معرفی بخاری گازی بدون دودکش و ساختار آن

معرفی بخاری گازی بدون دودکش و ساختار آن

همانطور که در مطالب قبلی بلاگ انتخاب سنتر اشاره شد ، معرفی بخاری گازی بدون دودکش ، شباهت زیادی با بخاری گازی با دودکش دارد و تقریباً می‌توان گفت ساختار آنها یکی است.

اما ما سعی داریم در مورد این سیستم گرمایشی ، اطلاعات کاملتری را ارائه کنیم تا در هنگام بررسی و خرید بخاری ، بدون مشکل و با دیدی باز به انتخاب بپردازید.

معرفی بخاری گازی بدون دودکش و ساختار آن

مطمئنآً این جمله را شنیده‌اید که بخاری بدون دودکش برای منازل مناسب نیستند و درسالیان اخیر بارها شرکت گاز ملی ایران به این نکته اشاره کرده است. اما دلیل آن چیست ؟

همانطور که می‌دانید ، هنگامی که یک بخاری روشن می‌شود، حاصل سوختن گاز طبیعی ، چیزی نیست جز مونو اکسید کربن که یک گاز خطرناک و کشنده می‌باشد. بر همین اساس این بخاری‌ها باید در محیط‌های نصب شود که جریان هوا وجود داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز محیط تأمین شده و مونو اکسید کربن خارج شود.

بر همین اساس عموماً این بخاری‌ها را برای محیط‌های شرکتی که درب آن باز است و یا مغازه‌ها پیشنهاد می‌گردد و برای محیط بسته مانند حمام ، اتاق خواب و … پیشنهاد نمی‌گردد.

بخاری بدون دودکش آبسال

ساختار بخاری گازی بدون دود کش

ساختار بخاری بدون دودکش گازسوز، کاملا مشابه با نمونه با دودکش آن است که در مطلب معرفی بخاری گازی و عملکرد آن صحبت شد ، اما امروزه با توجه به پرطرفدار بودن این بخاری‌ها به دلیل حجم کم ، دستخوش کمی تغییرات شده و در برخی از آنها امکانات جانبی نصب است که در ادامه به توضیح آنها نیز خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید
چگونه کولر گازی من را به یک فروشنده بهتر تبدیل کرد

از تمامی قطعات نرمال مانند ترموکوپل ، شعله ، مشعل ، سیستم سوخت رسانی ، پیلوت و … که بگذریم ، چند قطعه متفاوت در عموم بخاری های گازسوز بدون دودکش مشاهده می‌شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

آجر نسوز بخاری:

در اکثر بخاری‌های گازسوز امروزی ، آجرنسوز برای دریافت گرما از مشعل و پخش آن به صورت تابشی استفاده شده است که همانطور که می‌دانید از نوعی سرامیک تهیه شده و در برابر گرما مقاومت بسیار بالایی دارد.

سنسور اکسیژن:

یکی از نکات مهمی که در مطلب معرفی بخاری گازی بدون دودکش اشاره خواهد شد ، وجود سنسور اکسیژن در این نوع بخاری‌ها است. همانطور که در ابتدا ذکر شد ، این نوع بخاری‌ها عموماً برای فضاهایی مناسب است که جریان هوا وجود داشته باشد تا در اثر تولید مونو اکسید کربن ، احساس خفگی به کسی دست ندهد. اما برای رفع این مشکل برخی کارخانجات داخلی ، سنسور اکسیژنی بر روی این دستگاه تعبیه کرده‌اند تا در صورتی که اکسیژن از حد نرمال به پایین برسد ، بخاری به صورت خودکار خاموش شده تا ایجاد خفگی و یا مشکلات تنفسی نکند.

فن بخاری گازی دودکش:

مطمئناً با کلماتی مانند بخاری بدون دودکش فن دار ، آشنایی دارید و شاید بارها آن را دیده و یا شنیده باشید. اما این فن برای چیست؟

فن تعبیه شده در پشت بخاری ، وظیفه گردش هوای محیط را داشته تا گرمای حاصله از بخاری را با شدت بیشتری پرتاپ کند و در نهایت محیط را سریع‌تر گرم نماید.

بخاری بدون دودکش فن دار

این سه قطعه که در بالا در مورد آن توضیح داده شد ، از قطعات اصلی هستند که امروزه در اکثر بخاری‌های بدون دودکش موجود استفاده شده است و البته این را هم در نظر داشته باشید که این قطعات به صورت آپشن بر روی برخی از بخاری‌ها هستند و در هنگام خرید حتماً به توضیحات ساختار بخاری گازسوز بدون دودکش هر یک از آنها باید توجه کرده و سپس به انتخاب و خرید بخاری بپردازید.

حتما بخوانید
اسکوتر برقی شیائومی

نتیجه گیری

با توجه به این که با معایب و مزایای این نوع بخاری‌ها آشنا شدید و عملکرد آن را بیش از پیش می‌دانید ، حال می‌توانید با ورود به فروشگاه انتخاب سنتر و بخش سرمایش وگرمایش و بخش خرید بخاری گازی ، به بررسی و مشاهده توضیحات هر یک از بخاری‌های بدون دودکش کرده و پس از انتخاب با کمترین مبلغ آن را خریداری نمایید.

امیدواریم در پایان از مطلب بخاری گازی بدون دودکش و ساختار آن استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید