تلویزیون سامسونگ یا ال جی کدامیک بهتر است؟

تلویزیون های برند ال جی دارای کیفیت تصویر( HD – Full HD – ۴K) می باشند. نوع پنل بکار رفته در این برند IPS است. این تلویزیون ها دارای نمایشگرهای OLED هستند. سیستم عامل بکار رفته در تلویزیون های ال جی WEB OS با امکانات زیاد است، این سیستم عامل از هوش مصنوعی نیز مولودی مال بهره می برد. تلویزیون های ال جی کیفیت ساخت پایین تری نسبت به سامسونگ دارند. معمولا گزارش نقص فنی و خرابی در تلویزیون های ال جی بیشتر از سایر رقبا گزارش شده است. تلویزیونهای OLED و Super UHD ال جی از دستیار گوگل اسیستنت بهره می برند اما با این حال، سازگاری محدودی با دستگاههایی که با دستیار صوتی الکسا کنترل میشوند، دارند. تلویزیون های سامسونگ دارای کیفیت تصویر (HD – Full HD – ۴K)هستند، این تلویزیون ها دارای نمایشگرهایی با تکنولوژی کوانتوم دات و پنل VA هستند. سیستم عامل بکار رفته در تلویزیون های سامسونگ TIZENاست، این سیستم عامل دارای برنامه های کاربردی تری نسبت به سیستم عامل WEB OS می باشند.

  • سیستم CLEAR MOTION RATE
  • تلویزیون پاناسونیک
  • اتو پرس
  • کیفیت تصویر تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟
  • باتری برای ریموتکنترل
  • مجهز به PQI برابر با ۲۱۰۰

برای اینکه از رقابت با تلویزیونهای اولد ال جی عقب نماند صفحه نمایشگر و پنلی با عنوان QLED به بازار عرضه کرد. اولد و کیولد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ شاید تاکنون پنلهای اولد و کیولد را زیاد شنیده باشید؟ برند سامسونگ پنل QLED را به بازار عرضه کرد و برند ال جی نیز تولید کننده پنل اولد شناخته شده است. بیشترین محصولات سامسونگ به پنل QLED مجهز شده اند. میان پنل اولد و کیولد تفاوتهای بسیار گستردهای وجود دارد. برندهای تولید کننده تلویزیون از سالها قبل پیشرفتهای بسیار چشمگیری داشته اند و محصولات خودشان را به پنلهای جدیدی مجهز کردند. هرکدام از این برندهها در تلاش بودند که جدیدترین محصول و بهترین کیفیت را عرضه کنند. امروزه خرید تلویزیون اولد و خرید تلویزیون کیولد از سوی کاربران با استقبال بیشتری مواجه شده است. اگر بخواهیم به مقایسه کیولد و اولد پردازیم باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که هیچ جواب دقیقی وجود ندارد که شفاف کند کدام پنل برتر است.

حتما بخوانید
بهترین فرصت خرید لوازم IT و فناوری اطلاعات را از دست ندهید

تلویزیون سامسونگ اقساطی

به این ترتیب کنترل کاملی روی لوازم خانگی خود خواهید داشت. برنامه SmartThings برای گوشی های اندرویدی و iOS نیز توسعه داده شده است و شما می توانید از طریق آنها نیز لوازم خانگی خود را کنترل نمایید. این برنامه در موبایل های سامسونگ نیز به صورت یکپارچه تعبیه شده است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید چراغ های خانه را کنترل کنید، یخچال فریزر خانه خود را چک کنید و حتی می توانید جارو برقی روباتیک خود را کنترل نمایید. به طور کلی این برنامه به شما توانایی کنترل هر وسیله ای که از اینترنت اشیاء یا IoT پشتیبانی کند را می دهد. شما می توانید برنامه SmartThings را از طریق لینک های زیر برای موبایل هوشمند خود نیز دانلود و نصب کنید. برنامه SmartThings ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد. تلویزیون هوشمند سامسونگ ۳۲T5300 دارای قابلیت Gallery است و شما می توانید هنگامی که از تلویزیون استفاده ای ندارید و یا خاموش است، از آن به عنوان اثر هنری یا قاب عکس استفاده کنید.

آمریکا و بریتانیا از جمله بازارهای پرسود برای این دو شرکت به حساب میآیند و هر ساله، مدلهای مختلفی از محصولات این دو شرکت در بازارهای نامبرده به فروش میروند. مقایسه قیمت تلویزیونهای سامسونگ و الجی، کار چندان آسانی نیست چرا که این دو شرکت سالانه مدلهای مختلفی را تولید و به بازار عرضه میکنند. محصولاتی همچون تلویزیونهای LED 32 اینچ و ۴K ارزانقیمت تا تلویزیونهای بسیار بزرگ با رزولوشن ۸K که خرید آنها هزاران دلار هزینه برمیدارد. سامسونگ و الجی، هر دو از پلتفرمهای اختصاصی برای تلویزیونهای هوشمند خود استفاده میکنند و هر کدام نیز این پلتفرمها را با توجه به سلیقه خود توسعه دادهاند. الجی از سال ۲۰۱۴ توسعه پلتفرم WebOS خود را آغاز کرده و توانسته در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کند. در این پلتفرم، یک نوار منو با آرایشی عمودی مشاهده میشود که در دل آن اپلیکیشنهای پرکاربرد، سرویسهای استریمینگ (پخش زنده) و ورودیها تعبیه moloudi mall شده است. البته امکان اعمال تغییرات در این منو نیز برای کاربران فراهم شده و میتوان برای نمونه، اپلیکیشنهای مورد علاقه را به داشبورد منتقل کرد.

حتما بخوانید
معرفی انواع پنکه و کاربردهای آن

آنها در سال ۱۹۸۲ نخستین دستگاه پخش سیدی خود را با نام SL-P10 در نمایشگاههای برلین و توکیو به نمایش گذاشتند و تحسین همگان را برانگیختند. این محصول با قابلیتهای ویژه توانست دوران جدیدی از صنعت ضبط و پخش محتوای چندرسانهای را شروع کند. محصول انقلابی بعدی، دوربین فیلمبرداری VHs بود که باز هم با برند ناسیونال و با نام NV-M1 در سال ۱۹۸۵ تولید شد. این دستگاه نسبت به محصولات رقبا پیشرفتهتر و سبکتر بود و بهراحتی فیلم و صدا را در نوارهای VHS ضبط میکرد. در ۱۹۸۳ ماتسوشیتا شرکت تابعه پاناسونیک سنیور پارتنر را راهاندازی کرد، که نخستین محصول آن، نخستین رایانه ژاپنی سازگار با آیبیام بود. در تاریخ ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، ماتسوشیتا
کونوسوکه بنیانگذار شرکت ماتسوشیتا الکتریک، در سن ۹۴ سالگی درگذشت. در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۰ شرکت پاناسونیک باقیمانده سهام سانیو و همچنین شرکت پاناسونیک الکترونیک ورکس را با قیمت ۹٫۴ میلیارد دلار خریداری کرد. در اواخر سال ۲۰۱۰ در پی خروج شرکت پایونیر از بازار نمایشگرهای پلاسما و توقف خط تولید تلویزیونهای پلاسمای پایونیر، پاناسونیک تمامی داراییهای بخش تلویزیون این شرکت را خریداری و ادغام نمود.

تلویزیون سامسونگ ال سی دی ۳۲ اینچ

تلویزیون های سامسونگ فناوری های متفاوتی دارند. تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های سامسونگ، روز به روز در حال تغییر و به روز شدن است. متخصصان ساخت تلویزیون های سامسونگ، هر سال از پیشرفت های جدیدی رو نمایی می کنند. سامسونگ از تکنولوژی های جدید، نهایت استفاده را می برد تا وسیله های خانگی خود را به سطح بالاتری ارتقا دهد. تلویزیون های هوشمند از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند که تغییر شگرفی در دنیای تلویزیون ها به وجود آوردند. آن ها مدیریت دستگاه را به روزتر کرده و استفاده از آن را منعطف تر و راحت تر می کنند. تلویزیون های سامسونگ نیز از این ماجرا جدا نیستند و هر سال هوشمندتر شده و با قابلیت های جدید به بازار معرفی می شوند تا هر چه بیشتر، کاربر را به دنیای دیجیتال نزدیک تر کنند. تلویزیون های هوشمند، سیستم کنترل راحت تری دارند و از نظر زیبایی نیز در سطح بالا تری قرار دارند. این تکنولوژی های ویژه ای که سامسونگ دارد، باعث می شود تا شما تجربه کاملا متفاوتی از استفاده از این تلویزیون ها به دست بیاورید.

  1. افزودن به دلخواه
  2. برخورداری از ساب ووفر
  3. پشتیبانی از فرمت های تصویری JPEG، PNG، BMP و MPO
  4. دارای سرویس ویدئویی TV Plus
  5. پشتیبانی از WiFi Direct
  6. نصب و راه اندازی آسان
حتما بخوانید
۶ نکته برای خرید آون توستر که باید به آن توجه کنید

اگر خواهان انتخاب برند ال جی هستید، باید بدانید بهترینهای آن، انواع OLED هستند. در این نوع از تلویزیونها، از پنل اولد ال جی استفاده میشود. تلویزیونهای OLED نقش بسیار پر رنگی را در بازار ایفا میکنند؛ به همین سبب سامسونگ هم برای رقابت با تکنولوژی خاص خود با عنوان QLED وارد بازار شد. اما متاسفانه سامسونگ نتوانست بین قیمت و کیفیت نسبت به مدلهای ال جی تعادل ایجاد کند. در ادامه میخواهیم تلویزیونهای ال جی و سامسونگ را در دسته بندیهای مختلف با هم بررسی کنیم. سه وجه بسیار مهمی که از طریق آن باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم، کارایی و آپشن، تکنولوژیهای به کار رفته و کیفیت تصویر هستند. پیش از بررسی و مقایسه، دقت داشته باشید مواردی که در جدولها به کار رفتهاند، تنها تفاوتهای جدی این دو برند را نشان میدهند و آن چه ذکر نشدهاست، تا حدودی در هر دو برند مشابه است.

کنترل تلویزیون سامسونگ

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مولودی مال ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید