدن – مدل Pars-NF1004

اگر به دنبال خرید آون توستر با محفظه‌ی بزرگ هستید، پارس پیدن انتخاب مناسبی است. ظرفیت این محصول ۳۶ تا ۴۰ لیتر است و علاوه بر قابلیت گریل کردن مواد غذایی، امکان کباب کردن مرغ و گوشت را هم به شما می‌دهد. تایمر قابل برنامه‌ریزی و امکان تنظیم دما از دیگر قابلیت‌های این محصول است. سیخ جوجه گردان، سینی لعاب دار و توری استیل از لوازم جانبی این محصول است.

آون توستر بایترون 38لیتر مدل TO-285

۳. سایا – مدل Vulcan-35

ظرفیت مخزن این آون توستر ۳۵ لیتر است و سیخ جوجه گردان، و توری کباب‌پز دارد تا شما بتوانید به راحتی هر نوع کبابی که دوست دارید را بپزید. چراغی که داخل مخزن قرار داده شده است به شما این امکان را می‌دهد تا بدون باز کردن درِ فر، بتوانید وضعیت غذا را در آن بررسی کنید. تایمر موجود در این دستگاه خیال شما را از پایان کار فر بعد از زمان مناسب برای پخت غذا آسان می‌کند.

 آون توستر سایا مدل Vulcan-35

۴. تولیپس – مدل OT-A3807

این آون توستر محبوب هم برای خانواده‌های متوسط و پرجمعیت مناسب است. شما می‌توانید در مخزن ۳۶ نت ۴۰ لیتری آن به راحتی یک مرغ کامل را بریان کنید. پس اگر اهل کباب خوردن هستید خرید آون توستر تولیپس را به شما توصیه می‌کنیم. این محصول ۲ طبقه دارد که می‌توانید برای پخت شیرینی و پیتزا یا گرم کردن نان از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید
بررسی جاروبرقی پارس خزر Turbo 2500WB؛ طراحی ارگونومی با مکش بالا
آون توستر تولیپس مدل OT-A3807

۵. مباشی – مدل ME-AFO 996

یک آون توستر مخصوص خانواده‌های کم جمعیت یا افرادی که تنها زندگی می‌کنند. ظرفیت مخزن این محصول ۲۳ لیتر است و ۳ طبقه دارد. این آون توستر می‌تواند در نقش یک هواپز هم عمل کند و با جریان هوای داغ، غذاهای سرخ شده و برشته آماده کند.

همچنین یک سبد گردان در خود دارد که کار برشته کردن یا پختن مواد غذایی را راحت‌تر می‌کند. ۱۰ برنامه‌ی پخت از پیش تعیین شده، قابلیت تنظیم زمان، قابلیت تنظیم دما، چراغ داخلی و امکان برنامه‌ریزی پخت از قابلیت‌های دیگر این آون توستر است.

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

بهترین آون توستر کدام مدل است؟

با بررسی نکات قبل از خرید آن توستر می‌توانید بهترین آون توستر موجود در بازار را برای خودتان انتخاب کنید. درواقع بهترین آون توستر همانی است که نیازهای شما را برطرف می‌کند و قیمتش با بودجه‌ی مورد نظر شما تناسب دارد.

توستر نان بهتر است یا آون توستر؟

اگر قرار است با وسیله‌ای که می‌خرید فقط نان گرم کنید بهتر است یک توستر نان بخرید، اما اگر غیر از گرم کردن نان، قرار است برای پخت‌وپز هم از آن استفاده کنید آون توستر انتخاب بهتری است.

آیا با آون توستر می‌توانم کباب هم بپزم؟

بله؛ بعضی از مدل‌های آون توستر امکان تهیه‌ی جوجه کباب، گوشت گریل شده و انواع مختلف کباب را هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید