۱۰ نکته‌ی مهم که قبل از خرید سماور و کتری برقی باید بدانید

برای اکثر خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های ایرانی، کتری و سماور از جمله وسیله‌های ضروری آشپزخانه است. اگرچه این دسته از محصولات در گذشته ساختاری ساده داشتند، اما اکنون با تکمیل مدل‌ها دارای ویژگی‌های بیشتری از قبل شده‌اند. در این میان گزینه‌های برقی به دلیل راحتی در استفاده و سرعت بالای تولید آب‌جوش جزو محبوب‌ترین انتخاب‌های بازار قرار گرفته‌اند. با توجه به همین موضوع هم در این مقاله به سراغ ارائه‌ی نکاتی در زمینه‌ی خرید انواع کتری برقی و سماور برقی می‌رویم تا به شما در خریدی رضایت‌بخش کمک کنیم.

۵ نکته که قبل از خرید کتری برقی باید بدانید!

اگر تصمیم گرفته‌اید برای خانه یا دفتر کاری خود کتری برقی تهیه کنید در نظر داشتن موارد زیر می‌تواند شما را به سمت مناسب‌ترین گزینه‌ها راهنمایی کند.

۱. جنس بدنه‌ی کتری برقی؛ استیل ضدزنگ یا شیشه‌ای

کتری‌های برقی در طرح‌های مختلفی تولید و بسیاری از آن‌ها همراه با یک توستر مشابه و زیبا به بازار عرضه می‌شوند. روکش‌های اصلی اغلب محصولات این حوزه فولاد ضدزنگ، پلاستیک یا شیشه است که در بسیاری از موارد کتری‌هایی از جنس فولادی ضدزنگ در رنگ‌های مختلفی پوشش داده می‌شوند.

از آن‌جایی که هر چیزی با مزایا و معایب خاص خود همراه است، باید بدانید که یک کتری برقی از جنس فولاد ضدزنگ ممکن است با توجه به تنوع رنگی که در بازار دارد با سایر لوازم خانگی شما به‌خوبی سِت شود، اما ممکن است اثر انگشت شما پس از هر بار استفاده روی آن باقی بماند.

یک کتری شیشه‌ای شیک و مدرن به نظر می‌رسد، اما با گذشت زمان ممکن است تغییر رنگ دهد، که معمولا ناشی از بقایای مواد معدنی آب است. بنابراین این مساله می‌تواند به معنای نگهداری مکرر و نیاز به شستن دوره‌ای کتری با سرکه باشد.

کتری برقی‌های شیشه‌ای به دلیل ته‌نشین بقایای موادمعدنی آب به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند و شما باید به‌صورت دوره‌ای آن‌ها را با سرکه بشویید.

۲. اهمیت وجود دسته‌ی راحت و نسوز در محصول

به یاد داشته باشید که کتری برقی باید ساختاری متعادل و سبک، حتی زمانی که کاملا با آب پر شده، داشته باشد. همچنین زمانی که دسته‌ی آن را می‌گیرید، باید فضای کافی بین انگشتان شما و سطح کتری وجود داشته باشد تا ا از تماس با سطح داغ بدنه‌ی کتری جلوگیری شود. به دنبال کتری‌ای با دستگیره‌ی به اندازه کافی ضخیم باشید که محکم باشد. البته نه آنقدر ضخیم که نتوانید آن را محکم در دست نگه دارید.

۳. توجه به درب و اندازه‌ی دهانه‌ی کتری برقی

درب کتری برقی باید به راحتی باز شوند و ترجیحا لولا‌دار باشد تا در صورت جدا شدن، گم نشود. وجود دهانه‌ای پهن در این دستگاه‌ها به این معنی است که همیشه لازم نیست درب آن را برای پر کردن کتری با آب تا انتها باز کنید.

۴. اهمیت دکمه‌ها و نشانگرهای کتری

هر آنچه برای خرید سماور و کتری برقی باید بدانید به همراه پرفروش‌ترین مدل‌ها

وجود دکمه‌های لمسی یا یک سوئیچ بزرگ به منظور روشن و خاموش کردن کتری برقی استفاده از این کالا را به‌شدت آسان‌تر می‌کند. وجود چراغ های نشانگر در این کتری‌ها هم بسیار بااهمیت است و ساختار آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کاملا روشن و واضح (بدون توجه به سطح نور آشپزخانه) در اختیار کاربر قرار گیرد.

در مورد کتری برقی‌های بی‌صدا وجود سیستم هشدار کوتاه و ساده‌ای که به شما خبر دهد آب به‌جوش آمده است هم می‌تواند مفید باشد. وجود نشانگرهای سطح آب هم از دیگر موارد مهم در ساختار کتری برقی است. این نشانگرها باید از هر دو طرف به راحتی قابل خواندن باشند و هم برای استفاده چپ دست‌ها و هم راست دست به کار آیند.

۵. توجه به پایه‌های کتری برقی

پایه‌ی کتری برقی باید غیرلغزنده باشد و اجازه دهد کتری در هر موقعیتی (۳۶۰ درجه) روی آن قرار گیرد. همچنین سیم دستگاه باید به اندازه‌ی کافی بلند باشد تا نیازی نباشد همواره کتری دقیقا در کنار پاور برق قرار گیرد. وجود محفظه‌ای برای جمع کردن سیم هم از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌تواند ارزش خرید یک کتری برقی را بالا ببرد.

وجود دهانه‌ای پهن در ساختار کتری برقی به این معنی است، که همیشه لازم نیست درب آن را برای پر کردن کتری با آب تا انتها باز کنید.

کتری‌های برقی در مقابل کتری‌های ساده

هنگام انتخاب بین مدل‌های ساده و برقی مسلما، ترجیحات شخصی نقش بسیار پررنگی دارند. اما طی یک نگاه متخصص محو لازم است بدانید که کتری‌های ساده و معمول اغلب راحتی مدل‌های برقی را ندارند، چراکه معمولا درب‌ آن‌ها به سختی برداشته می‌شود و دسته‌های چندان راحتی هم ندارند.

حتما بخوانید
آیا شما تلویزیون سامسونگ اندروید را برای Ardour یا Cash آغاز کردید؟

در مورد فاکتور بهره‌وری انرژی هم باید در نظر داشته باشید که مدل‌های سنتی به خوبی یک کتری برقی نیستند، زیرا گزینه‌های ساده با قرار گرفتن بر روی اجاق گار همواره مقداری گرما را به دلیل هوای اطرافشان از دست می‌دهند؛ در حالی که کتری برقی به دلیل ساختار تحت فشاری که دارد تمایل به از دست دادن گرمای بسیار کمی دارد، بنابراین تقریباً تمام انرژی صرف جوشاندن آب می‌شود.

آیا کتری برقی انرژی زیادی مصرف می‌کند؟

آیا کتری برقی انرژی زیادی مصرف می‌کند؟

کارکرد اکثر کتری‌های برقی به اندازه‌ی یک بخاری برقی پرمصرف نیست. چراکه جوشاندن یک کتری آب به شکلی کامل و چند بار در روز در طول یک سال فقط حدود ۲۰ هزارتومان به قبض برق شما اضافه می‌کند. البته شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌ها و انرژی برق به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، هر بار تنها به اندازه‌ی نیاز خود و خانواده آب بجوشانید. حداقل سطح آب برای اغلب مدل‌های کتری برقی حدود دو فنجان است، بنابراین اگر فقط یک فنجان چای یا قهوه نیاز دارید کمی آب به‌هدر می‌رود، اما مسلما بهتر از جوشاندن یک کتری کامل از آب است.

البته بهره‌مندی از قابلیت تنظیمات دما و دمای از پیش تعیین شده هم می‌توان به مصرف بهینه کمک کند. برخی از انواع کتری برقی‌ این قابلیت را دارند که می‌تواند آن‌ها را در طیف وسیعی از دماها تنظیم کرد، بنابراین اگر به دمای خاصی برای یک لیوان قهوه نیاز دارید، یا به جای آب جوش فقط به آب بسیار داغ نیاز دارید این امکان می‌تواند بسیار مفید باشد. البته انتظار دقت بسیار بالایی در تنظیمات دمای کتری برقی نداشته باشید.

آیا کتری برقی‌هایی با جوش آرام به‌معنی واقعی کلمه بی‌صدا هستند؟

بله، کتری برقی‌های جوش آرام، معمولاً ساکت‌تر از انواع کتری‌ها و سماورهای سنتی هستند. کتری برقی‌های معمولی می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند، چراکه طبق بررسی‌های انجام شده صدای آن‌ها از ۵۱ دسی‌بل (به طور منطقی بی صدا) تا ۶۵ دسی‌بل (تقریباً به‌اندازه‌ی یک مکالمه‌ی معمولی) متغییر است. از طرفی مدل‌هایی با قابلیت جوش بی‌صدا واقعاً می‌توانند فضایی آرام را به نسبت سایر مدل‌ها برای شما ایجاد کنند.

البته لازم به ذکر است که با بزرگتر شدن سایز کتری برقی، این امکان وجود دارد که عملکرد جوش آرام کمتر موثر واقع شود، زیرا صدایی که ما می‌شنویم ناشی از جوشیدن و تشکیل حباب‌های آب بر روی دیواره‌های داخلی کتری برقی است. در این میان مدل‌های با جوش آرام معمولاً دارای یک پوشش مخصوص در بخش داخلی خود هستند که نحوه‌ی شکل‌گیری حباب‌های آب را تغییر (آن‌ها را کوچک‌تر می‌کند!) می‌دهد. اما این نوع پوشش‌ها در دیواره‌ی داخلی کتری ممکن است به مرور زمان از بین برود یا اثر آن کمتر شود.

لازم به ذکر است که با بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی کتری برقی، این امکان وجود دارد که عملکرد جوش آرام در این مدل‌ها کمتر موثر واقع شود.

آیا کتری‌های برقی طعمی عجیب به آب جوشیده می‌دهند؟

احتمالا شما هم از افراد مختلف شنیده‌اید که کتری‌های برقی، به‌ویژه مدل‌هایی با بدنه‌ی پلاستیکی، می‌توانند طعمی عجیب یا نامطبوع به آب جوشیده بدهند. در همین راستا آزمایش‌های متخصصین امر با یک کتری پلاستیکی و ارزان‌قیمت این موضوع را تایید کرد. درواقع ممکن است این طعم نامطبوع به این دلیل باقی‌ماندن آب قبلی در کف کتری برقی و جوشاندن مکرر آن یا گرم شدن بدنه‌ی پلاستیکی باشد.

به‌منظور جلوگیری از این مشکل سعی کنید هر بار فقط به اندازه‌ای که نیاز دارید کتری را با آب پر کنید و اگر آب جوشیده در کف آن باقی مانده است، قبل از اینکه دوباره کتری برقی را پر کنید، آن را بیرون بریزید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است وقت آن رسیده باشد که کتری پلاستیکی خود را با یک کتری برقی فلزی یا شیشه‌ای جایگزین کنید.

حتما بخوانید
همه چیز درباره ی یخچال های الکترواستیل

کتری برقی‌ بخرم یا چای‌ساز؟

پاسخ به این سوال هم کاملا به عادات و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر در اغلب موارد به جای دم‌کردن چای، از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنید و یا فقط گاهی به آب جوش برای آماده‌ کردن قهوه نیاز دارید، خرید کتری برقی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید از این وسیله برای دم کردن چای استفاده کنید و متکی به کتری، قوری معمولی یا سماور نباشید، چای‌ساز برقی می‌تواند انتخابی بهینه‌تر و اقتصادی‌تر باشد.

بازگشت به فهرست

سماور برقی بخرم یا گازی؟

سماور برقی بخرم یا گازی؟

در حالت کلی لازم است بدانید که مهم‌ترین نکته در رابطه با انتخاب بین سماور برقی و گازی نوع نیاز شما و امکانات محل نصب سماور است. اگر محلی برای نصب سماور به شیر گاز در آشپزخانه‌ی شما وجود ندارد، مسلما انتخاب و خرید مدل‌های برقی بهترین کار است.

برخی از افراد عقیده دارند که سماور برقی بیش از سماور گازی برای خانواده‌ها هزینه به دنبال دارد. این مساله می‌تواند از بعضی جهات درست باشد. به این معنی که اگر مصرف چای شما در خانواده زیاد است و همیشه سماور به جوش است، بهتر است نسبت به هزینه‌های برق حساس باشید و سماوری گازی خریداری کنید. اما در صورتی‌ که مصرف چای شما کم است، بهتر است نسبت به هزینه‌های برق زیاد حساسیت نشان دهید و تنها یک سماور با مصرف بهینه انتخاب نمایید.

اگر مصرف چای شما در خانواده زیاد است و همیشه سماور به جوش است، بهتر است نسبت به هزینه‌های برق حساس باشید و سماوری گازی خریداری کنید.

در عین حال باید بدانید که سماورهای برقی سرعت بالاتری در به جوش آوردن آب نسبت به مدل‌های گازی دارند، همچنین قابلیت خاموش شدن اتومات پس از گذشت چندین ساعت از دیگر ویژگی‌های مدل‌های برقی است. بنابراین در یک نگاه کلی می‌توان اذعان داشت که مسلما انتخاب بین مدل‌های گازی و برقی به ترجیحات خود شما بر می‌گردد، اما با توجه مساله‌ای که در مورد مصرف برق خدمت شما ارائه دادیم، اگر مصرف چای روزانه‌ی شما زیاد است، بهتر است به سمت خرید سماوری گازی بروید.

نکاتی که در زمان خرید سماور برقی باید به آن توجه کنیم

همچون هر کالای دیگری خرید یک سماور باکیفیت با در نظر گرفتن یک‌سری نکات همراه است، که در صورت توجه به آن‌ها احتمالا پس از خرید از محصول خود بسیار راضی خواهید بود.

به طور کلی فاکتورهایی مانند گنجایش سماور برقی، مصرف برق، جنس بدنه‌ی آن و دسته‌ها، قابلیت‌های دستگاه، نوع شیر و غیره می‌توانند در انتخاب این دسته از کالاها مهم باشند. بنابراین در این بخش ۵ مورد از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید سماور برقی باید به آن توجه کنید را مرور می‌کنیم.

۱. گنجایش مدنظر شما چقدر است؟

میزان گنجایش سماور برقی انتخابی مستقیما به مصرف و تعداد اعضای خانواده‌ی شما وابسته است. اغلب سماور‌های برقی بازار در یکی از گنجایش‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ لیتری تولید می‌شوند. در صورتی که مصرف شما کم است و خانواده‌ی کم‌جمعیت دارید، یک سماور ۳ لیتری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما اگر مصرف چای شما زیاد است، پیشنهاد ما خرید یک سماور برقی با گنجایش ۴ الی ۵ لیتری است.

در صورتی که مصرف شما کم است و خانواده‌ی کم‌جمعیت دارید، یک سماور ۳ لیتری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما اگر مصرف چای شما زیاد است، پیشنهاد ما خرید یک سماور برقی با گنجایش ۴ الی ۵ لیتری است.

۲. جنس بدنه‌ی سماور چیست؟

اکثر سماورهایی که امروزه در بازار می‌بینید از جنس آلیاژ برنج و استیل هستند. در همین راستا لازم است بدانید که مدل‌های برنجی تا حد زیادی بهتر از گزینه‌های استیل است چراکه اکثر تولیدکنندگان سماورهای بسیار با کیفیت خود را از جنس برنج می‌سازند، اما طبیعتا قیمت این مدل‌ها بالاتر از سایر سماورها است.

حتما بخوانید
تعمیر تلویزیون سامسونگ Samsung

در عین حال برخی از سماورهای برقی دارای بدنه‌ای ترکیبی از جنس استیل-شیشه و یا پلاستیک-شیشه دارند. در عین حال بیشتر تولیدکنندگان از پوشش‌هایی بر روی بدنه‌ی سماور استفاده می‌کنند که می‌تواند شامل استیل ضدزنگ یا نیکل-کروم باشد.

این پوشش‌ها علاوه بر اینکه به ظاهر سماور حالتی درخشان و زیبا می‌دهد، می‌توانند از لکه شدن یا زنگ‌زدگی بدنه محصول هم جلوگیری کنند. اما در حالت کلی باید بدانید که خرید سماور برنجی یا سماور استیل با روکش استیل ضدزنگ نسبت به سایر گزینه‌ها از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

۳. به دنبال چه قابلیت‌هایی در سماور برقی هستید؟

نکاتی که در زمان خرید سماور برقی باید به آن توجه کنیم

با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف امروزه سماور تنها دستگاهی ساده برای به جوش آوردن آب نیست و اغلب مدل‌ها با قابلیت‌های کارایی همچون گرم‌کننده‌ی خودکار و قابلیت خاموشی خودکار همراه شده‌اند. در نظر داشتن این دو ویژگی‌ می‌تواند رضایت شما را از خرید بالا ببرد.

سماور برقی‌هایی با گرم کننده‌ی خودکار به شما امکان گرم نگه داشتن آب جوش برای مدت طولانی را خواهند داد و حتی در مدل‌های پیشرفته امکان تنظیم درجه حرارت هم وجود دارد. از طرفی خرید سماوری با قابلیت خاموشی خودکار، می‌تواند خیال شما را از بابت مسائل ایمنی راحت‌ کند. البته شما با خرید مدل‌های پیشرفته، علاوه بر این قابلیت، قادر خواهید بود تا سماور خود را طوری تنظیم کنید که بعد از گرم نگه داشتن آب جوش به مدت دو ساعت، به صورت خودکار خاموش شود و تا ۲۴ ساعت کار نکند.

۴. به دسته‌ها و شیر خروجی توجه کنید!

در زمان خرید حتما دقت کافی داشته باشید که دسته‌های سماور برقی از مواد با کیفیت و نسوز تولید شده باشد، این موضوع در زمان به جوش آمدن آب بیشتر به چشم می‌آید. همچنین وجود سینی به اصطلاح چکه‌گیر در سماورهای برقی نوعی مزیت محسوب می‌شود و عاملی برای جلوگیری از بهم‌ریختگی در محیط است.

در حالت کلی دو نوع شیر خروجی وجود دارد که یکی همان مدل‌های سنتی است که باید آن را به چپ یا راست بچرخانید و مدل‌های دوم و جدید به این صورت است که باید شیر را از ابتدا تا زمان پر شدن ظرف با دست خود نگه دارید و بعد از پر شدن رها کنید تا به صورت خودکار به حالت اولیه برگشته و بسته شود.

توصیه می‌شود که در زمان خرید سماور برقی شیرهای خروجی از نوع دوم را انتخاب کنید، چراکه مکانیسم شیرهایی سنتی بر اساس چرخش گویی فلزی در درون ساختار شیر است و اگر این گوی به‌درستی در جلوی مجرای خروج آب قرار نگیرد، احتمال چکه کردن شیر بسیار بالاست. بنابراین مدل‌های جدید شیر می‌تواند خیال شما را از بابت چکه کردن دائمی شیر سماور راحت کند.

۵. مصرف برق دستگاه را جدی بگیرید!

مصرف برق به شکلی بهینه، تاثیر مهمی بر روی هزینه‌های شما در بلندمدت خواهد داشت. پس حتما به برچسب مصرف انرژی محصول دقت کنید و محصولاتی با مصرف انرژی کمتر و بهینه را انتخاب نمایید، حتی اگر قیمت آن‌ها اندکی از سایر مدل‌های سماور برقی بالاتر باشد!

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های کتری برقی و سماور برقی

حال که تمام جزئیات لازم به منظور انتخاب انواع کتری برقی و سماور برقی را مطالعه کردید، زمان آن رسیده است که نگاهی به انواع پرفروش و محبوب این کالا بیاندازید تا با آگاهی و دقت‌نظر بیشتر بتوانید کالایی با کیفیت را خریداری کنید.

سماور برقی یورولوکس مدل EU-ES2849JPB

سماور برقی یورولوکس مدل EU-ES2849JPB اگرجه از نوع برقی است، اما سبک طراحی آن می‌تواند شما را به دوران قدیم در فیلم‌های روسی ببرد. جنس بدنه‌ی این سماور از پلاستیک است، اما این مساله نباید شما را نگران کند، چراکه پلاستیک استفاده شده در این مدل سماور برقی از نوع مقاوم در برابر حرارات است که با افزایش دما رویه‌ی آن هم آسیب نمی‌بیند.

حتما بخوانید
آیفون نیمی از سود اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد

این محصول به همراه یک قوری شیشه‌ای صافی‌دار به بازار عرضه شده است و از قابلیت گرم‌کنندگی هم بهره برده است. ظرفیت سماور برقی یورولوکس مدل EU-ES2849JPB حدودا ۴ لیتر است و وزن آن به ۲ کیلوگرم می‌رسد. لازم به ذکر است که این مدل سماور برقی جزو گزینه‌های بسیار زیبا و پرفروش بازار به‌شمار می‌رود.

سماور برقی یورولوکس مدل EU-ES2849JPB

سماور برقی میگل GTS301

سماور برقی میگل GTS301 محصولی با بدنه‌ی شیشه‌ای و از نوع نشکن همراه با قطعاتی فلزی و پلاستیکی است که ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به مواردی همچون عملکرد محافظت در برابر گرمای بیش‌ از حد، چراغ نشانگر قرمز رنگ در زمان جوش آمدن آب و نشانگر آبی در زمان نگهداری دمای آب در حالت پایا اشاره کرد.

این محصول با حجم ۳ لیتر برای سماور و ۱.۵ لیتر برای قوری به بازار ارائه شده است، از این رو کالای مناسبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت به شمار می‌رود. سماور برقی میگل دارای سینی چکه‌گیر و صفحه‌ی گرم‌کننده از جنس استیل ضدزنگ است و وزن آن به ۳ کیلوگرم می‌رسد.

سماور برقی میگل GTS301

سماور برقی کرکماز مدل ÇAYKOLIK کد ۳۴۱۰۱

یکی دیگر از گزینه‌های سه لیتری بازار سماور برقی کرکماز مدل ÇAYKOLIK کد ۳۴۱۰۱ است که دارای مشخصاتی همچون توان ۲۰۰۰ واتی، مجهز به ترموستات، بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ، وزن حدودا ۲.۵ کیلوگرمی و همراه با سیستم ایمنی خاموشی خودکار است.

این مدل سماور برقی دسته‌هایی با طراحی ارگونومیک دارد که استفاده از دستگاه را برای کاربر آسان می‌کند، همچنین وجود فیلتر مخصوص در داخل سماور از ورود املاح آب به داخل فنجان شما به‌خوبی جلوگیری می‌کند. در حالت کلی لازم به تاکید است که این کالا یکی از گزینه‌های خرید میان‌رده و باکیفیت در بازار محصولات خانگی است.

سماور برقی کرکماز مدل ÇAYKOLIK کد 34101 گنجایش 3 لیتر

سماور برقی آرزوم مدل اهل کیف AR3083 حجم ۳.۵ لیتر

یکی از گزینه‌های پرقدرت بازار سماور برقی آرزوم مدل اهل کیف AR3083 است که با توان ۲۲۰۰ وات، بدنه‌ای از جنس پلاستیک BPA FREE، مجهز به گرم نگهدارنده تمام اتوماتیک و سیستم توقف در زمان خطر، سیستم اخطار نوری از نوع LED و صوتی و همراه با قوری‌ای از جنس پیرکس و مجهز به فیلتر تفاله‌گیر به بازار عرضه شده است. این مدل سماور برقی حدودا ۳.۵ لیتر ظرفیت دارد و طراحی آن جزو موارد بسیار زیبا و خوش‌ساخت است. لازم به ذکر است که سماور برقی آرزوم مدل اهل کیف AR3083 محصول کشور ترکیه است.

سماور برقی آرزوم مدل اهل کیف AR3083 حجم 3.5 لیتر

سماور برقی یورویوکس مدل ES2856JBR گنجایش ۵ لیتر

یکی از گزینه‌های مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت و البته کسانی که دائما دوست دارند، چای در خانه‌اشان به‌ راه باشد، سماور برقی یورویوکس مدل ES2856JBR با گنجایش ۵ لیتر است. این مدل سماور برقی ظاهری خاص و زیبا دارد، به همین علت هم برای اغلب خانم‌ها گزینه‌ای با ارزش خرید بالاست. البته در کنار این زیبایی عملکرد این سیستم هم بسیار عالی است و با ویژگی‌های جالب‌توجه‌ای همچون بدنه‌ای تمام استیل، وزن حدودا ۲.۴ کیلوگرمی، قابلیت گرم‌کنندگی و خاموشی خودکار در زمان خطر و شیر خروجی سنتی همراه شده است. این محصول جزو گزینه‌هایی با گارانتی ۱۲ ماهه است که شما می‌توانید با خرید آن از بابت دوام و سرعت عمل در به جوش آوردن آب راحت باشد.

سماور برقی یورویوکس مدل ES2856JBR گنجایش 5 لیتر

سماور برقی کرکماز مدل A338

سماور برقی کرکماز مدل A338 به نوعی یک کتری شیردار با گنجایش ۲.۸ لیتر است که دارای مشخصه‌هایی همچون بدنه‌ای استیل، طراحی ارگونومیک در ساختار دسته‌ها، سیستم خاموشی اتوماتیک، کلید ولومی چرخشی برای روشن و خاموش کردن دستگاه، حجم قوری‌ای تا ۱.۱ لیتر، سیستم محافظت از سماور در زمان تمام شدن آب، توان ۲۰۰۰ واتی و قابلیت تنظیم دما است. سماور برقی کرکماز مدل A338 ساخت کشور ترکیه است و جزو گزینه‌های محبوب کاربران در دیجی‌کالا به شمار می‌رود.

سماور برقی کرکماز مدل A338

کتری برقی مکسی مدل SKL-1

یکی از مدل‌های کتری برقی که بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ دارد و در کنار آن امکان چرخش ۳۶۰ درجه را هم برای کاربران فراهم می‌کند، کتری برقی مکسی مدل SKL-1 است. توان مصرفی این مدل محصول تا ۱۸۰۰ وات است و گنجایش آن به ۱.۸ لیتر می‌رسد.

حتما بخوانید
راهنمای کامل پاک کردن لکه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی از لباس و سطوح دیگر

طول کابل این کتری برقی حدود ۷۰ سانتی‌متر است و وجود صفحه‌ای پلاستیکی و شفاف بر روی بدنه آن به منظور نشان دادن حجم آب درون کتری به کار می‌آید. این کتری برقی در بخش مربوط به دهانه‌ی خود صافی دارد و وجود سیستم قطع خودکار از دیگر قابلیت‌های آن است.

 کتری برقی مکسی مدل SKL-1

کتری برقی شیائومی مدل Mijia

یکی از محصولات معتبر و خوش‌ساخت بازار کتری برقی شیائومی مدل Mijia است که برند تولیدکننده‌ی آن بارها و بارها اعتبار و کارایی خود را به کاربران ایرانی ثابت کرده است. توان این مدل کتری تا ۱۸۰۰ وات است به همین دلیل هم می‌تواند تنها در عرض ۵ دقیقه آب جوش را به شما برساند.

از طرفی لازم است بدانید که کتری برقی شیائومی دارای عایق حرارتی بین مخزن داخلی و بدنه‌ی خارجی است که از داغ‌شدن سطح بیرونی کتری جلوگیری می‌کند. همچنین ترموستات به کار رفته در محصول ساخت انگلستان است که عملکرد باکیفیت و عمر طولانی دارد. از جمله دیگر امکانات این کتری برقی می‌توان به نشانگر روشن و خاموش LED، قابلیت خاموش‌شدن خودکار در حالت بدون آب و به محض جوش‌ آمدن آب اشاره کرد. این کتری بدون سیم است و با جود بدنه‌ای از پلاستیک باکیفیت و ظرفیت ۱.۵ لیتری گزینه‌ای مناسب برای خرید اغلب افراد است.

کتری برقی شیائومی مدل Mijia

کتری برقی بوش مدل TWK8613

کتری برقی بوش مدل TWK8613 یکی دیگر از مدل‌های پرفروش این دسته از محصولات با مشخصاتی همچون بدنه‌ای از جنس استیل و پلاستیک، درب متصل، قابلیت تنظیم دما، چرخش ۳۶۰ درجه، دارای حالت گرم نگه‌دار، دارای صافی در دهانه‌ی دستگاه، سه سیستم محافظتی، بدون سیم با ظرفیت ۱.۵ لیتر است که تولیدکننده‌‌ای مانند بوش دوام و کیفیت آن را تضمین می‌کند.

این کتری برقی محدوده‌ی توان مصرفی‌ای از ۲۲۰۱ الی ۲۴۰۰ وات دارد و با وجود نمایشگر میزان آب استفاده از آن راحت‌تر هم شده است. کتری برقی بوش مدل TWK8613 وزنی به اندازه‌ی ۱.۹ کیلوگرم دارد.

کتری برقی بوش مدل TWK8613

کتری برقی وگاترونیکس مدل VE-67

کتری برقی Vogatronix VE-67 محصول جدید شرکت وگاتی است که با گنجایش ۱.۷ لیتر به بازار ارائه شده است. این مدل کتری دارای نمایشگر میزان آب است و سیستم جوش سریع در ساختار آن کار به جوش آمدن آب را بسیار پرسرعت کرده است. همچون دیگر محصولات معرفی شده در این مقاله این کالا قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه را دارد که این قابلیت استفاده از کتری برقی را برای کسانی که چپ دست یا راست دست هستند، بسیار راحت می‌کند. توان مصرفی ۲۰۰۰ وات، سیستم قطع خودکار، درب جداشوند و بدنه‌ای از جنس پلاستیک نسوز از دیگر مشخصه‌های این کالا در سایت دیجی‌کالا است.

کتری برقی وگاترونیکس مدل VE-67

کتری برقی آریته مدل Moderna 2854

اگر به دنبال کتری‌ای کلاسیک برای هماهنگی با دیزاین رتروی خانه‌ی خود هستید ما به شما خرید کتری برقی آریته مدل Moderna 2854 را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل کتری برقی علاوه بر ظاهر خاص و زیبایی که دارد عملکرد بهینه‌ای را به شما ارائه می‌کند و با مشخصه‌هایی همچون بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ، قابلیت تنظیم دما، چرخش ۳۶۰ درجه، درب جداشوند، نمایشگر میزان آب، فیلتر قابل جابه‌جایی، سیستم قطع خودکار، ظرفیت حدودا ۲ لیتری و با جایگاهی برای جمع کردن سیم برق دستگاه همراه شده است. لازم به تاکید است که برند آریته در بسیاری از بازارهای اروپایی و در صنعت دستگاه‌های آشپزخانه و تجهیزات قهوه‌ساز شرکتی پیشرو است.

کتری برقی آریته مدل Moderna 2854

امید است که در زمان خرید از آن چه در رابطه با این دستگاه‌های آماده‌سازی سریع چای، نوع کارکرد، قابلیت‌ها و فاکتورهای ضروری در خرید و نکات نگهداری و مراقبت از آن در مقاله‌ی راهنمای خرید سماور و کتری برقی گفته شد بهترین بهره را برده باشید و به کمک آن یک خرید درست و کارآمد را رقم بزنید.

منبع: CHOICE

دیدگاهتان را بنویسید