راهنمای خرید کولرگازی

راهنمای خرید کولرگازی

راهنمای خرید کولر گازی و عوامل مهمی که هنگام خرید این کالا باید در نظر گرفته شوند

امروزه کولر گازی در فصول گرم سال به یکی از کالاهای اساسی در تمامی خانه‌ها تبدیل‌شده است. مدل‌های جدید اسپیلت و نسل جدید کولرگازی با مصرف بسیار پایین باعث شده است این کالا به یکی از لوازم‌خانگی‌های ضروری در خانه تبدیل شود و افراد زیادی خواهان خرید این کالا شوند. نکته بسیار مهم این است که هنگام خرید این کالای ضروری باید مواردی رعایت شوند تا بتوان گزینه مناسب را از بین برندهای موجود در بازار خریداری کرد ازاین‌رو مطلب راهنمای خرید کولر گازی از سری مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی در وبلاگ انتخاب سنتر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را در هنگام خرید کولر گازی داشته باشید.

نکات مهم در راهنمای خرید کولرگازی

یکی از نکات لازم به ذکر در این بخش این است که کولرهای گازی در مقایسه با کولرآبی دارای کارایی بهتری می‌باشد. درصورتی‌که قصد خرید کولرگازی داشته باشید قطعاً یکی از مشکلات شما انتخاب صحیح بین انواع مارک‌ها می‌باشد. به‌منظور یاری‌رساندن به شما در ادامه راهنمای خرید کولرگازی را به‌صورت جامع برای شما آورده‌ایم. امیدواریم مطالب این مقاله در انتخاب درست این کالا به شما کمک نماید.

توجه به زیبایی کولرگازی

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید کولرگازی تأکید اساسی روی آن شده است توجه به زیبایی آن می‌باشد. بدون شک تمامی افراد به زیبایی در دکوراسیون منزل اهمیت قابل‌ توجهی می‌دهند ازاین‌رو توجه به زیبایی در هنگام خرید کولرگازی یکی از نکات ضروری و مهم است. در صورت خرید کولرگازی دوتکه که یک‌تکه آن سروصدای زیادی دارد باید این تکه را در بیرون از خانه قرار داد. همچنین لازم به ذکر است که کولرگازی ایستاده و در مقایسه با کولرهای پنجره‌ای و پرتابل زیبایی بیشتری دارند ازاین‌رو اکثر افراد تمایل به خرید کولرهای ایستاده و اسپیلت دارند.

حتما بخوانید
سرنوشت کالاهای مرجوعی در دیجی‌کالا چه می‌شود؟

در نظر گرفتن ظرفیت خنک‌کنندگی کولرگازی

ظرفیت خنک‌کنندگی کولرگازی یکی دیگر از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید کولرگازی می‌باشد. در صورت انتخاب صحیح این ملاک بر رضایت شما از کالای خریداری تأثیر قابل‌ توجهی دارد. میزان خنک‌کنندگی به شهر محل سکونت شما وابسته می‌باشد. در صورت سکونت در شهرهای گرم کولرگازی باید انتخاب شود که دارای ظرفیت خنک‌کنندگی نسبتاً بالایی باشد. در شرایطی که در مناطق نسبتاً سرد نیز زندگی می‌کنید نیازی به خرید کولرگازی با ظرفیت خنک‌کنندگی بالا نیاز نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که میزان ظرفیت خنک‌کنندگی کولرگازی به عامل دیگر که فضای موجود در خانه یا مکان مورد نظر می‌باشد ، وابسته می‌باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت میزان ظرفیت خنک‌کنندگی کولرگازی به عواملی ازجمله مساحت مکان مورد نظر، آب‌وهوا، تعداد ساکنین خانه، ارتفاع سقف و درنهایت آفتاب‌گیر بودن وابسته می‌باشد و شما باید با در نظر گرفتن این موضوع یک گنجایش مناسب برای کولر گازی خود انتخاب کنید که در مطالب آتی به صورت تخصصی به این مورد پرداخته شده است.

نوع کولر گازی انتخابی باید اینورتر باشد یا غیر اینورتر

در کولرگازی اینورتر با رسیدن به دمای مورد نظر کولر شما تنها میزان دور را کاهش خواهد داد اما در کولرگازی غیراینورتر پس‌از اینکه به دمای مورد نظر می‌رسد دستگاه خاموش شده و اگر هوا دوباره گرم شود کولر روشن‌شده و شروع به کار می‌کند. قطعاً کولرگازی اینورتر گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود زیرا مصرف انرژی و همچنین سروصدای آن کمتر می‌باشد و همچنین هوای منزل همیشه و به طور یکنواخت خنک می‌ماند.

حتما بخوانید
معرفی انواع پنکه و کاربردهای آن

میزان برق مصرفی در کولر گازی

در راهنمای خرید کولرگازی میزان برق مصرفی نیز به‌عنوان یکی از ملاک‌های خرید کولرگازی معرفی‌شده است. در صورت خرید کولر ارزان با مصرف بالا سودی به دست نخواهید آورد زیرا برای میزان برق مصرفی بیشتر باید هزینه بیشتری نیز صرف نمایید. بنابراین باید سعی کنید کولرهای گازی را از برندهای معتبر خریداری کنید تا هم از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید و هم از روند عملکرد آن در طول زمان استفاده که شامل استفاده برق ، استهلاک و  سایر موارد خواهد بود.

سطح انرژی و بازدهی بیشتر

به میزان خروجی نسبت به ورودی کولر بازدهی آن گفته می‌شود. به‌طورکلی به میزان برق مصرفی و در مقابل دریافت هوای خنک از دستگاه بازده آن گفته می‌شود. لازم به ذکر است که سطح انرژی هر دستگاه در خرید آن به‌عنوان یکی از عوامل مهم در نظر گرفته می‌شود.

امروزه اکثر لوازم خانگی دارای برچسب انرژی هستند که میزان آن را نمایش می‌دهند. بنابراین در هنگام خرید به میزان و نمودار مصرف انرژی آنتوجه ویژه‌ای داشته باشید.

میزان برد کولر گازی

میزان برد یا پرتاب هوای خنک نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید کولرگازی باید در نظر گرفته شود. میزان برد انتخابی به سلیقه شما و مساحت در دسترس در فضای خانه وابسته می‌باشد.

جهت باد در کولرگازی انتخابی

کولرگازی دارای چند جهت خنک‌سازی گزینه بهتری در مقایسه با کولرگازی‌های دوجهته می‌باشد. اگر بخواهیم به طور خلاصه این موضوع را باز کنیم باید خدمت شما عرض کنیم که اکثر پنل های کولر گازی دارای دو جهت پرتاب باد هستند ، اما در این بین برخی شرکت‌ها و برندها با نوآوری در پنل‌های خود ، جهت باد را به شکل‌های مختلف پرتاب کرده تا کارایی بهتری داشته باشند و همچنین در مصرف انرژی بیشتر صرفه‌جویی نمایند.

حتما بخوانید
الجی برای فروش بخش موبایل خود دنبال مشتری می‌گردد

باد زدن در کولر گازی

آب‌ و هوای محل سکونت

آخرین موردی که در راهنمای خرید کولرگازی به آن اهمیت زیادی داده ‌شده است آب‌وهوای محل سکونت مشتری کولر گازی می‌باشد. در برچسب انرژی نوع آب‌وهوا محل موردنظر جهت استفاده از کولرگازی مشخص‌شده است. به‌ طور کلی نوع آب‌وهوا به سه دسته معتدل، خنک و گرمسیری طبقه‌بندی می‌شود که باید در هنگام خرید به نوع آن دقت کافی داشته باشید.

نکته پایانی انتخاب کولر گازی

مطالعه راهنمای خرید کولرگازی پیش از خرید آن از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد، در صورت مطالعه این راهنما پس از خرید هرگز پشیمان نخواهید شد. در خرید کولر گازی بهتر است زیبایی و میزان سروصدا به‌عنوان معیارهای اول در نظر گرفته نشوند بلکه عواملی همچون ظرفیت خنک‌کنندگی کولر، میزان برق مصرفی و سطح انرژی دارای اولویت هستند. همواره به خاطر داشته باشید بهتر است کولری را انتخاب نمایید که برگه گارانتی داشته باشد زیرا در این صورت در شرایط ایجاد مشکلات می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حل نمایید.

بر همین اساس شما کاربران گرامی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر که یکی از بزرگترین و اولین فروشگاه اختصاصی فروش لوازم خانگی آنلاین می‌باشد دیدن کرده و از بین برندهای معتبری چون جنرال مکس ، گاسونیک ، هایسنس و … به بررسی و انتخاب کولر مورد نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید