مزایا و معایب کولر آبی

مزایا و معایب کولر آبی

پس از منتشر کردن مطالبی چون راهنمای انتخاب کولر آبی و راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی ، بر آن شدیم که مطلبی نسبت به مزایا و معایب کولر آبی را در وبلاگ انتخاب سنتر منتشر کنیم تا بیش از پیش با این سیستم سرمایشی آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید کولرهای آبی با مکانیزم و ترکیب ، آب و هوا و انتقال آن به داخل منازل کار می‌کند. به طوری که سیستم آبرسانی کولر ، پوشال ها را خیس کرده و توربین در حال چرخش هوا را در بیرون کولر و از طریق منافذی که بر روی آن پوشال قرار گرفته مکش و به سمت کانال کولر هدایت می‌کند.

این سیستم با توجه به مکانیکی بودن آن لوازم مصرفی زیادی دارد و نسبت به نحوه استفاده و همچنین مناطق جغرافیایی نیاز به سرویس و … خواهد داشت.

حال در ادامه مطلب مزایا و معایب کولر آبی ما قصد داریم اکثر موارد را به صورت سریع و بدون صرف وقت ذکر کرده تا با اطلاعاتی که کسب می‌کنید ، بتوانید بهترین انتخاب را برای سیستم سرمایشی خود داشته باشید.

بررسی مزایا و معایب کولرهای آبی به‌صورت کامل

هرچه بیشتر به فصل‌های گرم سال نزدیک‌تر می‌شویم نیاز ما به کولرها بیشتر احساس می‌شود ازاین‌رو اکثر ما به فکر خرید کولر مناسب با شرایط آب و هوایی محل سکونت خود خواهیم افتاد. درصورتی‌که ساکن مناطق با آب‌وهوای خشک هستید توصیه می‌کنیم کولرهای آبی را خریداری نمایید. با سر زدن به پشت‌بام خانه‌های موجود در مناطق گرم و خشک کولرهای آبی زیادی را مشاهده خواهید نمود. در ادامه مزایا و معایب کولرهای آبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در تصمیم‌گیری جهت خرید آن کمک هرچند کوچکی به شما کرده باشیم.

حتما بخوانید
حضور سامسونگ در ششمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی

مزایا و معایب کولر آبی

مصرف برق در کولرهای آبی کمتر می‌باشد و قیمت اولیه آن‌ها نیز نسبت به دیگر انواع کولرها کمتر است. هرچند کولرهای آبی دارای مزایای بسیار زیادی هستند اما آن‌ها دارای معایب نیز هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ‌قرار گرفتن آن‌ها به‌صورت مستقیم در معرض آلودگی هوا و گرد و غبار اشاره کرد. این مشکل باعث می‌شود ویروس‌ها راحت‌تر وارد فضای خانه شوند و به گلودرد، سرفه و آبریزش بینی منجر شوند. در ادامه به بررسی مزایا کولر آبی خواهیم پرداخت. درصورتی‌که قصد خرید این نوع کولرها رادارید توصیه می‌کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید.

 

داخل کولر آبی

مزایا و معایب کولرهای آبی چیست؟

بررسی کامل مزایای کولرهای آبی

مقرون‌به‌صرفه بودن

همان‌طور که گفتیم قیمت کولرهای آبی در مقایسه با دیگر انواع کولرها کمتر می‌باشد و ازآنجا که هزینه نصب و نگهداری از آن نیز کمتر است خرید آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

دوست دار محیط‌زیست بودن:

ازآنجا که این کولرها هیچ‌گونه گاز سمی و یا آلودگی ایجاد نمی‌کنند برای محیط‌زیست خطری نخواهند داشت و دوست دار محیط‌زیست هستند.

گزینه مناسب برای مناطق با آب‌وهوای خشک

اکثر شهرهای ایران در مناطق گرم و خشک قرار دارند و ازآنجا که این کولرها رطوبت ایجاد می‌کنند برای این مناطق گزینه ایده آل می‌باشد.

  • مصرف انرژی برق کمتر
  • دسترسی آسان به قطعات یدکی

معایب کولرهای آبی

کولرهای آبی علاوه بر مزایای مهم که دارند دارای معایب قابل‌توجه نیز هستند که ازجمله معایب کولرهای آبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان زیاد آب مصرفی
  • استفاده مداوم از آن‌ها باعث ایجاد هوای ناسالم در فضای خانه خواهد شد.
  • پوشال‌ها باید به‌طور سالانه یا یک سال در میان تعویض شوند و همچنین به سرویس سالانه نیاز خواهند داشت.
  • احتمال بالای زنگ‌زدگی و خوردگی قطعات آن
  • استفاده مداوم در طول شبانه روز به علت ایجاد رطوبت بیش از حد در مکان‌های بسته باعث می شود در محیط بوی نامطبوع ایجاد شود.
  • میزان خنک کنندگی محیط توسط این نوع کولرها بسیار محدود می باشد.
حتما بخوانید
۱۱ روش ساده برای بزرگ‌تر کردن آشپزخانه‌ی کوچک شما
سخن پایانی

در نظر داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده بر اساس یک کولر آبی استاندارد ذکر شده است و تهیه یک کولر آبی استاندارد و با کیفیت به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. بنابراین به شما پیشنهاد می‌نماییم که حتما برندهای معتبر و با ضمانتنامه اصلی کولرهای آبی را تهیه و استفاده نمایید.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروش کولر آبی انتخاب سنتر از تمامی مدل‌ها و برندهای آبسال ، سپهرالکتریک ، سولان ، جنرال پویا و … اطلاعات کامل کسب کرد و بررسی و مزایای هر یک را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید