کولر گازی چه کاری انجام می دهد؟

به همین دلیل بیشتر برای استفاده در مکانهایی مانند مطب دندانپزشکی و بیمارستانها و … ضمن اینکه قطعات خنک کننده کولر آبی مانند پروانهها و موتورها فلزی هستند که برای عملکرد بهتر آنها، لازم است گاهی این بخشها نیز توسط متخصصان روغن کاری شوند. در همان زمان کابینتهای فلزی پوشیده شده از پرسلن ظهور کردند. شرکت امداد تاسیسات پایتخت جهت اجرای پروژه های ساختمان های در حال ساخت از مرحله بازدید پروژه تا زمان استفاده از دستگاه با مشتریان عزیز همراه خواهد بود. یکی از مهمتذرین مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که آن ها پس از فشردن دکمه های ریموت متوجه می شوند که هیچ تغییری ایجاد نمی شود و فوری به این باور می رسند که ریموت آن ها دچار مشکل شده و یا خراب است. با نصب صحیح کولر گازی در محل مناسب، میتوانید از عملکردی فراتر از انتظار بهرهمند شوید.

کولر گازی اگر کولر آبی خود را سرویس نکرده باشید، ممکن است برای عملکرد صحیح کولر، روغن کافی وجود نداشته باشد. به فعالیت خود ادامه داد. مطابق قانون دوم ترمودینامیک این کار به صورت طبیعی رخ نمیدهد و برای انجام آن باید کار فیزیکی انجام داد. این نوع اسپلیت نیز کاملا مشابه اسپلیت دیواری می باشد ولی به علت طراحی دریچه مکش آن ها به صورت اریب، قابل نصب تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف می باشد. بخار ایجاد شده توسط کمپرسور مکیده شده و به این ترتیب چرخه کامل شده تا رسیدن به دمای مورد نظر در داخل اتاق تکرار می شود. نصب عایق روی پنجرهها و درهای منزل، بهترین راه برای کاهش میزان حرارتی است که ممکن است از دیوارهای اتاق عبور کند. انجام این کار می تواند به کولر گازی شما کمک کند تا بیش از ۴۰ درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کنید. کمپرسور وسیله ای است که برای متراکم کردن مایع مبرد در سیکل تبرید تعبیه می شود و وظیفه آن افزایش فشار گاز مبرد و تبدیل آن به مایع مبرد از طریق فشرده سازی و کاهش حجم است.

حتما بخوانید
آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی

البته همانطور که قبلا گفته شد در ساخت کولر گازی از لوله های مسی استفاده می شود که در نمونه های تقلبی کولر گازی بانه کیفیت این لوله های مسی بسیار پایین تر بوده و دارای ضخامت کمتری هستند. کولر گازی های پرتال کوچک برای محیط های کوچک همچون اتاق خواب ، دفاتر ومغازه های کوچک مناسب هستند، کولر گازی های پرتابل متوسط برای دفاتر تجاری و اتاق های متوسط مناسب اند. به عنوان مثال ظرفیت سرمایش و گرمایش در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری ( تا ۴۳ درجه سانتیگراد ) برای هر متر مکعب به طور میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بی تی یو می باشد که برای اتاق ۳۰ متر با ارتفاع ۳ متر کولر ۲۴۰۰۰ بی تی یو پیشنهاد می شود. با در نظر گرفتن این مسئله که هم اکنون نیز تنوع محصولات موجود در بازارها به میزان قابل توجهی بالا است، باید انواع مدلهای مختلف کولرگازی را شناخت و ویژگیهای هر کدام از آنها را بررسی نمود، سپس اقدام به تهیه آنها کرد. از آنجایی که آفتاب گرم تابستان به سقف ساختمان برخورد میکند و گرما را به واحد زیر سقف منتقل میکند، اگر در واحدهای طبقه آخر زندگی میکنید و پشت بام، بالای واحد شماست، باید به ازاء هر متر مربع از فضای مسکونی، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و برای فضاهای تجاری و اداری ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ BTU در نظر بگیرید.

غالباً کمپرسورهای چند مرحلهای دارای دو پروانه دوار هستند که بر روی هر دو انتهای محور گردان نصب شدهاند که بارهای محوری تولید شده توسط اختلاف فشار را خنثی میکنند. کولرگازی ۹۰۰۰ هزار gplus مدل GAC-HF09TQ1 دارای دو قابلیت گرمایش و سرمایش در فصول مختلف سال است. کولر گازی ۹۰۰۰ هزار gplus جی پلاس مدل GAC-HF09TQ1: کولرهای گازی با قابلیتهای مختلف خود، اثر بخشی بسیار مناسبی بر روی تهویه دمای محیط دارند و به راحتی میتوانند دمای محیط را به حالت مطلوب رسانده و آن را در همان میزان حفظ کنند. با توجه به ویژگیهای که از کولرهای گازی ۹ هزار جی پلاس مدل GAC-HF09TQ1 توضیح داده شد، انها میتوانند به راحتی در محیطهای مختلفی و برای افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین افرادی که در محیط خود از این سیستم استفاده می کنند، علاوه بر خنک شدن، فضای تمیز و عاری از آلاینده ها خواهند داشت. علاوه بر قیمت مناسب در خرید کولرهای گازی ۹ هزار جی پلاس مدل GAC-HF09TQ1، کم مصرف بودن آن نیز در هزینههای کم آن نقش دارد.

حتما بخوانید
راهنمای خرید لوازم ‌تحریر ضروری برای دفتر کار

این ویژگی باعث افزایش خرید کولرهای گازی ۹ هزار جی پلاس مدل GAC-HF09TQ1 توسط مشتریان با سلیقهها و نیازهای مختلف میشود. پارامترهای بعدی برای خرید کولرگازی، توجه به معمولی یا اینورتر(inverter) بودن عملکرد کمپرسور یا موتور دستگاه است. با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید. شرکت امداد تاسیسات پایتخت ارایه کلیه خدمات کولر گازی و آبی از قبیل سرویس کولر گازی،شارژ گاز کولر گازی ،نصب و جابجایی اسپلیت فروش ریموت کنترل کل برندهای کولر گازی تعمیرات تخصص کولر گازی ،تعمیرکار کولر گازی ،تعمیرات برد کولر گازی در منطقه ۲ ومحدوده شهرک غرب (تعمیر کولر گازی بلوارفرحزادی ،سرویس کولر گازی بلوار دریا،سرویس کولر گازی بلوار خوردین،سرویس کولر گازی ایران زمین،و…)وسعادت آباد در اسرع وقت میباشد.

سرمایش تبخیری فرایندی است که در آن از پدیدهٔ تبخیر به عنوان یک جاذب گرماییِ طبیعی استفاده میشود. میتوانید از عایق سلولزی استفاده کنید که یکی از کاربردیترین و در عین حال مقرون به صرفهترین گزینهها برای صرفه جویی در هزینههای سرمایش و گرمایش است. منظور از BTU همان ظرفیت برودتی کولر گازی است. قطعا باید کولر را بر اساس ظرفیت خانه خود انتخاب کنید. فعال کردن این حالت موجب می شود تا فن داخلی کولر گازی در کندترین حالت خود قرار بگیرد. بطور کلی استفاده از این سری سیستم تهویه مطبوع در اماکنی که امکان نصب سایر سیستم های تهویه مطبوع وجود ندارد گزینه مناسبی محسوب می شود. میتوانید از درزگیرها برای جلوگیری از انتقال دما استفاده کنید و مصرف برق کولر گازی خود تا حدود ده درصد کاهش دهید. رابط تبخیر بازده پایین و مصرف بالایی دارد به همین جهت توصیه میکنیم که از پدهای سلولزی برای کمک به کاهش مصرف برق کولر آبی خود استفاده کنید. در عین حال، طول بیش از حد کانال، مصرف برق را تا حد زیادی افزایش میدهد. کولر گازی ۹۰۰۰ هزار جی پلاس gplus مدل GAC-HF09TQ1 ویژگیهای مختلفی دارد که باعث میشود در لیست خرید کولرهای گازی محبوب قرار گیرد و افراد زیادی را از مکانهای مختلف به سمت خود جذب کند.

حتما بخوانید
چگونه در استودیوی خانگی نورپردازی حرفه‌ای داشته باشیم؟

یکی دیگر از راههایی که به صرفه جویی در مصرف برق کولر آبی کمک میکند این است که به درستی آن را روغنکاری کنید. اگر دمای کولر گازی به درستی تنظیم شود، بدون احساس سرما، لرز و گرما از هوای خنک لذت خواهید برد. استفاده از هر مدل خاصی از کولرهای گازی برند جی پلاس gplus ابتدا نیازمند آن است که آن مدل به درستی شناخته شود و مطابقت کافی را با نیازهای افراد و محیط داشته باشده. همچنین اگر در طبقات پایینتر ساکن هستید، لازم است که به ازای هر متر مربع از فضای مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ BTU و برا هر متر مربع از فضای تجاری یا اداری بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU در نظر بگیرید و کولر گازی متناسب با این ظرفیتهای برودتی را تهیه کنید. همچنین باید هر از چند گاهی پدها را تمیز کرده و در صورت لزوم با پدهای جدید تعویض کنید. مهم است که شکافهای اطراف پنجرهها و درها را ببندید تا از خروج هوا جلوگیری شود. همچنین نصب آنها سختتر است و گرانتر از مدل تک لوله هستند؛ اما میزان مصرف انرژی آنها کمتر است و هوای تازه را جایگزین هوای گرم اتاق میکنند. کولر گازی ایستاده به طور عمده با قابلیت سرمایش و گرمایش تولید می شوند و کمپرسورهای بکار رفته در این مدل ها از قدرت خنک کنندگی بالایی برخوردارند.

قدم اول برای خرید کولر گازی، باید توجه به ظرفیت سرمایش و ابعاد محل نصب دستگاه باشد. کولرهای آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار میکنند. قیمت مناسب کولرهای گازی ۹ هزار جی پلاس مدل GAC-HF09TQ1 باعث میشود که افراد بسیاری به سمت خرید آن جذب شوند. اصول کار کمپرسور پرهای (Vane compressor) همانند بسیاری از موتورهای هوای فشرده دیگر است. امروزه با توجه به مصرف بالای انرژی که بسیاری از دستگاههای فرسوده دارند، کولرهای گازی میتوانند با قابلیتهای خود یک جایگزین بسیار مناسب برای آنها تلقی شوند. وقتیکه مارپیچ متحرک برخلاف عقربههای ساعت حرکت میکند، هوا به داخل فرستاده میشود و در یکی از محفظههای هوا حبس و بهطور متغیری به سمت مرکز فشرده میشود. کمپرسورهای مارپیچ مایع تزریقی میتوانند برای نسبتهای فشار بالا ساخته شوند، زیرا که با یک مرحله تراکم هوا فشاری معادل ۱۳ بار ایجاد مینماید. وقتی که محفظه تراکم در تماس با مجرای خروجی قرار میگیرد، هوای فشرده از قسمت تراکم رهائی مییابد. بدین ترتیب، تراکم در تقابل با فشار کاملاً مخالف صورت میگیرد و به همین دلیل بازدهی کمپرسور کاهش مییابد و سر و صدای زیادی تولید میشود.

حتما بخوانید
راهنمای کامل پاک کردن لکه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی از لباس و سطوح دیگر

کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولر گازی می باشد که به صورت یک تکه طراحی و تولید شده، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک باکس قرار دارند. کولر گازی میدیا پنجره ای ۱۹۰۰۰ سرد دارای ظاهری زیبا و شیک بوده که استفاده از آن در درون پنجره ساختمان موجب می شود نمای بیرونی ساختمان بسیار شیک و مدرن به نظر برسد. به همین علت افرادی که هزینه برای آنها امر مهمی است به سمت استفاده از آن جذب میشوند. نصب اشتباه کولر گازی نه تنها مشکلات زیادی را برای تجهیزات به همراه خواهد داشت، بلکه منجر به افزایش مصرف برق کولر گازی میشود. همین حالا دست به کار شوید حالت عکسبرداری و یا فیلمبرداری گوشی موبایل خود را فعال نماییید تا آماده عکسبرداری شود و کنترل تلویزیون را روبه روی دوربین گوشی خود بگیرید و یک باردکمه ها را بفشرید، تعجب نکنید ، فرستنده کنترل روشن نمی شود بلکه دوربین شما توانایی نمایش روشن و خاموش شدن مادون قرمز را دارد. ۶. ممکن است باعث سوختگی یا معیوب شدن کمپرسور کولر گازی شود. در برندهای معتبر، نصب توسط کارشناسان خود شرکت انجام شده و در صورت نقص یا اشکال، دستگاه تعویض می شود. این مدل نیز دارای ابعاد و وزن کم است و با استفاده از چرخهای متحرک در پایه دستگاه، براحتی حمل می شود.

  • عدم نیاز به نصب بر روی دیوار
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدلها
  • بهرهوری انرژی بالا
  • قیمت بالا به نسبت به سایر مدلهای کولر گازی
  • معمولا سنگین وزن هستند
  • قدرت بالای خنککنندگی در مکانهای عمومی
  • نصب آسان و عدم اشغال فضا
حتما بخوانید
شایعه، دروغ و کولر گازی

به همین منظور قصد داریم در ادامه این مقاله از وبلاگ آچارباز به معرفی ۸ راهکار کاهش مصرف برق کولر بپردازیم تا بتوانید با رعایت این راهکارها نگرانیهایتان را کاهش دهید. این دکمه این امکان را برای شما فراهم می سازد که زمان سنج را در حالت تنظیم و یا متوقف کردن قرار دهید. این دستگاه انرژی زیادی را مصرف می کند. یکی از علت هایی که افراد زیادی به فصل تابستان علاقه ندارند هوی بسیار گرم و گاهی طاقت فرسای آن می باشد. اغلب افراد این حالت را در فصل بهار استفاده می کنند. کشور ایران یک کشور چهار فصل است و به همین علت تابستان های بسیار سختی مخصوصا در نواحی مرکزی و جنوبی دارد. علاوه بر قابلیت استفاده در کوراسیون های مختلف موجب تامین هوای مطبوع مورد نیاز در فصول گرم سال می گردد. علاوه بر اینکه وجود فیلترهای هوا باعث میشود باد گرم یا سرد تولید شده از دستگاه به صورت یکسان در محیط پخش شده و به تهویه تمامی نقاط محیط سر بسته بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید