راهنمای خرید تخت‌خواب؛ انواع، نکات ضروری و پرفروش‌ترین‌ها

انتخاب تخت‌خوابی مناسب که بتواند خوابی راحت را به شما هدیه دهد، می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل هم اگر به دنبال یک تخت جدید هستید یا نمی‌دانید که با توجه به نوع دکوراسیون جدید خود چه مدلی را برای اتاق‌خوابتان انتخاب و خریداری کنید، این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر پیدا کردن سبک مدنظر کالایی با کیفیت و مرغوبی را در بازار پیدا کنید.

چالش خرید تخت‌خواب جدید برای اتاق‌خواب

به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما را به فکر خرید یک تخت‌خواب جدید بیاندازد. در همین راستا شناسایی انگیزه‌ی اصلی شما برای خرید این محصول می‌تواند در انتخاب بسیار کمک‌کننده باشد.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب: اگر دلیل اصلی شما برای خرید یک تخت‌خواب جدید تغییر دکوراسیون است، احتمالاً اولویت یافتن یک چارچوب شیک در طراحی است که کاملاً با ظاهر جدید اتاق خواب، مطابقت داشته باشد. در ادامه‌ی این مطلب نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب بین سبک‌های مختلف این کالا کمک شایانی می‌کند.

صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی: اگر اتاق‌خواب شما فضای چندان فراخی ندارد بهتر است به مدل‌های تاشو و کوچک که به خوبی در چنین محیط‌هایی قرار می‌گیرند، فکر کنید. همچنین تخت‌خواب‌های مدل عربی فضایی آرام‌ و به دور از هر نوع شلوغی‌ای فراهم می‌کنند، بنابراین تصمیم برای انتخاب و خرید تختی جمع‌وجور که به خوبی در فضایی کوچک جا شود، به سبک و مدل کالا وابستگی مستقیمی دارد.

تخت‌خواب برای مهمان‌ها: اگر به دنبال یک تخت جدید برای تکمیل اتاق مهمان هستید، یا می‌خواهید مدل قدیمی را با گزینه‌ای جدید جایگزین کنید، بدون شک مدل‌های اختصاصی مهمان، یا از منظر اقتصادی مبل تخت‌خواب‌شو بهترین انتخاب‌ها هستند.

خرید تخت‌خوابی جدید برای فرزندان: سرانجام زمانی فرا می‌رسد که فرزند شما برای تخت‌خواب خردسال خود بیش از حد بزرگ است، بنابراین خرید مدلی کامل که بتواند نیازهای یک کودک در حال رشد را برطرف کند بسیار مهم است. در ادامه در مورد نکات لازم برای خرید انواع تخت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان صحبت خواهیم کرد.

انواع تخت‌خواب به همراه مزایا و معایب هر کدام

در ابتدای مقاله قصد داریم که شما را با انواع مدل‌های تخت‌خواب به منظور درک بهتر نکات آینده آشنا کنیم.

تخت‌خواب سبک عثمانی (Ottoman Bed)

آشنایی با انواع تخت‌خواب‌ و مزایا و معایب هر کدام

تخت‌خواب‌های سبک عثمانی دارای یک دهانه‌ی بزرگ در زیر تخت هستند که به شکل هیدرولیکی از بخش پاها باز می‌شود و فضای ذخیره‌سازی ایدئالی را برای شما به ارمغان می‌آورد به طوری که می‌توانید پتوها و بالشت‌های اضافی یا هر چیز دیگری را در زیر آن قرار دهید. در حالت کلی تخت‌خواب‌های سبک عثمانی گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که علاقه‌مند به دسترسی به محل‌های ذخیره‌سازی اضافی به منظور جا دادن لوازم اضافی هستند. تخت‌خواب‌های عثمانی از کل فضای زیر تخت استفاده می‌کنند، بنابراین ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به تخت‌های دیوان یا کشویی فراهم می‌کنند.

تخت‌خواب دیوان (Divan Bed)

تخت خواب دیوان

تخت‌خواب دیوان با تشکی مرتفع و سنتی به بازار عرضه شده که از زمان امپراتوری عثمانی در خاورمیانه رایج بوده است. کلمه‌ی دیوان نام خود را از اتاق‌های شورای خاورمیانه گرفته است که در آن‌جا از تشک‌های بلندی برای نشستن در امتداد دیوارها استفاده می‌شد. این نوع از تخت‌خواب‌ها معمولاً دارای کشوهای ذخیره‌سازی در بخش زیر تخت یا در دو طرف آن است، چنین قسمت‌هایی به منظور نگهداری از ملحفه‌ها و لباس‌ها گزینه‌هایی عالی هستند.

لازم به ذکر است که این مدل تخت‌ها اغلب روی چرخ‌های کوچکی برای مانور آسان‌تر و بهتر کلیت آن قرار دارند. تخت‌خواب‌های دیوان معمولاً فضای کمتری را نسبت به چارچوب‌های رایج بازار اشغال می‌کنند، چراکه معمولاً ابعاد و عرض آن‌ها برابر با تشک است، بنابراین برای اتاق خواب‌های نه‌چندان وسیع کاربردی است. همچنین پایه‌ی تخت‌خواب دیوان نسبت به دیگر مدل‌های تخت، قابلیت تحمل وزن به شکلی بهینه‌تر را دارند، بنابراین طبیعتا با دوام بیشتری هم همراه هستند.

لازم به ذکر است که تخت‌های دیوان اغلب روی چرخ‌های کوچکی برای مانور آسان‌تر و بهتر کلیت آن قرار دارند.

تخت‌خواب دارای نمایشگر (TV and tech Bed)

تخت‌خواب‌های تلویزیونی یا دارای نمایشگر به شما امکان تماشای تلویزیون در حالت درازکش و کاملا راحت را می‌دهند و از طرفی برای گیمرها به عنوان گزینه‌ای با ارزش خرید بالا تلقی می‌شوند. این دسته از کالاها با صفحه‌ی نمایشگر داخلی در انتهای پا، سیستم‌های صوتی جمع‌وجور، ماساژور و همراه با چارچوب قابل تنظیم به منظور راحتی بیشتر در زمان تماشای نمایشگر گزینه‌هایی خاص برای خرید هستند.

حتما بخوانید
توستر اسمگ مدل TSF01PG؛ زیبایی به سبک دهه‌ی ۵۰

تخت‌خواب‌ مهمان (Guest Bed)

در حالت کلی استفاده از تخت‌های تاشو، تخت‌های بادی و تخت‌خواب‌های روزانه می‌توانند به عنوان گزینه‌هایی معقول و کم‌جا برای استفاده‌ی مهمان‌ها در نظر گرفته شوند که به راحتی هم جابه‌جا می‌شوند. جالب است بدانید که پایه های محکم این مدل به صورت خودکار باز می‌شوند و تخت در عرض چند دقیقه آماده‌ی استفاده‌ی مهمان‌ها می‌شود.

تخت‌خواب قابل تنظیم (Adjustable Bed)

راهنمای خرید انواع تخت‌خواب یک و دو نفره همراه با نکات مهم خرید

اگر از مشکلات خواب، درد مفاصل یا موارد حرکتی رنج می‌برید، تخت‌خواب‌های قابل تنظیم جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید شماست. جالب است بدانید که تخت‌خواب‌های قابل تنظیم توسط ریموت کنترل امکان تنظیم شیب تشک چه در قسمت بالایی و چه پایینی را برای کاربران فراهم می‌کند. کنترل این دو قسمت توسط موتورهای الکتریکی مجزا انجام می‌گیرد بنابراین می‌توان هر بخش را به‌طور جداگانه تنظیم کرد. البته باید در نظر داشته باشید که ظاهر این مدل‌ها چندان زیبا و متناسب با دکوراسیون محیط نیست، همچنین قیمت آن هم قابل‌توجه است و بخش‌های مکانیکی آن نیاز به بررسی‌های دوره‌ای به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

اگر از مشکلات خواب، درد مفاصل یا موارد حرکتی رنج می‌برید، تخت‌خواب‌های قابل تنظیم جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید شماست.

مبل تخت‌‌خواب‌شو (Sofa Bed)

یکی از گزینه‌هایی که در زمان داشتن مهمان بسیار کاراست مبل‌هایی هستند که به تخت تبدیل می‌شوند. این نوع از محصولات تنوع بالایی در بازار دارند و انتخابی مناسب برای دفتر کار هم به‌شمار می‌روند.

قبل از خرید تخت‌خواب اتاق کودک با انواع آن آشنا شوید

در این قسمت از این راهنمای جامع خرید تخت‌خواب، مجموعه‌ای از تخت‌خواب‌های مناسب کودکان را معرفی می‌کنیم که در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شوند.

تخت‌خواب خردسال (Toddler Bed)

یکی از گزینه‌های جذاب برای خردسالانی که به تازگی از تخت‌خواب‌های نرده‌دار خارج شده‌اند مدل‌های مخصوص خردسالان است. البته این نوع از تخت‌ها هم با در نظر گرفتن ایمنی کودک طراحی شده‌اند اما مسلما برای کودکان زیر دو سال مناسب نیستند. این دسته از محصولات به اندازه‌ی کافی به سطح زمین نزدیک هستند و مجهز به ریل‌های ایمنی برای جلوگیری از افتادن خردسال هستند. این نوع تخت‌خواب‌ها همواره با با تم‌ها و طراحی‌های زیبایی به بازار عرضه می‌شوند تا کودکان را به خوابیدن مستقل تشویق کند.

تخت‌خواب کابین‌دار کودک (Cabin Bed)

آشنایی با انواع تخت‌خواب کودک

تخت‌خواب‌های کابین‌دار یا تاشو شبیه به مدل‌های دو طبقه هستند با این تفاوت که به سطح زمین نزدیک‌تراند و معمولاً دارای میز کار یا گزینه‌های ذخیره‌سازی در بخش زیرین آن هستند. در حالت کلی وجود میز تحریر و کشوهایی در ساختار آن به جمع‌وجور شدن اتاق کودک به‌ویژه زمانی که به مدرسه می‌رود بسیار کمک می‌کند.

تخت‌خواب دو طبقه (Bunk Bed)

یکی از رایج‌ترین گزینه‌های بازار برای خانواده‌هایی با دو فرزندِ تقریبا هم‌سن و سال که اتاق مشترک دارند، تخت‌خواب‌های دوطبقه است، چراکه نه‌تنها فضای بیشتری را در اتاق ایجاد می‌کنند، بلکه برخی مدل‌های آن دارای کشوهایی برای ذخیره‌سازی وسایل بچه‌ها هستند. در حالت کلی طیف وسیعی از تخت‌های دوطبقه وجود دارد که شامل محصولاتی با چارچوب‌های فلزی، چوبی و چارچوب‌های قابل تبدیل می‌شود.

تخت‌خواب نردبان کوتاه (Mid sleeper Bed)

این دسته از تخت‌های کودک تقریباً ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر از کف زمین بلند می‌شوند و فضای زیر آن را برای ذخیره‌سازی، مطالعه و بازی بسیار کاربردی است.

تخت‌خواب نردبان بلند (High Sleeper Bed)

تخت‌خواب‌های نردبان بلند

این نوع کالاها به‌عنوان تخت‌خواب زیر شیروانی هم شناخته می‌شوند، چراکه نه تنها راحتی و پشتیبانی بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه فضایی امن، مطمئن و سرگرم کننده را برای آرامش و خواب کودک شما فراهم می‌کند. تخت‌خواب‌های بلند قابل استفاده برای نوجوانان هم هستند و در طیف وسیعی از مواد سازنده، رنگ‌ها و کشوهای مختلف وجود دارند که می‌توانند در مطابقت با نوع اتاق کودک در هر سنی قرار بگیرند.

بهترین نوع متریال برای تخت‌خواب چیست؟

تخت خواب‌ ها چه سبک‌ هایی دارند؟

اکنون که با انواع مختلف تخت‌خواب آشنا شدید، زمان آن است که نوع چارچوب یا به عبارتی متریال مناسب به منظور خریدی رضایت‌بخش را هم بشناسید. به طور کلی شما می‌توانید چارچوب تخت‌خواب‌ را در چهار نوع متریال مختلف که شامل تخت‌های چوبی، مدل‌های فلزی، ملامینه و چرم/چرم مصنوعی می‌شود، پیدا کنید.

حتما بخوانید
بهترین فرصت خرید لوازم IT و فناوری اطلاعات را از دست ندهید

تخت‌‌خواب چوبی

چارچوب‌هایی از جنس چوب معمولاً ظاهری سنتی با خطوط تمیز و اشکال کلاسیک دارند. از طرفی مستحکم و سبک هستند که مسلما جابه‌جایی آن‌ها را آسان می‌کند. تخت‌حواب‌های چوبی برای ایجاد ظاهری طبیعی و روستایی‌طور ایدئال‌اند، اما در حالت کلی با هر نوع دکوراسیونی به خوبی تطبیق دارند. البته ممکن است در بازار با گزینه‌های ام دی اف هم مواجه شوید. ام دی اف غالباً به عنوان متریالی باکیفیت‌تر از تخته سه لا در نظر گرفته می‌شود و با استفاده از آن‌ها تخت‌خواب، متراکم‌تر، مستحکم‌تر و با دوام‌تر است. به همین دلایل هم، تخت‌خواب‌های ام دی اف تقریباً به اندازه‌ی چوب طبیعی در بازار رایج‌ هستند با این تفاوت که از چوب طبیعی ارزان‌تراند و در عین حال از منظر استحکام به پای چوب طبیعی نمی‌رسند.

تخت‌خواب‌های سبک عثمانی دارای یک دهانه‌ی بزرگ در زیر تخت هستند که به شکل هیدرولیکی از بخش پاها باز می‌شود و فضای ذخیره‌سازی ایدئالی را برای شما به ارمغان می‌آورد به طوری که می‌توانید پتوها و بالشت‌های اضافی یا هر چیز دیگری را در زیر آن قرار دهید.

تخت‌خواب ملامینه

تخت‌خواب‌هایی با چارچوب ملامینه عموما انتخابی بسیار محبوب هستند، چراکه از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها در بازار وجود دارند. به طور کلی ملامینه را می‌توان روکشی از ترکیبی آلی با مقاومت بسیار بالا دانست که می‌توان از آن به عنوان متریالی مطمئن در ساخت انواع وسایل ازجمله تخت‌خواب استفاده کرد. در عین حال لازم به ذکر است که پایه ملامینه از ام دی اف است و ملامینه به عنوان روکشی زیبا بر روی این ماده کشیده می‌شود.

ملامینه را می‌توان روکشی از ترکیبی آلی با مقاومت بسیار بالا دانست که می‌توان از آن به عنوان متریالی مطمئن در ساخت انواع وسایل ازجمله تخت‌خواب استفاده کرد.

تخت‌خواب فلزی

چارچوب‌های فلزی در دوران ویکتوریا به وجود آمدند، بنابراین طبیعتاً ظاهری قدیمی در آن‌ها متجلی است. این تخت‌خواب‌های صیقلی که به راحتی در انواع مختلفی از طرح‌ها به بازار عرضه می‌شوند، معمولا قیمت پایینی هم دارند.

تخت‌خواب‌ چرم یا چرم مصنوعی

تخت‌خواب‌هایی با چارچوب چرم و چرم مصنوعی یک انتخاب کلاسیک و در عین حال مدرن است. این نوع محصولات ظاهری کاملا صاف و مجلل دارند و به راحتی می‌توان آ‌ن‌ها را در اتاق‌خواب‌هایی با دکوراسیون مینیمال یا پر زرق و برق قرار داد.

۵ نکته‌ی مهم که قبل از خرید تخت‌خواب باید در نظر داشته باشید

انتخاب و خرید تخت‌خواب تنها به مدل و رنگ آن ختم نمی‌شود بلکه یکسری نکات کلیدی وجود دارد که در کنار موارد ذکر شده می‌تواند نقش بسیار مهمی در خریدی رضایت‌بخش داشته باشد.

۱. انتخاب تخت‌خواب و تشک راحت

اولین و مهمترین نکته در مورد انتخاب یک تخت‌خواب جدید توجه به راحتی آن است. اگرچه اکثر مردم به پهلو می‌خوابند، اما ترجیح می‌دهند، که به اندازه‌ی کافی فضا برای غلت زدن داشته باشند. از طرفی باید در نظر داشته باشید که تخت‌خواب انتخابی به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد که بتوانید با شریک خواب خود به راحتی روی آن دراز بکشید.

از آنجایی که تسک و تخت دو کالای گره‌خورده در هم هستند، بخشی از راحتی تخت شما ارتباط مستقیمی با تشک انتخابی دارد. تشک‌های تخت‌خواب معمولا شماره‌گذاری از ۱ تا ۱۰ دارند که شماره‌ی یک مربوط به سخت‌ترین مدل‌ و ۱۰ نرم‌ترین گزینه است. اغلب مردم تشک‌هایی در رنج میانه (۴ الی ۷) را ترجیح می‌دهند چراکه علاوه بر عدم فشار به ستون فقرات آن را در حالتی استاندارد هم قرار می‌دهد. انتخاب تشک‌هایی با نرمی متوسط برای افرادی که به پهلو می‌خوابند بهترین گزینه است. لازم به ذکر است که تشک‌هایی از جنس لاتکس و مموری فوم هر دو گزینه‌های خوبی برای پشتیبانی از منحنی‌های بدن هستند.

خرید تختی که خیلی کم ارتفاع است، تمیز کردن زیر آن را دشوار می‌کند. از طرفی، اگر ارتفاع تخت زیاد باشد، ممکن است بالا و پایین رفتن از آن را به‌ویژه برای افراد مسن سخت کند.

۲. اندازه‌ و ارتفاع تخت‌خواب

هنگام انتخاب تخت‌خواب، مهم است که به فضای مدنظر خود هم توجه کنید. اغلب مردم زمانیکه تخت‌خوابی زیبا را می‌بینند، بدون فوت وقت و توجه به اندازه‌ی اتاق‌خواب آن را خریداری می‌کنند. این در حالیست که این عدم تناسب نه‌تنها فضا را تنگ و شلوغ می‌کند، بلکه از منظر زیبایی‌شناسی هم چندان جذابیتی ایجاد نمی‌کند. تخت‌خواب نباید زیبایی اتاق شما را تحت الشعاع قرار دهد و باید فضایی برای درب‌ها و راه رفتن در اطراف تخت وجود داشته باشد.

حتما بخوانید
کولر گازی برای دلار

به ندرت پیش می‌آید که کاربران در زمان خرید به ارتفاع تخت فکر کنند، در حالی که این مساله به معنی واقعی کلمه مهم است. خرید تختی که خیلی کم ارتفاع است، تمیز کردن زیر آن را دشوار می‌کند. از طرفی، اگر ارتفاع تخت زیاد باشد، ممکن است بالا و پایین رفتن از آن را به‌ویژه برای افراد مسن سخت کند.

۳. ویژگی‌ها و امکانات تخت

قبل از خرید تخت‌خواب در مورد ویژگی‌های اضافی‌ای که یک مدل می‌تواند به شما ارائه کند، فکر کنید. به عنوان نمونه فضای ذخیره‌سازی‌ اضافی‌ای که تخت‌خواب‌های عثمانی فراهم می‌کنند و نوع مواد مورد استفاده، در مدل‌های ملامینه یا چوبی می‌تواند فاکتوری‌هایی عاقلانه برای خرید باشد. اگر از مشکلات حرکتی رنج می‌برید، ممکن است تخت‌های قابل‌تنظیم با ماساژور انتخابی مناسب برای شما باشند. در همین راستا برخی مدل‌های قابل‌تنظیم و دونفره از سیستم کنترل دوگانه‌ای برخوردار هستند که امکان حرکت مستقل برای هر طرف تخت را فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد بدون مزاحمت برای شریک خواب خود تخت را تغییر و حرکت دهید.

۴. انتخاب تخت‌خواب با توجه به شرایط جسمی

اگر از نقطه نظر پزشکی مشکلات ستون فقرات یا گردن دارید، پیدا کردن تختی متناسب با شرایط شما بسیار مهم است. در حالت کلی ساختار تخت‌خواب باید به گونه‌ای باشد که حمایت از بخش‌های مختلف بدن (البته در کنار استفاده از بالشت‌ها و تشک‌های طبی) را در بر بگیرد. ستون فقرات را در یک راستا نگه دارد و فشار را بر روی نواحی آسیب دیده به حداقل مقدار خود برساند. تخت‌خواب‌هایی با سیستم ماساژ درمانی داخلی یک امکان کمک‌کننده و ارزشمند برای این دسته از افراد است.

۵. سبک و طراحی تخت‌خواب

اگرچه هدف از انتخاب و خرید تخت‌خواب در درجه اول عملکرد آن است، اما سبک، نوع تاج (هدبورد) و زیبایی آن هم می‌تواند حائز اهمیت باشد، که در بخش انواع سبک تخت‌خواب به شکلی کامل انواع مدل‌های رایج بازار را معرفی و بررسی کردیم.

تخت‌خواب ام دی اف (MDF) بهتر است یا چوب طبیعی؟

اصولا دوام، کیفیت، ماندگاری و در نهایت قیمت، از مواردی است که همه افراد در خرید لوازم خانگی و دکوراسیون منزل به آن دقت می‌کنند. در همین راستا تخت‌خواب هم از این قائده مستثنی نیست و جنس چارچوب آن بسیار مهم است. چوب از منظر زیبایی، جذابیت‌های ظاهری چشمگیری دارد و می‌تواند ظاهر بسیار لوکسی را در فضای اتاق‌خواب ایجاد کند. اما این ماده در برابر رطوبت و آب، آسیب‌پذیر است؛ بنابراین توصیه می‌شود در مناطق مرطوب از روکش‌های ضدآب برای سرویس‌خواب استفاده کنید. از طرفی چوب با تغییر دما و رطوبت، منبسط و منقبض می‌شود که نتیجه آن ترک‌خوردگی تخت خواهد بود. در حالت کلی تخت‌خواب‌های چوبی برای مناطق همیشه مرطوب کشور گزینه‌ای مناسب نیست!

در حالت کلی تخت‌خواب‌های چوبی برای مناطق همیشه مرطوب کشور گزینه‌ای مناسب نیست!

در عین حال MDF به دلیل داشتن ظاهری مدرن و قیمت مناسب جایگزین خوبی برای چوب طبیعی است، گزینه‌ای اقتصادیست و با روکش‌های متنوع و جذابی که دارد، باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق خواب می‌شود. ام دی اف از جمله متریالی است که از تخته فیبر چوب با چگالی متوسط و در حالت فشرده تشکیل شده است، در مقابل آن نئوپان متریالی است که چگالی کمی از تخته فیبر دارد. در حالت کلی مشخصه‌های تخته فیبر با چگالی کم یا همان نئوپان حدودا ۱۶۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم در متر مکعب، تخته فیبر با چگالی متوسط یا همان ام دی اف حدودا ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم در متر مکعب و چگالی بالا ۸۰۰ تا ۱۰۴۰ کیلوگرم در متر مکعب است.

همچنین این دسته از تخت‌خواب‌ها به دلیل مواد شیمیایی که در ساخت آن‌ها به‌کار برده شده است، مقاومت و دوام بیشتری در برابر موریانه دارند. اگرچه تخت‌خواب ام دی اف وزن بسیار زیادی دارد، اما توصیه می‌شود، به منظور راحتی در جابه‌جایی از تخت‌های ام دی افی با قابلیت جداسازی قطعات تخت از هم استفاده کنید. نکته‌‌ی منفی در مورد معایب متریال ام دی اف این است که در برابر ترک خوردگی نسبت به چوب طبیعی، مقاومت کمتری دارد و ترمیم آن نیز دشوارتر است.

حتما بخوانید
معرفی بهترین و پرفروش ترین مانیتورهای شیائومی در سال 2023

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های تخت‌خواب در بازار ایران

حال که با نکات لازم برای خرید تخت‌خوابی باکیفیت و متناسب با سیک زندگی و شرایط جسمانی شما آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که پرفروش‌ترین محصولات ایران را با استناد به سایت دیجی‌کالا بررسی کنیم.

تخت‌خواب یک نفره دیپون مدل A-25 سایز ۲۰۰×۹۰ سانتی‌متر

یکی از نمونه تخت‌خواب‌های پرفروش بازار که چارچوبی از جنس پلیمر و ام دی اف دارد تخت‌خواب یک نفره دیپون مدل A-25 است. سایز این محصول حدودا ۲۰۰×۹۰ سانتی‌متر است و همراه با پایه‌های چوبی به بازار عرضه شده است. کفی این تخت‌خواب جهت گردش هوای بهینه و حفظ حالت فنری آن برای راحتی بیشتر با چوب نراد روسی ساخته شده است که مقاومت آن را تایید می‌کند. از جمله دیگر ویژگی‌های این تخت می‌توان به مواردی همچون بازه‌ی وزنی قابل‌تحمل تا ۱۰۰ کیلوگرم، وزن ۳۰ کیلوگرمی کالا، ارتفاع ۴۰ سانتی‌متری از سطح زمین و فریم استاندارد اشاره کرد. در حالت کلی تخت‌خواب یک نفره دیپون مدل A-25 یکی از گزینه‌های خوش‌قیمت و مستحکم بازار است که می‌تواند تا سال‌های سال در کنار شما باشد.

تخت خواب یک نفره  دیپون مدل A-25 سایز 200×90 سانتی متر

سرویس تخت‌خواب مدل ۹۰۸۰ دو نفره ۵ تکه

سرویس تخت‌خواب مدل ۹۰۸۰ دو نفره از آن دسته محصولاتی است که خیال شما را از بابت خرید سرویس خواب راحت می‌کند. این مجموعه‌ی جذاب شامل ۵ تکه از جمله عسلی، پاتختی، کنسول و آینه و تخت خواب است که تخت آن از نوع استاندارد و بدون تشک به مشتریان ارائه می‌شود. تخت‌خواب این سرویس دارای طول و عرضی معادل با ۲۰۰×۱۶۰ سانتی‌متر است و کلیه‌ی تکه‌های آن از جمله تخت از جنس ام دی اف هستند. وزن قابل تحمل تخت این سرویس حدودا ۴۰۰ کیلوگرم است و با پایه‌ی چوبی و ارتفاع ۱۱۵ سانتی‌متر به بازار عرضه شده است.

سرویس تخت خواب مدل 9080 دو نفره 5 تکه

تخت‌خواب یک نفره مدل ۲۲۲۲۰ سایز ۱۲۰×۲۰۰ سانتی‌متر

تخت‌خواب یک نفره مدل ۲۲۲۲۰ کالایی پرفروش با سایز ۱۲۰×۲۰۰ سانتی‌متر است که از جمله مشخصات جالب‌توجه آن می‌توان به مواردی همچون ارتفاع ۱۰۵ سانتی‌متری از زمین، طراحی سه کشو در ساختار آن، دارای تشکی با ضخامت ۲۰ سانتی‌متر، بازه‌ی وزنی قابل تحمل تا ۴۰۰ کیلوگرم و وزن ۵۰ کیلوگرمی تخت اشاره کرد. این مدل تخت‌خواب جزو گزینه‌های استاندارد است و با وجود یراق‌ آلات باکیفیت یکی از مدل‌های محبوب در بازار به حساب می‌آید.

تخت خواب یک نفره مدل 22220 سایز 120×200  سانتی متر

مبل هشت نفره تخت‌خواب شو هومزا مدل لیون Siat.T.Z

اگر به دنبال خرید مبلمان جدید برای خانه‌ی خود هستید و در عین حال راحتی مهمان‌ها هم در زمان خوابیدن در خانه‌ی شما برایتان مهم است مبل هشت نفره تخت‌خواب شو هومزا مدل لیون Siat.T.Z می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خرید تلقی شود. جنس بدنه‌ی این مبلمان هشت نفره چوب و تراکم اسفنج‌های آن ۲۰ الی ۳۰ کیلوگرم است. وزن قابل تحمل توسط کاناپه‌ی مجموعه تا ۱۳۰ کیلوگرم است و میل تخت‌شو در حالت تختی به اندازه‌ی ۷۰×۱۲۵×۲۳۵سانتی‌متر می‌رسد. لازم به ذکر است که ارتفاع این مبل‌ها از سطح زمین حدودا ۸۵ سانتی‌متر است.

مبل هشت نفره تختخواب شو هومزا مدل لیون Siat.T.Z

تخت‌خواب دو نفره پیرو مدل ندا سایز ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر

تخت‌خواب دو نفره پیرو مدل ندا سایزی در حدود ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر دارد و در کنار آن از مشخصاتی همچون پایه‌ها و بدنه‌ی چوبی مرغوب (چوب راش)، وزن قابل تحمل تا ۲۰۰ کیلوگرم، ارتفاع از سطح زمین تا ۴۰ سانتی‌متر و وزن ۸۰ کیلوگرمی برخوردار است. جالب است بدانید که این تخت‌خواب با استفاده از رنگ گیاهی و روغنی مونوکوت رنگ شده است که هم لایه‌ای محافظ برای چوب است و هم طرح و نقش زیبای چوب طبیعی را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

تخت خواب دو نفره پیرو مدل ندا سایز 160×200 سانتی متر

تخت‌خواب دونفره مدل پریما سایز ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر

تخت‌خواب دونفره مدل پریما سایز ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر یکی دیگر از مدل‌های استاندارد و با چارچوبی از جنس پلیمر و ام دی اف است که قابلیت تحمل وزن تا ۳۰۰ کیلوگرم را دارد. این مدل تخت‌خواب دو نفره به دلیل ایجاد ساختاری زیبا و نرم، از اسفنج با تراکم ۳۰ کیلوگرمی استفاده کرده است که مقاومت بالایی در برابر فرورفتگی ایجاد می‌کند. کفی این محصول فلزی است و با ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متر از سطح زمین ساخته شده است. همچنین پارچه‌ی استفاده شده بر روی این تخت‌خواب مخمل و با کیفیت عالی و قابل شست‌وشو است و سایز تشک مورد نیاز آن ۱۶۰x 200 است.

حتما بخوانید
شش راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من کولر گازی من را نابود کرد
 تخت خواب دونفره مدل پریما سایز 160×200 سانتی متر

تخت‌خواب تاشو یک نفره مدل FH201

تخت‌خواب تاشو یک نفره مدل FH201 کالایی با وزن حدودا ۲۰ کیلوگرمی و فریم فلزی است که جزو مدل‌های کم‌جا و خوش‌ساخت بازار به شمار می‌رود. این مدل تخت‌خواب ارتفاع ۲۰۰ سانتی‌متری از سطح زمین دارد و در اطراف لبه‌ی آن نواری از جنس پی وی سی دارد. قابلیت تاشوندگی این نوع تخت به شکل عمودی است و یکی از گزینه‌های باکیفیت بازار با ارزش خرید بالاست.

تخت خواب تاشو یک نفره مدل FH201

تخت‌خواب دو نفره مدل ۲۰۸۰ سایز ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر

یکی از مدل‌های خوش‌ساخت تخت که تنوع رنگی بالایی هم دارد تخت‌خواب دو نفره مدل ۲۰۸۰ است که سایزی برابر با ۱۶۰×۲۰۰ سانتی‌متر دارد. این نوع تخت‌خواب فریمی از جنس چوب و پایه‌هایی فلزی دارد که می‌تواند تا ۴۰۰ کیلوگرم را تحمل کند. نوع تشتک این مدل کالا معمولی و سایز فریم آن استاندارد است. لازم به ذکر است که ارتفاع این تخت از سطح زمین حدودا ۱۱۵ سانتی‌متر است و تاج آن به ۱۱۰ سانتی‌متر می‌رسد.

تخت خواب دو نفره مدل 2080 سایز 160×200 سانتی متر

تخت‌خواب کودک مدل FH291

تخت‌خواب کودک مدل FH291 محصولی با روکش ملامینه است که محافظی متحرک به منظور حفظ امنیت کودک دارد. در اطراف لبه‌های این محصول نوارهای پی‌وی‌سی به کار رفته است که با وجود این نوارها تخت‌خواب انسجام خوبی خواهد داشت. ساختار بادوام و در عین حال ساده‌ی تخت از دیگر مشخصه‌های تخت‌خواب کودک مدل FH291 است که با قیمت خوبی هم به بازار ارائه شده است.

تختخواب کودک مدل FH291

تخت‌خواب کودک مدل B-1280 سایز ۱۳۶×۹۰

تخت‌خواب کودک مدل B-1280 محصولی با سایز ۱۳۶×۹۰ است که مشخصات آن شامل بدنه‌ای از جنس ام دی اف، پایه‌های چوبی، ظرفیت وزنی تا ۱۵۰ کیلوگرم، ارتفاع ۷۸ سانتی‌متری و وزن ۴۰ کیلوگرمی می‌شود. این مدل تخت کودک چارچوبی کاملا محکم دارد و یکی از گزینه‌های محبوب بازار با طراحی‌ای زیبا است.

تختخواب کودک مدل B-1280 سایز 136×90

تخت‌خواب کودک مدل A-18 سایز ۸۰×۱۳۰ سانتی‌متر

تخت‌خواب کودک مدل A-18 یکی دیگر از موارد پرفروش است که سایز آن حدودا ۸۰×۱۳۰ سانتی‌متر است. این مدل تخت‌خواب کودک ساختاری جمع‌وجور دارد و همراه با دو کشوی جادار در ساختار خود گزینه‌ای خوش‌ظرفیت به شمار می‌رود. به طور کلی کفی این تخت‌خواب جهت گردش هوای بهتر و حفظ حالت فنری با چوب نراد روسی ساخته شده است و در کنار آن ارتفاع این تخت کودک از سطح زمین به ۷۸ سانتی‌متر می‌رسد. جنس روکش این کالا ام دی اف است و وزن آن تنها ۲۵ کیلوگرم است، به همین دلیل هم نسبت به سایر رقبا سبک‌تر به شمار می‌رود. تخت‌خواب کودک مدل A-18 سایز ۸۰×۱۳۰ سانتی‌متر جزو مدل‌های کاربردی برای کودکان و نوجوانان است.

تختخواب کودک مدل A-18 سایز 80×130 سانتی متر

تخت‌خواب کودک اعیان مدل FH407

تخت‌خواب کودک اعیان مدل FH407 کالایی از جنس ملامینه است که با وجود طراحی ساده و زیبا در عین کیفیت و دوام جزو مدل‌های محبوب تخت کودک به شمار می‌رود. این نوع تخت‌خواب دارای دو کشو چرخدار، یک درب کمدی و میله‌ی رگال لباس است و جزو تخت‌های سه طبقه با فضای کاربری مجزا است. از جمله دیگر مشخصه‌های این محصول ظرفیت وزنی تا ۱۰۰ کیلوگرم، نوارهای پی وی سی در لبه‌های کالا و ارتفاع ۱۰۰ سانتی‌متر از سطح زمین است. در حالت کلی تخت‌خواب کودک اعیان مدل FH407 یکی ار مدل‌های بادوام و زیبای بازار است که ارزش خرید بالایی نسبت به سایر رقبا برخوردار است.

تختخواب کودک اعیان مدل FH407

منبع: Dreams

کندوکاو بیشتر

تخت‌خواب ام دی اف بهتر است یا چوب طبیعی؟

چوب از منظر زیبایی، جذابیت‌های ظاهری چشمگیری دارد و می‌تواند ظاهر بسیار لوکسی را در فضای اتاق‌خواب ایجاد کند. اما این ماده در برابر رطوبت و آب، آسیب‌پذیر است، در حالیکه ام دی اف نسبت به رطوبت مقاوم‌تر و ارزان‌تر است.

تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟

تخت‌خواب‌های ملامینه تقریبا همان ام دی اف است، به این معنی که اغلب تخت‌ها از جنس پایه‌ی ام دی اف هستند و بر روی آن روکش ملامینه کشیده می‌شود. در حالت کلی روکش‌های ام دی اف و ملامینه هر دو در برابر رطوبت مقاوم‌اند.

قیمت تخت‌خواب باکیفیت معمولا در چه رنجی است؟

تخت‌خواب‌های مخصوص افراد بالغ که کیفیت خوبی هم دارند، معمولا بین ۲ الی ۶ میلیون تومان (زمستان ۱۴۰۱) با توجه به سبک تخت قیمت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید