راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی

راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی

یکی از عوامل مهم که هنگام خرید کولر آبی باید رعایت شود انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی است که در این مطلب از سری مطالب بلاگ انتخاب سنتر و راستای مطلب راهنمای خرید کولر آبی نیز به آن اشاره خواهیم کرد تا بتوانید انتخابی مناسب را در خرید کولر آبی داشته باشید.

انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی

به واحد جریان هوا مورد استفاده قرارگرفته در سیستم تهویه مطبوع هوا ، ظرفیت کولر آبی گفته می‌شود. این واحد برحسب فوق مکعب در دقیقه محاسبه می‌شود و در اصطلاح به آن ظرفیت خنک‌سازی نیز گفته می‌شود. هنگام خرید کولر آبی توجه به این واحد تأکید شده است. در ادامه راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی برحسب متراژ را برای شما آورده‌ایم.

انتخاب گنجایش کولر آبی و نحوه محاسبه آن

راهنمای انتخاب گنجایش کولر آبی برحسب متراژ در انتخاب کولر آبی مناسب کمک قابل‌توجهی به شما خواهد کرد. لازم به ذکر است انتخاب گنجایش مناسب برای کولر آبی کار دشواری نیست و برای این منظور اطلاع داشتن از فرمول‌های مختلف که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

CFM چیست؟

ظرفیت اکثر کولرهای آبی با استفاده از عبارت CFM محاسبه می‌شود. به‌طورکلی این عبارت به معنای فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. اما در ایران ظرفیت کولرها برحسب فوت مکعب در دقیقه محاسبه نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود از فرمول‌های مختلف برای محاسبه ظرفیت مورد نیاز استفاده گردد. یکی از فرمول‌های رایج جهت محاسبه ظرفیت کولر آبی را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

یکی از روش‌های رایج محاسبه ظرفیت مناسب کولر آبی برحسب متراژ ضرب کردن آن در CFM کولر در عدد ۰.۰۲۷ می‌باشد و درنهایت عدد به‌دست‌آمده را بر دو تقسیم می‌کنیم تا مقدار تقریبی پوشش دهی یک کولر آبی برحسب متر تعیین شود. به‌عنوان‌مثال یک کولر آبی با ۵۵۰۰ CFM برای محیط‌هایی با مساحت ۶۵ تا ۷۵ مترمربع مناسب می‌باشد.

حتما بخوانید
۶ نکته‌ی مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن‌ها توجه کنید!

انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی برحسب متراژ

در راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی برحسب متراژ با استفاده از فرمول بیان‌شده اعداد زیر به‌دست ‌آمده‌اند و شما می‌توانید با توجه به این نتایج گنجایش مناسب را برای کولرآبی خود انتخاب نمایید.

به‌طور معمول برای محیط‌هایی با متراژ ۵۵ مترمربع از کولر آبی با ظرفیت ۳۵۰۰ استفاده می‌شود.

برای محیط‌هایی با مساحت ۷۵ مترمربع کولر ۵۵۰۰ و درنهایت برای محیط‌هایی با مساحت ۱۰۰ مترمربع ۷۵۰۰ استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که در هنگام پیدا کردن ظرفیت مناسب کولر آبی برا منزل یا محل کار خود باید به موقعیت جغرافیایی ، محل قرار گیری کولر ، میزان تابش خورشید بر آن و سایر موارد را در نظر گرفت و به طور مثال اگر کولر آبی شما در پشت بام منزلی قرار می‌گیرد که با شما فاصله ۴ طبقه دارد و آفتاب نیز به آن تابش مستقیم دارد باید ظرفیت بیشتری را در نظر بگیرید تا پس از هدر رفتن میزانی از حجم خنک‌سازی ، مقدار مناسب خنک‌سازی وارد محیط گردد.

راه حلی ساده برای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی

یکی دیگر از راه‌های انتخابی برای اینکه بتوانید نسبت به منزل خود یک کولر آبی مناسب انتخاب کنید دیدن سایر کولرهای آبی در پشت بام منزل است. به صورتی که اگر در یک ساختمان مسکونی که واحدهای مسکونی آن شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند برای انتخاب گنجایش مناسب کولرآبی مورد نظر خود می‌توانید کولری با حجم مشابه با کولر همسایه خود را انتخاب نمایید. همچنین برای کسب اطمینان بیشتر در رابطه با کولرآبی انتخابی نیز می‌توانید با سازنده بنا و پیمانکاری که کانال‌کشی ساختمان را انجام داده است مشورت نمایید.

حتما بخوانید
بخاری گازی و عملکرد آن

کولر آبی | انتخاب سنتر

سخن پایانی

در پایان شایان ذکر است که خرید کولر آبی با حجمی کمی بیشتر می‌تواند برای شما مفید باشد ، به طور مثال اگر محاسبه شما به کولری به اندازه ۵۵۰۰ رسید می‌توانید از کولری با حجم ۶۰۰۰ یا ۶۵۰۰ استفاده کنید تا به کولر فشاری وارد نشود و همچنین محیط با دور پایین کولر در دمایی مطلوب باقی بماند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کولر آبی شما بیش از حد مجاز مثلاً ۷۰۰۰ یا بیشتر انتخاب شود ممکن است با روشن کردن کولر با دور کم هم سریعاً منزل یا محل کار شما بسیار زیاد خنک شود که شما مجبور به خاموش و روشن کردن مدام آن شوید.

بنابراین توصیه می‌شود که حجم انتخابی را نسبت به تمامی موارد سنجیده و سپس به تهیه آن بپردازید.

در همین راستا شما می‌توانید در صورت نیاز با واحد فروش ما ارتباط برقرار کرده و سپس با مشاوره صحیح ، یک کولر آبی مناسب برای منزل یا محل کار خود تهیه کنید.

امیدواریم در پایان از راهنمای انتخاب گنجایش مناسب کولر آبی استفاده لازم را برده باشید.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه انتخاب سنتر ، کولرهای آبی موجود در سایت را مراجعه کرده و نسبت به نیاز خود ،با نازلترین قیمت به خرید کولر مورد نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید