۷ نوع مختلف ساندویچ‌ساز و نکات مهمی که برای خرید آن باید بدانید

آماده کردن صبحانه‌ای ایدئال در صبح جمعه امری وقت‌گیر یا چالش‌برانگیز است اگر دستگاهی مانند ساندویچ‌ساز در خانه نداشته باشید. بنابراین اگر فردی پرمشغله و جوان هستید که وقت زیادی برای آماده‌سازی و خوردن صبحانه یا عصرانه ندارید، خرید ساندویچ‌ساز را به شما توصیه می‌کنیم. اما خرید این نوع دستگاه همچون هر کالای دیگری با ملاحظاتی همراه است که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مسلما برای سال‌های سال از خرید خود راضی خواهید بود. با توجه به همین نکته هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ به سراغ معرفی انواع ساندویچ‌سازها، نکات مهم پیش از خرید و بهترین‌های بازار ایران می‌رویم.

آشنایی با انواع ساندویچ‌ساز و مزایا و معایب هر کدام

صرف نظر از بودجه یا طراحی دستگاه، ساندویچ‌سازها محصولاتی با تنوع بالا در ساخت و ویژگی‌های کلی‌ای هستند که شناخت آن‌ها به انتخاب بهتر دستگاهی متناسب با نیاز شما کمک می‌کند.

۱. ساندویچ‌ساز از نوع پنینی پرس (Panini press)

پنینی پرس

پنینی نوعی ساندویچ ایتالیایی با نان است که قابلیت گرم کردن در فر را دارد. با این حال، در بسیاری از کشورها، مانند ایالات متحده به هر نوع نان تست، پنینی می‌گویند. پنینی پرس مانند دیگر ساندویچ‌سازهای دیگر باید ابتدا داغ و سپس ساندویچ‌ها را در آن قرار داده شوند. پس از این کار باید درب سیستم را ببندید تا ساندویچ‌ها به میزان دلخواه شما ترد شوند.

با کمک این مدل ساندویچ‌سازها حتی می‌توانید سبزیجات را کباب کنید؛ در حالت کلی کافیست کدو سبز، بادمجان، پیاز قرمز، فلفل دلمه‌ای را خلال کرده و در قسمت گریل پنینی پرس قرار دهید. به یاد داشته باشید که روی آن را فشار ندهید و درب دستگاه را باز بگذارید تا سبزیجات به درب نچسبد!

۲. ساندویچ‌ساز چند منظوره همراه با گریل (Multi-Functional Sandwich Maker Plus Grill)

در کنار معرفی انواع ساندویچ‌سازهای مختلف در بازار لازم است بدانید که، خرید یک ساندویچ‌ساز چندمنظور می‌تواند انتخابی بهینه‌تر و درست‌تر باشد چراکه با کمک آن می‌توانید اقلامی مانند ماهی، سبزیجات، مرغ و پنیر را کباب کنید. بنابراین با وجود چنین دستگاهی می‌توانید از سیر شدن خود سر میز صبحانه مطمئن شوید.

ساندویچ‌ساز چند منظوره همراه با گریل کالایی است که می‌تواند انواع غذاها از جمله بیکن، استیک، تخم‌مرغ و سبزیجات را بپزد. همچنین به لطف صفحات سرامیکی نچسب و قابل تعویض این مدل‌ها، می‌توانند عملکردهای متنوعی را تجربه کنید. این دسته از ساندویچ‌سازها دارای کنترل‌های دیجیتال زمان و دما هستند و تمیز کردن آن‌ها با توجه به جنس صفحات و قابلیت جدا شدن، بسیار آسان است.

۳. ساندویچ‌ساز و وافل‌ساز (Sandwich and Waffle Makers)

این نوع از سیستم‌ها می‌توانند هر چیزی را بسازند، اما در ساخت وافل بسیار عالی عمل می‌کنند. به طور کلی ساندویچ‌ساز و وافل‌ساز برای چیزی بیشتر از صرف یک صبحانه‌ی شیرین استفاده می‌شوند، چراکه با استفاده از آن می‌توانید غذاهای خوش طعم دیگری را همچون انواع خوراک و کیک را آماده کنید.

۴. ساندویچ‌سازهای قابل استفاده در مایکروویو (Microwaveable Sandwich Makers)

ساندویچ سازهای قابل استفاده در مایکروویو

سینی تعبیه‌شده در این کالاها محلی برای پخت غذا است. دستگیره‌های این دستگاه‌ها به صورت فرو رفته، قابل جداسازی و با امکان تمیز کردن آسان است. همبرگر، استیک، مرغ، سبزیجات، بیکن و غیره همه و همه در این ساندویچ‌ساز قابل پخت است. از آنجایی که این مدل‌ها جمع و جور طراحی شده‌اند قابل استفاده در مایکروویو هم هستند و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی‌کنند. لازم به ذکر است که یک توری سرامیکی دوقلو و نچسب برای پخت و پز و تمیز کردن راحت‌تر بر روی سینی این کالا گنجانده شده است.

۵. ساندویچ‌ساز تجاری (Commercial Sandwich Maker)

این دستگاه ماشین ساندویچ‌سازی در مقیاس صنعتی یا حتی خانواده‌های بسیار پرجمعیت است که ظرفیتی تا ۲۲۰۰ دارد و برای تهیه‌ی انواع گوشت، سبزیجات، ساندویچ پنینی با تخم‌مرغ، همبرگر و ده‌ها نوع کیک تنها در ۱۰ دقیقه طراحی شده است.

۶. ساندویچ‌ساز سرامیکی (Ceramic Sandwich Maker)

ساندویچ‌ساز سرامیکی محصولی با گریل کامل و طراحی تخت است که به راحتی روی میز قرار می‌گیرد. این دستگاه یک دکمه کنترل به منظور اعمال دمای اضافی برای پخت و پز راحت‌تر را دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پوشش نچسب سرامیکی همراه با سازگاری با ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

حتما بخوانید
وقتی تلویزیون سامسونگ رقبا شیرین است

۷. ساندویچ‌ساز چهار تکه مثلثی (Four Triangle Sandwich Maker)

در بسیاری از خانواده‌ها، این سبک از ساندویچ‌سازها نسبتاً محبوب هستند که دارای چهار جایگاه مثلثی است که وقتی آن را فشار می‌دهید، ساندویچ برش می‌خورد و شکلی مثلثی و زیبا را ایجاد می‌کند که مناسب رژیم غذایی یک نفره است.

بررسی اندازه و شکل ساندویچ‌سازها

هنگام خرید ساندویچ‌ساز، به خاطر داشته باشید که اندازه‌ی ساندویچ‌های شما با توجه به ابعاد دستگاه تعیین می‌شود. بنابراین اگر کوچک‌ترین اندازه‌ی ساندویچ‌ساز را خریداری کنید، لقمه‌های کوچکی هم خواهید داشت.

از سوی دیگر، رفتن به سراغ مدل‌های سایز بزرگ، با لقمه‌هایی حجیم همراه است که طبیعتا هزینه‌ای بیشتر از آنچه باید برای تهیه ساندویچ به شکل معمول و سنتی در خانه نیاز است، برای شما رقم خواهد خورد. در همین راستا بهتر است بر اساس تعداد صفحات و عمق هر یک از آن‌ها مدل مناسب خود را خریداری کنید و به یاد داشته باشید که کوچک‌ترین سایز این دستگاه‌ها از نوع ۲ نان هستند و در پایان ۴ ساندویچ مثلثی شکل را به شما هدیه می‌کنند.

کوچک‌ترین سایز ساندویچ‌سازها از نوع ۲ نان هستند و در پایان ۴ ساندویچ مثلثی شکل را به شما ارائه می‌کنند.

اگر تمایل به آماده‌سازی ساندویچ‌های پر ملات دارید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دارای صفحاتی با عمق بیشتر باشد. البته جالب است بدانید که برخی ساندویچ‌سازها دارای قابلیتی هستند که می توانید متناسب با قطر ساندویچ خود میزان عمق دستگاه را تعیین کنید! اما در نهایت باید بدانید که همه چیز به اندازه‌ی ساندویچ‌هایی که قصد آماده‌سازی آن را دارید و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.

علاوه بر این، ساندویچ‌های استاندارد معمولاً شکل مربع، مستطیل و گرد دارند. اما ساندویچ‌سازهایی هم وجود دارند که به شکل‌های دیگر لقمه را آماده می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید فرزند خردسال خود را به خوردن صبحانه اغوا کنید، می‌توانید مدل‌هایی با قابلیت ساخت اشکال فانتزی دیگر را در نظر بگیرید.

۸ نکته که قبل از خرید ساندویچ‌ساز باید بدانید!

8 نکته که قبل از خرید ساندویچ‌ساز باید بدانید!

پس از آشنایی با انواع مدل‌های این دستگاه لازم است نکاتی مهم در خرید ساندویچ‌ساز را در نظر داشته باشید که به کمک آن بتوانید خریدی رضایت‌بخش را رقم بزنید.

۱. تعداد صفحات دستگاه

به طور کلی بیشتر ساندویچ‌سازهای موجود در بازار، ظرفیتی به اندازه‌ی آماده‌سازی ۲ الی ۴ ساندویچ را دارند. بنابراین اگر به تنهایی زندگی نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که ساندویچ‌سازی را انتخاب کنید که قابلیت آماده‌سازی حداقل چهار ساندویچ را به طور همزمان داشته باشد.

بهترین قابلیت ساندویچ‌سازهای مدرن بازار امکان خاموشی خودکار پس از پخت است! درواقع با سرمایه‌گذاری بر روی ساندویچ‌سازی با قابلیت خاموش شدن خودکار، هیچ‌گاه ساندویچ‌های نیم‌پز یا ذغال شده دریافت نخواهید کرد!

۲. اهمیت انتخاب صفحات نچسب و سرامیکی

قسمت ویژه‌ی پخت و پز در این دستگاه‌ها همان جایی است که حرارت لازم برای آماده‌سازی غذا را فراهم می‌کند و غذایی گرم و خوش طعم را به شما هدیه می‌کند. یک ساندویچ‌ساز کاربردی با کیفیت بالا دارای سطحی با پوشش سرامیکی، نچسب و غیرسمی است. همچنین وجود سطحی نچسب باعث می‌شود که بتوانید از روغن یا کره‌ی کمتری در زمان پخت ساندویچ خود استفاده کنید که طبیعتا سلامتی شما را حفظ می‌کند. علاوه بر این، مزیت دیگر این ویژگی در این است که امکان تمیز کردن آسان را فراهم می‌کند، بنابراین قبل از خرید، مطمئن شوید که سطح پخت دستگاه سرامیکی و نچسب است.

۳. عملکرد خودکار

سرمایه گذاری بر روی ساندویچ‌سازی با قابلیت خاموش شدن خودکار می‌تواند کار عاقلانه‌ای به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی باشد. همچنین با وجود چنین قابلیتی هیچ‌گاه ساندویچ‌های نیم‌پز یا ذغال شده دریافت نخواهید کرد!

۴. اهمیت جنس دسته‌های ساندویچ‌ساز

اکثر کاربران در زمان خرید این نوع کالا ممکن است فراموش کنند که دسته‌ها تا چه میزان می‌توانند بر خرید تاثیرگذار باشند، البته این مساله می‌تواند ناشی از این باشد که معمولاً افراد به دنبال یک وسیله‌ی ارزان‌تر هستند، بنابراین به دستگاهی با دسته‌های پلاستیکی بسنده می‌کنند. متأسفانه دسته‌های پلاستیکی برای تحمل حرارت ساخته نشده‌‌اند و پس از گرم کردن‌های متوالی، امکان این وجود دارد که دسته‌ی ساندویچ‌ساز به راحتی بشکند.

حتما بخوانید
روش های تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

در عین حال دستگاه‌هایی با دسته‌های فولادی گزینه‌هایی منحصربه‌فرد هستند و از استحکام بیشتری برخوردار‌اند. همچنین به طور تقریبی همه‌ی ساندویچ‌سازها در قسمت دسته‌ها عایق حرارتی دارند، اما پیشنهاد می‌کنیم که بحث عایق حرارتی را تنها به دسته‌های کالا محدود نکنید و مدلی تمام عایق را خریداری کنید.

۵. قیمت و برند کالا

یکی دیگر از موارد ضروری که باید قبل از خرید در نظر گرفته شود قیمت محصول است. در همین راستا اگر می‌خواهید مقداری بیشتر برای مدل‌های بهتر هزینه کنید باید در نظر داشته باشید که، این بدان معنا نیست که باید در هزینه کردن زیاده‌روی کنید! به طور کلی، شما نباید یک محصول ارزان قیمت انتخاب کنید. در عوض، باید به دنبال برندی باشید که بهترین محصول را با قیمتی منصفانه به شما ارائه می‌دهد.

از طرف دیگر امروزه برندهای متنوع و خوش‌نامی (چه ایرانی و چه خارجی) در بازار وجود دارند که با تکیه بر نام آن‌ها می‌توانید از بابت خرید خود تا حد بالایی مطمئن شوید. به طور کلی برندهای معتبر در این زمینه شامل بلک اند دکر، کنوود، دسینی، میگل، پارس‌خزر، دلونگی، المپیا، کاراجا و آریته است.

امروزه برندهای متنوع و خوش‌نامی (چه ایرانی و چه خارجی) در بازار وجود دارند که با تکیه بر نام آن‌ها می‌توانید از بابت خرید خود تا حد بالایی مطمئن شوید. به طور کلی برندهای معتبر در این زمینه شامل بلک اند دکر، کنوود، دسینی، میگل، پارس‌خزر، دلونگی، المپیا، کاراجا و آریته است.

۶. امکانات اضافی دستگاه

بسیاری از ساندویچ‌سازهای مدرن مجهز به ویژگی‌های مختلفی هستند که طبیعتا بر قیمت محصول هم تاثیرگذار است. در حالت کلی برخی از مدل‌های این کالا با ویژگی‌های اضافی‌ای مانند روشن و خاموش شدن خودکار، چراغ‌های هشدار و نشان‌‌گر، قابلیت زمان‌بندی، پایه‌های ضدلغزش و مواردی دیگر به بازار عرضه شده‌اند.

مدل‌های جدید این دستگاه این امکان را دارد که از سوختن یا پختن بیش از حد غذای شما جلوگیری کند، اما مطمئناً با قیمت بالاتری همراه خواهد بود. اگر فقط به دنبال یک محصول ساده بدون ویژگی‌های اضافی هستید، باید بدانید که تنها مزیت آن در این است که هزینه‌ای اضافی نمی‌پردازید! از طرف دیگر، شما می‌توانید به سراغ مدلی بروید که امکان پخت و آماده‌سازی تخم‌مرغ و پنکیک یا حتی گوشت را می‌دهد ولی مسلما باید بیشتر دست به جیب شوید.

۷. سهولت در تعمیر و نگهداری از ساندویچ‌ساز

در نظر داشته باشید که اگر قصد آماده کردن ساندویچ پنیری در ساندویچ‌ساز را داشته باشید، چقدر همه‌جا دچار ریخت و پاش می‌شود و طبیعتا در ادامه‌ی آن تمیز کردن دستگاه بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین باید ساندویچ‌سازی را خریداری کنید که به راحتی تمیز شود. زمانی که دستگاهی با پوشش سرامیکی نچسب انتخاب می‌کنید، تمیز کردن آن تنها با یک پارچه‌ی مرطوب یا دستمال کاغذی به معنی واقعی کلمه ساده است.

البته در نظر داشته باشید که در زمان استفاده از ساندویچ‌ساز برای اولین بار، باید سطح صفحات را به آرامی به روغن پخت و پز آغشته کنید. لازم به تاکید است که از اسپری‌های کم چرب به هیچ‌وجه استفاده نکنید چراکه ممکن است سطح نچسب دستگاه را بسوزاند یا به آن آسیب بزند. سپس به مدت ۵ دقیقه دستگاه را با درب باز گرم کنید و پس از خاموشی سیستم روغن اضافی را با کاغذ جاذب، از سطوح کالا پاک کنید.

در حالت کلی توان مصرفی ساندویچ‌سازهای خانگی در بازار بین ۴۶۰ تا ۱۴۰۰ وات در نظر گرفته می‌شود که در این میان بهترین توان برای یک ساندویچ‌ساز خانگی ۷۵۰ وات است.

۸. اهمیت میزان مصرف انرژی

یکی از ویژگی های ضروری و مهم در ساندویچ‌ساز که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی کالا است. درواقع یکی از اهداف طراحی این دستگاه کاهش هزینه‌های اضافی‌ ناشی از خرید یا خوردن غذا در رستوران‌ها است که اگر ساندویچ‌سازی با مصرف انرژی بالا انتخاب شود، عملا صرفه‌جویی در هزینه‌هایی که برای آن نقشه داشتید رقم نمی‌خورد! با توجه به همین مساله هم به یاد داشته باشید که توان مصرفی ساندویچ‌سازهای خانگی در بازار بین ۴۶۰ وات تا ۱۴۰۰ وات در نظر گرفته می‌شود که در این میان بهترین توان برای یک ساندویچ‌ساز خانگی ۷۵۰ وات است.

حتما بخوانید
راهنمای خرید شوینده‌های خانگی از دیجی‌کالا

تفاوت ساندویچ‌ساز و توستر در چیست؟

تفاوت ساندویچ‌ساز و توستر در چیست؟

توستر وسیله‌ای ساده است که به کمک آن می‌توانید نان یا انواع شیرینی را قهوه‌ای و برشته کنید، از طرف دیگر ساندویچ‌سازها لوازمی با کاربردهای متعددی هستند و می‌توان از آن‌ها برای تهیه‌ی طیف وسیع‌تری از غذاها استفاده کرد. این نوع از کالاها می‌توانند نان را برشته کنند، یک ساندویچ آماده کنند و چند تنقلات دیگر را که داخل آن قرار می‌گیرد گرم و طلایی کنند. در همین راستا جالب است بدانید که با استفاده از دستگاه ساندویچ‌ساز می‌توانید نان‌های خود را تست کنید!

دستورالعمل‌های ساده برای آماده‌سازی صبحانه با ساندویچ‌ساز

همانطور که احتمالا بارها و بارها شنیده‌اید، یکی از ضروری‌ترین وعده‌های غذایی در روز صبحانه است. در همین راستا آدل دیویس «Adelle Davis»، متخصص تغذیه توصیه می‌کند که صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک شاهزاده، و شام را مانند یک گدا بخورید! چراکه از آنجایی که با خوردن صبحانه متابولیسم بدن شما بالا می‌رود، در روز به خوبی کالری می‌سوزانید و انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه خود را خواهید داشت.

در همین راستا طرز کار ساندویچ‌ساز به صورتی است که پس از گرم و آماده شدن دستگاه، می‌توانید مواد غذایی‌ای را که از قبل آماده کرده بودید درون صفحه‌های سیستم قرار دهید و درب را ببندید. پس از گذشت مدت زمان لازم برای پختن مواد، دستگاه را خاموش کنید و ساندویچی ترد و خوشمزه را از داخل آن خارج کنید. همچنین به منظور اینکه گرم و آماده شدن غذا برای شما قابل تشخیص باشد می‌توانید از لامپ هشدار دستگاه استفاده کنید.

در بعضی از ساندویچ‌سازها تنها یک لامپ هشدار وجود دارد که به طور خودکار با روشن کردن دستگاه، روشن می‌شود؛ پس از آن هنگامی که حرارت صفحات به اندازه‌ی مطلوب رسید لامپ توسط ترموستات خاموش می‌شود که نشانه‌ی آماده شدن دستگاه برای قرار دادن مواد غذایی درون آن است. با توجه به اینکه این راهنمای خرید را به منظور ارائه‌ی نکاتی در مورد خرید ساندویچ‌ساز برای شما آماده کردیم، شاید بد نباشد که نگاهی به چند دستورالعمل ساده برای آماده‌سازی صبحانه‌ای سریع و در عین حال خوشمزه با این نوع دستگاه‌ها بیاندازیم!

  • ساندویچ با پنیر سرخ شده؛ یکی از صبحانه‌های خوش‌طعمی که می‌توانید با ساندویچ‌ساز بپزید، انواع ساندویچ‌های برشته با پنیر کبابی است. شما می‌توانید نان تست را در دستگاه قرار دهید و روی آن همراه با دیگر مواد غذایی پنیر بگذارید، تا حسابی طلایی و برشته شود!
  • ساندویچ تخم‌مرغ مخلوط؛ این نوع ساندویچ‌ را می‌توانید از مخلوط تخم‌مرغ با سس فلفل و سس مایونز تهیه کنید. با این حال، توصیه می‌شود که هر فرد فقط ۱ الی ۲ بار در هفته این نوع غذا را بخورد.
  • ساندویچ تخم‌مرغ و سوسیس؛ برای آماده‌سازی این وعده تنها کافیست به ترتیب یک تکه نان، کاهو، گوجه، تخم‌مرغ، سوسیس و دوباره گوجه، کاهو و نان را روی هم قرار دهید.
  • ساندویچ پنیر و آووکادو؛ دو تکه نان را با کره و پنیر و بدون روغن تنها به مدت ۲-۳ دقیقه در فر یا سرخ‌کن قرار دهید و سپس آن را با تکه‌های آووکادو میل کنید.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های ساندویچ‌ساز در بازار ایران

در کنار آگاهی از تمام جزئیات لازم به منظور خرید ساندویچ‌ساز شایان توجه است که نگاهی به پرفروش‌ترین مدل‌های سایت دیجی‌کالا هم بیاندازیم تا هر آنچه برای خرید این دسته از محصولات لازم است را مرور کرده باشیم.

ساندویچ‌ساز دسینی مدل ۴۰۰

ساندویچ‌ساز دسینی مدل ۴۰۰ محصولی به ابعاد ۳۰۰x250x90 سانتی‌متر است که توان مصرفی آن به ۱۴۰۰ وات می‌رسد. این نوع ساندویچ‌ساز دارای قفل بر روی درب خود است و طول سیم آن به ۱ متر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های جالب‌توجه این کالا در عین حال که قیمت معقولی دارد شامل تابه‌ی کاملا نچسب، چهار عدد خانه‌ی مربعی شکل به منظور تهیه‌ی هشت تکه‌ی مثلثی ساندویچ، مجهز به دستگیره‌ی عایق حرارت، نشانگر LED و سیستم قطع خودکار است. تعداد صفحات این وسیله‌ی کاربردی تنها دو عدد است و وزنی به اندازه‌ی ۱.۵ کیلوگرم دارد. در حالت کلی ساندویچ‌ساز دسینی مدل ۴۰۰ یکی از مدل‌های پرفروش‌ و اقتصادی بازار است که به معنی واقعی کلمه ارزش خرید دارد!

حتما بخوانید
نقد و بررسی جارو برقی های رباتیک شیائومی در سال 2023
ساندویچ ساز دسینی مدل 400

ساندویچ‌ساز آزور مدل AZ_704SM

ساندویچ‌ساز آزور مدل AZ_704SM محصولی با قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار است که با چهار صفحه‌ی مجزا که دو صفحه آن گریل و دو صفحه‌ی دیگر آن برای آماده‌سازی ساندویچ‌های مثلثی کوچک به تعداد ۸ عدد همراه شده است.

در حالت کلی توان مصرفی این مدا ۱۵۰۰ وات است و به المنت‌های حرارتی‌ای از جنس مس به منظور انتقال حرارت بهتر مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مواردی همچون وجود تابه‌ای نچسب در ساختار آن، دکمه‌ی توقف عملیات، چراغ هشدار، وزن ۴ کیلوگرمی و همراه با سیمی به طول ۱ متر اشاره کرد.

ساندویچ ساز آزور مدل AZ_704SM

ساندویچ‌ساز المپیا مدل ۷۰۰PLUS

ساندویچ‌ساز المپیا مدل ۷۰۰PLUS کالایی با ویژگی‌های مناسبی همچون توان مصرفی ۱۴۰۰ وات، وزن ۱.۵ کیلوگرمی، نشانگر LED حرارتی، دستگیره‌هایی مجهز به عایق حرارتی، سیم یک متری و ۴ صفحه‌ی مربعی شکل برای تهیه‌ی ۸ ساندویچ کوچک همراه شده است. این نوع ساندویچ‌ساز قابلیت پخت انواع سمبوسه، لقمه‌های خانگی و اسنک‌های خوشمزه را دارد و سیستم پخت آن همانند یک فر می‌تواند دمایی یکنواخت و کامل را از همه‌ی جهات برای آماده‌سازی مواد غذایی ارائه کند.

ساندویچ ساز المپیا مدل 700PLUS

ساندویچ‌ساز میگل مدل GSM275

یکی از برندهای خوش‌نام در زمینه‌ ی تولید لوازم خانگی از جمله ساندویچ‌ساز شرکت میگل است که کالاهای آن رضایت بالایی بین خریداران دارد. ساندویچ ساز میگل مدل GSM275 هم از این قاعده مستثنی نیست و در همین ابتدای کار باید بدانید که این محصول مجهز به بدنه‌ای از استیل ضدزنگ است و به کمک آن می‌توان ۸ تکه ساندویچ برای عصرانه یا صبحانه آماده کرد.

توان ۱۴۰۰ وات، قابلیت قرارگیری به صورت عمودی در کابینت، صفحاتی با روکش نچسب و جداشونده، درب قفل‌دار، نشانگرهای عملکرد دستگاه و سیستم قطع خودکار از دیگر مشخصه‌های این محصول است که با قیمت مناسبی هم به بازار عرضه شده است.

ساندویچ ساز میگل مدل GSM275

ساندویچ‌ساز دسینی مدل لاکی

ساندویچ‌ساز دسینی مدل لاکی دستگاهی ایتالیایی با دستگیره‌ی عایق است که همراه با مشخصه‌هایی همچون نمایشگر LED، صفحات دارای پوشش نچسب، قابلیت کنترل اتوماتیک دما، پایه‌هایی ضدلغزش و وزن ۲ کیلوگرمی به بازار عرضه شده است. این نوع ساندویچ‌ساز حداکثر توان مصرفی ای تا ۲۰۰۰ وات دارد و می‌توان از آن برای تهیه‌ی ۸ عدد ساندویچ مثلثی کوچک بهره برد. وجود سیستم قطع خودکار و سیمی به طول ۱ متر از دیگر ویژگی‌های این محصول است که با قیمت بسیار به‌صرفه‌ای در سایت دیجی‌کالا موجود است.

ساندویچ‌ساز میگل مدل GSM 200

ساندویچ‌ساز میگل مدل GSM 200 محصولی با قابلیت قرارگیری عمودی در کابینت است که همین ویژگی هم باعث می‌شود که این محصول فضای زیادی را در آشپزخانه‌ی شما اشغال نکند. وجود تابه‌ای نچسب در ساختار این کالا عاملی برای راحتی در استفاده و تمیز کردن ساندویچ‌ساز میگل مدل GSM 200 است و حداکثر توان آن ۷۰۰ وات برنامه‌ریزی شده است. تعداد درگاه این ساندویچ‌ساز چهار عدد است و برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت گزینه‌ای مناسب و خوش ساخت به شمار می‌رود.

ساندویچ ساز میگل مدل GSM 200

ساندویچ‌ساز رومانتیک هوم مدل ۵۰۱

یکی از ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌های این دسته از محصولات که از فروش و رضایت بالایی هم در بین خریداران برخوردار است، ساندویچ‌ساز رومانتیک هوم مدل ۵۰۱ است. از جمله مشخصات این محصل می‌توان به مواری همچون توان مصرفی ۷۵۰ وات، مجهز به چراغ نشانگر، تابه‌ی نچسب، دو عدد صفحه و طول سیمی به اندازه‌ی ۷۰ سانتی متر اشاره کرد. از طرفی ابعاد این نوع ساندویچ‌ساز کوچک و به اندازه‌ی ۲۰x22x8 سانتی‌متر است، همچنین وزن آن به حدودا ۱ کیلوگرم می‌رسد. لازم به ذکر است که این نوع کالا دارای ترموستات به منظور ایمنی بیشتر در استفاده است و صفحات آن با مقاومت بالا به آسانی قابل تمیزکاری هستند.

حتما بخوانید
راهنمای خرید همزن برقی
ساندویچ ساز رومانتیک هوم مدل 501

ساندویچ ساز گاستروبک کد ۴۲۴۴۳

یکی دیگر مدل‌های باکیفیت دنیای ساندویچ‌سازها، ساندویچ ساز گاستروبک کد ۴۲۴۴۳ است که اگرچه تنها یک صفحه برای پخت ۴ عدد ساندویچ چهارگوش را دارد، اما جزو مدل‌های محبوب و مقاوم بازار به شمار می‌رود. از جمله بارزترین مشخصات این مدل ساندویچ‌ساز آلمانی گرمایش سریع و کنترل دما به طور خودکار است. وجود صفحه‌ای نچسب با قابلیت تمیزکاری راحت، قابلیت گرمادهی فوق‌العاده، مجهز به چراغ نشانگر، دسته‌های قابل قفل شدن و عایق و پایه‌هایی ضدلغزش از دیگر مشخصه‌های این محصول است که هم‌اکنون با قیمت مناسبی در سایت دیجی‌کالا موجود است.

ساندویچ ساز گاستروبک کد 42443

ساندویج‌ساز سانیز مدل لقمه‌ای

ساندویج‌ساز سانیز مدل لقمه‌ای کالایی خوش‌ساخت، کوچک و جمع‌وجور و خوش‌قیمت با ویژگی‌هایی همچون صفحه‌ی ثابت و نچسب از جنس آلومینیوم و با روکش تفلون، ۴ فنجان کوچک سیلیکونی و یک فنجون بزرگ سیلیکونی، کفی‌ای از جنس PVC و ابعادی به اندازه‌ی ۱۷x15x10 سانتی‌متر است که سیمی به طول ۱۰۰ سانتی‌متر دارد و انتخابی مناسب برای افراد مجرد یا استفاده در محیط کار است.

 ساندویج ساز سانیز مدل لقمه ای

ساندویچ‌ساز دبلیو ام اف مدل LONO

ساندویچ‌ساز دبلیو ام اف مدل LONO گزینه‌ای بالارده و گران‌قیمت همراه با مشخصاتی همچون دستگیره‌ی عایق حرارتی، قابلیت قرارگیری به شکل عمودی، سایز XXL با امکان تنظیم ارتفاع، دارای دو صفحه‌ی فراخ برای آماده‌سازی ساندویچ و بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ است که حداکثر توان مصرفی آن به ۸۰۰ وات می‌رسد. این نوع دستگاه پخت و پز دارای یک عدد صفحه‌ی آماده‌سازی است که می‌تواند چهار ساندویچ را به شما ارائه کند. همچنین وجود سیستم قطع خودکار، ترموستات اتوماتیک، تابه‌ای نچسب و طول سیمی به اندازه‌ی یک متر از دیگر ویژگی‌های این کالای باکیفیت و بالارده است.

ساندویچ ساز دبلیو ام اف مدل LONO

ساندویچ ساز کرکماز مدل A329-16

ساندویچ ساز کرکماز مدل A329-16 یکی دیگر گزینه‌های رده بالا است که این مدل هم همراه با مشخصاتی همچون دستگیره‌ای با عایق حرارتی، دو عدد محفظه روغن ریز، امکان جدا شدن صفحات (از جنس گرانیتی و نچسب) جهت شست‌وشوی راحت‌تر، قابلیت تنظیم ارتفاع، چهار درجه‌ی حرارتی مختلف جهت پخت انواع مواد غذایی علاوه بر تُست کردن ساندویج‌ها، امکان باز سدن به شکل ۱۸۰ درجه و قابلیت انجام گریل و پخت انواع گوشت، ماهی و سبزیجات به بازار عرضه شده است. وجود سیستم قطع خودکار از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این مدل ساندویچ‌ساز است که با وزن ۵ کیلوگرمی گزینه‌ای کاربردی و چندمنظوره برای آشپزی‌ای راحت‌تر است.

ساندویچ ساز کرکماز مدل A329-16

جمع‌بندی

ساندویچ‌ساز دستگاهی است که می‌تواند یک صبحانه خوشمزه و سریع را با ظاهری جذاب در اختیار شما قرار دهد. از طرفی اگر فرزندی دارید که شکل غذا را دوست ندارد یا در خوردن مواد غذایی مختلف ناسازگاری دارد، خرید ساندویچ‌ساز می‌تواند یکی از راه‌حل‌های ممکن برای حل مشکل شما باشد. چراکه به دلیل وجود الگوها و صفحات مختلف‌، می‌توانید ظاهر غذا را بریا کودکان بسیار جذاب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از این دستگاه برای برشته کردن گوشت و سبزیجات هم استفاده کنید. در واقع با استفاده از این وسیله تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد لازم برای ساندویچ یا وافل را آماده کنید و سپس آن را روی صفحه‌ی دستگاه قرار دهید! در پایان امیدواریم که مطالب ذکر شده در این راهنمای خرید برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

منبع: Farm Food Family

کندوکاو بیشتر

بهترین برندهای ساندویچ‌ساز چیست؟

ساندویچ‌سازهای برند بلک اند دکر، کنوود، دلونگی، المپیا، پارس‌خزر و دسینی از جمله مارک‌های معتبر در این حوزه است.

رنج قیمت ساندویچ‌سازی باکیفیت اما نه‌چندان گران چقدر است؟

به طور کلی برای خرید ساندویچ‌سازی با کیفیت در زمستان ۱۴۰۱ می‌توانید از حدودا از ۹۰۰ الی ۲ میلیون تومان با توجه به برند و قابلیت‌های کالا هزینه کنید!

بهترین ویژگی در ساندویچ‌سازهای مدرن چیست؟

بهترین قابلیت مدل‌های مدرن بازار امکان خاموشی خودکار پس از پخت است! درواقع با سرمایه‌گذاری بر روی ساندویچ‌سازی با قابلیت خاموش شدن خودکار، هیچ‌گاه ساندویچ‌های نیم‌پز یا ذغال شده دریافت نخواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید