نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

در این بخش از سری مطالب بلاگ انتخاب سنتر و از بخش مراقبت و نگه‌داری لوازم خانگی ، به درخواست کاربران گرامی با نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا با رعایت چند نکته ساده و همچنین کاربردی ، عمر مفید ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید.

با انتخاب سنتر همراه باشید.

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی و استفاده صحیح از آن

امروزه با استفاده از ماشین لباسشویی جهت شستن لباس‌ها می‌توانیم در وقت خود تا حد قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنیم. البته لازم به ذکر است که استفاده از ماشین لباسشویی تا زمانی امکان‌پذیر است که خراب نشود و جهت جلوگیری از خراب شدن آن رعایت نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی ضروری و حیاتی است. در صورت رعایت این نکات می‌توانید بهره‌وری از لباسشویی خود را تا حد زیادی افزایش دهید و همچنین طول عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببرید.

 

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی: زیاد پر نکردن آن

یکی از نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی پر کردن آن با توجه به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما استفاده از آن‌ها می‌باشد. باید دقت کنید که هرگز بیش‌از اندازه معمول در آن لباس نگذارید. با قرار دادن لباس بیش‌از اندازه در ماشین لباسشویی دستگاه شما از حالت تعادل خارج‌ شده و مشکل ایجاد خواهد کرد که این امر به مرور باعث می‌شود ماشین لباسشویی شما خراب شود.

قرار گرفتن و نصب ماشین لباسشویی در جای مناسب

یکی از مهمترین و اولین نکات در نصب ماشین لباسشویی که باعث طول عمر آن می‌شود. مکان و محل قرار گیری آن است. به طوری که باید سطح قرار گرفتن ماشین لباسشویی مسطح باشد و به واسطه پای‌های تنظیم قرار گرفته زیر دستگاه ، ماشین در حالتی تراز قرار گیرد. همچنین استفاده اتصالات استاندارد با متراژ استاندارد ، از نکات بسیار مهم می‌باشد.

حتما بخوانید
تلویزیون ایکس‌ ویژن بخرم یا اسنوا

استفاده از میزان مناسب پودرها و مواد شوینده

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی استفاده از میزان مناسب پودرها و مواد شوینده می‌باشد. برای این منظور حتماً باید به دفترچه راهنما ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید تا از میزان مناسب آن به اطلاعات کامل دست ‌یابید. در صورت در دسترس بودن آب گرم بهتر است از صابون کمتری استفاده کنید زیرا با این کار لایه بسیار نازک در چرخه شستشو لباس‌ها قرار خواهد گرفت و در صورت زیاد بودن کف صابون به‌طور کامل از چرخه خارج نخواهد شد و درنهایت باعث ایجاد جرم می‌شود.

عدم استفاده از پاک‌کننده‌های دستی و متفرقه

ازآنجا که پاک‌کننده‌های دستی و متفرقه دارای مواد شیمیایی آسیب‌رسان به ماشین لباسشویی و همچنین البسه هستند و باعث تولید کف زیاد می‌شوند بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید. همواره توصیه می‌کنیم از نرم‌کننده‌ها و سفیدکننده‌ها نیز به مقدار کم استفاده شود. در صورت استفاده از این شوینده‌ها به‌تدریج قطعات ماشین لباسشویی شما دچار خرابی و مشکل خواهند شد.

تمیز کردن محوطه داخلی ماشین لباسشویی

پس‌مانده‌های تولیدشده در اثر استفاده از انواع شوینده‌ها اغلب در ماشین لباسشویی باقی خواهند ماند به همین منظور توصیه می‌کنیم ماهی یک‌بار از جرم‌گیرها و پاک‌کننده‌ها بدون بو با تأثیرگذاری بالا که توسط شرکت‌های سازنده ماشین‌های لباسشویی عرضه و توصیه شده‌اند ، استفاده کنید.

 

تمیز کردن درام ماشین لباسشویی

تمیز کردن مخزن نرم‌کننده

رعایت نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود و ازآنجاکه مایع نرم‌کننده خود دارای حالت چسبندگی می‌باشد پس از هر چند بار شستشو باید مخزن را در صورت امکان خارج کرده و با استفاده از آب داغ و پارچه نم‌دار تمیز کنید. همچنین می‌توانید در صورتی که مایع نرم کننده یا شستشو بیش از حد جسبناک یا سفت است ، قبل از این‌که مایع نرم‌کننده را در مخزن بریزید ، آن را با آب ولرم مخلوط‌کنید تا حالت چسبندگی آن کاهش یابد. همچنین از اسپری کردن محلول‌های شستشو به داخل این مخزن برای پاک‌سازی و سایر موارد به شدت خودداری کنید.

حتما بخوانید
بهترین فرصت برای خرید لوازم جانبی دیجیتال

پاک کردن درام در ماشین‌های لباسشویی جدید

در این چند سال اخیر کارخانجات تولیدکننده ماشین‌های لباسشویی مانند اسنوا ، بوش ، دوو ، سامسونگ ، ال جی و … ، قابلیتی را در برنامه‌های ماشین لباسشویی با نام پاکسازی درام گنجانده‌اند که نسبت به مطلاعات انجام شده این برنامه با استفاده از مواد مخصوص تمیز کننده درام و کارکرد ۱۵ دقیقه‌ای ماشین لباسشویی به پاک سازی درام ، سیستم تخلیه و … را تمیز کرده و تمامی محفض‌ها عبور و مرور آب و موارد شوینده را پاک‌سازی می‌کنند.

این امر باعث می‌شود که هیچگاه رسوبات آب ، الیاف و کلک‌های به جا مانده از البسه در مسیرهای عبور و مرور آب گیر نکرده و ماشین تمیز بماند.

امیدواریم در پایان از مطلب نکات مهم برای نگه‌داری ماشین لباسشویی استفاده لازم را برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید