۱۲ وسیله‌ی آشپزخانه که برای هدیه دادن عالی هستند

لوازم برقی آشپزخانه به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: وسایل اصلی و وسایل مکمل. وسایل اصلی مثل گاز، یخچال و ماشین لباسشویی و وسایل مکمل هم مثل مایکروویو، قهوه ساز و میکسر است. وسایل مکمل کار پخت‌وپز را آسان‌تر می‌کنند و وجود آن‌ها در آشپزخانه می‌تواند به افزایش تنوع خوراکی‌هایی که آماده می‌شود هم کمک می‌کند. مزیت دیگری که وسایل مکمل آشپزخانه دارند امکان هدیه دادن آن‌ها است. شما می‌توانید به مناسبت‌های مختلف مثل شب یلدا یا سال نو یکی از آن‌ها را به مادر یا همسرتان هدیه دهید. همچنین اگر دوست شما به خانه‌ی جدید نقل مکان کرده است می‌توانید یکی از این وسایل را به عنوان هدیه به او بدهید.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ۱۲ وسیله‌ی آشپزخانه که برای هدیه دادن مناسب است را به شما معرفی کنیم.

۱. لوازم آشپزخانه‌ی کوچک بی‌سیم

لوازم برقی دم دستی آشپزخانه

وسایل کوچک برقی مثل گوشتکوب برقی یا در باز کن اتوماتیک می‌تواند سرعت انجام کارها را در آشپزخانه را افزایش داده و از خستگی بیش‌ازحد جلوگیری کند. اگر قصد دارید یک وسیله‌ی برقی کوچک و مفید هدیه بدهید می‌توانید از بین ابزار آشپزی یک یا چند وسیله را انتخاب کنید.

هواپز سرخکن ایرفرایر

سرخ‌کن بدون روغن یا هواپز یکی از وسایل مکمل ضروری در آشپزخانه است که اخیرا محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است. هر ماده‌ی غذایی را، از قطعات گوشت و سبزیجات تا شیرینی و بیسکوییت، می‌توانید بدون یک قطره روغن در هواپز به بهترین شکل آماده کنید. افرادی که به رژیم غذایی سالم اهمیت می‌دهند با کمک هواپز می‌توانند به راحتی یک بشقاب مرغ برشته و سیب‌زمینی بخورند و نگران افزایش کلسترول بد نباشند.

اگر قصد خرید هواپز دارید حتما دقت کنید که دستگیره‌های ضد حرارت و پایه‌های ضد لغزش داشته باشد تا استفاده از آن آسان‌تر باشد. سرخ‌کن‌های بدون روغن معمولا سبد آلومینیومی با پوشش نچسب دارند و پس از استفاده به راحتی تمیز می‌شوند. برای پختن شام فقط باید مواد غذایی را در آن بچینید و به کارهایتان برسید. بعد از آماده شدن غذا، با زنگ هشدار به شما اطلاع می‌دهد که شام آماده است.

حتما بخوانید
صدای تلویزیون سامسونگ و مشکلات مربوط به آن

مایکروویو ماکروفر مایکروفر

مدل‌های متنوع مایکروویو در سایز‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام قابلیت‌های مختلفی دارند. آب‌پز کردن، برشته کردن و حتی پخت کباب از قابلیت‌های مایکروویو است. البته باید قبل از خرید لیست عملکردهای ثانویه‌ی مایکروویو را بخوانید تا مطمئن شوید همان وسیله‌ای را می‌خرید که به آن نیاز دارید. البته پیشنهاد ما به شما خرید یک دستگاه همه کاره است که هم برنامه‌ی پخت‌وپز عادی داشته باشد و هم کباب و برشته کردن.

اسپرسوساز اسپرسو ماشین قهوه ساز

قهوه، این نوشیدنی پر از کافئین، طرفداران زیادی دارد و در هر خانه‌ای حداقل یک نفر اهل نوشیدن قهوه است. پس بد نیست که یک اسپرسوساز در آشپزخانه داشته باشید. بعضی از ماشین‌های اسپرسو خودشان یک آسیاب هم دارند و کار را برای شما آسان می‌کنند. قهوه‌ی آماده شده با این مدل از اسپرسوسازها خوش‌طعم‌تر است چون دانه‌ی قهوه بلافاصله بعد از آسیاب شدن، عصاره‌گیری می‌شود.

مدل دوم هم آسیاب ندارد و باید پودر قهوه را در مخزن بریزید. اگر دوست دارید قهوه‌تان با این مدل از اسپرسوساز هم به اندازه‌ی مدل قبلی خوش‌طعم باشد می‌توانید قهوه را با آسیاب دستی به میزان لازم آسیاب کنید و استفاده کنید. اگر هم قهوه‌ی آسیاب شده را آماده می‌خرید بهتر از در وزن کم، مثلا ۱۰۰ یا ۲۰۰ گرم، خریداری کنید تا همیشه قهوه‌ی تازه رُست و آسیاب شده داشته باشید.

آبمیوه گیری آب مرکبات گیری آب انار گیری آب سبزیجات

یک لیوان آبمیوه‌ی تازه همان چیزی است که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌چسبد. شاید بتوان گفت از بین تمام وسایل مکمل آشپزخانه برای تهیه‌ی تنقلات، آبمیوه‌گیری بهترین وسیله‌ای است که می‌توانید هدیه بدهید. آبمیوه‌گیری‌ها معمولا بخش مخصوص گرفتن آب مرکبات را ندارند، پس اگر می‌خواهید یک هدیه‌ی متفاوت بدهید بهتر است دنبال مدلی بگردید که هم آب میوه‌های معمولی را می‌گیرد و هم آب مرکبات.

حتما بخوانید
بالا ۳ روش خرید قیمت تلویزیون سامسونگ استفاده شده

یک مدل جدیدتر از آبمیوه‌گیری‌ها در بازار وجود دارند که به عصاره‌گیر مشهور هستند. عصاره‌گیرها با فشار دادن میوه و سبزیجات آبِ آن را خارج می‌کنند. این روش باعث بیشتر حفظ شدن ویتامین‌ها می‌شود. همچنین با فشرده شدن میوه و سبزی، تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی داخل پوست هم به آبمیوه اضافه می‌شود. یک عصاره‌گیر می‌تواند به راحتی آب تمام سبزیجات، میوه‌جات و حتی مرکبات را هم بگیرد.

همزن پاتیل ایستاده

نان، پنکیک، کیک، کوکی و هر شیرینی دیگری که بخواهید آماده کنید به همزن نیاز دارید. یک کاسه سفیده‌ی تخم‌مرغ پف کرده فقط با یک همزن برقی آماده می‌شود، پس هدیه دادن یک همزن برقی درواقع هدیه دادن یک دنیا خوراکی خوشمزه است. همزن‌های برقی دو مدل هستند، مدل ایستاده و مدل متحرک. مدل متحرک همان همزنی است که می‌توانید در دست بگیرید و در طول مدت کار باید آن را با یک دست نگه دارید. مدل ایستاده مثل پاتیل‌های خمیرزنی نانوایی‌ها است و در طول مدت کار اصلا دست‌هایتان درگیر آن نمی‌شود.

پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی همزن می‌تواند کاسه را هم نگه دارد و نیازی به ثابت نگه داشتن کاسه ندارید. کار با این مدل بسیار راحت است و شما فقط باید در زمان مناسب مواد لازم را به محتویات کاسه اضافه کنید. پس اگر کسی که قرار است هدیه را بگیرد اهل پخت نان و شیرینی است، بهتر است به او یک همزن ایستاده هدیه بدهید.

آون توستر فر برقی رومیزی

آون توستر یک جایگزین عالی برای افرادی است که نمی‌خواهند از مایکروویو استفاده کنند. این وسیله‌ی همه فن حریف می‌تواند نقش فر شیرینی پزی، کباب‌پز و توستر را بازی کند. برای آماده کردن یک صبحانه‌ی گرم، فوری و برشته یک آون توستر باکیفیت نیاز دارید. بعضی از آون توسترها درجه بندی مناسب پخت مواد غذایی مختلف، مثل پخت سبزیجات و برشته کردن گوشت، و همچنین درجه‌ی گرم‌کن دارند. همچنین امکان پیش‌برنامه‌ریزی و همچنین تنظیم زمان پایان کار هم در اغلب آون توستر‌ها وجود دارد.

حتما بخوانید
مشخصات یک کولر گازی اصلی چیست؟

پلوپز آرامپز

پلوپز آرام‌پز از روزهای دور در دوران قدیم تا همین امروز جزو محبوب‌ترین وسایل آشپزخانه باقی مانده است. با این وسیله تقریبا هر غذایی را می‌توانید بپزید و نیازی نیست در طول مدت پخت حواستان به غذا باشد. پنل تنظیمات پخت‌وپز روی پلوپز آرام‌پز برای پخت همه مدل مواد غذایی را دارد. از فلفل دلمه تا فرنی تا برنج و کیک شکلاتی را می‌توانید خیلی راحت با این وسیله بپزید.

پخت خورشت در آرام‌پز بسیار آسان است و به دلیل حرارت ملایم و یکنواختی که دارد، باعث جاافتادن غذا در آن می‌شود. حتما شما هم در خاطرات کودکی‌تان یک پلوپز در گوشه‌ی آشپزخانه‌ی مادربزرگتان را به یاد می‌آورید. پس هدیه دادن این وسیله نه تنها به آسان شدن کار پخت‌وپز کمک می‌کند، بلکه یادآور خاطرات خوب کودکی او هم هست.

چای ساز کتری برقی

وجود وسیله‌ای برای دم کردن چای در هر خانه‌ای واجب است. چای نوشیدنی گرمی است که تمام ایرانی‌ها به آن علاقه دارند و پای اصلی وعده‌ی صبحانه است. ما برای رفع خستگی چای می‌نوشیم و بهانه‌ای برای دور هم جمع شدنمان است. پس چای‌ساز وسیله‌ای است که هدیه دادنش باعث خوشحالی می‌شود. چای‌سازها چند مدل هستند:

  1. قوری روی کتری قرار می‌گیرد.
  2. قوری روی صفحه‌ی گرم کنار کتری قرار می‌گیرد.
  3. سبد مخصوص قرار دادن چای خشک در کتری برقی قرار می‌گیرد.

اگر کسی که قرار است چای‌ساز را هدیه بگیرد خانواده‌ی پرجمعیتی دارد یا اهل نوشیدن چای لیوانی است مدل اول و دوم برایش مناسب است. اما اگر زیاد اهل نوشیدن چای نیست مدل سوم را بخرید تا همیشه بتواند از کتری برقی استفاده کند و در زمان نیاز در آن چای هم دم کند.

حتما بخوانید
بررسی میزان فروش برندهای ایرانی و خارجی در دیجی‌کالا

جارو شارژی رباتی بی سیم

جاروبرقی وسیله‌ای است که نیاز به استفاده از آن در آشپزخانه زیاد است ولی آنقدر وسیله‌ی بزرگی است که نمی‌توان آن را در کنار آشپزخانه گذاشت. برای هر بار تمیز کردن کمی شکر که از شکرپاش ریخته یا پاک کردن گردوغبار بالای کابینت هم نمی‌توان جاروبرقی را به آشپزخانه آورد. پس چاره‌ی کار استفاده از یک جاروی کوچک است که خیلی راحتی جابه‌جا شده و مکش خوبی هم داشته باشد.

جاروی برقی عصایی و جاروی شارژی گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در آشپزخانه است. وزن سبک، مخزن قابل شست‌وشو و لوله‌ی مکش باریک از مشخصات این مدل جاروها است که استفاده از آن را در آشپزخانه بسیار آسان می‌کند. با این جاروها هم می‌توانی موکت و سرامیک را جارو زد، هم غبار روی کابینت‌ها را پاک کرد و هم وقتی کمی ماده‌ی غذایی خشک روی زمین و میز می‌ریزد آن را به خوبی تمیز کرد. اگر می‌خواهید یک خانم خانه‌دار یا یک آقای اهل آشپزی و خانه‌داری را خوشحال کنید، یک جاروی مناسب آشپزخانه برای او بخرید.

لوازم پخت و پز برقی چند منظوره چند کاره

لوازم برقی آشپزخانه چندمنظوره از آن دسته لوازم خانگی است که جدیدا ترند شده و طرفدارانش هر روز زیادتر می‌رود. پلوپز آرام‌پز قدیمی‌ترین مدل این دسته از لوازم خانگی است اما این روزها وسایلی مثل مایکروویو و صبحانه‌ساز هم به این دسته اضافه شده است. حتی شاید بتوان گفت ماشین‌های قهوه‌ساز چند منظوره که همه مدل قهوه و نوشیدنی‌هایی برپایه‌ی قهوه می‌سازند هم از این دسته از لوازم برقی آشپزخانه به حساب می‌آیند.

مخلوط کن میکسر

وقتی قرار است اسموتی، شیرموز یا ماست میوه‌ای درست کنید استفاده از چنگال یا رنده برای له کردن مواد غذایی سفت کمی سخت است. اینجاست که یک مخلوط‌کن می‌تواند هر چیزی را برای شما با هم مخلوط کند. با یک مخلوط‌کن با کیفیت حتی می‌توانید قطعات یخ را خرد کنید و با آبمیوه‌ی محبوبتان مخلوط کنید تا چند لیوان یخ در بهشت خوشمزه داشته باشید. تهیه‌ی خمیر فلافل، له کردن مواد سوپ گوجه یا آماده کردن پوره‌ی کدو حلوایی با مخلوط کن بسیار آسان است. پس اگر می‌خواهید به یک فرد خوش‌اشتها هدیه بدهید، مخلوط‌کن گزینه‌ی مناسبی است.

حتما بخوانید
بررسی پیستوله رنگ‌پاش شارژی جاب؛ خوش‌قیمت و مناسب کارهای خانگی

مرور کلی

لوازم برقی آشپزخانه می‌تواند کار پخت‌وپز را آسان‌تر و لذتبخش‌تر کند. همچنین تنوع غذاها و خوراکی‌هایی که می‌توانید تهیه کنید را هم بالاتر می‌برد. پس خرید یکی از این وسایل برای خودتان می‌تواند مثل یک هدیه‌ی عالی بابت اتفاقی خوب در زندگی‌تان باشد. همچنین اگر کسی را دوست دارید، قرار است برای مناسبت خاصی به او هدیه بدهید یا اینکه برای بازدید خانه‌ی جدید دوستتان دنبال هدیه می‌گردید، لوازم برقی کوچک آشپزخانه انتخاب خوبی است که هرگز از آن پشیمان نمی‌شوید.

منبع: bestbuy

دیدگاهتان را بنویسید