مشخصات یک کولر گازی اصلی چیست؟

• نصب اصولی پنل داخلی کولر گازی در ارتفاع ۲/۲ متری از کف محل و رعایت فاصله استاندارد بین یونیت خارجی و پنل داخلی کولر اسپلیت ها از عوامل تاثیرگذار در بهبود عملکرد و کاهش مصرف برق دستگاه است! هوای اتاق نیز با گردش پروانه فن داخلی از یک سمت وارد یونیت داخلی می شود و پس از عبور از میان لوله های اواپراتورِ سرد شده، به فضای بیرون هدایت می شود. برخی از کولرهای گازی علاوه بر عملکرد سرمایش و خنک کردن محیط دارای قابلیت گرمایش در فصول سرد سال نیز هستند. حصار به گونه ای ساخته میشد که در فصول سرد سال یعنی موعد یخسازی تمام روز بر روی استخر سایه میافکند و از گرم شدن آب یخزدهٔ استخر جلوگیری میکرد. امروزه برای رساندن دمای محیط به دمای آسایش باید از تجهیزات جدیدی جهت سرمایش و گرمایش در فصول مختلف سال استفاده کرد. دکمه MODE برای تنظیم و تغییر حالت های مختلف عملکرد کولر گازی و اسپلیت استفاده میشود. در سال ۱۸۳۴ میلادی، ژاکوب پرکینز با تغییر در طرح اولیهٔ ایوانس توانست اولین یخچال جهان را بسازد و. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ اولیور ایوانس موجود است.

کولر گازی در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ ضریب عملکرد موجود است. لازم به ذکر است کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است. کولرهای گازی پنجره ای معمولا در منزل ها و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این دو محصول در نحوه نصب و محل بکارگیری یونیت داخلی است که در کولر گازی ایستاده معمولا یونیت داخلی بصورت ایستاده و بر روی زمین قرار می گیرد. کولر گازی پنجره ای معمولا درظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ تولید می شوند وبهترین کاربرد آنها درمکان هایی با متراژ کمتر از ۵۰ متر می باشد. نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی باید مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت آنها است که بر حسب BTU عنوان میشود، مثلاً اسپلیت ۱۸۰۰۰، دارای ظرفیت ۱۸۰۰۰ BTU است. چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده فوق، سوالات بیشتری جهت تصمیمگیری برای خرید انواع کولرگازی مورد نیاز دارید، میتوانید پس از تماس با مجموعه تخصصی دماتجهیز و شمارههای داخلی ۱۱۷ – ۱۱۹ – ۱۲۰ – ۱۲۶ – ۳۱۷ ، از کارشناسان فروش بخش تجهیزات تهویه مطبوع مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

حتما بخوانید
۱۱ نکته‌ی مهم که قبل از خرید مایکروفر حتما باید بدانید

یونیت داخلی که درواقع پنل خنک کننده است (اواپراتور) در داخل ساختمان و بر روی دیوار جای می گیرد. کولر گازی پرتابل(قابل حمل) هم مانند کولر گازی پنجره ای تمام قطعات را درون خود جای داده و یک پارچه است و علت نام گذاری این کولرها این است که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف متصل نمی شوند، و در برخی موارد چرخ دار هستند که جا به جایی آنها را آسان ترمی کند. کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دماست. دولوله ای ها علاوه بر خارج کردن گرمای محیط، هوای تازه را نیز جایگزین می کنند، و نسبت به تک لوله ای ، قیمت بالاتری دارند. در زمان خرید کولر گازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می نمایند. متأسفانه گاهی اوقات خریداران فریب قیمت پایین کالاهای قاچاق و غیراصل را میخورند و اقدام به خرید این گونه کالاها مینمایند.کالاهای قاچاق گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اعتمادی ندارند.

چرا کولر گازی و اسپلیت قاچاق نخریم؟ در ابتدا لازم میدانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان سودجو برای عرضه و فروش کولر گازی و اسپلیت های بانهای و قاچاق بدون گارانتی و با قیمت ارزانتر، صورت گرفته است، خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. شما می توانید جهت خرید اقساطی کولر گازی به صفحه خرید اقساطی مراجعه نمایید. مجموعه دماتجهیز جهت سهولت خرید شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین اطلاعات موردنیاز برای انتخاب و خرید انواع کولر گازی و اسپلیت را در اختیارتان قرار دهیم. تنظیم دمای اسپلیت روی عدد ۲۵ درجه ضمن تأمین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما، به عنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولرهای گازی و اسپلیتها مورد قبول کارشناسان قرار دارد. اصولا از کولر گازی های ایستاده در اماکنی مانند پاساژ ها ، سالن ها ، مساجد ، فروشگاهها ، رستورانهای بزرگ ، بانکها و محیط هایی که از نظر مساحت ، متراژ بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

حتما بخوانید
5 بهترین توییت‌های تمام دوران درباره تلویزیون سامسونگ ال سی دی

آب برای تبخیر شدن گرمای هوای درون جعبهٔ بیرونی کولر را جذب میکند و در نتیجه موجب خنک شدن هوا میشود هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن میگردد این کولر در نقاطی که دارای آب و هوای خشک هستند با بازده خوب کار میکنند. در آخر، مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره به وسیله کمپرسور مکیده می شود و فرآیند ذکر شده مجددا ادامه پیدا می کند. کولرهای گازی دارای این دو عملکرد مانند دیگر کولرهای گازی از ۶ بخش اصلی کمپرسور، شیر انبساط و لوله مویی، کندانسور، اواپراتور(پنل داخلی)، شیر چهارطرفه و گاز مبرد تشکیل شده اند و به کمک آن ها فرآیند گرم و سرد کردن محیط را انجام می دهند. هوای داخل نیز، پس از عبور از میان کویلهای پنل داخلی (اواپراتور)، تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین میگردد. همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد.

کولر گازی کولر گازی های پرتابل روی زمین قرار می گیرند و روشن کردن آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد و با متصل کردن برق به آن و هدایت کردن لوله ای که گرمای محیط را به بیرن منتقل می کند، انجام می شود. کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولر گازی می باشد که به صورت یک تکه طراحی و تولید شده، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک باکس قرار دارند. عبارت تهویه مطبوع یعنی تامین و کنترل دما، رطوبت و کاهش گرد و غبار، که وظیفه کولر گازی و اسپلیت ها می باشد. تنها با تنظیم سرعت موتور، سرعت کمپرسور، نرخ جریان مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولر گازی های معمولی صفر و صد هستند و سرعت موتور را نمی توان تنظیم کرد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث طول عمر کمتر دستگاه و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر در زمان هربار استارت کولر می شود.

حتما بخوانید
تلویزیون سامسونگ برنامه های آیفون

از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت ۲۴۰۰۰ (۱۵ آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید. انواع کولر گازی یک تکه ای شامل کولر گازی پنجره ای و یا اتاقی است. نصب کولر گازی پنجره ای بسیار آسان است، کافیست مکان قرار گیری آن را مشخص کنید و دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل کنید. ۲. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. با هر بار فشردن دکمه MODE میتوانید عملکرد دستگاه را به یکی از حالت های زیر تغییر دهید.

با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید. قدم اول برای خرید کولر گازی، باید توجه به ظرفیت سرمایش و ابعاد محل نصب دستگاه باشد. اکثر افراد با این سوال مواجه می شوند که علت ارزان بودن کولر گازی بانه چیست و در این زمینه باید گفت که این کالا به طورمستقیم به مصرف کنندگان عرضه می گردد بدون هیچ واسطه ای. البته حتما می دانید که باید پشت کولر گازی پنجره ای به فضای باز دسترسی داشته باشد تا هوای گرم پشت دستگاه به بیرون رانده شود. سپس مواردی مانند میزان مصرف انرژی، ویژگی ها، برند و مزایای کولر گازی مربوطه ، باید مورد بررسی قرار گیرد. به همین علت امروزه این تجهیزات مورد استفاده بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. از جمله این سیستمها که بیشتر در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار میگیرند، کولر گازی میباشد.

حتما بخوانید
۴ نکته‌ی کلیدی که در هنگام خرید تصفیه‌کننده‌ی هوا باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید