آنچه که Everybody باید درباره کولر گازی

در یخچالهای خانگی معمولاً به صورت شبکهای لولهای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شدهاست و در یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شدهاست. برخی خمیرها از رنگهای بیفایده برای ابزار تبلیغات استفاده میکنند مثلاً رنگ خاکستری برای شبیه شدن به خمیر نقره حتی خمیرهای طلاییرنگ نیز دیدهشدهاند. بسیاری از لپتاپهایی که دارای پردازنده قوی هستند ترمال گریس گرانقیمت و با کیفیت آنها پس از چند سال تبدیل به سنگ میشود در نتیجه اگر سرویس نشود در سیستمهایی که از کارت گرافیک مجتمع استفاده میکنند ممکن است مانیتور لپتاپ گاهی شروع به چشمک زدن به سیاهی بکند. کمپرسورهای کوچکتر غالباً دارای یک کارتل روغن به همراه آببندی جهت افزایش عمر یاتاقانها هست. این کار باعث صرفه جویی مصرف برق و افزایش عمر دستگاه میشود. سرعت این کمپرسور در مقایسه با کمپرسورهای دیگر خیلی بالا است، حدود ۱۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دور بر دقیقه کاملاً رایج میباشد.

بدین ترتیب سرعت هوا به تدریج همزمان با اینکه پرههای ثابت انرژی جنبشی را به فشار تبدیل میکنند، افزایش مییابد. عمل تخلیه هنگامی صورت میگیرد که یکی از روتورها کانال را باز کند و بدین ترتیب هوای متراکم شده با نیروی زیادی به بیرون از محفظه تراکم فرستاده شود. این کمپرسور معمولاً دارای دو محفظه تراکم متقارن رو به روی هم است تا بدین ترتیب از اعمال نیروهای شعاعی بر روی یاتاقانها ممانعت به عمل آید. توربین بخار ساخت زیمنس است که از نوع عکسالعملی، دو مرحلهای و دارای سیستم بایپس است. با این وجود، اتلاف از طریق اصطکاک گرانروی مایع بین محفظه و تیغهها بالا است. کار اواپراتور به این صورت است زمانی که گاز مبرد توسط موتور وارد کندانسور میشود و متراکم میشود تحت فشار بالا از حالت گاز به مایع تبدیل میشود و وارد درایر(drier) یا خشک کن و سپس وارد لوله موئی یا کاپیلاری تیوپ میشود و این باعث میشود که فشار کاهش پیدا کند. کمپرسورهای فرایندی عموماً در مراحل استخراج نفت و گاز از چاه برای افزایش فشار آنها جهت تزریق به چاههای نفت یا خطوط لوله و نیز برای پالایشگاهها کاربرد دارد. در این نوع کمپرسور تزریقی، مایعی با هدف روغن کاری و خنک کاری به محفظه تراکم و غالباً به یاتاقانهای کمپرسور تزریق میشود.

حتما بخوانید
مقایسه سامسونگ QLED و الجی OLED؛ کدام تلویزیون بهتر است؟

نقش این مایع خنک کاری و روغن کاری کمپرسور و کاهش نشت برگشتی به قسمت ورودی هوا است. دمای هوا در قسمت ورودی هر یک از مراحل نقش مهمی در مقتضیات توان کمپرسور دارد و به همین دلیل است که خنک کاری بین مراحل نیاز میشود. تفاوت بین فشار در قسمت ورودی و قسمت خروجی به عنوان اندازهای از کار کمپرسور است. یک دمنده (Blower)، به این علت که بدون تراکمسازی درونی کار میکند، کمپرسور جابجایی نیست. این صفحه آخرینبار در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ ساعت ۱۹:۳۲ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۵۲ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۱ اوت ۲۰۲۲ ساعت ۱۴:۱۳ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱ نوامبر ۲۰۲۱ ساعت ۰۹:۴۱ ویرایش شدهاست. محرک این کمپرسورها میتواند موتور الکتریکی یا موتورهای احتراق داخلی باشد. کمپرسور یخچال خانگی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیدهاست که هر دو قسمت درون محفظهای فولادی قرار دارند.

ابتدا نیروگاه شامل ۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی بود که اولین واحد آن در آبان ۱۳۷۱ به بهرهبرداری رسید و ۳ واحد دیگر هر کدام به فاصله ۶ ماه در مدار قرار گرفتند. کولر گازی پنجرهای شامل کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و به سمت بیرون است و یک فن کندانسور در پشت آن است که هوا از طریق آن دمیده میشود و به حذف گرما از کندنسور کمک میکند. بهطوریکه وقتی دمای یخچال افزایش یافت (داخل یخچال گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار میکند و داخل یخچال را خنک میکند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع میکند. اگرچه در آن زمان خبری از موشک یا الکتریسیته نبود؛ ولی مهندسان ایرانی در ۲۴۰۰ سال قبل برای حفظ یخ در تابستان روشی را یافته بودند که در بخشهای کویری و گرم ایران بهخوبی وظیفه خود را که ذخیره یخ و حفظ و نگهداری موادغذایی بود انجام میداد؛ بنابراین برای ایرانیان با استفاده از نخستین انواع سیستم تبرید آن دوران خوردن دسرهای سنتی خنک در فصل گرما نه تنها عجیب نبود بلکه تفریح رایجی بود و این چنین تاریخچه سرمایش سر از کشورمان درمیآورد.

حتما بخوانید
تلویزیون سامسونگ به شما کمک می‌کند تا به رویاهای خود برسید

این برند آبگرمکنهای خود را به گونه ای تولید کرد که از کیفیت بسیار مطلوبی برقرار باشد و به واسطه بکارگیری متریال درجه یک توانست، نیاز به تعمیر پیکج را در دستگاههای خود به میزان قابل قبولی کاهش دهد. شرکت آبسال هماکنون مالک شبکهای از ۳۴۸ شعبه در سراسر ایران میباشد، که از طریق آن کالاها و خدمات پس از فروش خود را عرضه میدارد. شماتیک نحوه کار بادگیرهای باستانی در ایران که هوا با آب قنات خنک میشد. مقدار مشخصی از روغنی که مخصوص این کار ساخته شده داخل پوسته وجود دارد که وظیفهٔ روانکاری و خنککردن قسمت الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد. این صفحه آخرینبار در ۸ مهٔ ۲۰۲۲ ساعت ۱۵:۱۰ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۰ مارس ۲۰۲۳ ساعت ۱۸:۲۴ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۷:۲۶ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶ ساعت ۲۲:۰۹ ویرایش شدهاست.

این صفحه آخرینبار در ۱۷ ژانویهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۰۹:۳۸ ویرایش شدهاست. این، بدین معنی است که به جای یاتاقانهای ساچمهای از یاتاقانهای تخت یا همان یاتاقانهای لغزشی در این کمپرسورها استفاده میشود. از جمله ویژگیهای کمپرسور گریز از مرکز، جریان رانش شعاعی آن است. مراحل مکش و رانش هوا در محفظه تراکم به صورت شعاعی صورت میپذیرند، که این امکان را فراهم میآورد از طرحهای سادهتر یاتاقان استفاده شود و همچنین ویژگیهای پر کردن هوا را بهبود بخشد. در اثر این عملیات، دمای گازی که فشرده میشود نیز افزایش مییابد. تمامی گازهای خنثی میتوانند به این طریق فشرده شوند. روتور این کمپرسور دارای پرههای ثابتی است که به صورت خارج از مرکز در یک محفظه قرار گرفته که بخشی ازآن با مایعی پر میشود. حلزونی متحرکت توسط میل لنگی به کار انداخته میشود که دارای کورس کوتاهی است و این مارپیچ بهطور گریز از مرکز در حول مرکز حلزونی ثابت حرکت میکند. واحد هواساز در کمپرسور دندانه دار (Tooth compressor) از دو روتور تشکیل میشود که در محفظه تراکم به طرف یکدیگر حرکت میکنند. خروجی هوا در مرحله تراکم به وسیله یکی از روتورها مسدود میباشد، در حالیکه ورودی برای مکش هوای تازه در قسمت دیگر محفظه تراکم باز است.

حتما بخوانید
روشها کسب پول نقد از پدیده تلویزیون سامسونگ اصل

تاریخچهٔ سردسازی مصنوعی از وقتی که پروفسور اسکاتلندی، ویلیام کولین در سال ۱۷۵۵ یک وسیله سردسازی کوچک طراحی کرد شروع شد. کمپرسورهای رفتوبرگشتی خیلی کوچک در محدوده ۵ تا ۳۰ اسببخار، در صنعت خودرو بسیار متداول هستند که معمولاً برای کارکرد ۲۴ ساعته مناسب نیستند. همچنین مناسب است که از گاز مبردی استفاده شود که دمای تبخیر آن پایینتر باشد (مانند فریون ۱۲). در کولرهای گازی از فریون ۲۲ استفاده میشود که به علت دارا بودن هیدروژن، اثر تخریبی آن در لایهٔ اوزون به مراتب کمتر از فریونهای ۱۱ و ۱۲ است. کمپرسور حلقه روغنی (Liquid-ring compressor) یکی از انواع کمپرسورهای جابجایی است که دارای نسبت فشار درونی میباشد. این کولرها معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند. برج خنککننده از نوع خشک (هلر)، سازه بتونی، دارای پیک کولر با ارتفاع ۱۰ متر است. کانال داخلی: این کانال داخل کولر قرار دارد و پروانه در مقابل آن میباشد. روش کار یخ زن یا جا یخی که به آن فریزر نیز میگویند همانند یخچال است با این تفاوت که ترموستات آن برای دمای پایینتری تنظیم میشود.

کولر گازی ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال) به کمپرسور را انجام میدهد. این شیر این امکان را به وجود میآورد که با داشتن یک سیستم تهویه، در زمان مقتضی از آن به عنوان سیستم سرمایشی یا گرمایشی استفاده شود. عملیات نادرست یا غیرایمن این کارخانجات به دلیل اشتعال پذیری بالای گاز و فشارهای خیلی بالا میتواند بسیار خطرناک باشد. قطعاً این روش سخت و خطرناک بود و قابل تجاری سازی نبود. استفاده از کولرهای گازی به عنوان جایگزین کولرهای آبی میتواند مانع ورود آلودگی از محیط خارج به داخل ساختمان شود و علاوه بر این هوای داخل نیز مورد تصفیه قرار میگیرد. کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال میدهد؛ ولی کولر آبی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر میشود در کابین کولر انتقال میدهد. این کولر گازیها به دلیل نداشتن ریموت کنترل و نداشتن حالت گرمایش، کمتر مورد استفاده قرار میگیرند. این کمپرسور برای جبران فشارهایی که در طول خطوط لولههای طویل افت کردهاست مورد استفاده قرار میگیرد یا در مواردی که به فشارهای بالاتری در فرایند نیاز است، استفاده میشود. این یخهای ذخیره شده در فصول گرم سال مورد استفاده قرار میگرفتند.

  1. کولر گازی گری مدل I’save-P09H1
  2. برچسب تقلبی کولر گازی و اسپلیت
  3. عدم نیاز به نصب بر روی دیوار
  4. قیمت مناسب نسبت به سایر مدلها
حتما بخوانید
آنچه باید از معلمان خود درباره تلویزیون سامسونگ می پرسیدید

این یک مقالهٔ خرد یک نیروگاه است. از آنجایی که بالا بودن نرخ تبخیر رطوبت نسبی را افزایش داده و ممکن است موجب عدم آسایش محیط شود روش سرمایش تبخیری مستقیم باید در مناطقی اجرا شود که رطوبت نسبی در آنجا کم باشد. تفکیک گر بخارمایع نیز ممکن است به عنوان یک فلاش درام مکش یا ورودی کمپرسور نیز مورد استفاده قرار بگیرد. کانال خروجی کولر: این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد نور آفتاب با این قسمت جلوگیری نمود، سرمای به وجود آمده، تلفات کمتری داشته و راندمان خنککنندگی کولر آبی افزایش خواهد یافت. در محیطی که کولر گازی نصب میشود مکان باید از محیط بیرون ایزوله باشد؛ ولی در کولر آبی محیط ایزوله معنا ندارد چون کولر آبی باید در محیط بیرون نصب باشد. موتور کولرهای آبی از نوع قفس سنجابیاند که راهانداز خازنی یا مقاومتی دارند و دو-دور هستند. بویلر بازیاب ساخت شرکت FOSTER WHEELER است که از نوع درامدار و بدون شعله است. دوره تراکم به ازاء هر ۵/۲ دور چرخش در حال اجراء است که در این دوره، جریان هوا ثابت و بدون ضربهاست. این عدد شاخصی جهت تعیین میزان بهینه بودن مصرف انرژی یخچال، کولر گازی و بهطور کلی وسایل سرمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید