راهنمای خرید همزن برقی

راهنمای خرید همزن برقی

امروزه اگرچه به نظر می‌رسد همزن‌ها جز وسایل ضروری محسوب نمی‌شوند و شما به جای استفاده از همزن می‌توانید با یک قاشق مواد را با هم ترکیب کنید ، اما در حقیقت استفاده از همزن علاوه بر بالا بردن سرعت شما و خسته نکردن‌تان، به شما کمک می‌کند که ترکیب همگون‌تر و یک دستی تهیه کنید. آنچه که ما در این مطلب از سری مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی می‌خواهیم به آن بپردازیم راهنمای خرید همزن برقی برای شما عزیزان است .

استفاده از همزن‌ها بیشتر در مورد تهیه‌ انواع کیک و شیرینی درست کردن خمیر نان ، بستنی ، زدن تخم مرغ ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه ، به کار می‌رود . می‌توان گفت یکی از بخش‌های سخت تهیه خوراکی‌ها همان مرحله ترکیب مواد با یکدیگر است که با داشتن یک همزن برقی ترکیب مواد بسیار سریع‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود. همزن‌های برقی در سه نوع دستی، برقی و کاسه‌دار در بازار وجود دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند  ، در ادامه مطلب به راهنمای خرید همزن برقی می‌پردازیم .

 

همزن برقی کاسه دار بوش

انواع همزن برقی

۱ – همزن برقی معمولی

۲ – همزن برقی کاسه‌دار

همزن برقی معمولی

همزن برقی معمولی، ساده‌ترین همزن‌های برقی هستند. این همزن‌ها، دارای دو بخش دسته و سر همزن هستند. این همزن‌ها نیز خود در دو دسته تک موتوره و دو موتوره جای می‌گیرند. طرز کار این همزن‌ها به این صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود می‌گیرید و آن را روشن می‌کنید و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذایی، آن ها را هم می‌زنید.

حتما بخوانید
زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع قیمت تلویزیون سامسونگ 43

 

همزن برقی معمولی

همزن های برقی کاسه دار

این همزن‌ها را می‌توان پیشرفته‌ترین نوع همزن‌های موجود در بازار دانست. این همزن‌ها، همانطور که از نامشان پیداست دارای کاسه هستند. در همزن‌های برقی کاسه‌دار نیازی نیست که همزن را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه شما با قرار دادن مواد غذایی درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه، اقدام به هم‌زدن مواد غذایی می‌کنید. حجم کاسه‌ها در همزن‌‌های مختلف متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن‌ها با با واحد لیتر اندازه می‌گیرند.

 

همزن برقی کاسه دار

نکاتی که در هنگام خرید همزن برقی باید به آنها توجه داشته باشیم :

قابلیت تنظیم سرعت

همانطور که می‌دانید برای تهیه مواد مختلف توسط همزن برقی به سرعت‌های مختلفی نیاز است. به طور مثال برای تهیه یک خمیر باید موتور دستگاه روی حالت حداکثر باشد و برای همزدن تخم مرغ باید موتور روی حالت حداقل چرخش . پس هنگام خرید همزنی را تهیه کنید که دارای حالات و سرعت‌های متنوع باشد. شما با این قابلیت ساده می‌توانید انواع بیشتری از ترکیبات و خوراکی‌ها را تهیه کرده و بسته به نوع مواد سرعت چرخش را تنظیم نمایید.

جنس تیغه‌ها

با توجه به تماس مستقیم تیغه‌ها با مواد غذایی برنده بودن، مقاوم بودن و همچنین ضد زنگ بودن این تیغه‌ها بسیار مهم خواهد بود. معمولا جنس این تیغه‌ها از پلاستیک، کروم یا استیل ضد زنگ است و طبیعی است که کیفیت دو نوع استیل و کروم مقاومتر بادوام‌تر و نهایتا بسیار بهتر از پلاستیک است.

وزن

مقدار وزن بیشتر در مورد همزن‌های بدون پایه مهم است ، چرا که در انواع پایه‌دار که دارای ظرف است همزن داخل ظرف قرار می‌گیرد و وزن آن را پایه تحمل می‌کند. اما همزن‌های بدون پایه باید هنگام کار به وسیله دست نگهداری شوند و طبیعی است با این اوصاف هرچه وزن همزن کمتر باشد ، کار کردن با آن راحت تر خواهد بود و شما را خسته نخواهد کرد.

حتما بخوانید
اسپرسوساز دلونگی مدل EC685؛ برای قهوه‌ای حرفه‌ای و خوش‌طعم

توان

توان هر دستگاه الکتریکی در واقع قدرت دستگاه را نشان می‌دهد و رابطه مستقیمی با میزان مصرف انرژی آن دارد. توان همزن‌ها نیز همانند سایر دستگاه‌های الکتریکی با واحد وات مشخص می‌شود. هر چه توان همزن برقی بیشتر باشد ، سریع‌تر و آسان‌تر مواد غذایی را برای شما مخلوط می‌کند. همچنین توان بالاتر سبب می‌شود که در استفاده طولانی مدت فشار کمتری به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشید که توان بالاتر به معنای مصرف برق بیشتر نیز هست.

محفظه نگهداری سیم

در برخی از همزن‌‌های برقی، محفظه‌ای در پشت دستگاه تعبیه شده است که شما می‌توانید سیم دستگاه را جمع کنید و در آن قرار دهید. در این صورت در هنگام حمل و جابجایی دستگاه، سیم آن برای شما ایجاد مزاحمت نخواهد کرد.

تعداد تیغه‌ها

تیغه‌ها یا همان سری‌های همزن، انواع مختلفی دارند. همزن‌ برقی معمولا دارای تیغه‌های مختلفی هستند که هر کدام از آنها برای همزدن مواد خاصی کاربرد دارند. به عنوان مثال سری خمیر زن، سری تخم‌ مرغ‌ زن، سری ورز دهنده و سری همزن که کاربردهای متفاوتی دارند.

 

انواع سری همزن برقی

جنس کاسه

این ویژگی مربوط به همزن‌‌های کاسه‌دار است. جنس کاسه در این همزن‌ها معمولا از پلاستیک یا استیل است. کاسه پلاستیکی به دلیل مواد اولیه تولید آن‌ها از مقاومت کمتری برخوردار بوده و به مرور ممکن است دچار خط و خش شده و مقداری از پلاستیک داخلی آنها کنده شود. از آنجایی که تهیه این ظرف‌ها مقداری دشوار خواهد بود ، پس ما همزن برقی با کاسه استیل را پیشنهاد می‌کنیم که هم در برابر ضربه مقاوم‌اند و هم از دوام و عمر بالاتری برخوردارند.

حتما بخوانید
چهار چیزهایی که درباره تلویزیون سامسونگ نمی‌دانستید

قابلیت شستشو

قابلیت شستشو برای همزن‌ برقی از آنجایی مهم است که این دستگاه‌ها مرتب دچار آلودگی یا آغشته به مواد غذای‌ هستند. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید همزنی را انتخاب نمایید که قابلیت جداشدن و شستشوی راحت‌تری داشته باشد.

امیدواریم در پایان از محتوای راهنمای خرید همزن برقی استفاده لازم را برده باشید.

در پایان شایان ذکر است شما می‌توانید با ورود به بخش دسته همزن،خردکن در فروشگاه انتخاب سنتر به عنوان اولین مرکز تخصصی فروش آنلاین لوازم خانگی به بررسی انواع همزن برقی پرداخته و با کمترین هزینه بهترین همزن را خریداری نمایید و درب منزل خود تحویل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید