ربات‌های خانگی ال‌جی از راه می‌رسند

ساختن ربات‌های شبه انسان هنوز فراتر از توان و دانش ما هستند، با این حال قدم‌های مهم و بزرگی برای ساختن ربات‌های خانگی برای برطرف کردن نیازهای روزمره انجام شده است. از فراهم کردن قابلیت اینترنت اشیا برای لوازم‌خانگی جدید گرفته تا ربات‌های هوشمند هماهنگ‌کننده مثل ربات کنترل مرکزی ال‌جی. رباتی که می‌تواند تمام وسایل خانگی را با یکدیگر هماهنگ کرده و زندگی راحتی برای تمام اعضای خانه فراهم کند.

در اصل ربات چشم‌نواز کنترل مرکزی ال‌جی، مفهوم خانه هوشمند را به مرحله دیگری ارتقا داده است. این ربات کنترل مرکزی با وصل شدن به بقیه لوازم هوشمند و استفاده از فناوری تشخیص صدای Amazon Alexa ، تنها با یک دستور صوتی ساده، کارهای خانه نظیر خاموش و روشن کردن تهویه هوا و یا عوض کردن نحوه شستشوی ماشین لباسشویی را انجام می‌دهد. ربات کنترل مرکزی از یک صفحه‌نمایش تعاملی بهره می‌برد که می‌تواند اطلاعات متنوعی مثل عکس گرفته شده از داخل یخچال و یا دستور غذا را با راهنمای صوتی قدم‌به‌قدم به نمایش بگذارد. به‌علاوه، این ربات کارهای روزمره کاربر را  راحت کرده و وظایفی مثل اجرای موسیقی، تنظیم ساعت بیدارباش، یادداشت برای یادآوری و آخرین وضعیت ترافیک و آب‌وهوا را به‌سرعت انجام می‌دهد.

ربات کنترل مرکزی ال‌جی باوجود طراحی دوستانه و شبه انسان خود با تمام اعضای خانواده از روش‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند. این ربات می‌تواند حرکت کند، در جای خود بچرخد و حتی حالت‌های احساسی مختلف را روی نمایشگر خود نشان دهد. این ربات ال‌جی به‌منظور پاسخگویی به مصرف‌کننده از طریق زبان بدن مثل تکان دادن سر هنگام پاسخ به سوالات ساده طراحی شده است. به‌علاوه همیشه از تمام فعالیت‌های داخل خانه آگاه است. مثل وقتی اعضای خانواده از خانه می‌روند و برمی‌گردند و یا زمانی که به تخت خواب می‌روند. و به خاطر اینکه ربات کنترل مرکزی با دوربین خود توانایی تشخیص اعضای مختلف خانه را دارد می‌تواند برای خوش‌آمدگویی‌های متفاوت برای هر عضو خانواده برنامه‌ریزی شود.

حتما بخوانید
معرفی 4 مدل تلویزیون از بهترین تلویزیون های شیائومی

این ربات وقتی در مکان‌های عمومی و محل جمع شدن خانواده مثل آشپزخانه و یا هال قرار بگیرد بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. برای تکمیل ربات کنترل مرکزی، ال‌جی ربات کوچک‌ دیگری نیز طراحی کرده است که می‌تواند در نقاط دیگر خانه قرار بگیرد. این ربات کوچک که به نمایشگر تصویری کاربر پسندی مجهز شده است، مدل مکمل ربات اصلی به حساب کی‌آید و می‌تواند بیشتر کارهای ربات اصلی را هم انجام دهد.

‌‌‌
telegram_ad2_1

دیدگاهتان را بنویسید