راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ ۷ نکته‌ی مهم پیش از خرید باید بدانید

امروزه روش‌های متنوعی برای فیلتر و تصفیه کردن آب وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه‌های تصفیه‌ی آب زیر سینکی است. اما شاید شما هم به فکر افتاده باشید که به منظور دسترسی به آب آشامیدنی سالم از کلمن و پارچ تصفیه آب که ارزان‌تر هستند و کارایی راحت‌تری دارند، استفاده کنید. بنابراین این راهنمای جامع خرید در مورد انواع پارچ تصفیه آب را از دست ندهید تا به کمک آن بتوانید انتخاب و خریدی رضایت‌بخش داشته باشید.

مزایا و معایب استفاده از پارچ تصفیه‌ی آب چیست؟

مزیت اصلی خرید این دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی آب در این است که فیلترهای پارچ‌ها و کلمن‌ها با قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر گزینه‌ها در بازار وجود دارند، همچنین به معنی واقعی کلمه استفاده‌ی راحتی دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پارچ را پر کنید. در عین حال اصلی‌ترین عیوب پارچ‌های تصفیه آب در این است که این دسته از محصولات به جاذبه‌ی زمین (به جای فشار آب) برای به جریان انداختن آب نیاز دارند. این بدان معنی است که پارچ تصفیه آب معمولاً روی طیف نه‌چندان وسیعی از آلاینده‌های بالقوه حاضر در آب مؤثر است و تصفیه کردن آب با آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.

اغلب پارچ‌های تصفیه آب از فیلترهای کربن فعال استفاده می‌کنند. به طور کلی این نوع از فیلترها توانایی حذف کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را دارند اما توانایی حذف مواد معدنی، نمک‌ها و مواد محلول غیرآلی را ندارند!

در عین حال لازم به ذکر است که اگر از یک مشکل آلودگی شناخته شده در سیستم آب خانه‌ی خود اطلاع دارید استفاده از پارچ تصفیه‌ی آب تنها یک راه حل موقت و محدود برای شما به شمار می‌رود. بنابراین سیستم آب خانگی شما مستلزم نصب یک سیستم فیلتراسیون کامل برای کل خانه است تا نه تنها آب آشامیدنی، بلکه آب حمام و شست‌وشو را هم تصفیه کند.

۷ نکته‌ی ضروری قبل از خرید انواع پارچ تصفیه آب

کدام پارچ تصفیه آب اغلب آلاینده‌ها را حذف می‌کند؟

به طور کلی لازم است بدانید که اکثریت قریب به اتفاق سیستم‌های آب یک شهر از استانداردهای قانونی پیروی می‌کند، با این حال، آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که آلاینده‌های موجود در آب حتی در غلظت‌های کاملا قانونی، هنوز هم می‌توانند به سلامت انسان تاثیر بگذارند. همانطور که در مقدمه‌ی این متن هم اشاره شد، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تصفیه آب، استفاده از کلمن و پارچ تصفیه است. در همین راستا ۷ فاکتور مهم به منظور خرید این دسته از کالاها را مرور می‌کنیم تا انتخابی دقیق‌تر را رقم بزنید.

اصلی‌ترین عیب پارچ‌های تصفیه آب در این است که این دسته از کالاها به جاذبه‌ی زمین برای به جریان انداختن آب نیاز دارند، بنابراین معمولاً روی طیف نه‌چندان وسیعی از آلاینده‌های بالقوه حاضر در آب مؤثر هستند و تصفیه کردن آب با آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.

۱. پارچ تصفیه آب پلاستیکی باید عاری از BPA باشد

BPA مخفف کلمه‌ی بیسفنول (BisPhenol A)، است که به عنوان یک ماده‌ی شیمیایی صنعتی به منظور ساخت برخی پلاستیک‌ها و رزین‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی این ماده و مشتقات آن اغلب در ساخت ظروفی که مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را در خود ذخیره می‌کنند، به دلیل استحکامی که ایجاد می‌کند، استفاده می‌شود. اما لازم است بدانید که BPA جزو مواد سمی به شمار می‌رود و در صورت استفاده‌ی طولانی مدت از ظروفی که با این ماده ترکیب شده‌اند احتمال نشت آن به مواد داخل ظروف وجود دارد. بنابراین دقت داشته باشید که در زمان خرید، پارچ تصفیه آبی با بدنه‌ی عاری از BPA را مدنظر قرار دهید.

اگرچه بیشتر فیلترهای پارچ‌ از کربن فعال دانه‌‌بندی شده (GAC) یا پودری ساخته می‌شوند اما جست‌وجو برای یافتن مدل‌هایی با فیلتر جامد ارزشش را دارد، چراکه آب را به شکل موثرتری تصفیه می‌کند.

۲. پارچ یا کلمنی با فیلتر کربن بلاک ‍(CTO) خریداری کنید

اکثریت قریب به اتفاق پارچ‌های تصفیه‌ آب از فیلترهای کربن فعال به شکل دانه‌بندی شده، استفاده می‌کنند. استفاده از این دسته از فیلترها کم هزینه‌ترین رویه به منظور تصفیه‌ی آب است، اما لزوماً تمیزترین آب ممکن برای نوشیدن را تولید نمی‌کند. با توجه به همین نکته هم توصیه می‌شود که پارچ یا کلمن‌هایی با فیلتر کربن فعال به شکل بلوکی یا فیلتر کربن جامد (بلاک) را در لیست خرید خود قرار دهید.

حتما بخوانید
سیستم چرخش هوای چندگانه

درواقع اگرچه بیشتر فیلترهای پارچ‌ تصفیه آب از کربن فعال دانه‌‌بندی شده (GAC) یا پودری ساخته می‌شوند اما جست‌وجو برای یافتن مدل‌هایی با فیلتر جامد ارزشش را دارد و آب را به شکل موثرتری تصفیه می‌کند. لازم به ذکر است که فیلترهای کربن فعال توانایی حذف کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را دارند اما توانایی حذف مواد معدنی، نمک‌ها و مواد محلول غیرآلی را ندارند.

۳. استاندارد پارچ تصفیه‌ی آب را مدنظر داشته باشید

بیشتر پارچ‌های تصفیه آب، تنها این قابلیت را دارند که آب آشامیدنی را از نقطه نظر طعم و بو تحت فیلراسیون قرار دهند. اما اگر بتوانید در بین مد‌های مختلف این دستگاه گزینه‌هایی با گواهینامه NSF / ANSI 42 پیدا کنید، می‌توانید از فیلتراسیون کلر و سایر موارد ذکر شده در این مقاله (ذراتی مانند رسوبات و ترکیبات آلی فرار) توسط پارچ مطمئن شوید. اگر هم علاقه‌مندید که از شر برخی آلاینده‌های مضر مثل فلزات سنگین خلاص شوید؛ باید مقداری بیشتر هزینه کنید و مطمئن شوید که فیلتر پارچ دارای استاندارد NSF / ANSI 53 است.

۴. زمان لازم برای فیلتراسیون آب

انواع پارچ‌های تصفیه آب در بازار در طیف گسترده‌ای از زمان قابلیت فیلتراسیون آب را دارند که از ۳ الی ۴ دقیقه شروع و تا ۱۱ الی ۱۲ دقیقه، یا حتی چهار ساعت برای آماده‌سازی آبی پاک زمان می‌برند. با توجه به همین مساله هم احتمالا علاقه‌ای ندارید که برای دسترسی به یک لیوان آب، به اندازه‌ی پخت قیمه بادمجان صبر کنید، پس در زمان خرید، طول زمان لازم برای انجام عملیات فیلتراسیون را در نظر داشته باشید.

از ریختن آب جوش در پارچ جدا خودداری کنید و آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

۵. زمان تعویض و هزینه‌ی فیلتر پارچ تصفیه آب

اکثر برندهای پارچ فیلتردار از جمله بریتا «Brita» و زیرو واتر «Zero Water» توصیه می‌کنند که فیلتر پارچ را پس از فیلتراسیون حدود ۴۰ گالن آب تعویض کنید، اما لازم به تاکید است که این مساله باید با توجه به مدل و برند پارچ و کلمن بررسی شود. اما در حالت کلی حدودا هر دو ماه یک‌بار بازه‌ی زمانی مناسبی برای تعویض فیلتر پارچ تصفیه است. همچنین بعد ۴ الی ۵ بار استفاده باید فیلتر را شست‌وشو دهید. شما می‌توانید زمان تعویض فیلتر را از روی رنگ آن یا نشانگر مخصوص روی کالا متوجه شوید. توصیه می‌شود که قبل از نصب فیلتر کربن بر روی پارچ ابتدا آن را بشویید و اگر قصد دارید که به مدت چند روز از پارچ تصفیه آب استفاده نکردید، آب آن را خارج کنید، فیلتر را بشویید و در داخل نایلون در یخچال نگهداری کنید.

حتما بخوانید
پایدار دلایل برای اجتناب کنترل تلویزیون سامسونگ

۶. اندازه‌ و گنجایش پارچ تصفیه‌ی آب

7 نکته‌ی ضروری قبل از خرید انواع پارچ تصفیه آب

در حالی که پارچ‌های بزرگتر معمولاً آب بیشتری در خود ذخیره می‌کنند اما مسلما بلند کردن آن‌ها در صورت پر بودن کامل، هم سخت (مخصوصاً برای سالمندان) است، از طرفی فضای بیشتری را در یخچال شما اشغال می‌کنند. پارچ های کوچکتر اگرچه آب کمتری را نگه می‌دارند، اما جابه‌جایی آن‌ها راحت‌تر است و اغلب می‌توانند در درب یخچال شما قرار بگیرند. مساله‌ی قابل توجه دیگر در بحث اندازه، سایز مخزن تصفیه در بخش بالایی کالا است. یک مخزن بزرگتر می‌تواند ظرفیت کلی پارچ را کاهش دهد. بنابراین، یک پارچ در ظاهر کوچک، بسته به اندازه مخزن بالایی خود، ممکن است آب بیشتری را در خود ذخیره کند. بنابراین بهتر است که در زمان خرید پارچ تصفیه آبی را انتخاب کنید که اندازه و ظرفیت آن برای نیازهای شما و خانواده‌تان مناسب باشد.

توصیه می‌شود که قبل از نصب فیلتر کربن بر روی پارچ ابتدا آن را بشویید و اگر قصد دارید که به مدت چند روز از پارچ تصفیه استفاده نکردید، فیلتر را بشویید و در داخل نایلون در یخچال نگهداری کنید.

۷. راحتی در استفاده از محصول

هنگامی که به دنبال یک پارچ آب تصفیه آب هستید، وزن خالص محصول را بررسی کنید و به این نکته توجه داشته باشید که آیا استفاده از آن آسان است؟ همچنین بهتر است که چگونگی تعویض و شست‌وشوی فیلتر پارچ را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که جابه‌جایی و تعویض فیلتر محصول راحت و بدون قلق خاصی است.

کدام پارچ تصفیه‌ی آب اغلب آلاینده‌ها را حذف می‌کند؟

در حالت کلی و طی آزمایش‌های انجام شده بهترین پارچ تصفیه، پارچ آکواگیر «Aquagear» است که قابلیت حذف ۲۰۰ درصد از آلاینده‌های رایج در آب را نسبت به سایر رقبای پیشروی خود دارد. جالب است بدانید که پارچ تصفیه آب آکواگیر این امکان را دارد که مواد خاصی مانند سرب، کلر، کادمیوم، میکروپلاستیک‌ها، جلبک‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها را به شکلی قابل‌قبول و بهینه از آب حذف کند!

نحوه‌ی استفاده از پارچ تصفیه آب

در جدول زیر می‌توانید نحوه‌ی استفاده و تعویض فیلتر پارچ تصفیه را برای آبی با درجه‌ی سختی ۲۱۳ PPM مشاهده کنید.

تعداد دفعات پر کردن پارچ حداکثر زمان تعویض فیلتر برای آب معمولی
(بر حسب هفته)
حداکثر زمان تعویض فیلتر برای آب سخت
(بر حسب هفته)
پارچ ۲.۳ لیتری پارچ ۳ لیتری پارچ ۲.۳ لیتری پارچ ۳ لیتری
۱ ۱۶ ۸ ۱۴ ۷
۲ ۱۲ ۶ ۸ ۴
۳ ۸ ۲ ۶ ۳
  • به طور کلی قبل از تعویض فیلتر پارچ تصفیه آب، پارچ را با آب گرم خوب شست‌وشو دهید و سپس فیلتر را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های پارچ و کلمن تصفیه آب

حال که با تمام جوانب لازم برای خرید کلمن و پارچ تصفیه آب آشنا شدید، وقت آن است که با استناد به سایت دیجی‌کالا یکسری از محصولات پرفروش‌ و محبوب این دسته از لوازم خانگی را بررسی کنیم تا انتخابی بهتر داشته باشید.

پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حجم ۲ لیتر

یکی از گزینه‌های ارزشمند بازار که با وجود فیلتری که دارد می‌تواند سطح پی‌اچ آب را بالا ببرد، پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher است. این نوع سیستم تصفیه‌ی سبک وزن حجمی برابر با ۲ لیتر دارد و با افزودن کلسیم، منیزیم و دیگر مواد مفید معدنی در کنار حذف کلر، آبی سالم را برای شما آماده می‌کند. فیلتر پارچ تصفیه آب با سه نوع سنگ معدنی همراه شده است و به نشانگر یا شمارش معکوس جهت دستیابی به اطلاعاتی در مورد زمان تعویض فیلتر مجهز است. عمر فیلتر پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حدودا به اندازه‌ی پشتیبانی از ۳۰۰ لیتر آب است و وزن آن تنها ۹۱۵ گرم است.

حتما بخوانید
۱۷ ایده‌ی کاربردی برای بهبود ظاهر آشپزخانه‌‌ی باز
پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حجم 2 لیتر

پارچ تصفیه‌ی آب ۳ لیتری یزدگل کد ۱۱۴

پارچ تصفیه‌ی آب ۳ لیتری یزدگل کد ۱۱۴ از جمله گزینه‌های خرید باکیفیت و ساخت کشور ایران است که ظرفیت سه لیتری آن یکی از مشخصه‌های ارزشمند برای خانواده‌های پرجمعیت است. این نوع پارچه تصفیه‌ی آب جزو محصولات اقتصادی به شمار می‌رود و وزن آن تنها ۷۰۰ گرم است. البته لازم به ذکر است که این نوع پارچ تصفیه برای نواحی‌ای با آب بسیار سخت چندان کارا نیست و تنها می‌تواند آلاینده‌هایی همچون کلر با مقداری معمول و رسوبات را از آب آشامیدنی حذف کند. پارچ تصفیه یزدگل گزینه‌ای ساده و مقرون‌به‌صرفه است اما متاسفانه جنس بدنه‌ی آن چندان محکم نیست که این مساله می‌تواند در قیمت کم این کالا خود را نشان دهد!

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین

اگر به دنبال یک کلمن تصفیه آب هستید ما به شما کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین را به عنوان گزینه‌ای مناسب پیشنهاد می‌کنیم. از جمله مشخصات جالب‌توجه این کالا می‌توان به مواردی همچون سیستم فیلتراسیون ۸ مرحله‌ای، وجود پیش فیلتر از جنس سنگ سرامیک (به منظور از بین بردن رنگ و رسوبات)، وجود گرانول فعال چوب نارگیل در ساختار کلمن، دارای فیلتر KDF (که مانع از رشد باکتری ها در فیلتر می‌شود)، قابلیت افزودن کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم و دیگر مواد معدنی و شیر انرژی مغناطیسی است.

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین همراه با پایه‌هایی ضدلغزش به بازار عرضه شده است و فیلترهای آن قابلیت شست‌وشو دارند. همچنین لازم به ذکر است که وجود سنگ مایفان (متخلخل) در ساختار این محصول عاملی برای یونیزه کردن آب و بهبود اکسیژن رسانی است. شما می‌توانید این کالا را همین حالا از سایت دیجی‌کالا خریداری کنید.

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین

پارچ تصفیه‌ی آب اکسل مدل ۲۵ به همراه فیلتر تصفیه کننده آب

پارچ تصفیه‌ی آب اکسل مدل ۲۵ یکی دیگر از نمونه‌های پرفروش در بین تصفیه‌کننده‌های سبک وزن است که دارای مشخصه‌هایی همچون ظرفیت آب تا ۱.۵ لیتر، ارتفاع ۲۶ سانتی‌متری، فیلتر کربن بلاک، بدنه‌ای پلاستیکی، وزن ۶۰۶ گرمی و با امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی است. جالب است بدانید که یکی از ویژگی‌های این مدل پارچ تصفیه استفاده از شمارنده دیجیتالی برای یادآوری تعویض ماهانه‌ی فیلتر است که ویژگی‌ای کارا برای افراد فراموش‌کار به شمار می‌رود. این نوع پارچه تصفیه آب علاوه بر کلر، در کاهش میزان سرب، جیوه و مس تاثیر به‌سزایی دارد و در کنار آن می‌تواند به حفظ مواد مفید در آب کمک کند.

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 به همراه فیلتر تصفیه کننده آب

پارچ تصفیه‌ی آب شیائومی مدل Viomi L1

یکی از گزینه‌های خرید باکیفیت از برند معتبر شیائومی پارچ تصفیه‌ی آب شیائومی مدل Viomi L1 است که دارای مشخصه‌هایی همچون ظرفیت ۱.۵ لیتری، بدنه‌ای کاملا محکم، قابلیت کاهش سختی آب تا ۵۰ ppm، مجهز به فیلتر کربنی‌ای حاوی رزین، لامپ یو وی، ارتفاع ۲۶۲ میلی‌متری و با ۶ هفته عمر مفید برای فیلتر پارچ است. به طور کلی این مدل پارچ تصفیه همراه با دو عدد فیلتر اضافی به کاربران ارائه می‌شود و وجود نمایشگر زمانی بر روی دسته‌ی آن زمان تعویض فیلتر را به شما می‌گوید. البته در نظر داشته باشید که فیلترهای پارچ تصفیه‌ی آب شیائومی مدل Viomi L1 دارای قیمت چندان اقتصادی‌ای نیستند.

حتما بخوانید
سامسونگ از نسل جدید تلویزیون های Quantum Dot OLED رونمایی کرد
پارچ تصفیه آب شیائومی مدل Viomi L1

پارچ تصفیه آب ۳ لیتری یزدگل کد ۱۱۴

یکی دیگر از مدل‌های پارچ تصفیه از شرکت یزدگل، پارچ تصفیه آب ۳ لیتری یزدگل کد ۱۱۴ است که همانطور که از نام آن مشخص است حجمی به اندازه‌ی ۳ لیتر دارد. این مدل کالا می‌تواند آبی سالم، بهداشتی و عاری از هر نوع آلاینده‌ای را به شما هدیه کند. همچنین طراحی مناسب دستگاه این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید پارچ را در داخل یخچال قرار دهید و فضای زیادی را اشغال نکند. بدنه‌ای این کالا نه‌چندان سنگین و محکم و وزن کلی این پارچ تنها ۷۰۰ گرم است و به همین دلیل هم راحتی در استفاده از آن مشهود است.

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B محصولی باکیفیت به همراه مشخصاتی همچون ظرفیت دو لیتری، پایه‌های ضدلغزش و وزنی حدودا ۱۰۰۰ گرمی است که امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را به کاربر می‌دهد. این مدل تصفیه کننده‌ی آب یکی از کالاهای باکیفیت با امکان تصفیه به شکل چند مرحله‌ای است به همین دلیل هم برای مناطقی با میزان سختی آب بالا گزینه‌ای کاربردی به شمار می‌رود. پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B قابلیت بالایی در رفع رسوبات و بوی بد آب دارد و با توجه به طراحی آن در مسافرت‌ها هم همراهی بی‌نقص است.

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B

پارچ تصفیه آب یزدگل کد ۱۲۱ – گنجایش ۲.۳ لیتر

اگر به دنبال کالایی با گنجایش ۲.۳ لیتر هستید پارچ تصفیه آب یزدگل کد ۱۲۱ می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این نوع پارچ یکی از ارزان‌ترین مدل‌های تصفیه کننده در بازار است که در عین حال که قیمت کمی دارد ولی مشخصه‌هایی جالب‌توجه را به شما ارائه می‌کند. بدنه‌ی این محصول محکم اما از پلاستیک است و فیلتری که در این پارچ قرار داده شده است، می‌تواند املاح و ناخالصی‌های موجود در آب را جدا کند. در حالت کلی این نوع پارچ تصفیه آب برای سفر و محیط‌هایی که دسترسی به آب تصفیه شده وجود ندارد گزینه‌ای ایدئال است.

پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 - گنجایش 2.3 لیتر

پارچ تصفیه آب اکواستار کد ۰۰۳

یکی از مدل‌های میان‌رده‌ی بازار پارچ تصفیه آب اکواستار کد ۰۰۳ است که با مشخصه‌هایی همچون ظرفیت سه لیتری و ارتفاع حدودا ۲۵ سانتی‌متری همراه شده است. پارچ تصفیه آب کواستار مجهز به یک عدد فیلتر چهار لایه است و قابلیت تصفیه‌ی ۱۸۰ لیتر آب در هفته را دارد. همچنین پارچ کاملا قابل شست‌وشو است و در ساخت آن از پلیمر بهداشتی تریتان استفاده شده که فاقد مواد مضر و سرطان‌زا است استفاده شده است. لازم به ذکر است که وزن این کالا بدون فیلتر چیزی در حدود ۵۹۱ گرم است. البته متاسفانه فیلتر این مدل پارچ تصفیه چندان راحت در بازار پیدا نمی‌شود، بنابراین قبل از خرید حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.

پارچ تصفیه آب اکواستار کد 003

پارچ تصفیه‌ی آب ایمتک مدل WP100

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100 کالایی ایتالیایی با ارتفاع ۲۵۰ میلی‌متر است که وزن آن به ۵۵۵ گرم می‌رسد به همین دلیل هم جزو مدل‌هایی با استفاده‌ی راحت به ویژه برای سالمندان به شمار می‌رود. این نوع پارچ آب ظرفیتی به اندازه‌ی ۲.۳ لیتر دارد و با وجود بدنه‌ای پلاستیک چندان بی‌دوام و شکننده نیست. فیلتر تصفیه‌ی این محصول با فناوری Flux ارائه شده است که از تولید و پخش باکتری‌ها در فیلتر جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که این نوع محصول دارای نمایشگر تعویض فیلتر است و برای نواحی‌ای با سختی متوسط گزینه‌ای مناسب و باکیفیت به حساب می‌آید.

حتما بخوانید
آیا شما تلویزیون سامسونگ اصل کره دقیق راه هستید؟ این 5 پیشنهاد به شما امکان می‌دهد پاسخ
پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100

پارچ تصفیه‌ی آب کنت مدل Alkaline Pitcher حجم ۳.۵ لیتر

پارچ تصفیه‌ی آب کنت مدل Alkaline Pitcher یکی از محصولات معتبر و خوش‌نام بازار پارچ‌های تصفیه آب است که با حجمی ۳.۵ لیتری و مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت به بازار عرضه شده است. این کالا با قابلیت بالا بردن PH آب شرب تا ۹.۵ برابر می‌تواند آب قلیائی تولید کند و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و تولید آنتی اکسیدان در بدن کمک کند. این پارچ KENT با طراحی بسیار زیبایی ارائه شده است و عمر بسیار بالای فیلتر (۴۰۰۰ لیوان) آن زبان‌زد است. ارتفاع این نوع پارچ حدودا ۲۵ سانتی‌متر است و وزن آن به حدودا ۹۰۰ گرم می‌رسد بنابراین جزو نمونه کالاهای سنگین و پردردسر به شمار نمی‌رود.

پارچ تصفیه آب کنت مدل Alkaline Pitcher حجم 3.5 لیتر

جمع‌بندی

همانطور که در این راهنمای خرید هم متوجه شدید، اگر به دنبال ارزانترین و ساده‌ترین راه برای دریافت آب آشامیدنی تصفیه شده در خانه هستید، استفاده از پارچ تصفیه می‌تواند رویه‌ای قابل قبول در این زمینه باشد. البته لازم به تاکید است که لازم به ذکر است که فیلترهای کربن فعال که در ساختار انواع مدل‌های پارچ تصفیه به کار می‌رود توانایی حذف کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را دارد اما توانایی حذف مواد معدنی، نمک‌ها و مواد محلول غیرآلی را ندارد. بنابراین در صورتی که سیستم آبی منطقه و شهر شما با مشکلات جدی رو به رو است خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب زیرسینکی را به عنوان روشی مطمئن و با ارزش خرید بالا به شما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Wirecutter

کندوکاو بیشتر

بهترین پارچ تصفیه آب چیست؟

بهترین پارچ تصفیه، پارچ آکواگیر «Aquagear» است که قابلیت حذف ۲۰۰ درصد از آلاینده‌های رایج در آب را نسبت به سایر رقبای پیشروی خود دارد. این نوع پارچ تصفیه این امکان را دارد که مواد خاصی مانند سرب، کلر، کادمیوم، میکروپلاستیک‌ها، جلبک‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها را به شکلی قابل‌قبول و بهینه از آب حذف کند!

آیا استفاده از پارچ تصفیه آب واقعا موثر است؟

در حالت کلی با توجه به اینکه در ساختار این دسته از پارچ‌ها از فیلتر کربن فعال استفاده می‌شود باید در نظر داشته باشید که این کالاها قابلیت حذف مواد معدنی، نمک‌ها و مواد محلول غیرآلی را ندارند؛ اما حذف بهینه‌ی کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را به خوبی انجام می‌دهند.

بهترین مارک‌ پارچ تصفیه آب چیست؟

به طور کلی برندهای شیائومی و اکواستار «EchoStar» جزو گزینه‌هایی با درصد رضایت بالا در بین انواع پارچ‌های تصفیه بازار هستند. همچنین برند ایرانی یزدگل هم توانسته است جایگاهی قابل توجه را در بین رقبا به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید