آنچه کارشناسان درباره کولر گازی نمی گویند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

کولر گازی کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم صدا ترین کولری است که می توانید ان را انتخاب کنید و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. اما در حالت گرمایش، نیازی به این کار نیست. این نوع از کولر گازی ها را میتوان پرطرفدار ترین آنها معرفی کرد. ساختار آن ها مثل کولر گازی پنجره است با این تفاوت که قابل حمل بوده و نیازی به نصب در جای ثابت ندارد. • باز بودن درب و پنجره ها باعث میشود که کولر گازی برای خنک نمودن محیط فعالیت بیشتری داشته باشد و این امر به افزایش مصرف برق آن منجر خواهد شد. وقتیکه روتور میچرخد، پرهها به واسطه نیروی گریز از مرکز با دیوارههای استاتور تماس برقرار مینماید وقتیکه فاصله بین روتور و استاتور افزایش مییابد، هوا به داخل فرستاده میشود. از آنجائیکه محفظه کمپرسور بیضوی شکل است، حلقه مایع به صورت خارج از مرکز در اطراف روتور قرار میگیرد. به طور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوای تهران حتی به ۴۰ درجه سلسیوس هم میرسد، موتور یا کمپرسور کولر گازی شما برای تأمین دمای هوای دلخواه و مطلوب ۲۴ درجه، تقریباً به صورت دائم در حال کار است.

  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد
  • مصرف برق به شدت بالا
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است
  • قیمت کمتر در مقایسه با اسپلیت
  • قدرت خنککنندگی بالا و قابلیت قرار گیری آسان در پنجره

۲. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. مجموعه دماتجهیز جهت سهولت خرید شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اقساطی کولر گازی به صفحه خرید اقساطی مراجعه نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین اطلاعات موردنیاز برای انتخاب و خرید انواع کولر گازی و اسپلیت را در اختیارتان قرار دهیم. در سال ۲۰۰۶ میلادی، کمپانی دایکین، شرکت McQuay را به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار خریداری و در سال ۲۰۱۲ شرکت Goodman را به ارزش تقریبی ۴ میلیارد دلار مشارکت نمود و از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۶ به عنوان پر فروشترین برند تهویه مطبوع جهان قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد. در مورد کولر آبی هم میتوانید با رعایت مواردی مثل سایهبان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولر را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. سپس مواردی مانند میزان مصرف انرژی، ویژگی ها، برند و مزایای کولر گازی مربوطه ، باید مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید
آموزش سرویس کولر گازی در منزل

اواپراتو شامل صفحاتی از جنس آلومینیوم و لوله های مسی است که ورود ماده مبرد گرم شده به آن باعث گرم شدن صفحه ها، لوله ها و هوای خروجی از پنل می گردد و در نتیجه محیط در مدت کمی گرم می شود. این عمل باعث خاموش شدن یا کاهش دور متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میگردد. • نهایتاً اینکه خاموش کردن دستگاه کولر گازی و اسپلیت در زمان خالی بودن مکان مورد استفاده نیز باعث عدم افزایش مصرف برق خواهد شد. فشاری حدود ۷ بار را میتوان با یک مرحله تا ۲۰۰ بار یا حتی تا فشار ۱۷۰۰ بار در تجهیزات چند مرحلهای افزایش داد. کولر گازی اسپلیت دارای دو قسمت است، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص میدهد. این نوع کولرها از طراحی کوچک و جمع و جوری برخوردار اند و اغلب روی پنجره اتاق نصب می شوند و حتما بارها و بارها آنها را مشاهده نموده اید.

تنظیم دمای اسپلیت روی عدد ۲۵ درجه ضمن تأمین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما، به عنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولرهای گازی و اسپلیتها مورد قبول کارشناسان قرار دارد. زیرا، در انواع مختلف با ظرفیت های سرمایش ، گرمایش و هوادهی متفاوتی تولید و عرضه می شود، و شما باید قبل از اقدام به خرید کولر گازی، متراژ و کاربری محیط مورد نظر خود را در نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب صحیح و درستی در مدل و ظرفیت هوادهی ، با قیمت مناسب داشته باشید. کولر گازی پنجره ای معمولا درظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ تولید می شوند وبهترین کاربرد آنها درمکان هایی با متراژ کمتر از ۵۰ متر می باشد. با این حال کولر قابل حمل بدترین انتخاب است اگر به فضای در اتاق اهمیت می دهید زیرا فضای زیادی از زمین کنار پنجره را اشغال میکند. کولرهای آبی نوعی از کولرها هست که برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک استفاده میگردد زیرا کولر آبی با ایجاد رطوبت مانع از خشک شدن هوا و ترک خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسته ساکن در این مناطق میگردد و همچنین به لطافت هوا نیز کمک میکند.

حتما بخوانید
هشت علت میتوانی توقف تاکید در مورد کولر گازی

کولر گازی با متراکم شدن گاز، دما و فشار آن افزایش مییابد. با گرم شدن روز افزون دمای هوا و بخصوص در شهرها نیاز بیشتری به دستگاههای خنک کننده بیش از پیش احساس می شود. حدود ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد پادشاهی ایرانی دستور ساخت نخستین یخچال عمومی را داد. در ۱۸۵۳ نخستین یخچالی که میتوانست روزانه یک تن یخ تولید کند توسط یک استاد آمریکایی به ثبت رسید. اولیور ایوانس (به انگلیسی: Oliver Evans) (سپتامبر ۱۳، ۱۷۵۵ – آوریل ۱۵، ۱۸۱۹) مخترع، مهندس و بازرگان آمریکایی بود. گاز (R-134a) جایگزین مناسبی برای R-12 بود که مضرات کمتری نسبت به این گاز داشت اما هنوز شاهد مدلهای قدیمی که از R-12 استفاده میکنند هستیم. فرون در سال ۱۹۲۰یخچالهایی را جایگزین یخچالهای قبلی کرد که نسبت به مدلهای قبلی کم خطر بودند. در سال ۱۹۱۳ یخچالهای خانگی توسط فردی به نام دبلیوولف اختراع شد. در این یخچالها از گازهایی مانند آمونیوم (R-17) یا سولفورید اکسید (R-764) استفاده میشد که گاهی نشتی داشت و برای استفاده خانگی خطرناک بود. این مدل یخچالها ۴۰ سال زودتر از مدلهای خانگی وارد بازار شده و مورد استفاده قرار گرفتند. مورد استفاده قرار میگیرد. یونیت خارجی که «کندانسینگ یونیت» نامیده میشود، شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب میگردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر (اواپراتور) در آن جای دارد در درون ساختمان جای میگیرد.

BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است و به مقدار گرمایی گفته میشود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه فارنهایت افزایش دهد. این بدین معنی است که این نوع کمپرسور با ابعاد بیرونی کوچک میتواند با سرعت میله گردنده بالائی کارکند و جریان عظیمی را ترکیب نماید. تنها با تنظیم سرعت موتور، سرعت کمپرسور، نرخ جریان مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولر گازی های معمولی صفر و صد هستند و سرعت موتور را نمی توان تنظیم کرد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث طول عمر کمتر دستگاه و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر در زمان هربار استارت کولر می شود. استفاده مستمر (چند وقت یکبار) از برنامههای کنترل سلامت قطعات مانند HWMonitor بدون نیاز به رجوع به BIOS میتواند به سلامت سیستم مورد نظر و پیشگیری از آسیب کمک کند.

حتما بخوانید
۲۱ روش موثر برای درمان خانگی تبخال

در این یخچالها از موادی مانند سولفورید اکسید که یک ماده خورنده است و میتواند مشکلات بینایی ایجاد کند یا متیل فوریت که ماده ای قابل اشتعال است و تنفس آن باعث آسیب میشود استفاده میشد. دمای فریزرها از -۱۴ درجه سلسیوس سردتر باید باشد تا به مواد غذایی آسیب نرسد. در این یخچالها از (R-12) استفاده میشد که به لایه ازون آسیب میرساند به همین دلیل دولت در سال ۱۹۹۴ استفاده از این گاز یخچال را ممنوع اعلام کرد. اکثر افراد با این سوال مواجه می شوند که علت ارزان بودن کولر گازی بانه چیست و در این زمینه باید گفت که این کالا به طورمستقیم به مصرف کنندگان عرضه می گردد بدون هیچ واسطه ای. بدون شک در رابطه با کمپرسور روتاری می شود گفت که در دنیای کمپرسور ها تحولی بسیار نوین حاصل شده است. کلیه محصولات شرکت هوای پاک از جمله کولرگازی بوش و کولرگازی ایستاده بوش و پکیج های دیواری دارای ۶۰ ماه ضمانت نامه بدون قید و شرط تعویض , ۱۲۰ ماه خدمات پس از فروش و ۳۶ ماه گارانتی طلایی نگهدای و سرویس می باشند . در ابتدا لازم میدانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان سودجو برای عرضه و فروش کولر گازی و اسپلیت های بانهای و قاچاق بدون گارانتی و با قیمت ارزانتر، صورت گرفته است، خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ارائه میگردد. شکل ظاهری، محل قرارگیری دکمه ها و وجود برخی آپشن ها ممکن است در ریموت کولر گازی های مختلف متفاوت باشد اما علاوه بر دکمه Power که کاملاً مشخص است، دکمه MODE نیز در تمامی ریموت کنترل های این دستگاه ها مشترک میباشد. وجود هیدروکربنها در هوای محیط علت وجود روغن در هوای فشرده تولیدی میباشد؛ بنابراین برای دستیابی به هوای فشرده مطابق با استاندارد ISO 8573-1، فرآیندهای کامل تری نیاز است. هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی باشد و با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین درجه کارایی و بازدهی باشد. تلاش کنید کولر گازی را از فروشگاه های دارای اعتبار که در بانه کولر گازی را می فروشند، خریداری کنید و استفاده کنید. که قصد داشتند رضایت مردم را به دست آورند.خرید کولر گازی از بانه از کولرهایی است که دارای قیمت های قابل قبول و به نسبت نمایندگی ها و جاهای دیگر که در مناطق مختلف کشور به عرضه کولر گازی مشغول می باشند ارزان تر هستند. هرکدام از این یونیت ها به کمک لوله های مسی با یکدیگر ارتباط دارند. دور روتر هم شکل، متقارن معمولی، که برخلاف جهت یکدیگر در محفظه دارای انتهای مسطح میچرخند، در محفظه استوانهای کار میکنند.

حتما بخوانید
آشنایی با دستیارهای هوشمند فارسی؛ هر آنچه باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید