چگونه با انجام کمتر، کولر گازی بیشتری بدست آوریم

کولر گازی در مورد کولر آبی هم میتوانید با رعایت مواردی مثل سایهبان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولر را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. باید توجه داشت، در شرایطی که دستگاه باید پیوسته با حداکثر ظرفیت کار کند، و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن کمپرسور چندان زیاد نیست، هر دو سیستم قدیمی و اینورتور با دور حداکثر کار میکنند و در عمل تفاوتی در میزان مصرف انرژی آنگونه که شرکتهای سازنده ادعا میکنند، ندارند. پایینترین میزان جریان حجمی در چنین کمپرسوری حدود ۱۵/s است. توان کولر آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولر گازی بالغ بر ۲۰۰ وات است. کمپرسورهای دیافراگمی مکانیکی با جریان اندک و فشار پایین یا به عنوان پمپهای خلاء مورد استفاده قرار میگیرند. بهطوریکه وقتی دمای یخچال افزایش یافت (داخل یخچال گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار میکند و داخل یخچال را خنک میکند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع میکند. اولین یخچال فریزی که مورد استفاده گسترده قرار گرفت یخچال جنرال الکتریک مانیتور تاب بود که در سال ۱۹۲۷وارد بازار شد.

کولر گازی در سال ۱۸۳۴ میلادی، ژاکوب پرکینز با تغییر در طرح اولیهٔ ایوانس توانست اولین یخچال جهان را بسازد و. اولین شخصی که حق ثبت اختراع یخچالهای ربایشی را گرفت کارل فون لینده بود. از یخچالهای طبیعی گرفته تا یخچالهای دستساز زیرزمینی و بعدها یخچالهای نفتی و گازی و عموم یخچالهای امروزی که با جریان الکتریسیته کار میکنند. کولرهای گازی پنجره ای معمولا در منزل ها و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. در سال ۱۹۱۴ مهندس ناتانیل بی ولز ایده ای دربارهٔ یخچالهای الکتریکی ارائه داد که بعداً مبنای ساخت کلویناتور شد. یخچالهای تجاری یا فریزها با نامهای متفاوتی شناخته میشوند. طرحهای محوری غالباً کمپرسورهای توربینی یا کمپرسورهای توربینی شعاعی نامیده میشوند و طرحهای شعاعی غالباً کمپرسورهای گریز از مرکز نامیده میشوند. سطح براق و سیقلی پردازندهها و گرمابرها که ممکن است مس باشند برای کاهش ناهمواری تا حداکثر میزان ممکن است در نتیجه در زمان تعویض خمیر حرارتی باید با ابزاری لطیف سطح را از خمیر پیشین کاملاً پاک نمود که به سطح سیقلی آسیب نرساند و نسبت به قطعات بسیار ریز لحیم شده به قطعه که ممکن است شبیه خال به نظر برسند دقت مضاعف داشت. پایینترین میزان جریان حجمی در کمپرسور گریز از مرکز عمدتاً توسط جریان موجود در آخرین مرحله تعیین میشود.

  • معمولا سنگین وزن هستند
  • قدرت بالای خنککنندگی در مکانهای عمومی
  • نصب آسان و عدم اشغال فضا
  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد
  • مصرف برق به شدت بالا
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است
حتما بخوانید
هشت بزرگترین کولر گازی اشتباهات احتمالاً می‌توانید به سادگی دور از

این عدد شاخصی جهت تعیین میزان بهینه بودن مصرف انرژی یخچال، کولر گازی و بهطور کلی وسایل سرمایشی است. این شیر این امکان را به وجود میآورد که با داشتن یک سیستم تهویه، در زمان مقتضی از آن به عنوان سیستم سرمایشی یا گرمایشی استفاده شود. و در سال ۱۹۵۳ برای نخستین بار اقدام به ساخت و تولید کولرهای دو تکه (اسپیلت) نمود، که تحول بزرگی در طراحی دستگاههای سرمایشی ایجاد نمود. انواع گوناگونی از کمپرسور وجود دارد که برای مصارف صنعتی و عمومی طراحی شدهاند. تاریخچهٔ سردسازی مصنوعی از وقتی که پروفسور اسکاتلندی، ویلیام کولین در سال ۱۷۵۵ یک وسیله سردسازی کوچک طراحی کرد شروع شد. در قرن ۱۱ میلادی دانشمند ایرانی ابن سینا، مبرد را اختراع کرد که برای چگالش پیوند بخارهای آروماتیک بکار میرود. در کولرهای گازی از فریون ۲۲ استفاده میشود که به علت دارا بودن هیدروژن، اثر تخریبی آن در لایهٔ اوزون به مراتب کمتر از فریونهای ۱۱ و ۱۲ است. در این یخچالها از گازهایی مانند آمونیوم (R-17) یا سولفورید اکسید (R-764) استفاده میشد که گاهی نشتی داشت و برای استفاده خانگی خطرناک بود.

اصول کلی کمپرسور جابجایی چرخشی با پیستون مار پیچی شکل (Screw compressors)، در سالهای دههٔ ۱۹۳۰ توسعه یافت، و این زمانی بود که یک کمپرسور چرخشی با ظرفیت بالا و جریانی ثابت در شرایط متفاوت، مورد نیاز بود. ساختار آن ها مثل کولر گازی پنجره است با این تفاوت که قابل حمل بوده و نیازی به نصب در جای ثابت ندارد. کولرهای گازی پرتابل، بیشتر مناسب مکان های کوچک مثل اتاقک ها می باشند. در فصل های گرم مثل تابستان به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولر گازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد. اجزاء الکتریکی کولر آبی -کابل رابط چهارسیم: جهت انتقال برق از کلید به کولر. این خازن اختلاففاز لازم برای راهاندازی موتور را فراهم میکند و سپس توسط کلید گریز از مرکز از مدار خارج میشود.

حتما بخوانید
۱۳ قابلیت جذاب اندروید ۱۳ که کمتر به آن‌ها توجه شده است

شرکت آبسال در سال ۱۹۵۶ میلادی، تأسیس شد و تا سال ۱۹۸۳ تحت نام یونیورسال پیالسی شناخته میشد، سپس به آبسال تغییر نام داد. شرکت آبسال در سال ۱۳۳۵ با نام ” شرکت اونیورسال ” (سهامی خاص) در شمال شرقی تهران تأسیس گردید و تا سال ۱۳۴۳ با تولید محصولاتی نظیر بشقاب، کاسه، متریال قوری و … گروه صنعتی بوتان (سهامی عام) شرکتی واقع در ایران است که در زمینه تولید لوازم گرمایشی از جمله آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور فعالیت دارد. در یخچالهای خانگی معمولاً به صورت شبکهای لولهای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شدهاست و در یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شدهاست. یخچالهای ربایشی توسط بالتزروان و کارل مانترز در دوران دانشجویی آنها اختراع شد. «تاریخچه یخچال – چه سالی و توسط چه کسی اختراع شد؟ در سال ۱۹۱۳ یخچالهای خانگی توسط فردی به نام دبلیوولف اختراع شد. قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای خانگی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون میباشد که وظیفهٔ به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد. کندانسور (به انگلیسی: Condenser) (چگالنده) قسمتی از سیستم است که وظیفه خنکسازی سیال عامل و عمدتاً تبدیل بخار به مایع را بر عهده دارد.

استفاده مستمر (چند وقت یکبار) از برنامههای کنترل سلامت قطعات مانند HWMonitor بدون نیاز به رجوع به BIOS میتواند به سلامت سیستم مورد نظر و پیشگیری از آسیب کمک کند. بخار ایجاد شده توسط کمپرسور مکیده شده و به این ترتیب چرخه کامل شده تا رسیدن به دمای مورد نظر در داخل اتاق تکرار می شود. این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. از دیگر انواع کولر گازی اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی می باشد و همانطور که از نامش پیدا است، پنل داخلی آن هم بصورت خوابیده به سقف و هم بصورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب است. و دیگری اسپلیت سقفی است. کولر گازی اسپلیت دارای دو قسمت است، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص میدهد.

حتما بخوانید
10 بزرگترین کولر گازی خطا شما ممکن است به راحتی دور از

جهت اطمینان از کیفیت هوای فشرده، به ویژه در صنایع حساسی که وجود روغن در آن یک امر بسیار تأثیرگذار میباشد، فیلترهای جذبی Activated Carbon یک راه حل بسیار ویژه و کاملاً اقتصادی را پیشنهاد میدهد. ضریب عملکرد چیلرهای جذبی تک اثره بین ۰٫۶ الی ۰٫۸ است. بنابرین دستگاهی که مصرف انرژی آن به ازای ایجاد هر تن برودت کمتر باشد راندمان یا ضریب عملکرد بالاتری دارد که در این خصوص چیلر تراکمی نسبت به نوع جذبی در ازای مصرف انرژی برابر ، مقدار بیشتری گرما را از فضای داخل اتاق به بیرون منتقل می کند. مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولر گازی میتوان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد. از دیگر افراد پیشگام در این عرصه میتوان به چارلز تلیر، دیوید بویل و رائول پیکت اشاره کرد. سرعت این کمپرسور در مقایسه با کمپرسورهای دیگر خیلی بالا است، حدود ۱۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دور بر دقیقه کاملاً رایج میباشد. همچنین بعد از هر چرخ پروانه سرعت گاز بهطور چشمگیری افزایش مییابد. با متراکم شدن گاز، دما و فشار آن افزایش مییابد.

اجزاء اصلی هواساز کمپرسور شامل روتورهای نر و مادگی میباشد، که مادامی که به طرف یکدیگر حرکت میکنند، حجم بین آنها و محفظه کاهش مییابد. بایگانیشده از اصلی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲. بایگانیشده از اصلی در ۲ ژوئیه ۲۰۱۴. دریافتشده در ۲ مارس ۲۰۱۴. دریافتشده در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴. ». تعمیر یخچال. دریافتشده در ۲۰۲۰-۱۲-۱۰. کمپرسور یخچال خانگی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیدهاست که هر دو قسمت درون محفظهای فولادی قرار دارند. هنگامی که قطرات آب به حالت معلق از جریان هوا جدا شدند به آنها حباب افزودنی میگویند. این اتفاق زمانی رخ میدهد که دما در سطح ابر بالای صفر ولی در سطح زمین زیر صفر باشد بنابراین قطرات آب در میانه راه شروع به انجماد میکنند ولی چون سرعت بارش زیاد است قطرات آب فرصت انجماد کامل را نداشته و یخ و آب باهم مخلوط است. کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال میدهد؛ ولی کولر آبی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر میشود در کابین کولر انتقال میدهد.

حتما بخوانید
چگونه در هفت قدم‌های ساده در مورد تلویزیون سامسونگ اولد دریابیم

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال) به کمپرسور را انجام میدهد. دلیل نامگذاری این یخچال شباهت او به کشتی جنگی یو اس اس مانیتور بود که در سال ۱۹۶۰استفاده میشد. در این واحدهای خانگی معمولاً برای نصب قطعات مکانیکی موتور و کمپرسور به زیرزمین یا اتاق مجاور نیاز بود و جعبه سرد آن در آشپز خانه قرار میگرفت. کولین از یک پمپ برای ایجاد خلأ در ظرفی که از دیاتیل اتر پر شده بود استفاده کرد که با جذب هوای اطراف میجوشید. بهطور مثال اگر سازنده پمپ حرارتی بهطور پیشفرض گرمایش را برای سیستم تهویهای در نظر گرفته باشد، بخش جریانی شیر معکوسکننده وقتی شروع به کار میکند که مصرفکننده نیاز به سرمایش داشته باشد. در زمان خرید کولر گازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می نمایند. در نظر گرفتن ظرفیت مناسب که لازم است در زمان خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم. اگر یک پیوند داخلی شما را به اینجا هدایت کردهاست، در صورت تمایل آن پیوند را برای اشارهٔ مستقیم به مقالهٔ مورد نظر تغییر دهید.

پنل داخلی آنها در داخل قرار میگیرد باید توجه داشت که پنل داخلی را نمیتوان مانند کولر گازی پرتابل حمل و جابجا کرد و پنل خارجی باید در فضای بیرون نصب گردد. شرکت دایکین مخترع سیستمهای کولر گازی چند پنلی VRV :Variable Refrigerant Volume نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین، شرکتهای تهویه مطبوع در جهان ماندگار کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی، کمپانی دایکین، شرکت McQuay را به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار خریداری و در سال ۲۰۱۲ شرکت Goodman را به ارزش تقریبی ۴ میلیارد دلار مشارکت نمود و از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۶ به عنوان پر فروشترین برند تهویه مطبوع جهان قرار دارد. کشورهای چین، مالزی، بلژیک، جمهوری چک و کانادا میزبان بزرگترین خط تولیدهای این کمپانی چند ملیتی میباشند که عمده محصولاتش در چین تولید میگردد. تشدیدکننده فشار فقط برای جریانهای خیلی کم موجود میباشند. به عنوان مثال در سیستم ایرواشر تا ۹۸٪ آلایندههای موجود در هوا شسته و فیلتر میشود. ژنراتور واحد گاز ساخت آلستوم است که با ظرفیت ۱۵۴ مگاولتآمپر با ولتاژ ۱۳٫۸ کیلوولت با سیستم خنککن هوا است. ژنراتور واحد بخار ساخت زیمنس است که با ظرفیت ۱۲۵ مگاولتآمپر با ولتاژ ۱۰٫۵ کیلوولت با سیستم خنککن هوا است. ظرفیت این کولرها از ۷ هزار تا ۳۶ هزار بی تی یو بر ساعت متفاوت است و روی دیوار نصب می شوند.

حتما بخوانید
اتصال موبایل به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی

دیدگاهتان را بنویسید