این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره تلویزیون سامسونگ ال جی بیاموزید

samsung tvشرکت مدیاتک (به انگلیسی: MediaTek Inc.) یک شرکت طراح محصولات نیمهرسانا برای کاربردهای بیسیم، رسانه دیجیتال و پردازنده چین است. مدیاتک در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۱ در فهرست بازار بورس تایوان با کد ۲۴۵۴ قرارگرفت. دفتر مرکزی مدیاتک در شهر سینچو چین قرار دارد و به منظور فروش و پژوهش، شعباتی در چین، هند، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره، دانمارک، انگلستان، سوئد و دوبی دارد. این شرکت ابتدا زیر مجموعه یونایتد مایکروالکترونیکس با ماموریت طراحی تراشه های وسایل سرگرمی بود. در ۱۹۹۷ این شرکت از شرکت مادر جدا شد و در ۲۰۰۱ وارد بورس تایوان شد. کمپانی ابتدا شروع به طراحی تراشه هایی برای درایو های نوری کرد و سپس به سوی طراحی تراشه پخش کننده دی وی دی، تلویزیون های دیجیتال، تلفن همراه، تلفن همراه هوشمند و تبلت گسترش یافت. در حالت کلی مدیاتک با ورود به هر بازار جدیدی به سرعت سهم قابل توجهی از بازار را بدست می اورد و رقبا را از صحنه خارج می کند. بخش طراحی تراشه های موبایل مدیاتک در ۲۰۰۷ ایجاد شد. هفت سال بعد تولید کننده ۵۰۰ میلیون سیستم روی تراشه برای موبایل هوشمند و غیر هوشمند شد. در نوامبر ۲۰۱۴، بیش از ۱۵۰۰ مدل موبایل با ۷۰۰ میلیون واحد، از تراشه های مدیاتک استفاده می کنند. در میانه ۲۰۲۰ مدیاتک عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه تلفن همراه را از کوالکام گرفت. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ مدیاتک موجود است. ↑ «The Next Global Smartphone Revolution: Made in Taiwan» (به انگلیسی). Wired. شاپا ۱۰۵۹-۱۰۲۸. دریافتشده در ۲۰۲۱-۰۷-۱۷. را بررسی کنید (کمک). Abadis Dictionary. دریافتشده در ۲۰۲۱-۰۷-۱۷. ↑ «مدیاتک به بزرگترین تولیدکننده چیپست های موبایل تبدیل شد». ↑ “Homepage”. MediaTek (به انگلیسی). این صفحه آخرینبار در ۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۱۵:۳۶ ویرایش شدهاست. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکیمدیا است.

  • ارسال توسط ساسان امین نژاد
  • PQI یا شاخص کیفیت تصویر برابر با ۲۱۰۰
  • قابلیت Auto Channel Search برای پیدا کردن خودکار کانال ها
  • سیستم صوتی ۲ کاناله
  • دارای قابلیت های TV On With Mobile و Wi-Fi TV On
  • حذف نویز تصاویر به صورت دیجیتالی (Digital Clean View)
حتما بخوانید
مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ: کدامیک گزینه مناسبی برای شماست؟

تلویزیون سامسونگ اندرویداَندروید (به انگلیسی: Android) یک سیستمعامل موبایل است که گسترش آن با گوگل است. در اوت ۲۰۰۵ شرکت گوگل شرکت اندروید واقع در پالو آلتو، کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اندروید که توسط اندی رابین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت راهاندازی شده بود، در زمینهٔ تولید نرمافزار و برنامههای کاربردی برای تلفنهای همراه فعالیت میکرد. اندی رابین، مدیر عامل اجرایی این شرکت، پساز پیوستن اندروید به گوگل، به سمت قائممقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژهٔ اندروید در گوگل منصوب شد. تیم اندروید بهرهبری رابین فعالیت خود را برای تولید سکوی تلفن همراه مبتنی بر هستهٔ لینوکس آغاز کردند و نتیجهٔ اولیهٔ این پروژه در نشست خبری شرکت گوگل در ۵ نوامبر سال ۲۰۰۷، مطرحکردن اتحادیهٔ گوشی باز بود. ۳۴ شرکت فعال در زمینهٔ تولید نرمافزار، تولید تلفنهای همراه، اپراتور تلفن همراه و تولیدکنندهٔ نیمهرساناها و پردازندههای تلفن همراه، اعضای بنیانگذار این اتحادیه بودند. در میان نامهای مشهور در بین اعضای مؤسس، شرکتهایی چون سامسونگ، الجی الکترونیکس، موتورولا، اچتیسی، تی-موبایل، انتیتی دوکومو، اینتل، انویدیا، تگزاس اینسترومنتس، کوالکام، برودکام، تلفونیکا، اسپرینت، ایبی و البته گوگل به چشم میخوردند.

قیمت تلویزیون سامسونگ دیجی کالا

سامسونگ در این تلویزیون از قابلیت Remote Access نیز استفاده نموده است و شما می توانید از طریق تلویزیون به دستگاه هایی که از این پروتکل پشتیبانی می کنند متصل شده و کار های خود را از دور انجام دهید. این تلویزیون دارای قابلیت TV Sound to Mobile نیز می باشد و شما می توانید صدای تلویزیون را روی موبایل منتقل کنید و با هدفون یا هندزفری بشنوید. این قابلیت برای کسانی که در شب به تماشای تلویزیون می پردازند و نمی خواهند صدای تلویزیون برای کسی مزاحمت ایجاد کند مناسب است. تلویزیون ۴۳TU8000 همانند تلویزیون TU8500 دارای ریموت کنترل هوشمند است و از دستورات صوتی پشتیبانی می کند. پشتیبانی از AirPlay 2 ممکن است برای برخی از کشورها و مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد. محتوای سرویس های مختلف بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کنند. برنامه ها بسته به مدل تلویزیون و منطقه جغرافیایی ممکن است در دسترس نباشند.

حتما بخوانید
آنچه همه درباره کولر گازی می گویند اشتباه است و چرا

بادا (به انگلیسی: Bada) نام سیستمعاملی است که به وسیلهٔ سامسونگ الکترونیکس برای گوشیهای تلفن همراه ساخته و نسخه ۱.۰ این سیستم عامل در فوریه ۲۰۱۰ به دنیا معرفی شد. نسخه ۲.۰ این سیستم عامل نیز در اوت ۲۰۱۱ معرفی و منتشر شد. شعار بادا «تلفن هوشمند برای همه» است. بادا اصلاً دنبال رقابت با اندروید و آیفون نیست! بلکه بادا به دنبال بازاری کشف نشدهاست. بادا میخواهد کسانی را که از همراههای معمولی (feature phone) استفاده میکنند، بهسوی فروشگاه مولودی مال خود جذب کند. به همین دلیل است که قیمت گوشیهایی با سیستم عامل بادا، بسیار کمتر از معادلهای اندرویدیاش است. سامسونگ برای پشتیبانی سیستم عامل بادا، فروشگاه نرمافزارهای بادا را راهاندازی کرد تا مشتریان سامسونگ به راحتی بتوانند به هزاران برنامه و نرمافزار دسترسی داشته باشند. تا اوت ۲۰۱۱ تعداد ۱۳۰۰۰ نرمافزار برای سیستم عامل بادا نوشته شده و از این سایت قابل دانلود است. سامسونگ اپس نخستین بازاری است که برای ایرانیها خرید نرمافزارها و بازیهای پولی را آزاد کرده و ایرانیها هم میتوانند به نرمافزارها و بازیهای اصلی دسترسی پیدا کنند.

تلویزیون سامسونگ اسمارت

۷۶۸ هستند و پردازنده دو هسته ای و وای فای داخلی دارند. همچنین امکان اتصال یو اس بی و کابل HDMI به آن ها وجود دارد. این سری از تلویزیون ها معمولا حداقل یک عدد پورت USB و حداقل دو عدد پورت HDMI دارند. همچنین با بلندگوهای ۴۰ واتی که دارند، صدای قدرتمند سینمایی تولید می کنند. تلویزیون های سری ۵ سامسونگ چه ویژگی هایی دارند؟ بعد از تلویزیون های سری ۴، سامسونگ صفحه نمایش های بزرگتری تولید کرد و با عنوان سری ۵ به بازار ارائه کرد. در کیفیت تصویر HD، تعداد پیکسل کمتری به کار می رود و به همین دلیل با صفحه نمایش های کوچک سازگار تر است. چون صفحه نمایش های بزرگتر ارائه شده بودند، باید کیفیت تصاویر نیز بالاتر می رفت. پس سامسونگ کیفیت FULLHD را ارائه داد که تصاویر را تا رزولوشن ۱۰۸۰P پشتیبانی می کردند. این تلویزیون ها بین ۴۰ تا ۵۵ اینچ بودند و قابلیت اتصال به اینترنت و جست و جو در مرورگرها را داشتند.

حتما بخوانید
آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ اسمارت ویو

این قابلیت پیش تر تنها در تلویزیون های گران قیمت سری Q سامسونگ در دسترس قرار داشت. این تلویزیون دارای قابلیت Tap View است و شما می توانید خیلی راحت محتوای داخل موبایل هوشمند خود را روی تلویزیون تنها با لمس یک گزینه پخش نمایید. همچنین به کمک DLNA می توانید محتوای مورد علاقه خود را در شبکه خانگی خود از دستگاه های دیگر روی تلویزیون پخش نمایید. یکی از ویژگی های بسیار خوبی که سامسونگ به تلویزیون های هوشمند خود اضافه نموده قابلیت Remote Access است. طراحی تلویزیون کریستال سامسونگ TU8000 سایز ۸۵ اینچ بسیار خوب است و از طراحی جدید و بدون حاشیه سامسونگ یعنی New Bezel-less برخوردار است. سه طرف صفحه نمایش این تلویزیون حاش
یه های بسیار باریکی دارند و باعث می شوند تا شما روی تصویر متمرکز شده و از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرید. همچنین پشت پایه های این تلویزیون نیز شیاری برای عبور کابل های متصل به تلویزیون قرار داده شده است تا بتوانید کابل ها را پشت تلویزیون مخفی و مرتب نمایید.

پایه کمی لرزان است، اما به این دلیل که پنل آن بسیار نازک است و جابجایی آن آسان است، مشکلی پیش نخواهد آمد. سامسونگ QN90A برای بازی شگفتانگیز است. دارای ویژگیهای بازی مانند پهنای باند HDMI ۲.۱ و پشتیبانی از VRR است. پنل ۱۲۰ هرتزی آن زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد. در نتیجه حرکت نرم و تاخیر ورودی بسیار کم است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی عالی، برای بازی در اتاق تاریک مناسب است. متأسفانه، فقط یک پورت HDMI دارد که از HDMI ۲.۱ پشتیبانی میکند، بنابراین در صورت اتصال همزمان PS5 و Xbox Series X نمیتوانید از مزایای کامل آنها استفاده کنید. سامسونگ QN90A یک انتخاب عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. دارای تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی سریع برای ارائه یک تجربه عالی است. به لطف زاویه دید وسیع آن، اگر خیلی نزدیک بنشینید، تصویر در لبهها به طور مناسبی باقی میماند. همچنین در یک اتاق با نور خوب نیز مشکلی نخواهید داشت، زیرا به اندازه کافی روشن میشود تا با تابش خیره کننده مقابله کند و دارای بازتاب فوق العادهای است.

  • تکنولوژی Wide Viewing Angle یا زاویه دید گسترده
  • دارای پخش کننده موسیقی
  • آیا نوع پنل در تلویزیون ال جی و سامسونگ تفاوت دارد؟
  • محصول سال ۲۰۲۱
  • قابلیت Auto channel search جستجوی خودکار شبکهها
  • دارای حالت بازی یا Game Mode
  • عدم برخورداری از هاب پورت One Connect Box
  • نمایش همه محصولات دستگاه کپی
حتما بخوانید
راهنمای جامع خرید مولتی کوکر؛ دستیار همه‌کاره‌ی شما در آشپزخانه

مدلهای سامسونگ با لایه نوری Ultra Viewing Angle به طور قابلتوجهی این نقض را بهبود میبخشند؛ اما هنوز در حدی نیست که بتواند در برابر آنچه الجی قرار بگیرد. برعکس، تلویزیونهای ال جی کیفیت تصویر عالی را حتی در زوایای دید وسیع ارائه میدهند. هنوز مقداری تغییر رنگ وجود دارد، اما نه به اندازه مدلهای سامسونگ. بنابراین، صرف نظر از اینکه کدام تلویزیون OLED الجی را انتخاب میکنید، همیشه میتوانید روی زاویه دید بهتری با تلویزیونهای الجی نسبت به همتایان سامسونگ در همان محدوده قیمت حساب کنید. با وجود اینکه این دو برند از فناوری پنل متفاوتی استفاده میکنند، بازتاب عملکردی یکسانی را ارائه میدهند. به همین دلیل، هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ گزینههای عالی برای اتاقهای روشن هستند. وقتی صحبت از عملکرد صدا به میان میآید، این دو برند تقریباً برابر هستند. در مدلهای برد متوسط، پاسخ فرکانسی مناسبی ارائه میشود. هر چه به سمت مدلهای سطح بالاتر حرکت کنید، میتوانید انتظار بیس قویتر و بلندگوهای بلندتری داشته باشید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از خرید تلویزیون سامسونگ سری Q80A ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید