سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد

سامسونگ روز گذشته از مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey خود رونمایی کرد. مانیتورهایی بسیار زیبا و مجهز به قابلیت‌های خوب و کاربردی که از پنل‌های تخت بهره می‌برند و در سه مدل راهی بازار می‌شوند.

سامسونگ را شاید بیشتر به خاطر فعالیت آن در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند یا لوازم خانگی بشناسیم اما غول کره‌ای در زمینه‌ی تولید مانیتور هم عملکرد بسیار خوبی دارد و تا به این لحظه محصولات باکیفیتی را راهی بازار کرده است. در همین راستا شرکت روز گذشته از مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey در سه مدل ۲۸، ۲۷ و ۲۴ اینچی رونمایی کرد که به ترتیب از بهترین مدل تا اقتصادی‌ترین آن G50A ،G70A و G30A نام‌گذاری شده‌اند.

هر سه‌ی این مانیتورها از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما از لحاظ کیفیت پنل، نرخ تازه‌سازی تصویر، اندازه و یک سری قابلیت‌های دیگر با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مانیتور G70A

این محصول قدرتمندترین مانیتور سامسونگ از این سری جدید به حساب می‌آید که نمایشگری ۲۸ اینچی دارد و وضوح تصویر در آن به ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ می‌رسد (۴K). نوع پنل به کار رفته در این مانیتور IPS بوده و از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. میزان روشنایی حداکثری پنل هم به ۴۰۰ نیت می‌رسد اما به صورت معمولی این عدد روی ۳۰۰ قرار دارد که برای مانیتوری در این ابعاد کافی به نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، از استاندارد VESA DisplayHDR 400، قابلیت‌هایی نظیر AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-SYNC هم در این مانیتور به صورت کامل پشتیبانی می‌شود تا با مجموعه‌ای کامل، قدرتمند و بسیار مجهز طرف باشیم.

حتما بخوانید
تهیه کود خانگی برای گیاهان آپارتمانی

در بخش پورت‌ها و اتصالات هم G70A کاملا غنی بوده و به یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 مجهز شده است. دو پورت HDMI که در این مانیتور تعبیه شده‌اند، این اجازه را به کاربران می‌دهند تا جدیدترین کنسول‌های حال حاضر یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را هم به آن متصل کنند چون این دو کنسول برای اینکه خروجی ۴K ارسال کنند، باید به مانیتورهایی با پورت HDMI 2.1 متصل شوند.

در این مانیتور از قابلیت +Auto Source Switch هم پشتیبانی می‌شود که به آن این اجازه را می‌دهد تا به صورت خودکار روشن شده و در صورتی که دستگاه متصل به آن روشن باشد، به آن سوییچ می‌کند. متأسفانه در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه‌ی این مانیتور توضیحاتی ارائه نشده و اطلاعی هم از این بابت نداریم.

مانیتور G50A

می‌رسیم به مدل دوم مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ یعنی G50A که مدل میان‌رده از این سری است با نمایشگری ۲۷ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ و پنلی از جنس IPS که نرخ تازه‌سازی تصاویر در آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. بنابراین با یک مانیتور فوق‌العاده قدرتمند طرف هستیم که می‌تواند بهترین‌های موجود در این محدوده را به چالش بکشد.

از قابلیت‌های خوب G50A می‌توان به پشتیبانی آن از استاندارد HDR10 و FreeSync Premium و همچنین G-SYNC اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، میزان روشنایی متوسط در این مانیتور به ۳۵۰ نیت می‌رسد که عدد قابل قبولی به حساب می‌آید. در بخش اتصالات هم شاهد یک پورت DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 هستیم.

حتما بخوانید
با تلویزیون سامسونگ در 24 ساعت موفق شوید

هم G70A و هم G50A از مانیتورهای گیمینگ سری Odysseys سامسونگ از قابلیت‌های خوب و مشترکی بهره می‌برند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تصویر در تصویر و تصویر با تصویر (Picture-by-Picture، استفاده از دو مانیتور)، حالت کاهش تاخیر ورودی، رابط کاربری Super Arena Gaming، دید فوق عریض گیمینگ، نورپردازی CoreSync و زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه اشاره کرد.

مانیتور G30A

در نهایت می‌رسیم به مدل اقتصادی از این سری یعنی G30A که در دو مدل با اندازه‌ی نمایشگر ۲۷ و ۲۴ اینچ در دسترس قرار می‌گیرد. اقدامی جالب از سوی سامسونگ تا بدین ترتیب گیمرهایی با بودجه‌ی محدودتر هم بتوانند به نمایشگرهایی در ابعاد بزرگ‌تر دسترسی داشته باشند. اما این مانیتور اصلا به کیفیت دو مانیتور قبلی نیست و مشخصات ضعیف‌تری در هر دو مدل خود دارد.

فرقی نمی‌کند این مانیتور را در کدام اندازه خریداری می‌کنید، هر دوی آن‌ها پنلی از جنس VA دارند و وضوح تصویر در آن‌ها به ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ می‌رسد. نرخ تازه‌سازی تصویر هم در آن‌ها ۱۴۴ هرتزی است تا کاربران لذت تجربه‌ی روان یک بازی را از دست ندهند. متأسفانه خبری از قابلیت خوب HDR در این مانیتور نیست و بیشینه‌ی روشنایی هم به ۲۵۰ نیت می‌رسد. بنابراین نباید انتظار یک مانیتور فوق‌العاده باکیفیت را داشته باشید. خصوصا در نمایش رنگ‌ها (البته در مقایسه با دو مانیتور دیگر یا مانیتورهای حرفه‌ای بازار).

G30A از فناوری FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند اما خبری از G-SYNC در آن نیست. البته این موضوع به این معنا نیست که این مانیتور با گرافیک‌های انویدیا کار نمی‌کند، بلکه فقط از یک سری پردازش‌هایی که قرار بود برای بهبود کیفیت تصاویر و شادابی آن‌ها انجام شود، در این مانیتور خبری نیست. اما با اتصال آن به گرافیک AMD مشکل خاصی نخواهید داشت و می‌توانید تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری داشته باشید. در بخش پورت‌ها و اتصالات، هم تنوع کمتری دیده می‌شود هم نسل قدیمی‌تر؛ به این صورت که یک پورت DisplayPort 1.2 و یک پورت HDMI 1.4 در آن ایفای نقش می‌کنند.

حتما بخوانید
معرفی برند بیشل

مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ با رنگ‌ مشکی و با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش در زوایای مختلف راهی بازار می‌شوند. متاسفانه همانطور که گفته شد، هیچ اطلاع خاصی از بابت قیمت و تاریخ عرضه و همچنین بازار عرضه‌ی این محصولات در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر شود.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید