معرفی انواع بخاری برقی فن‌دار موجود در بازار بخاری برقی فن‌دار خطرناک است؟

تصلا– ما در عصر علم و نوآوری زندگی می‌کنیم، پس فناوری با هر نوآوری جدید به ابعاد متفاوتی می‌رسد. در میان تمام این اختراعات جدید، یک بخاری برقی فن‌دار یک تغییر واقعی بازی است. در طول زمستان، هر زمان که جای راحتی برای نشستن در مقابل سیستم گرمایش خود پیدا کردید، پس از مدتی متوجه می‌شوید که گرما بیش از حد قابل تحمل است و اگر خیلی جلوتر بروید، احساس سرما می‌کنید. این برای بسیاری از ما آزار دهنده است. اما یک بخاری برقی فن‌دار می‌تواند، راه حل عالی برای چنین مشکلی باشد. اگرچه ظرفیت توزیع کامل  را تغییر می‌دهد، اما افراد زیادی در مورد نحوه عملکرد فن گرما سردرگم می‌شوند، زیرا به پریز برق  وصل می‌شود.  پس نیازی نیست نگران باشید زیرا در پایان این مقاله مفهوم روشنی از این بخاری، نحوه عملکرد و برندهای آن خواهید داشت.

بخاری برقی فن‌دار چگونه کار می کند؟

اصل اساسی فن بخاری برقی ساده است: یک فن هوای محیط اطراف را می‌مکد و آن را از روی یک عنصر گرمایشی مانند کویل برقی  عبور می‌دهد، سپس این هوای گرم شده دوباره از محیط خارج می‌شود. فن به گردش یکنواخت و سریع هوا کمک می‌کند و در گرم کردن فضا کارآمدتر می‌شود.

سرعت فن برای تنظیم دما و میزان گرمای تولیدی قابل تنظیم است. علاوه بر این، برخی از بخاری‌های فن‌دار دارای ویژگی‌های اضافی مانند تایمر، ترموستات و سایر کنتر‌ل‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند نحوه عملکرد بخاری را سفارشی کنید.

بخاری های فن دار  برای گرمایش نقطه‌ای، در هر مکانی ایده آل هستند. می‌توان از آن‌ها برای تامین سریع و کارآمد گرما در شب‌ و یا صبح‌های سرد استفاده کرد. آن‌ها به ویژه برای زیرزمین، حمام، اتاق خواب، دفاتر، اتاق نشیمن و هر فضای دیگری که می‌تواند از کمی گرمای اضافی بهره‌مند شود، مفید هستند.

برخی از بخاری‌های برقی فن دار حتی برای استفاده در فضای باز با مواد مقاوم در برابر آب و ویژگی‌های ایمنی طراحی شده‌اند.

مهم‌ترین مزایای بخاری‌های برقی فن‌دار

با افزایش هزینه‌، صاحبان خانه‌ها به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش بدون به خطر انداختن راحتی خود هستند.  بخاری‌های برقی فن‌دار روشی قابل اعتماد برای گرم کردن مناطق خانه، آپارتمان یا کانکسی است که بیشتر از آن استفاده می‌کنید. مزایایی که یک بخاری فن دار می‌تواند ارائه دهد، عبارت است از:

  1. بخاری که از فن استفاده می‌کند، مقرون به صرفه‌ترین نوع است. آن‌ها با دمیدن هوای گرم به داخل اتاق کار می‌کنند. با طراحی ساده‌، همان اندازه کارآمد و مقرون به صرفه هستند. واحد گرمایش به سرعت گرم  و برای کار به برق زیادی نیاز ندارد. در نتیجه، هزینه اولیه و بلندمدت به حداقل می‌رسد.
  2. این نوع بخاری‌ها یک راه مطمئن برای گرم کردن خانه شما و بهترین انتخاب برای مصرف کنندگان، در هنگام جستجوی ایمنی هستند. بدین دلیل که المنت گرمایش تقریباً به اندازه سایر انواع، داغ نمی‌شود. اکثر مدل‌ها دارای مکانیزم‌های داخلی هستند که پس از رسیدن المنت حرارتی به ۳۸۰ درجه فارنهایت، جریان برق را کاهش می‌دهند.
  3. یکی از بزرگ‌ترین مزایای بخاری‌های برقی فن‌دار، قابلیت حمل آسان است. شما می‌توانید این واحدهای جمع و جور را از اتاقی به اتاق دیگر حمل کنید و از گرمایش سفارشی در هر مکانی لذت ببرید! بسیاری از مدل‌ها دارای دسته‌های حمل نیز هستند.  آن‌ها یک تکه  و اغلب روی میز قرار می‌گیرند. تنها چیزی که نیاز دارید یک پریز برق استاندارد، بدون نیاز به نصب و یا راه اندازی است. قابل حمل بودن بخاری اتاق باعث می‌شود که گرمای مکمل همه کاره عالی باشد تا استفاده و ذخیره آن آسان شود.
  4. این بخاری‌ها در حالی که کاملا بی صدا نیستند، می توانند به طرز شگفت انگیزی بدون اختلال باشند. اگر صدای زمزمه کم برایتان مهم نیست، آن‌ها یک راه حل عالی برای گرمایش با مشخصات کم هستند. صدای این بخاری‌ها هرگز زیاد بلند نمی‌شوند، بنابراین هر صدایی که تولید می‌کنند از دیگر مزایای مقرون به صرفه  و قابل حمل بودن آن بیشتر نخواهد بود.
  5. بخاری با فن کل اتاق را گرم و آن را به متنوع‌ترین گزینه گرمایش تبدیل می‌کند. این احتمال وجود دارد که شما در اطراف اتاق حرکت کنید و بخواهید کل فضا گرم باشد.
  6. اکثر آن‌ها حداقل بر روی دو تنظیم مختلف قدرت کار می‌کنند. پس به شما کنترل بیشتری بر ترجیحات حرارتی خود ارائه خواهند داد. برخی حتی دارای یک ترموستات قابل تنظیم هستند که به شما امکان می‌دهد، دمای خاصی را تنظیم کنید که دستگاه برای حفظ آن روشن و خاموش می‌شود.
  7. در حالی که یک بخاری فضایی به شما امکان می‌دهد تا ترموستات مرکزی خانه خود را در زمستان کم کنید، یک فن نیز مکمل عالی برای سیستم تهویه مطبوع مرکزی شما است. زیرا به حرکت هوا در اتاق کمک و به جای هوای کهنه هوای تازه ایجاد می‌کند.
  8. بخاری‌های فن‌دار، دارای عملکردهای مختلفی هستند. بنابراین قبل از خرید به این فکر کنید که چه ویژگی‌‌هایی برای شما مهم است. آن‌ها به طور کلی برای استفاده، بسیار ساده و راحت هستند.
  9. بخاری‌های برقی فن‌دار جهت گرم کردن فضاهای نشیمن بزرگ و پرکاربرد، برای مدت کوتاهی انتخاب محبوبی هستند، زیرا کل فضا گرم می‌شود.
  10. استفاده از یک بخاری کوچک به شما این امکان را می‌دهد که ترموستات مرکزی خود را کم کنید و تنها اتاق‌هایی را که بیشتر از آن استفاده می‌کنید، گرم نگه‌دارید تا در مصرف انرژی  صرفه جویی کنید. با کاهش میزان انرژی مصرفی نه تنها قبض آب و برق ماهانه خود را کاهش می‌دهید، بلکه گازهای گلخانه ای کمتری به محیط زیست وارد می‌کنید.
حتما بخوانید
تهیه کود خانگی برای گیاهان آپارتمانی

آیا بخاری‌های برقی فن‌دار برق زیادی مصرف می کنند؟

بخاری برقی فن دار هاردستون

راحت‌ترین پاسخ نه است. بخاری‌های فن‌دار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای گرم کردن فضا باشد. در حالی که آن‌ها از برق استفاده می‌کنند، بسیار کارآمدتر از سیستم‌های گرمایش سنتی عمل می‌کنند. زیرا  فقط منطقه‌ای را که در آن قرار داده می‌شوند گرم می کنند و نه کل خانه را، به این معنی که نیازی نیست انرژی و هزینه خود را برای گرم کردن اتاق‌های دیگر هدر دهید که استفاده نمی‌شوند.

علاوه بر این، بخار‌ی‌های فن‌دار دارای ترموستات و تایمر هستند که به شما در تنظیم میزان استفاده کمک می‌کند. شما به راحتی می‌توانید ترموستات را روی دمای دلخواه خود تنظیم  و تایمر پس از رسیدن به آن دما بخاری را خاموش می‌کند. این کمک می‌کند تا مطمئن شوید که از بخاری بیش از حد استفاده نمی‌کنید و برق را هدر نمی‌دهید.

اصولاً بخاری‌های فن دار نسبت به سیستم‌های گرمایش سنتی بازده انرژی بیشتری دارند، زیرا برای کارکردن به برق زیادی نیاز ندارند. به علاوه با ویژگی های اضافه شده ترموستات  و تایمرها، می توانید به راحتی میزان برق مصرفی را کنترل کنید. بنابراین بخاری‌های فن‌دار روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای گرم کردن فضا بدون استفاده از برق زیاد هستند.

معرفی برندهای بخاری برقی فن‌دار

بخاری برقی

حتماً شما هم تا این‌جای مقاله متوجه شدید که بخاری برقی فن‌دار، می‌تواند جایگزین هر گرمایش دیگری شود. پس شما را با بهترین برندها آشنا خواهیم کرد:

  • آراسته
  • برفاب
  • آبسال
  • مهر
  • سیماران
  • پارس کوشان
  • هاوایی
  • رویال استار
  • لوکسل
  • جنرال پویا
  • انرژی
  • تک الکتریک
  • البرز
  • ارشیا
  • تولیپس
  • ابر استار
  • پارس خزر
  • سایا
  • متئو
  • هاردستون
  • فلر
  • میدیا
  • مگامکس
  • پیراسته
  • پویان خزر
  • ماد الکتریک
حتما بخوانید
معرفی محصولات پرفروش از برند شیائومی در سال 2023

بخاری برقی فن‌دار برفاب مدل QH_2200

در بدنه این بخاری استیل ضدزنگ استفاده شده تا از عمر و دوام بالایی برخوردار شود. ضمن آن‌که در زیر آن پایه پلاستیکی نصب شده تا احتمال خطر واژگونی کم شود. وزن بخاری برقی فن‌دار ۵٫۶ کیلوگرم و به ۳ المنت در جلو و ۱ المنت در بالا مجهز شده تا گرما را به خوبی پخش کند. در کنار بدنه این مدل بخاری برفاب کلید خاموش، روشن و تنظیم گرمایش قرار داده شده است. در این محصول ترموستات و  سیستم ایمنی جهت  جلوگیری از خطرهای احتمالی نیز وجود دارد.

بخاری برقی فن‌دار مدل QH_2800

وزن این بخاری بسیار سبک است. با این حال در کنار آن دستگیره قرار داده شده تا حمل‌ونقل، به راحتی انجام شود. ابعاد این بخاری ۵۴*۲۶ و ارتفاع آن ۶۰ سانتی‌متر و دارای ۶ المنت است که ۴ المنت در جلو و ۲ المنت در قسمت بالا قرار گرفته تا بازدهی گرما را تا ۲۶۰۰ وات داشته باشد. در قسمت جلوی المنت‌ها، محافظ استیل گذاشته شده تا طول عمر دستگاه بالا رود. مهم‌ترین ویژگی در این دستگاه، ترموستات ایمنی است تا زمانی که دستگاه به حداکثر حرارت خود رسید به طور اتومات خاموش شود. بخاری برفاب از این مدل به ۴ کلید مجهز شده که ۳ کلید آن برای استفاده از المنت و ۱ کلید برای خاموش و روشن شدن است.

بخاری برقی فن‌دار آبسال مدل۳۳۰F

این بخاری در طراحی بسیار فانتزی و با رنگ سفید، تولید شده است. با جثه کوچک و وزن بسیار کم باعث شده تا به دو شکل زمینی و میزی، استفاده شود. مهم‌ترین نکته در این محصول آبسال، توری فلزی جلوی بخاری است که درصد ایمنی را بالا می‌برد. در قسمت بالای دستگاه دو پیچ چرخشی قرار داده شده که کاربرد آن برای  تنظیم درجه گرما و فن است. ولتاژ این بخاری ۲۲۰ ولت با عملکرد فرکانس ۵۰ هرتز است.

حتما بخوانید
نقد و بررسی اجاق گاز و هود بلانتون اجاق گاز بلانتون بخریم؟

بخاری برقی فن‌دار مهر مدل  Toyset

حداکثر تولید برق این محصول ۱۵۰۰ است و همین مورد باعث شده تا با رده انرژی  بسیار کم، یعنی A کار کند. به ۳ المنت از جنس سیم پیچ فلزی مجهز شده تا توان حرارتی بالا رود. بر روی بدنه این مدل بخاری مهر، سه کلید و چراغ نشانگر قرار داده شده تا وضعیت دستگاه نشان داده شود.  کلید قطع‌کن ایمنی، بدنه مقاوم و نسوز از مشخصه بخاری برقی فن‌دار مهر است.

بخاری برقی فن‌دار تولیپس مدل EH_101

بدنه این بخاری از پلاستیک محکم ساخته شده و در قسمت بالا نیز دستگیره قرار داده شده تا جابه‌جایی به آسانی صورت گیرد. مهم‌ترین نکته در این محصول، شبکه‌ای است که در قسمت جلو قرار داده شده تا از آن  حرارت گرم و مطبوعی خارج شود. در قسمت پایین بدنه دکمه تنظیم، خاموش و روشن  به شکل چرخشی وجود دارد.

بخاری برقی فن‌دار تولیپس مدل EH_203

این بخاری قابلیت تنظیم دمای بین ۱۵ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد را با توان ۲۰۰۰ وات دارد. بدنه از جنس پلاستیک درجه یک و در رنگ مشکی، تولید شده است. اگر برای شما ظاهر بخاری، اهمیت زیادی دارد. این محصول ظاهر بسیار لوکس و جذابی دارد. البته باید گفت به سیستم قطع اتومات و ترموستات ایمنی نیز مجهز شده است. بر روی بدنه این مدل بخاری برقی فن‌دار تولیپس ولوم به صورت چرخشی قرار داده شده تا تنظیمات دما به راحتی انجام شود.

بخاری برقی فن‌دار فلر مدل HFC 201

این محصول در ابعاد ۱۸۵*۱۵۵*۲۶۲ میلی‌متر طراحی و در رنگ‌های سفید و مشکی تولید شده است. در قسمت بالای بدنه، دو ولوم چرخشی گرمایش و فن قرار دارد.  در برابر گرمایش بالا، بسیار ایمن شناخته شده و گردش دستگاه از سمت چپ به راست است.

حتما بخوانید
آشنایی با دستیارهای هوشمند فارسی؛ هر آنچه باید بدانید

بخاری برقی فن‌دار میدیا مدل NTH20

طراحی این محصول به گونه‌ای است که گرما به شکل افقی تولید می‌شود. به ترموستات، تایمر ۲۴ ساعته، کنترل از راه دور و سنسور محافظ حرارتی مجهز شده است. بر روی بدنه ۴ دکمه لمسی تنظیمات دمای زیاد، کم، اکو و فن قرار داده شده تا بنا به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. در قسمت بالای این محصول دستگیره وجود دارد تا حمل برای کاربر به آسانی صورت گیرد. حداکثر صدای این دستگاه ۵۵ دسی‌بل در نظر گرفته شده تا  در حین کار، کمترین صدا شنیده شود. همچنین باید گفت زمانی که دمای اتاق به تنظیم دل‌خواه شما رسد، نشانگر این بخاری  چشمک می‌زند و دستگاه از کار می‌افتد. این مورد باعث می‌شود تا در انرژی و برق، صرفه‌جویی زیادی داشته باشید.

بخاری برقی فن‌دار میدیا مدل CH_F215J

وزن این محصول ۲ کیلوگرم و تا ۱۲۰۰ وات گرما تولید می‌کند. به سیستم انجماد، قطع خودکار، چراغ نمایشگر، سنسور کنترل گرما و قفل امنیت کودک مجهز شده است. سایز این دستگاه ۳۸٫۶*۱۶*۲۵٫۳ در نظر گرفته شده تا فضای کمی را اشغال کند.

بخاری برقی فن‌دار لوکسل مدل ۲۹۱۰

قدرت فن این محصول ۳۰۰  و با توان مصرفی ۲۰۰۰ وات کار می‌کند. مهم‌ترین نکته در این مدل بخاری لوکسل، گرم کردن فضا در کمتر از یک دقیقه با گرید انرژی A است. جنس بدنه این محصول از فلز با پوشش رنگ مقاوم در مقابل حرارت است. ضمن آن‌که در کنار بدنه  تنظیم دما کم، زیاد و متوسط قرار داده شده و از ۶ خانه گرم‌دهی نیز تشکیل شده است.

حتما بخوانید
بهترین مدل و پرفروشترین مدل های جاروبرقی پارس خزر

بخاری برقی فن‌دار متئو مدل MHF200

ابعاد این محصول ۲۳۸*۱۱۰*۲۱۰ است و باید گفت که وزن بسیار کمی دارد. سیستم ایمنی قطع خودکار، قابلیت تنظیم دما و سوئیچ ایمنی تو کار در صورت واژگونی از مشخصات این مدل بخاری است. اگر به رنگ اهمیت زیادی می‌دهید. این مدل بخاری متئو در رنگ‌های متنوع زرد، مشکی، نقره‌ای و قرمز تولید شده تا انتخاب دل‌خواهی داشته باشید.

بخاری برقی فن‌دار هاردستون مدل HEP 2001

حداقل توان گرمایش این بخاری ۱۰۰۰ و حداکثر ۲۰۰۰ وات است. به همین جهت تا فضای ۶۰ مترمکعب را به راحتی گرم می‌کند. این دستگاه در صورت واژگونی، به صورت اتومات خاموش می‌شود تا امنیت کاربر تضمین شود. در رنگ‌های متنوع سفید، نارنجی و سفید نقره‌ای تولید شده تا بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. در قسمت بالای بدنه این محصول، دو دکمه چرخشی نیز قرار داده شده که یکی از آن‌ها به تنظیم حرارت مربوط می‌شود. این مدل بخاری برقی فن‌دار هاردستون با مشخصاتی مانند ضدآب، قابلیت چرخش و بدنه عایق دو لایه شناخته شده است.

در پایان می‌توان گفت این را در نظر داشته باشید که به طور کلی بخاری‌های برقی فن‌دار روشی بسیار مقرون به صرفه برای گرم نگه داشتن مکان مورد نظر شما  در هوای سرد هستند. با این حال  توجه به این نکته مهم است، در صورت استفاده نادرست از این محصول، می‌توانند خطرناک باشند. بنابراین همیشه دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید و اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید. ضمن آن‌که در هنگام خرید به علامت استاندارد آن‌ها توجه داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید