راهنمای خرید ساندبار

راهنمای خرید ساندبار

در این بخش از سری مطالب بلاگ انتخاب سنتر با راهنمای خرید ساند بار در خدمت شما خواهیم بود . ساند بار یک سیستم صوتی است که امروزه جایگزین و بهتر است بگوییم مکمل سیستم‌های صوتی تلویزیون‌ها شده است . اما با نگاهی ریز بینانه‌تر به این محصول جدید از شرکت‌های تولید کننده سیستم‌های صوتی می‌توان به این امر پی برد که شرکت‌ها قصد دارند این سیستم را جایگزین سینما خانگی‌هایی کنند که عموما فضای زیادی را نیز اشغال می‌کند . حال قبل از اینکه بخواهیم به معرفی ساند بار بپردازیم در نگاهی کوتاه به بررسی سیستم‌های صوتی موجود که عموما برای تلویزیون‌ها انتخاب می‌گردد می‌پردازیم .

وضوح صدا و کیفیت در ساند بارها

معرفی سیستم‌های صوتی منازل

همانطور که مستحضر هستید چند سالی است که با باریکتر شدن تلویزیون‌ها و همچنین پیشرفت سیستم‌های تصویری و افزایش کیفیت آنها نیاز بیشتری به یک سیستم صوتی با کیفیت احساس می‌گردد . به طور کلی تلویزیون‌های ال سی دی در نسل جدید سعی دارند با کوچکتر کردن ضخامت فضای کمتری را اشغال کنند که البته رسیدن به این امر لازمه آن است که از هر چیزی که فضای زیادی را در آن‌ها اشغال می‌کند بپرهیزند . به عنوان مثال تلویزیون‌های امروزی نمی‌توانند از اسپیکرهای قدرتمند و بزرگ استفاده نمایند . اما نکته مهم اینجاست که در هنگام مشاهده فیلم یا دیدن یک مسابقه هیجان انگیز ورزشی شما تنها به کیفیت تصویر اتکا نخواهید کرد و مطمئنا صدایی فراگیر و با کیفیت در هیجان و لذت تماشای برنامه مورد علاقه شما موثر خواهد بود . پس هیچگاه نمی‌توان تصاویر با صدایی بی‌کیفیت را لذت بخش دانست . از همین رو شرکت‌های تولید کننده تلویزیون و سیستم‌های صوتی سعی کرده‌اند یک سیستم صوتی مجزا را تولید و عرضه کنند تا برای خرید تلویزیون‌های باریک و با کیفیت مردم را ترغیب نمایند . اولین سیستم صوتی که توسط این شرکت‌ها معرفی شد سینما خانگی بود . سینمای خانگی عموما چند تکه بوده و برخی از آن‌ها دارای CD/DVD Player هستند . اما به دلیل تعداد اسپیکرهای آن فضای زیادی را اشغال می‌کنند . جدای این مسائل در برخی از آن‌ها به دلیل بی سیم نبودن اسپیکرها عموما دارای سیم کشی‌های زیاد و دست و پا گیری نیز می‌باشند . حال در مطلب راهنمای خرید ساند بار قصد نداریم زیاد در مورد سینمای خانگی توضیحاتی را ارائه دهیم و صرفا جهت یک پیش زمینه برای آشنایی بیشتر به سیستم‌های صوتی به آن اشاره کردیم . اکنون در ادامه مطلب به توضیح کاملی از ساند بار و مزایای آن نیز خواهیم پرداخت .

حتما بخوانید
درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ رکوردشکنی کرده است

SoundBar چست ؟

ساند بار یک سیستم صوتی خانگی است که جدیدا توسط شرکت‌های فعال در این زمینه معرفی شده است این سیستم عموما دارای یک یا دو تکه می‌باشد که قسمت اصلی به صورت نواری در زیر تلویزیون قرار گرفته و یک ساب ووفر در کنار آن نیز قرار می‌گیرد . سیستم مرکزی و نقطه اتصال به تلویزیون همان قسمت ساند بار اصلی است .

طراحی

ساند بارها عموما از دو یا یک قسمت اصلی تشکیل می‌شوند که یکی از آن‌ها ساند بار و قسمت دیگر ساب ووفر می‌باشد . اما در برخی از آن‌ها که عموما دارای قدرت صدای کمتری هستند فقط شاهد ساند بار هستیم و ساب ووفر به همراه آنها ارائه نمی‌شود . یونیت اصلی دارای ۴ یا ۶ اسپیکر اصلی است که صدا را به صورت واضح‌تر و با کیفیت‌تر از تلویزیون ارائه می‌دهد . ساند بار اصلی به گونه‌ایی در قسمت پایین تلویزیون قرار می‌گیرد که به هیچ عنوان جلوی تصویر و یا جلوی چشمی ریموت کنترل تلویزیون را نمی‌گیرد .  

نصب سینمای خانگی

 

کیفیت و قدرت صدا

کیفیت و قدرت صدای ساند بارها نسبت به سینما خانگی‌های گران قیمت و لول بالا کمتر است اما نسبت به خیلی از سینما خانگی‌های معمولی کیفیت ، قدرت و وضوح بیشتری دارد .

تکنولوژی صدای SoundBar

ساند بارها عموما از تکنولوژی متداول مانند دالبی ، دالبی دیجیتال ، surround و غیره پشتیبانی می‌کند . همچنین در مدل‌هایی که قابلیت اتصال به فلش یا کارت حافظه را به صورت جداگانه دارند فرمت‌های صوتی مانند mp3 ،wave  ، aac  و غیره نیز پشتیبانی می‌کنند .

راهنمای خرید ساند بار

  • ساند بارها عموما همانند تلویزیون‌ها دارای اتصالات متفاوتی مانند wifi ، شبکه ، بلوتوث و غیره نیز می‌باشند که شما نیز باید نسبت به نیاز خود مدل مورد نظر خود را که دارای این امکانات است را انتخاب کنید .
  • اتصال صدای اپتیکال یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب خرید ساند بار می‌باشد که باعث می‌شود در هنگام ارتباط با تلویزیون صدا بدون وقفه و بدون کیفیت به گوش برسد . بنابراین انتخاب یک ساند بار که دارای ورودی اپتیکال باشد مهم خواهد بود .
  • برند انتخابی مناسب می‌توان نقش بسزایی را در بهره گیری حداکثری از ساند بار برای شما به ارمغان آورد . بنابراین سعی کنید برندی را انتخاب کنید تا با تلویزیون شما همخوانی کاملی داشته باشد .
  • آخرین نکته در خرید یک ساند بار مناسب و انتخاب درست می‌تواند بحث همیشگی ما ، هزینه مورد نظر شما برای تهیه یک ساند بار باشد .
حتما بخوانید
راهنمای کامل خرید انواع قفل درب هوشمند و غیرهوشمند

 

ساند بارهای خانگی

کلام آخر

در پایان شایان ذکر است که با توجه به توضیحاتی که خدمت شما ارائه شد شما می‌توانید با انتخابی آگاهانه یک ساند بار مناسب از برندهای معتبر و همچنین با کیفیتی مانند سامسونگ ، ال جی ، اسنوا و ایکس ویژن داشته باشید . امیدواریم در پایان از مطلب راهنمای خرید ساند بار استفاده لازم را برده باشید .

دیدگاهتان را بنویسید