درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ رکوردشکنی کرده است

چند روز قبل سامسونگ تخمین خود را از درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ منتشر کرد. حالا به لطف انتشار گزارش مالی سامسونگ، می‌توانیم به جزئیات درآمد این شرکت کره‌ای در محدوده‌ی زمانی بالا بپردازیم. بر اساس این گزارش مالی، فروش تراشه‌های این شرکت بسیار عالی بوده و از طرف دیگر آمار فروش گوشی‌های سامسونگ هم اندکی افزایش داشته و در نتیجه درآمد سامسونگ به بیشترین حد خود در ۴ سال گذشته رسیده است.

در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ سامسونگ الکترونیکس توانسته درآمد ۶۳٫۶۴ میلیارد دلاری کسب کند که از این رقم، حدود ۱۱٫۵۲ میلیارد دلار آن سود عملیاتی محسوب می‌شود. روی هم رفته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سامسونگ توانست ۲۴ درصد درآمد بیشتری کسب کند ولی سود عملیاتی نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ کاهش یافته که گویا این موضوع به پرداخت پاداش به کارکنان برمی‌گردد.

در کل در سال ۲۰۲۱، سامسونگ توانسته درآمد ۲۳۲٫۴۳ میلیارد دلاری کسب کند که بیشترین رقم در کل فعالیت این شرکت محسوب می‌شود و سود عملیاتی هم به ۴۲٫۹۲ میلیارد دلار رسیده است. در گزارش مالی سامسونگ آمده که این افزایش درآمد به لطف فروش بالای تراشه‌ها، گوشی‌های گران‌قیمت مانند گوشی‌های تاشو و لوازم جانبی و گجت‌های هوشمند ممکن شده است.

طی این مدت فروش لوازم خانگی و تلویزیون‌های سامسونگ هم افزایش یافته است. اگرچه بخش مموری سامسونگ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این شرکت محسوب می‌شود، ولی آمار فروش آن با کمی کاهش روبرو شده است. درآمد سامسونگ در زمینه‌ی فروش پنل‌های اولد کوچک با افزایش روبه‌رو شده اما در زمینه‌ی فروش پنل‌های بزرگ، این شرکت نتوانسته عملکرد بهتری از خود نشان دهد. گفته می‌شود این موضوع به کاهش قیمت نمایشگرهای LCD و افزایش قیمت پنل‌های QD-OLED برمی‌گردد.

حتما بخوانید
۱۰ وسیله‌ی ورزشی عالی که حتما باید در باشگاه خانگی داشته باشید

درآمد سامسونگ

مدیران سامسونگ خاطرنشان کرده‌اند که به لطف افزایش تقاضا برای گوشی‌های تاشوی مبتنی بر پنل اولد، درآمد ناشی از فروش پنل‌های اولد به‌زودی افزایش پیدا می‌کند. همچنین سامسونگ‌ اعلام کرده که در سال جدید با عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار جدید، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی، در این حوزه‌ها درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. به سهام‌داران این شرکت هم وعده داده شده که سرمایه‌گذاری روی نمایشگرهای QD-OLED تا حدی ضررهای مربوط به کاهش فروش پنل‌های اولد بزرگ را جبران خواهد کرد. باید خاطرنشان کنیم ظاهرا محبوبیت این نوع نمایشگرها رو به افزایش است و مثلا ماه گذشته سونی از اولین تلویزیون QD-OLED جهان رونمایی کرد که از پنل ساخت سامسونگ‌ استفاده می‌کند.

این شرکت کره‌ای مدعی شده که در سال جاری میلادی، تولید نسل اول تراشه‌های ۳ نانومتری آغاز خواهد شد. همچنین بخش نیمه‌رسانای سامسونگ‌ به تولید تراشه‌های پیشرفته برای مشتریان خود ادامه خواهد داد. این شرکت وعده داده که به دنبال افزایش سود بخش‌های مربوط به تلویزیون‌ها و دیگر لوازم خانگی خود است. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ‌ در زمینه‌ی شبکه‌های مخابراتی هم فعالیت دارد و این شرکت قصد دارد در سال جدید تعداد قراردادهای بیشتری برای راه‌اندازی شبکه‌های ۴G و ۵G به دست آورد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، حدود دو هفته‌ی دیگر گوشی‌های سری گلکسی S22 معرفی می‌شوند که البته تمام ویژگی‌های آن‌ها لو رفته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده و البته اظهارات رییس بخش موبایل سامسونگ، این شرکت برای مدل اولترا تلاش کرده ویژگی‌های کلیدی سری نوت را ارائه کند. اگرچه مدیران سامسونگ به ادامه یافتن چالش‌های مربوط به کمبود قطعات در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده‌اند، ولی از طرف دیگر می‌گویند که به لطف سری S22 آمار فروش پرچم‌داران این شرکت افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

حتما بخوانید
نظرات برتر Tv سامسونگ!

منبع: SamMobile

دیدگاهتان را بنویسید