راهنمای خرید مخلوط کن ۱۴۰۲

راهنمای خرید مخلوط کن ۱۴۰۲ – پرفروش ترین و محبوب ترین

اگر اهل درست کردن انواع نوشیدنی، معجون و اسموتی باشید، می‌دانید که داشتن یک مخلوط‌کن چقدر می‌تواند آماده کردن نوشیدنی‌های سالم و خوشمزه را سرعت ببخشد. با کمک مخلوط‌کن، می‌توانید هر زمان که مهمان سرزده رسید، میوه‌ها را داخل دستگاه بریزید و یک نوشیدنی سریع و خوشمزه آماده کنید یا به‌جای خوراکی‌های ناسالم، برای فرزندتان یک اسموتی جذاب و متفاوت درست کنید. اگر هم اهل ورزش هستید، می‌توانید یک شیک پروتئین خوشمزه آماده کنید و با خود به باشگاه ببرید. داشتن یک بلندر یا مخلوط‌کن در هر خانه‌ای لازم است. بنابراین، در راهنمای خرید مخلوط کن، شما را با انواع مخلوط کن آشنا می‌کنیم و نکاتی که موقع خرید باید رعایت کنید را به شما می‌گوییم. ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

مخلوط کن شیائومی مدل MPBJ001ACM-1A

 

مخلوط‌کن و قسمت‌های تشکیل‌دهنده آن

مخلوط‌کن یکی از لوازم برقی آشپزخانه است که به شما امکان مخلوط و نرم کردن انواع میوه و سبزیجات را می‌دهد. با کمک مخلوط‌کن، می‌توانید در زمانی کوتاه، مواد غذایی مختلف را تبدیل به خمیر یا نوشیدنی کرده و استفاده کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده یک مخلوط‌کن به شرح زیر هستند:

  • بدنه اصلی: بدنه‌ی اصلی پایه‌ی بلندر است که موتور هم در داخل آن قرار دارد. دکمه‌های دستگاه روی بدنه قرار گرفته‌اند و به شما در تنظیم سرعت و استفاده از قابلیت‌های مختلف کمک می‌کنند. بدنه مخلوط‌کن معمولا از جنس پلاستیک یا استیل ضدزنگ است. نوع جنس بدنه، در مشخص شدن وزن دستگاه و قیمت آن تاثیرگذار است.
  • پارچ شیشه‌ای یا پلاستیکی: پارچ مخلوط‌کن یک پارچ شیشه‌ای یا پلاستیکی است که مواد خوراکی داخل آن قرار می‌گیرند و با هم مخلوط می‌شوند. پارچ‌های مخلوط‌کن وزن کمی دارند و رنگشان تغییر نمی‌کند.
  • تیغه: تیغه‌ی مخلوط‌کن داخل پارچ در قسمت وسط قرار می‌گیرد و برای خرد کردن یخ و انواع مواد خوراکی سخت استفاده می‌شود. تیغه‌های بلندر معمولا به شکل ستاره و از جنس استیل ضدزنگ هستند که دچار فرسودگی نشوند و به مواد خوراکی هم آسیبی نرسانند. این تیغه‌ها معمولا با چند سرعت مختلف کار می‌کنند و با توجه به سختی مواد خوراکی، می‌توانید شدت و سرعت عملکرد خرد کن را انتخاب کنید.
  • واشر درب پارچ: واشر درب پارچ دیگر قطعه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی مخلوط‌کن است. موقع کار کردن مخلوط‌کن، تکان‌های دستگاه زیاد است و باید حتما با درب واشردار محکم بسته شود که محتویات داخل پارچ بیرون نریزد.
حتما بخوانید
هرآنچه باید قبل از خرید یک هواپز کاربردی و باکیفیت بدانید

مزایای استفاده از مخلوط‌کن

  • آماده کردن سریع خوراکی‌های سالم: اگر در خانه‌تان فرزند کوچک دارید، گاهی وقت‌ها سالم غذا خوردن یک عمل چالشی می‌شود. بچه‌ها حاضر نیستند میوه و سبزیجات بخورند و ترجیح می‌دهند شکم خود را با تنقلات و شیرینی پر کنند. با کمک بلندر، می‌توانید میوه‌های مختلف را با هم مخلوط کنید و آبمیوه، اسموتی یا پوره‌های متنوع و خوشمزه درست کنید. جدید و لذیذ بودن این خوراکی‌ها توجه بچه‌ها را جلب خواهد کرد.
  • دریافت ویتامین بالای روزانه: اسموتی یا آبمیوه‌ای که خودتان در منزل آماده می‌کنید، سالم‌تر از آبمیوه‌‌های کارخانه‌ای است و حجم ویتامین موردنیاز روزانه‌ی بدنتان را تامین می‌کند.
  • درست کردن اسموتی‌های جذاب: اسموتی، برای خیلی از افراد و به‌خصوص کودکان خوشمزه‌تر از آبمیوه است. فرق اسموتی با آبمیوه در این است که اسموتی کمی غلیظ‌تر است و پالپ میوه در آن وجود دارد. پالپ میوه، غنی از فیبر بوده و برای روده بسیار مفید است. به‌همین‌علت می‌توان گفت نوشیدن اسموتی بسیار مفیدتر از نوشیدن آبمیوه به‌حساب می‌آید.
  • درست کردن انوع سس و دیپ: اگر برای کنار خوراک‌های مختلف به سس یا دیپ نیاز دارید، می‌توانید مواد مورد نظر را داخل بلندر ریخته، و با هم ترکیب کنید. همچنین، وسط کار می‌توانید در پارچ را باز کنید و با مزه کردن آن، ببینید لازم است چیزی را کم و زیاد کنید یا نه. اگر اهل درست کردن کره بادام‌زمینی، سالسا یا حموص باشید هم مخلوط‌کن به شما امکان آماده‌سازی آن را می‌دهد.
  • آماده کردن میلک‌شیک و بستنی: قطعا درست کردن میلک شیک و بستنی می‌تواند تجربه‌ی هیجان‌انگیزی باشد؛ به‌خصوص اگر مصرف بستنی‌تان بالاست! اگر فرزندتان زیاد بستنی می‌خورد، می‌توانید خودتان با کمک بلندر بستنی آماده کنید و با افزودن مغزهای مورد نظر یا کم کردن برخی موارد مانند شکلات از آن، به بالا رفتن ارزش غذایی آن کمک کنید.
حتما بخوانید
۷ نکته که قبل از خرید سرخ‌کن باید به آن توجه کنید

انواع مخلوط‌کن در بازار

مخلوط‌کن‌ معمولی

راهنمای خرید بلندر

مخلوط‌کن‌ها یا بلندرهای معمولی، رایج‌ترین نوع بلندر هستند که در اکثر خانه‌ها هم وجود دارد. این بلندرها از یک پارچ پلاستیکی یا شیشه‌ای با تیغه‌ای در وسط، و پایه‌ی استیل یا پلاستیکی تشکیل شده‌اند. قیمت این بلندرها پایین‌تر از مدل‌های دیگر است و سروصدای نسبتا زیادی هم دارند. این دستگاه‌ها، برای استفاده‌ی روزانه و تهیه‌ی نوشیدنی و نرم کردن مواد غذایی بسیار مناسب هستند.

مخلوط‌کن حرفه‌ای

professional blender

مخلوط‌کن‌های پریمیوم یا حرفه‌ای، از نظر ظاهری کمابیش شبیه مخلوط‌کن‌های معمولی هستند اما از تیغه‌ی محکم‌تر و تیزتری بهره برده‌اند تا مواد سفت و خشکبار را هم خرد کنند، سرعت آن‌ها هم بالاتر از سرعت خردکن‌های معمولی است. این بلندرها، برای کسانی‌که در کنار انواع آبمیوه و اسموتی، سس و دیپ هم آماده می‌کنند، انتخاب مناسبی است.

مخلوط‌کن مسافرتی

portable blender

مخلوط‌کن مسافرتی نمونه‌ای ضعیف‌ و کوچک از مخلوط‌کن‌های معمولی است که با شارژ کار می‌کند و برای زمانی که پیک‌نیک یا باشگاه می‌روید و می‌خواهید اسموتی، شیک پروتئینی یا آبمیوه را در لحظه درست کنید، گزینه مناسبی است. این دستگاه کوچک، گنجایش کمی دارد و نمی‌توانید با آن مواد خوراکی سخت را خرد کنید پس آن را به‌عنوان مخلوط‌کن اصلی خانه‌ی خود انتخاب نکنید.

مخلوط‌کن شخصی (تک نفره)

personal blender

این مخلوط‌کن‌ها ظاهر جذابی دارند و از سرعت بالایی هم برخوردار هستند. با این دستگاه، می‌توانید برای حدودا ۲ نفر نوشیدنی آماده کنید. از مزایای این مخلوط‌کن‌ها، می‌توان به سرعت و امنیت بالایشان اشاره داشت. همچنین، در برخی از مدل‌های این دستگاه، مواد سختی مثل یخ هم می‌توان خرد کرد. خیلی از افراد مخلوط‌کن تک نفره و مسافرتی را یکی می‌دانند که این اشتباه است. مخلوط‌کن تک نفره، مانند مخلوط‌کن‌های عادی است که فقط ابعاد کوچکتری دارد؛ اما مخلوط‌کن مسافرتی، یک دستگاه باتری‌خور بوده که صرفا مناسب آماده کردن نوشیدنی است.

حتما بخوانید
۷ نکته‌ی مهم که قبل از خرید مخلوط‌کن باید بدانید 1402

نکات خرید مخلوط‌کن

نکات مهم در خرید مخلوط کن

اگر قصد خرید یک مخلوط‌کن خوب برای مصارف روزانه‌ی خود را دارید، باید بدانید که موقع خرید به چه نکاتی توجه کنید و چه چیزهایی را در اولویت بررسی قرار دهید. در ادامه، به شما این موارد قابل توجه را خواهیم گفت.

موتور مخلوط‌کن

اگر استفاده‌تان از مخلوط‌کن زیاد است و مدام لازم است برای افراد زیادی نوشیدنی آماده کنید، لازم است که موتور دستگاه قوی باشد و کار شما را  سریع راه بیندازد. هنگام خرید مخلوط‌کن، حتما به توان موتور توجه کنید.

اندازه‌ی پارچ

بلندرها در گنجایش‌های مختلفی عرضه می‌شوند. آن‌ها معمولا بین ۳ تا ۱۴ فنجان گنجایش دارند. اگر مصرفتان از این دستگاه کم است، بهتر است مخلوط‌کنی با ظرفیت کمتر انتخاب کنید تا هم قیمت پایین‌تری داشته باشد و هم جای کمتری بگیرد.

جنس تیغه

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، تیغه‌های بلندرها معمولا از جنس استیل ضدزنگ هستند تا کند یا فرسوده نشوند. با‌این‌حال، لازم است موقع خرید، به جنس تیغه‌ی مدل مدنظر خود توجه کنید.

طول سیم

مورد دیگری که در راهنمای خرید مخلوط کن خوب به آن می‌پردازیم، طول سیم است. اگر سیم مخلوط کن خیلی کوتاه باشد، به‌طور قطع برای کاربر محدودیت ایجاد می‌کند و باید حتما جای مشخصی برای آن نزدیک پریز برق در نظر بگیرید.

اقلام همراه

موقع خرید، خوب است بررسی کنید و ببینید که همراه مدل منتخب شما چیزی هم می‌رسد یا نه. برخی از مدل‌ها تعدادی پیمانه، آسیاب یا ظرف مخلوط‌کن هم دارند که ممکن است در قیمت دستگاه هم تاثیر بگذارد.

بهترین مدل‌ها در راهنمای خرید مخلوط کن

مخلوط‌کن یوتکث BG2030

راهنمای خرید مخلوط کن

مخلوط‌کن یوتکث، یک بلندر ۳کاره با قابلیت خردکن است که وجودش در آشپزخانه، می‌تواند به کارها سرعت ببخشد. این مخلوط‌کن که از پایه‌ی ضدلغزش استفاده می‌کند که روی آن کنترل پنل دستگاه قرار دارد و می‌توانید سه دکمه فشاری و دکمه ولومی آن را مشاهده کنید. این دستگاه دارای یک پارچ شیشه‌ای با ظرفیت ۱.۲۵ لیتر است که برای تهیه‌ی نوشیدنی و اسموتی و همینطور مخلوط کردن مواد مختلف در حین آشپزی، می‌توانید از  آن استفاده کنید. آسیاب این مخلوط‌کن، مجهز به یک تیغه‌ی ۵ پره از جنس استیل است که با سرعت و کیفیت بالا، مواد غذایی نرم و خشک مورد نظر را کاملا آسیاب می‌کند و شما را از خرید یک آسیاب جداگانه بی‌نیاز می‌کند.

حتما بخوانید
۷ نکته که قبل از خرید سرخ‌کن باید به آن توجه کنید

قیمت آسیاب مخلوط کن یوتکث

مخلوط‌کن پارس خزر Shine tech

مخلوط کن شاین تک

یکی از خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های مخلوط‌کن که در راهنمای خرید مخلوط کن به آن می‌پردازیم و در حال حاضر از مدل‌های خوب بازار ایران هم محسوب می‌شود، مدل Shine tech از محصولات پارس خزر است که با توان ۴۰۰ وات کار می‌کند. این دستگاه تک‌کاره است و فقط برای مخلوط کردن مواد غذایی و آماده کردن نوشیدنی و اسموتی می‌توانید روی آن حساب کنید. ظرفیت پارچ پلاستیکی این بلندر، ۱.۲ لیتر است و دو تیغه‌ی استیل در وسط آن جای گرفته که بتوانید مواد مختلف از جمله یخ را به کمک تیغه‌ها خرد کرده، و نوشیدنی‌های خنک و دلچسب آماده کنید. در صورتی‌که از این مخلوط‌کن زیاد استفاده کردید، نیاز نیست نگران داغ شدن یا خرابی دستگاه بشوید؛ چرا که بلندر Shine tech با کمک فیوز حرارتی کار می‌کند و از حرارت گرفتن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌کند.

قیمت مخلوط کن پارس خزر

آسیاب و مخلوط‌کن تک الکتریک GB1108-50B

راهنمای خرید

مخلوط کن تک الکتریک، دستگاهی با کاربری ساده است که هم برای خرد و آسیاب کردن، و هم درست کردن آبمیوه‌ها و اسموتی‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. جنس پارچ این بلندر، پیرکس بوده که ۱.۵ لیتر ظرفیت دارد و به‌راحتی سه لیوان نوشیدنی به شما می‌دهد. یک تیغه‌ی استیل نیز وسط آن جای گرفته است که با فعال شدن دستگاه، یخ و سفت‌ترین مواد غذایی را هم خرد می‌کند. بدنه‌ی بلندر، دارای یک دکمه‌ی ولومی است که می‌توانید به کمک آن سرعت دستگاه را تنظیم کنید.

قیمت آسیاب مخلوط کن تک الکتریک

مخلوط کن تک کاره میگل Gbl-800

بلندر ایرانی میگل

مخلوط کن میگل، یک دستگاه چندکاره، البته با کارایی بالاست که استفاده کردن از آن اصلا دشوار نیست و به‌راحتی می‌توانید برای اماده کردن نوشیدنی یا مخلوط کردن مواد غذایی از آن استفاده کنید.  جنس پارچ مخلوط‌کن، از شیشه است و ۱.۵ لیتر گنجایش دارد. بنابراین، می‌تواند بین ۳ الی ۵ لیوان آبمیوه، شیرموز یا اسموتی به شما بدهد. در وسط پارچ، یک تیغه‌ی استیل دو جهته قرار گرفته که حتی سفت‌ترین مواد غذایی را هم به‌سادگی خرد می‌کند. بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده اما یک لایه پوشش استیل روی آن قرار گرفته که مقاومت آن را افزایش بدهد. روی بدنه، یک دکمه‌ی ولومی قرار گرفته که به شما اجازه می‌دهد در دو سرعت مختلف از بلندر استفاده کنید. اگر مواد غذایی سفت داخل دستگاه ریختید، توصیه می‌کنیم که از سرعت دوم دستگاه استفاده کنید؛ چرا که قدرت بالاتری دارد و به شما اجازه می‌دهد مواد را سریعتر خرد کنید.

حتما بخوانید
هرآنچه باید قبل از خرید یک هواپز کاربردی و باکیفیت بدانید

قیمت مخلوط کن میگل

جمع‌بندی

در مقاله راهنمای خرید مخلوط کن، تعدادی از بهترین مدل‌های مخلوط کن تک‌کاره و چندکاره را بررسی کردیم. همچنین، نگاهی انداختیم به نکاتی که باید موقع خرید رعایت کنید تا خریدی راضی‌کننده و هوشمندانه داشته باشید.

سوالات متداول

هنگام خرید مخلوط کن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

عوامل مختلفی مانند جنس تیغه، توان دستگاه، طول سیم و تعداد کارایی دستگاه، عواملی هستند که در انتخاب مخلوط کن باید در نظر داشته باشید.

فرق مخلوط کن و غذاساز چیست؟

مخلوط کن، قیمت کمتری از یک غذاساز دارد و فقط یک تیغه در وسط آن به‌کار رفته است. این دستگاه برای خرد کردن مواد خوراکی نسبتان نرم و آبدار است و از آن برای تهیه‌ی نوشیدنی، سس و بستنی استفاده می‌شود. از سوی دیگر، غذاساز چندین تیغه دارد که با توجه به نیاز سراغ آن‌ها می‌روید. از غذاساز برای آماده کردن مواد غذایی مختلف، مثلا خرد کردن و مخلوط کردن گوشت و سیب‌زمینی استفاده می‌شود اما نمی‌توانید نوشیدنی یا اسموتی درست کنید.

ads

برای عید ۱۴۰۲ برنامه ویژه‌ای ندارید؟ اینجا بهترین و جدیدترین سریال های ایرانی را برای تماشا به شما معرفی کردیم.

بهترین سریال های ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید