نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال ۲۰۲۲

تلویزیون شیائومی ۴X اندروید ۶۵ اینچ مدل Mi TV 4X 65

تلویزیون شیائومی MI 4X یکی دیگر از تلویزیون های این شرکت است که با قابلیت های منحصر به فرد بعد از تلویزیون ۴S روانه بازار شده است. آنچه که در تلویزیون شیائومی توان یافت و مورد توجه قررا داد ، امکانات فوق العاده می باشد و در عین حال قیمتی پایین هم دارد. یکی از شگرد های یک شرکت نوپا در عرصه تولید کالا، قیمت کم در نظر گرفته شده برای جای باز کردن در بازار رقابت است. شیائو می هم از این قاعده پیروی می کند و تلویزیون های خود را با هزینه ای کم در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی MI 4X چه امکاناتی دارد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر ۴K است و از رزولوشن ۸.۳ میلیون پیکسلی برای صفحه نمایش خود استفاده کرده است. ۴K یک کیفیت تصویر با تراکم پیکسلی بالا است. شاید امروزه هر تلویزیونی دارای کیفیت تصویر ۴K باشد اما باید به خاطر داشته باشیم که فقط رزلوشن نیست که در ارائه بهتر تاثیر می گذارد. این تلویزیون از HDR برای بهتر کردن و ایجاد تفاوت بین روشن و تیره استفاده می کند به همین خاطر کیفیت در آن ۴K HDR است و تلویزیون شیائومی ۴X دارای روشنایی تصویر بالا است.

تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی ۴K HDR اسمارت مدل Mi TV 4X 65

شما می توانید در فضای روشن هم از این تلویزیون به خوبی کیفیت تصویر را دریافت کنید. تلویزیون ۶۵ اینچ هوشمند شیائومی مدل Mi TV 4X 65 برای پردازش داده های تصویر و صدا استفاده می کند و با چهار هسته نویز و بلور تصویر را به خوبی از فریم های تصویر حذف می کند. تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی MI 4X برای بازی بی نظیر است. این تلویزیون هر چند ورژن HDMI 2.0 را دارد اما با زمان پاسخگویی کم ۹ میلیثانیه ای می تواند رضایت گیمر ها را موجب شود. تلویزیون شیائومی ۴X همانند تلویزیون های سونی دارای حافظه زیاد است. این تلویزیون ۱۶ گیگ حافظه را برای ذخیره داده ها دارد و RAM با ظرفیت ۲ گیگ استفاده می کند. خوشبختانه شیائومی با این یک برند نا اشنا است اما از سیستم عامل اندروید استفاده می کند که کارایی آن را همه می دانیم. قابلیت جستجوی صوتی و یا پشتیبانی از ویژگی های هوشمند به خوبی در آن ایجاد شده است. تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی ۴X صدای ۲۰ واتی دارد که با ساندبار ها قابل ارتقا می باشد. صدای تلویزیون شیائومی فور ایکس با ویژگی Ultra Surround منتشر می شود و شور و هیجان زیادی را ایجاد می کند.

کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی ۴X 65
همانطور که اشاره شد، شیائومی از تراکم پیکسلی بالایی برخوردار است. هر چه فاصله مراکز پیکسل ها به هم نزدیک تر باشد مقدار و یا تعداد پیکسل های بیشتری در واحد سطح قرار می گیرند. با این قابلیت جزئیات بیشرت از تصویر قابل نمایش خواهد بود. شیائومی از پردازنده قوی استفاده می کند که این پردازنده در گوشی های این شرکت هم وجود دارد. پردازش پویای تصویر با این تلویزیون محقق شده است. در آن HDR یک ویژگی برای افزایش کیفیت است. تصویر زمانی که توسط پردازنده پردازش می شود میزان داده های بیشتری از روشنایی به داده های فریم های پردازش شده اضافه می شود و همین امر موجب افزایش کیفیت و روشنایی تصویر در تلویزیون شیائومی شده است. تلویزیون Mi 4X به لحاظ روشنایی بهتر از تلویزیون ۴S قبل از خود عمل می کند.

حتما بخوانید
بهترین تلویزیون سامسونگ ال سی دی کجاست؟

گیمینگ با تلویزیون شیائومی Mi 4X سایز ۶۵ اینچ
بازی یک نوع استفاده از تلویزیون که نسبت به استفاده های دیگر ویژگی های فنی بیشتری و قابل تری را در تلویزیون لازم دارد. در این تلویزیون زمان پاسخگویی صفحه نمایش ۹ میلی ثانیه است. این تلویزیون از پورت HDMI ورژن ۲.۰ بهره برده است و همچنین فرکانس استاندارد را دارد. آنچه در این تلویزیون می توان انتظار داشت، پشتیبانی از PS5 و Xbox X است. در این تلویزیون کیفیت تصویر ۴K در نرخ فریم ۶۰ هرتز نمایش داده می شود. این تلویزیون چون فرکانس ۶۰ هرتز را دارد و از طرفی پورت اچ دی ام آی را با ورژن ۲.۰ دارد فقط کیفیت ۴K در فریم ریت ۶۰ هرتز قابل نمایش است. شیائومی در این تلویزیون از Motion Smooth استفاده کرده که نویز تصاویر ریع را به خوبی حذف می کند.

تلویزیون هوشمند شیائومی مدل ۲۰۲۱ “Xiaomi Mi LED TV 4S 65 گلوبال

یکی از جذاب ترین مدل های تلویزیون های هوشمند که توسط برند شیائومی به بازار عرضه گشته است، مدل Mi LED TV 4S میباشد. تلویزیون ۶۵ اینچ هوشمند شیائومی مدل Mi LED TV 4S 65 که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده، دارای ویژگی های بسیار جذابی می باشد که در ادامه به معرفی بیشتر آنها خواهیم پرداخت:

طراحی ظاهری و نمایشگر
طراحی ظاهری زیبا و ظریف با همراهی دو پایه با ساختار متفاوت و کیفیت بالای ساخت در این مدل، نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند!
یکی از اصلی ترین فاکتورها در هنگام خرید تلویزیون های هوشمند، ابعاد و کیفیت نمایشگر آنهاست که سبب می‌شوند در اقیانوسی از تصاویر و ویدئوهای چشم‌گیر و دیدنی غرق شوید!
وجود یک صفحه نمایش تخت ۶۵ اینچی که دارای کیفیت تصاویر Ultra HD بوده و رزولوشن فوق‌العاده ۲۱۶۰ * ۳۸۴۰ پیکسلی را برای شما به ارمغان می‌آورد، سبب می‌شود تا از تماشای برنامه ها و فیلم های مورد علاقه خود با این حجم از شفافیت و جزئیات، نهایت لذت را ببرید.
تکنولوژی به کار رفته در ساخت نمایشگر این مدل، IPS می‌باشد. تلویزیون هایی که از این پنل یعنی IPS بهره برده‌اند، دارای زاویه دید گسترده بوده و سرعت پاسخگویی بالاتری دارند. به همین علت قیمت تمام شده این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون های با پنل VA کمی بالاتر می‌باشد.
همچنین وجود امکانات پیشرفته و پیچیده و مصرف انرژی نسبتا پایین، از مزیت های پنل IPS به شمار می‌رود.

حتما بخوانید
به مقدار لازم! جشنواره‌ی لوازم آشپزی و وسایل آشپزخانه دیجی‌کالا

پردازنده و امکانات نرم افزاری:
از نظر سخت افزار پردازنده، این مدل دارای یک پردازنده چهار هسته ای با فرکانس ۱.0GHz و تیونر دیجیتال داخلی DVB-T2 می‌باشد که دارای گیرنده دیجیتال نیز می‌باشد.
امکانات نرم افزاری این مدل نیز بسیار هیجان انگیز است و تمام نیازهای شما را برای داشتن یک تلویزیون هوشمند و حرفه ای برآورده خواهد کرد. این مدل دارای رابط کاربری هوشمند و جذابی از نوع اندروید بوده و به شما امکان نصب بازی های اندرویدی جدید، برنامه ها و اپلیکیشن های دلخواه را خواهد داد.
وجود مرورگر اینترنت نیز یکی از جذابیت های تلویزیون های هوشمند است که قابلیت ساعت ها وبگردی و مشاهده برنامه های اینترنتی را با کیفیتی خارق‌العاده برای شما ایجاد می‌کند و تلویزیون هوشمند شما را به یک تلفن همراه با صفحه نمایش ۶۵ اینچی و وضوع تصویر فوق‌العاده مبدل می‌کند!

تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 سایز ۵۵ اینچ

این روزها با پیشرفت تکنولوژی توقع بسیاری از افراد از لوازم و تجهیزات خانگی به اندازه ای بالا رفته که دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرد که محصولات به روز و مدرن در خانه و حتی محل کار خود نداشته و از آن استفاده نکند. تلویزیون یکی از مهمترین لوازم خانگی هایی است که از چند سال گذشته تا به الان دچار تغییر و تحولاتی شده و توانسته علاوه بر به نمایش گذاشتن فیلم، سایر نیازهایی که امروزه بیشتر افراد با آن روبه رو هستند را برطرف سازد.
شیائومی همان برند چینی است که فعالیت خود را از تولید و عرضه تلفن همراه آغاز کرد و پس از مدتی با سیل عظیمی از طرافداران و حمایت کاربران خود مواجه شد. بنابراین تصمیم گرفت با ورود به عرصه ی طراحی و ساخت تلویزیون به بازار جهانی ثابت کند، در این زمینه هم دستی بر آتش دارد.
با رونمایی از تلویزیون ۵۵ اینچ شیائومی مدل P1 55  مرکز توجهات را به سمت خود تغییر داد و به دلیل قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، توانست رضایت کاربران بسیاری را جلب کند.

این مدل از تلویزیون شیائومی تمامی انتظاراتی که از یک تلویزیون هوشمند و مدرن دارد را برآورده ساخته و از نظر اقتصادی نسبت به رقبای خود مقرون به صرفه است.

شیائومی ایران قصد دارد تا توضیحاتی بیشتری درباره ی تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 سایز ۵۵ اینچ در اختیارتان قرار دهد. اگر شما هم به دنبال تلویزیونی هستید که از کیفیت عالی و طراحی خاص برخوردار باشد، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

طراحی تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 سایز ۵۵ اینچ

کمپانی شیائومی با ساخت تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 سایز ۵۵ اینچ ، این محصول را در ردیف برترین تولیدات خود قرار داد.
شکل ظاهری این تلویزیون به نحوی طراحی شده که به هنگام قرار گرفتن بر روی میز، فضای شیک و زیبایی خیره کننده ای به محیط اطراف می بخشد.
همانطور که می دانید تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 در۴ سایز ۵۰،۴۰،۳۶ و ۵۵ اینچ به بازار عرضه شده و گفتنی است وزن آن بدون پایه،۷.۳۸ کیلوگرم می باشد.
برای صفحه ی نمایش ۵۵ اینچی آن یک قاب باریک نقره ای رنگ در نظر گرفته شده که هر فردی در اولین نگاه محو زیبایی خاص این تلویزیون شیائومی می شود. جنس بدنه آن از پلاستیک مرغوب و با کیفیت بوده و در برابر تمامی ضربات احتمالی از خود مقاومت نشان می دهد. هم چنین برای هماهنگ شدن با دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار بدنه ی تلویزیون را به صورت یکدست به رنگ مشکی درآورده اند.
صفحه نمایش تلویزیون شیائومی مدل MI TV P1 2021 سایز ۵۵ اینچ دارای رزولوشن ۳۸۴۰*۲۱۶۰ مگاپیکسل است و کیفیت تصویر ۴K بوده که میزان شفافیت و وضوح آن ۴ برابر تصاویری است که از کیفیت Full HD برخوردار است. تصویر را با عمق و جزئیات بیشتر به نمایش گذاشته و کاربر می تواند با بهترین و بالاترین کیفیت ممکن به تماشای فیلم و تصاویر مشغول باشد.

حتما بخوانید
آنچه که Everybody باید درباره کولر گازی

تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S

اگر همین روال ادامه پیدا کند، به‌نظر می‌رسد شیائومی در سال‌های آینده به یکی از نام‌های اول در بازار تلویزیون‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. نحوه فعالیت این غول فناوری چینی در این بازار از دو سال پیش وارد فاز جدیدی شده است و به‌وضوح می‌توان پیشرفت و تنوع را در محصولات جدید این کمپانی مشاهده کرد.

رابطه تجاری نزدیکی که شیائومی با تولیدکنندگان پنل مانند TCL و LG دارد به همراه توانمندی‌های این کمپانی در تولید محصولات هوشمند و نوآورانه، باعث شده است تا شاهد عرضه تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S با ارزش خرید بسیار بالایی باشیم که شاید تا پیش از این هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد!

طراحی تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S

تلویزیون ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S با شماره مدل L55M5-5ASP و L55M5-5ARUدر حال یکی از گزینه‌های ارزشمند بازار به‌حساب می‌آید که به‌خصوص با توجه به بالا رفتن قیمت ارز و محدود شدن انتخاب اکثر کاربران، به خوبی خود را از رقبایش متمایز می‌کند. این تلویزیون هوشمند از طراحی بسیار جذاب و مدرنی بهره می‌برد و به خوبی قادر است با محصولات مشابه از برندهای مطرح بازار رقابت کند. حاشیه‌های اطراف پنل از فلز ساخته‌ شده‌اند و ضخامت بسیار کم ۷ میلی‌متری را در سه لبه چپ، راست و بالا ارائه می‌دهند. ضخامت حاشیه پایینی پنل نیز ۱۶ میلی‌متر است.

ابعاد کلی تلویزیون ۱۲۳ در ۷۱ سانتی‌متر است که ارتفاع آن با احتساب پایه به ۷۶.۷ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. این تلویزیون بدون پایه ۱۲.۴۵ کیلوگرم و با پایه ۱۲.۷۴ کیلوگرم وزن دارد و به‌لطف چهار سوراخی که در قسمت پشتی نصب شده، امکان قرار دادن تلویزیون بر روی میز یا نصب دیواری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. تنها دکمه فیزیکی که بر روی بدنه تلویزیون مشاهده می‌شود، دکمه پاور است و برای کنترل تلویزیون باید از ریموت کنترل کاربردی آن استفاده کنید.

حتما بخوانید
هشت بزرگترین کولر گازی اشتباهات احتمالاً می‌توانید به سادگی دور از

درگاه‌های ارتباطی
پنل پشتی تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی Mi TV 4S از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است و ۸ سانتی‌متر ضخامت دارد. در پنل پشتی کاربر به درگاه‌های ورودی و خروجی مختلفی دسترسی دارد که از جمله می‌توان به سه پورت USB 2.0، سه پورت HDMI و خروجی هدفون اشاره کرد. برای استفاده از گیرنده‌های دیجیتال و ماهواره‌ای نیز ورودی‌های مخصوصی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، ورودی RCA، خروجی صوتی اپتیکال و سوکت شبکه نیز در این قسمت قابل مشاهده است.

پنل تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S
تلویزیون می تی‌وی ۴ اس شیائومی از یک پنل IPS ساخت ال‌جی بهره می‌برد که قابلیت نمایش تصاویر با حداکثر رزولوشن ۴K UHD یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی را دارد. حداکثر میزان روشنایی تولید شده توسط این پنل به ۳۳۰ نیت می‌رسد و از عمق رنگ ۱۰ بیت نیز پشتیبانی می‌شود. این پنل اگرچه در زمینه کنتراست به پای پنل‌های ال‌سی‌دی از نوع VA سامسونگ یا سونی نمی‌رسد، اما در زمینه دقت رنگ‌ها و زوایای دید عملکرد بسیار خوبی را در این رده ارائه می‌دهد. این تلویزیون هوشمند از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه خبری از HDR10+ یا Dolby Vision نیست. این پنل قابلیت نمایش تصاویر با نرخ تازه‌سازی استاندارد ۶۰ هرتزی را ارائه می‌دهد و زوایای دید افقی نیز ۱۷۸ درجه است.

صدا
شیائومی به‌منظور تجربه صوتی دلچسب، دو بلندگوی ۱۰ واتی را در قسمت زیرین بدنه تلویزیون تعبیه کرده است که از توانایی مناسبی برای پخش فرکانس‌های پایین یا باس بهره می‌برند. صدا در این تلویزیون به‌صورت DTS-HD پردازش می‌شود و از استاندارد Dolby Audio نیز پشتیبانی صورت می‌گیرد. صدای خروجی از بلندگوهای تلویزیون کیفیت خوبی دارند و فقط اگر حجم صدا را خیلی زیاد کنید ممکن است اعوجاج صدا را تجربه کنید.

نرم‌افزار و سخت‌افزار
نرم‌افزار به‌کار رفته در تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچ شیائومی مدل ۴S اندروید تی‌وی ۹.۰ است که قابلیت‌های زیادی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. در فروشگاه پلی‌استور گوگل می‌توان هزاران اپلیکیشن کاربردی را در زمینه صوتی و تصویری و بهره‌وری پیدا کرد و حتی بازی‌های مورد علاقه را بر روی حافظه داخلی تلویزیون نصب کرد. این تلویزیون هوشمند از Widevine L1 DRM به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و کاربر توانایی دسترسی به محتوای با کیفیت بالا در شبکه‌هایی مانند نت‌فلیکس و آمازون پرایم‌ویدیو را دارد.

چیپست چهار هسته‌ای MSD6886 مدیاتک با هسته‌های پردازشی Cortex A53 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتزی و معماری ۶۴ بیتی به همراه تراشه گرافیکی Mali 470 MP3 به‌کار رفته در این تلویزیون، امکان جابه‌جایی سریع و پخش روان ویدیوهای ۴K HDR را میسر کرده است. ۲ گیگابایت رم برای یک تلویزیون هوشمند در این رده مناسب است و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی آن فضای کافی برای ذخیره‌سازی اضطراری محتوای مورد نظر کاربر را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید
نقد و بررسی اجاق گاز و هود بلانتون اجاق گاز بلانتون بخریم؟

 

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچ شیائومی Xiaomi Mi TV P1 43 inch Smart TV (نسخه ۲۰۲۱/۰۵)

تلویزیون ۴۳ اینچ شیائومی مدل Mi TV P1 قابلیت نمایش تصاویر ۴K UHD با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی را ارائه می‌دهد و از ۱.۰۷ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. درگاه‌های ارتباطی متنوع، طراحی زیبا با حاشیه بسیار باریک، بلندگوهای استریو با توان ۲۰ واتی و پشتیبانی از فناوری‌های بهبود دهنده صوتی و تصویری از ویژگی‌های مثبت این تلویزیون هستند.طراحی تلویزیون شیائومی MI TV P1
تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچی Mi TV P1 به لطف طراحی مدرن و بسیار زیبای خود، با اکثر دکوراسیون‌های مدرن و امروزی سازگاری دارد. حاشیه‌های اطراف پنل در سه طرف کناری و بالایی با ضخامت بسیار کمی طراحی شده‌اند که ظاهر تلویزیون را تا حد زیادی ارتقا داده‌اند. مانند اکثر تلویزیون‌های شیائومی، این مدل نیز از قابلیت نصب به صورت دیواری پشتیبانی می‌کند.

اما اگر بخواهید آن را بر روی میز قرار دهید، دو پایه با طراحی بسیار زیبا نیز به همراه تلویزیون ارائه شده‌ است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بدنه تلویزیون به رنگ مشکی مات و پایه‌ها به رنگ مشکی براق طراحی شده‌اند.

ابعاد تلویزیون با احتساب پایه ۹۶۲ در ۲۰۵ در ۶۲۵ میلی‌متر است. تلویزیون Xiaomi Mi TV P1 43 7.4 کیلوگرم وزن دارد و به لطف ۴ حفره مخصوصی که در قسمت پشتی تعبیه شده است به راحتی می‌توان آن را بر روی براکت دیواری نصب کرد.

پنل تلویزیون شیائومی MI TV P1

پنل به کار رفته در این تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچی از وضوح ۴K UHD پشتیبانی می‌کند. این پنل قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. پوشش ۷۲ درصدی محدوده رنگی NTSC و ۷۸ درصدی محدوده DCI-P3 باعث می‌شود تا تصاویر با دقت رنگی رضایت بخشی به نمایش گذاشته شوند.

تلویزیون ۴۳ اینچ شیائومی مدل P1 قابلیت نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ را دارد که به شفافیت و غنی بودن رنگ‌ها کمک شایانی می‌کند. نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز است که برای تماشای انواع محتوا مناسب ارزیابی می‌شود. به لطف پشتیبانی از فناوری MEMC، تصاویر ۴K نیز با نرخ ۶۰ هرتزی نمایش داده می‌شوند و بنابراین شاهد تاری یا افت کیفیت در صحنه‌های سریع نخواهید بود. زاویه دید بسیار عالی ۱۷۸ درجه‌ای به صورت افقی و عمودی باعث می‌شود تا در هر قسمتی از خانه تصاویر را با کیفیت اصلی مشاهده کنید.

این تلویزیون هوشمند از فناوری‌های بهبود دهنده تصویر مانند Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند که بدون شک تجربه بصری به مراتب بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این فناوری‌ها با افزایش محدوده دینامیکی، کنتراست و روشنایی تصویر، جزئیات را به شکل شفاف‌تر و شارپ‌تری به نمایش در می‌آورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید