آنچه اپرا می تواند در مورد کولر گازی به شما بیاموزد

برای آنکه دستگاه با کیفیت با طول عمربالایی خریداری کنید، توصیه می شود از برندهای معتبر با گارانتی و خدمات پس از فروش پاسخگو و گسترده اقدام به خرید کولر گازی اسپلیت نمایید تا در صورت نیاز، لوازم و قطعات جانبی در دسترس باشند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که دستگاه های با برچسب انرژی A و B خریداری نمایید. اگر یک کولر گازی اسپلیت خریداری کرده اید باید از یک متخصص برای نصب ان کمک بگیرید. برای خرید کولر گازی با کیفیت قصد داریم ابتدا بگوییم اسپلیت چیست و چگونه کار می کند. در این مقاله قصد داریم تا به عنوان اولین بخش از آموزش مار با ریموت کنترل کولرهای گازی، به آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی جنرال بپردازیم. در نتیجه در این بخش قصد داریم به مزیت ها و معایب احتمالی کولر گازی اسپلیت بپردازیم تا به خریداران گرامی در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم. از معایب این سیستم تهویه مطبوع می توان به مصرف برق بالا اشاره کرد که در مدل های اینورتر دار این مشکل تا حد زیادی حل شده است. با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ها، بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید کالاهایی با قیمت ارزان تر هستند.

کولر گازی بطور کلی بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن پول و خرید کالای با راندمان پایین، از خرید کالای تقلبی بپرهیزید. بطور کلی استفاده از این سری سیستم تهویه مطبوع در اماکنی که امکان نصب سایر سیستم های تهویه مطبوع وجود ندارد گزینه مناسبی محسوب می شود. از این نوع سیستم تهویه مطبوع به دلیل برخورداری از مزیتهای متعدد و ابعاد و وزن کم در اتاق نگهبانی و اتاق های اسکان موقت استفاده می شود و از قیمت مناسبی برخوردارند. این مدل نیز دارای ابعاد و وزن کم است و با استفاده از چرخهای متحرک در پایه دستگاه، براحتی حمل می شود. علاوه بر جلوگیری از استهلاک دستگاه، کیت اینورتر مصرف برق را کنترل کرده و هزینه قبض را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. در صورت کاهش راندمان باددهی دستگاه، باید فلیتر را تمیز کرده و یا لوله های مسی کویل را که مسیر انتقال مبرد هستند، چک کرد. این دو یونیت از طریق لوله های مسی مبرد را به سمت یکدیگر هدایت می کنند. در یونیت خارجی (کندانسور) که در فضای بیرونی ساختمان، و در محیط آزاد و باز نصب می شود، گاز مبرد دو مرتبه در کمپرسور به مایع مبرد تبدیل شده و به یونیت داخلی فرستاده می شود.

حتما بخوانید
راهنمای خرید اجاق گاز مبله

با تبدیل فاز آب مایع به بخار آب، میتوان دمای هوای خشک را به شدت کاهش داد. به وسیلهی این دکمهها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را افزایش یا کاهش میدهید. از مزیت های این سری از سیستم های تهویه مطبوع می توان به کاهش اشغال فضای مفید اتاق اشاره کرد. اما در کولر گازی های تقلبی به دلیل عدم نظارت، به خودی خود این دستگاه ها از سیستم کنترل کیفی و ضمانت خارج می شوند. روتور این کمپرسور دارای پرههای ثابتی است که به صورت خارج از مرکز در یک محفظه قرار گرفته که بخشی ازآن با مایعی پر میشود. • هنگامی که دمای هوای خارج از محیط چندان گرم نباشد میتوان از مود فن دستگاه بهره گرفت. این گزینه کولر شما را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تعیین دمای کولر، همیشه دمای کولر گازی را در دمای دلخواه شما قرار میدهد. مدل های پنجره ای به نوعی طراحی شده که تمام اجزاء از قبیل کندانسور، فن و کمپرسور آن درون یک قاب و به صورت یکپارچه قرار می گیرد. البته در مدل های جدید به جای گاز مبرد R22 از گاز مبرد R410a استفاده می شود که این گاز سازگار با محیط زیست بوده و تولید گازهای گلخانه ای را تقریبا به صفر رسانده و این فاکتور روی قیمت کولر گازی تاثیر نگذاشته است.

در دهه ۱۹۵۰تا۱۹۶۰پیشرفت زیادی در بهبود عملکرد یخچالها صورت گرفت و اقدامات زیادی جهت سازگاری یخچالها با محیط زیست انجام شد. وی این یخچالها را در دهه ۱۹۳۰گسترش داد. هر سیستم تهویه مطبوع مزایا و معایبی دارد که با بررسی آنها می توان خرید هوشمندانه تری انجام داد. اسپلیت تقلبی را می توان از روی شماره سریال و برچسب روی دستگاه تشخیص داد که می توانید توضیحات کامل را با مراجعه به مقاله تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی در مجله دماپویا مطالعه فرمایید. همانطور که در تصویر ریموت کنترل کولر گازی جنرال مشاهده میکنید، ما تمامی قسمتهای کاربری ریموت کنترل کولر گازی جنرال را شمارهگذاری کردهایم تا شما توضیحات ما را در خصوص هر یک از این بخشها به خوبی متوجه شوید. در ادامه و با توضیح هر یک از دکمهها شما، بیشتر متوجه توضیحات این بخش خواهید شد. اگر کولر گازی تقلبی باشد متوجه خواهید شد از کمپرسورهایی با توان کم و پایین تر استفاده شده است.

حتما بخوانید
آیا کولر گازی مرا ثروتمند می کند؟

ظرفیت این اسپلیت ها نیز معمولا پایین تر از ظرفیتی است که روی دستگاه نوشته می شود و از راندمان پایینی برخوردارند. لازم به ذکر است که برای خرید هر مدل با ظرفیت مناسب نیازتان، می توانید به صفحات محصولات در این وبسایت مراجعه نمایید و کالای مورد نظر را بهمراه گارانتی اصلی و در کمترین زمان دریافت نمایید. در این مقاله به مشخصات فنی انواع مدل ها و نکات مهمی که باید هنگام خرید کولر گازی اسپلیت بهمراه گارانتی معتبر در نظر داشته باشیم، پرداخته ایم و عوامل موثر در قیمت محصول را مورد بررسی قرار داده ایم. کمپرسورهای دیافراگمی هیدرولیکی برای فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرند. کمپرسورهای مارپیچ مایع تزریقی میتوانند برای نسبتهای فشار بالا ساخته شوند، زیرا که با یک مرحله تراکم هوا فشاری معادل ۱۳ بار ایجاد مینماید. گازهای قدیمی مثل R12,R22,R134 همگی از یک نوع مولکول هستند؛ ولی گازهای جدید مثل R600,R410,R436,R407 همگی از چند نوع گاز تشکیل شدهاند و موقع شارژ گاز باید به صورت مایع شارژ شوند تا میزان ورودی به یخچال فریزر یا کولر گازی متعادل باشد. همچنین در ساختمان هایی با متراژ بالا یک اسپلیت برای خنک کردن کل ساختمان کافی نیست و باید از دو یا چند دستگاه استفاده کرد.

یک پمپ خلاء، کمپرسوری است که در این دامنه فشار کار میکند از جمله ویژگی خاص پمپ خلاء این است که آنها با نسبت فشار خیلی بالا کار میکنند، با این وجود، علیرغم این موضوع، کمپرسورهای متراکمکننده چند مرحلهای میتوانند برای محدوده فشارهای ۱ بار تا ۰/۱ بار مورد استفاده قرار گیرند. برخی مواقع پیش میآید که ریموت کنترل به طور ناخواسته در دسترس کودکان قرار میگیرد و آنها ممکن است با فشار دادن برخی از دکمههای ، تغییراتی را در تنظیمات کولر به وجود آورند یا حتی ممکن است خود ما هم برخی مواقع ناخواسته دستمان روی برخی دکمهها رفته تنظیماتی کولر را به هم بریزیم. فریون گازی بیبو است و حتی در صورت ترکیب شدن با رطوبت موجب خوردگی فلزات نمیشود؛ همچنین فریون قابل اشتعال نیست. این برند آبگرمکنهای خود را به گونه ای تولید کرد که از کیفیت بسیار مطلوبی برقرار باشد و به واسطه بکارگیری متریال درجه یک توانست، نیاز به تعمیر پیکج را در دستگاههای خود به میزان قابل قبولی کاهش دهد. دایکین (به ژاپنی: ダイキン工業) شرکت الکترونیک ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه طراحی و تولید دستگاههای تهویه مطبوع، سیستمهای اچویایسی، تولید مواد شیمیایی، نیمرساناها، همچنین ارائه خدمات ترابری و خدمات پس از فروش فعالیت میکند.

حتما بخوانید
دریابید که چگونه من خرید تلویزیون سامسونگ خود را در 2 روز درمان کردم

یکی از موارد کلیدی که قبل از خرید اسپلیت بدانیم انواع مدل ها از لحاظ نوع نصب می باشد که این دستگاه ها در انواع دیواری، ایستاده، پرتابل، کاستی و پنجره ای و در ظرفیت هوادهی مختلف تولید می شوند. مدل های پرتابل و پشت پنجره ای هم تک یونیت هستند و در مکان های کوچک با محدودیت نصب کاربرد دارند. امروزه برندهای بسیاری با تکنولوژی و فن آوری روز دنیا کولرگازی در مدل های متنوع تولید کرده و به بازار عرضه می دارند. برخورداری از تایمر، فیلترهای مختلف تصفیه هوا، قابلیت اتصال به وای فای و غیره از دیگر تکنولوژی هایی ست که یک دستگاه خوب شامل آنها می شود و روی قیمت کولر گازی اسپلیت تاثیر می گذارد. بازبودن قسمتی از هواگیر کولر باعث وارد شدن ریزگردها به محوطه کولر و ورود به ساختمان میشود و باید پس از هر بار افزایش غلظت ریزگردها در هوا، پوشالهای کولر شستشو و آب محفظه آن تخلیه شود.

  • قدرت بالای خنککنندگی در مکانهای عمومی
  • نصب آسان و عدم اشغال فضا
  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد
  • مصرف برق به شدت بالا
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است
  • قیمت کمتر در مقایسه با اسپلیت

هر کدام از این اسپلیت ها با قابلیت عملکرد سرد، گرم و همچنین سرد و گرم به منظور ایجاد هوایی مطبوع در محیط طراحی شده اند. در هنگام خرید این سیستم تهویه مطبوع ممکن است با دو مدل اصلی اینورتر دار و معمولی مواجه شوید. یکی دیگر از مهم ترین قطعات کیت اینورتر است که روی قیمت کولر گازی و همچنین راندمان دستگاه تاثیر بسزایی می گذارد. سیستم کنترل در کیت اینورتر بصورت دیجیتال بوده و توسط مادربرد مرکزی ارسال می شود. در نتیجه دور موتور در کولر گازی اینورتر متغیر بوده و زمانیکه هوای اتاق به اندازه کافی خنک می شود، کیت اینورتر دور موتور را کم کرده و در صورتیکه هوای اتاق گرم شود دوباره دور موتور بطور اتوماتیک افزایش می یابد. اینورتر نوعی برد الکترونیکی نصب شده روی کمپرسور است که تنظیم کننده و کنترل کننده دور موتور کولرگازی می باشد. از ویژگی های منحصر بفرد این محصولات می توان به قابلیت استفاده در فضاهایی با متراژ بالا نام برد. برد اینورتر جریان برق متناوب AC را به جریان مستقیم DC تبدیل می کند و جریان تبدیل شده در ولتاژ مورد نیاز توسط ترانسفورماتورها کنترل می شود. همچنین روی پنل تقلبی از نام اینورتر استفاده شده، در صورتیکه در برند اصلی هیچ گاه از کلمه اینورتر استفاده نمی شود.

حتما بخوانید
آیا شما تلویزیون سامسونگ اصل کره مناسب روش هستید؟ این 5 نکته به شما امکان می‌دهد پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید