آیا کولر گازی مرا ثروتمند می کند؟

کولرهای گازی اینورتر دار (inverter)، با توانایی راهاندازی آرام دور کمپرسور یا موتور ، دارای گرید انرژی A با کمترین مصرف برق میباشند. این دستگاه انرژی زیادی را مصرف می کند. وی این یخچالها را در دهه ۱۹۳۰گسترش داد. ۲. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. مجموعه دماتجهیز جهت سهولت خرید شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. EER به معنای میزان بهره وری انرژی الکتریکی یا Energy Efficiency Ratio است. شرکت های معتبر سازنده کولر گازی توانسته اند با استفاده از کمپرسورهای نسل جدید اینورتر (کم مصرف)، تا حدی مصرف انرژی کولر گازی را کاهش دهند. با اینکه آنها سوئدی بودند اما موفقیت آنها یک موفقیت جهانی بود که توسط الکترولوکس وارد بازار تجارت شد. این نوع کولرها از طراحی کوچک و جمع و جوری برخوردار اند و اغلب روی پنجره اتاق نصب می شوند و حتما بارها و بارها آنها را مشاهده نموده اید.

متأسفانه گاهی اوقات خریداران فریب قیمت پایین کالاهای قاچاق و غیراصل را میخورند و اقدام به خرید این گونه کالاها مینمایند.کالاهای قاچاق گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اعتمادی ندارند. در ابتدا لازم میدانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان سودجو برای عرضه و فروش کولر گازی و اسپلیت های بانهای و قاچاق بدون گارانتی و با قیمت ارزانتر، صورت گرفته است، خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی باید مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت آنها است که بر حسب BTU عنوان میشود، مثلاً اسپلیت ۱۸۰۰۰، دارای ظرفیت ۱۸۰۰۰ BTU است. مهمترین نکته برای ساخت یک سردخانه مکان آن است. برای کنترل مصرف برق کولر گازی و اسپلیت میتوان از دستورالعمل های زیر استفاده نمود. نیز در راندمان دستگاه و کاهش مصرف برق آن تاثیر بسزایی دارد. نصب کولر گازی پنجره ای بسیار آسان است، کافیست مکان قرار گیری آن را مشخص کنید و دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل کنید. این نوع اسپلیت نیز کاملا مشابه اسپلیت دیواری می باشد ولی به علت طراحی دریچه مکش آن ها به صورت اریب، قابل نصب تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف می باشد.

حتما بخوانید
۳۴ مورد از خواص خیار برای سلامتی بدن (و کاربردهای آن در خانه‌داری)

کولر گازی کولر گازی پرتابل(قابل حمل) هم مانند کولر گازی پنجره ای تمام قطعات را درون خود جای داده و یک پارچه است و علت نام گذاری این کولرها این است که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف متصل نمی شوند، و در برخی موارد چرخ دار هستند که جا به جایی آنها را آسان ترمی کند. از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت ۲۴۰۰۰ (۱۵ آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید. شناور (فلوتر): با استفاده از شناور میزان آب داخل مخزن کولر همواره ثابت است. سپس مواردی مانند میزان مصرف انرژی، ویژگی ها، برند و مزایای کولر گازی مربوطه ، باید مورد بررسی قرار گیرد. این کمپرسور برای جبران فشارهایی که در طول خطوط لولههای طویل افت کردهاست مورد استفاده قرار میگیرد یا در مواردی که به فشارهای بالاتری در فرایند نیاز است، استفاده میشود.

دولوله ای ها علاوه بر خارج کردن گرمای محیط، هوای تازه را نیز جایگزین می کنند، و نسبت به تک لوله ای ، قیمت بالاتری دارند. مقدار گرمای محسوس جذبشده به مقدار آبی که تبخیر میشود بستگی دارد. تنها با تنظیم سرعت موتور، سرعت کمپرسور، نرخ جریان مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولر گازی های معمولی صفر و صد هستند و سرعت موتور را نمی توان تنظیم کرد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث طول عمر کمتر دستگاه و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر در زمان هربار استارت کولر می شود. از این معیار می توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل میکند. خنک کاری رایانه (به انگلیسی: Computer cooling) برای از بین بردن گرمای زایدی که توسط سختافزار رایانه ایجاد میشود همچنین برای نگه داشت دمای قطعات در دامنه مناسب و محدود، از دانش خنک کاری بهره میجوییم.

حتما بخوانید
مشخصات یک کولر گازی اصلی چیست؟

کولر گازی به گونه ای که، ابتدا مایع مبرد دربخش بیرونی یا پنل بیرونی کولر گازی (کندانسور) خنک میشود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی میگردد. اواپراتو شامل صفحاتی از جنس آلومینیوم و لوله های مسی است که ورود ماده مبرد گرم شده به آن باعث گرم شدن صفحه ها، لوله ها و هوای خروجی از پنل می گردد و در نتیجه محیط در مدت کمی گرم می شود. کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دماست. حلزونیها با اختلاف فاز ۱۸۰ درجه نصب میشود تا محفظه هوایی با حجمهای متغیری را تشکیل دهند. همچینین از یک کندانسور و یک دمنده تشکیل شده است. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر، مبنی بر کاهش مصرف برق ۶۰ درصدی در این دستگاهها دارند، نه اثبات شده است و نه منطقی!

• باز بودن درب و پنجره ها باعث میشود که کولر گازی برای خنک نمودن محیط فعالیت بیشتری داشته باشد و این امر به افزایش مصرف برق آن منجر خواهد شد. این کار باعث صرفه جویی مصرف برق و افزایش عمر دستگاه میشود. این کولرها از دو واحد یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می شده اند. کولر گازی یا اسپلیت یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که مانند کولر آبی توسط انرژی الکتریکی (برق) کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولر گازی کاملا با کولر آبی متفاوت است. BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است و به مقدار گرمایی گفته میشود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه فارنهایت افزایش دهد. مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولر گازی میتوان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد.

حتما بخوانید
۹ مرحله‌ی آسان اما ضروری برای مرتب کردن کیف لوازم آرایش

این بدین معنی است که این نوع کمپرسور با ابعاد بیرونی کوچک میتواند با سرعت میله گردنده بالائی کارکند و جریان عظیمی را ترکیب نماید. این کمپرسور معمولاً دارای دو محفظه تراکم متقارن رو به روی هم است تا بدین ترتیب از اعمال نیروهای شعاعی بر روی یاتاقانها ممانعت به عمل آید. اجزاء الکتریکی کولر آبی -کابل رابط چهارسیم: جهت انتقال برق از کلید به کولر. توان کولر آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولر گازی بالغ بر ۲۰۰ وات است. ۱. برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ (BTU) درنظر گرفته میشود. قیمت انواع کولر گازی و اسپلیت بر اساس نوع ظرفیت و نوع برند متفاوت است.

ارائه میگردد. شکل ظاهری، محل قرارگیری دکمه ها و وجود برخی آپشن ها ممکن است در ریموت کولر گازی های مختلف متفاوت باشد اما علاوه بر دکمه Power که کاملاً مشخص است، دکمه MODE نیز در تمامی ریموت کنترل های این دستگاه ها مشترک میباشد. ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت، میتواند یک دستگاه الکتریکی با مصرف کمتر، بازده بیشتر و راندمان بهتری به ما ارائه دهد. محور موتور شش سیلندر کمپرسور رفت و برگشتی است که میتواند با دو، چهار و شش سیلندر عمل کند. سوخت اصلی گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است. همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد. • حالت AUTO: در این حالت دستگاه بصورت خودکار عملکرد سرمایشی یا گرمایشی را جهت فراهم نمودن هوایی با دمای معتدل در محیط انجام میدهد. این عمل باعث خاموش شدن یا کاهش دور متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میگردد.

حتما بخوانید
دریابید که چگونه من خرید تلویزیون سامسونگ خود را در 2 روز درمان کردم

دیدگاهتان را بنویسید