۵ وسیله‌ی کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می‌کند

از آنجایی که زندگی امروز با مشغله‌های زیادی همراه است، اغلب افراد برای تمیز کردن محیط خود یا خوردن غذاهای سالمِ خانگی وقت و حوصله‌ای ندارد، به همین علت هم معمولا پس از طی یک روز کاری خسته‌کننده، ترجیح می‌دهند روی کاناپه‌ی اتاق بهم‌ریخته‌ی خود دراز بکشند و باقیمانده‌ی پیتزای شب قبل را به عنوان شام بخورند. اما این دنیای پرمشغله با رواج و پیشرفت تکنولوژی هم همراه شده است و امروزه برخی لوازم خانگی در بازار این دسته از کالاها وجود دارد که می‌تواند همچون فرشته‌ی نجاتی سبک زندگی شما را تغییر دهد. درواقع سرمایه‌گذاری روی برخی از لوازم می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما شود و در کنار آن لذت خوردن غذایی خانگی در محیطی تمیز را به شما هدیه کند، آن هم زمانی که کمتر از نیم ساعت برای آماده‌سازی میز شام و تمیز کردن اتاق وقت گذاشته‌اید. بنابراین در این مقاله قصد داریم که شما را با پنج وسیله‌ی کاربردی و ضروری در خانه و آشپزخانه آشنا کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید سبک زندگی جدیدی را در پیش بگیرید.

۱. آرام‌پز

4 نکته‌‌ی مهم قبل از خرید آرام‌پز

خرید یک دستگاه آرام‌پز از این جهت کاربردی و ارزشمند است که بدون نیاز به ایستادن بالای سر قابلمه‌ی روی اجاق، می‌توانید غذاهای متنوعی را آماده‌ کنید. حدودا ده‌ها سال می‌شود که آرام‌پزها در خانه‌ی بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد و در کنار آماده‌سازی راحت غذا، کارکرد بسیار ساده‌ای هم دارند؛ البته جای تاکید دارد که حتی بهترین مدل‌های این دسته از محصولات مقرون‌به‌صرفه هستند. استفاده از آرام‌پز روشی عالی برای تهیه غذاهای خوشمزه بدون نیاز به ایستادن بالای اجاق گاز آن هم برای تمام روز است. به طور کلی این نوع محصولات می‌توانند به شکلی آهسته و در دمایی پایین غذا را آماده کنند؛ همین مساله هم برای افراد پرمشغله‌ای که زمان زیادی برای طبخ ندارند، عملکردی عالی است، چراکه بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای غذا به شکلی آرام جا می‌افتد و زمانی که از کار برگردید، خورشت قورمه‌سبزی شما در بهترین حالت جا افتاده و آماده‌ی سرو است.

۴ نکته‌‌ی مهم قبل از خرید آرام‌پز

در حالت کلی تنها نام بردن از آرام‌پز کافی نیست و باید با دانستن یکسری نکات باریک‌بینانه، یک راست سراغ محصولی کاربردی و بادوام بروید. بنابراین در این بخش به سراغ معرفی ۴ نکته‌‌ی مهم قبل از خرید آرام‌پز می‌رویم.

۱. آرام‌پزی بخرید که قابل برنامه‌ریزی باشد

بعضی از مدل‌های آرام‌پز فقط دکمه روشن و خاموش دارند. اما برخی مدل‌های گران‌قیمت‌تر امکان برنامه‌ریزی را به شما می‌دهند. هرچه امکانات برنامه‌ریزی برای آرام‌پز بیشتر باشد، کار شما دقیق‌تر پیش می‌رود و البته هزینه‌ی بیشتری برای خرید آن نیاز دارید. وجود کنترل‌های الکترونیکی، قابلیت گرم نگه داشتن غذا پس از آماده‌سازی و یک تایمر دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد زمانی که در خانه نیستید، در تایمی مشخص شروع به کار کند و سپس با برنامه‌ریزی شما خاموش شود. همچنین پس از آماده‌سازی آرام‌پز غذا را به صورت اتوماتیک گرم نگه دارد تا وقتی که شما از راه برسید.

وجود کنترل‌های الکترونیکی، قابلیت گرم نگه داشتن غذا پس از آماده‌سازی و یک تایمر دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد زمانی که در خانه نیستید، در تایمی مشخص شروع به کار کند و سپس با برنامه‌ریزی شما خاموش شود.

۲. به اندازه‌ی آرام‌پز توجه کنید

در حالت کلی بهتر است به خاطر داشته باشید که اگرچه بیشتر این مدل دستگاه‌ها دارای ظرفیت زیادی برای پخت و پز هستند، اما فضای واقعی پخت که توسط شما قابل استفاده است، تقریباً دو سوم از ظرفیت اعلام شده توسط سازنده‌ها است. بنابراین اگر یک نفر هستید یا همراه با فرد دیگری زندگی می‌کنید، آرام‌پزی ۱.۵ تا ۳ لیتری، برای ۳ الی ۴ نفر حدودا ۳ الی ۵ لیتر و برای بیش از ۵ نفر آرام‌پزی ۵ الی ۶.۵ لیتری گزینه‌ای مناسب برای خرید است.

۳. سهولت در تمیز کردن

از آنجا که هدف این مقاله آشنایی شما با کالاهایی که به افراد پرمشغله به منظور سریع‌تر انجام شدن کارها کمک کند، در زمان خرید محصول باید توجه داشته باشید که آرام‌پز به راحتی تمیز شود و زمان زیادی برای شستن آن هدر نرود. وجود بدنه‌ی آلومینیومی با روکش نچسب یا سرامیکی همراه با دکمه‌هایی لمسی می‌تواند کار تمیزکاری این وسیله‌ی کاربردی را راحت‌تر و سریع‌تر کند.

۴. قابلیت‌ برشته و بخارپز کردن موادغذایی

برخی مدل‌های رده‌ بالاتر آرام‌پز به شما امکان برشته کردن موادغذایی و بخارپز کردن غذا را با استفاده از ضمیمه‌های مخصوص می‌دهند. این مساله می‌تواند از نقطه نظر افزایش تنوع در آماده‌سازی مواد غذایی مختلف جالب‌توجه باشد.

حتما بخوانید
علت قطع شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ و روش های تقویت آن

پرفروش‌ترین مدل‌های آرام‌پز

هدف از این بخش مقاله آشنایی شما عزیزان با چند مدل باکیفیت و میان‌رده‌ی آرام‌پز به منظور راحتی بیشتر در خرید این کالا است.

آرام‌پز فلر مدل SL_183

آرام‌پز فلر مدل SL_183 گزینه‌ای کاربردی از شرکت معتبر فلر است که از جمله مشخصه‌های آن می‌توان به مواردی همچون دیگی از جنس سرامیک با ظرفیت ۳.۵ لیتر، امکان جداسازی دیگ از بدنه، حداکثر توان مصرفی ۱۸۰ وات، چراغ نشانگر وضعیت کارکرد دستگاه و بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ است که متاسفانه فاقد هر نوع تایمری است. وزن این آرام‌پز ۴.۳ کیلوگرم است و طول سیم آن به ۱ متر می‌رسد.

آرام پز فلر مدل SL_183

آرام‌پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E

آرام پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E یکی دیگر از مدل‌های خوش‌ساخت و میان‌رده‌ی بازار است که از جمله امکانات و مشخصات آن می‌توان به مواردی همچون وزن حدودا ۶ کیلوگرمی، دارای توری بخارپز، درب پیرکس، بدنه‌ی استیل، تایمر ۲۴ ساعته و نمایشگر ال‌سی‌دی اشاره کرد. ظرفیت این مدل آرام‌پز ۵.۷ لیتر است و با وجود سیمی یک متری و وزنی متناسب می‌تواند راحتی در کارکرد و جابه‌جایی را به شما هدیه کند.

آرام پز چندکاره کزینارت مدل MSC600E

آرام‌پز فلر مدل SL-163W

یکی دیگر از محصولات شرکت فلر، آرام‌پز فلر مدل SL-163W است. این نوع وسیله‌ی کاربردی دارای ویژگی‌هایی همچون بهره‌گیری از ظرف پخت سرامیکی است که علاوه بر نچسب بودن و راحتی در شست‌وشو عاملی برای افزایش راندمان دستگاه هم است. قابلیت گرم نگه داشتن غذا و یخ خردکن از دیگر ویژگی‌های این کالا است که در کنار رده‌ی مصرف انرژی B آن را به انتخابی مناسب برای اغلب افراد تبدیل کرده است. همچنین حداکثر توان مصرفی این محصول ۱۶۰ وات است و ظرفیت آن به ۳.۵ لیتر می‌رسد.

آرام پز فلر مدل SL-163W

۲. ماشین آشپزخانه

5 نکته‌‌ی مهم قبل از خرید ماشین آشپزخانه

اگرچه ممکن است در نگاه اول قیمت بالای این کالا شما را از خرید منصرف کند، اما قبل از این کار بهتر است بدانید که خرید یک ماشین میان‌رده می‌تواند به کلی زندگی شما را متحول کند. ماشین آشپزخانه به گونه‌ای طراحی شده است که تمام وسایل مورد نیاز شما را برای تهیه‌ی انواع غذا، دسر، سالاد، آبمیوه را در حجمی باور نکردنی در اختیار شما قرار خواهد داد و مواردی مانند چرخ گوشت، غذاساز، همزن، مخلوط کن و خمیرزن (برای پخت انواع شیرینی و نان)‌ را در خود جای داده است. البته اگر همچنان قیمت این نوع محصول خانگی برای شما بسیار بالاست بهتر است حتما یک همزن دستی را جایگزین ماشین آشپزخانه در لیست این مقاله کنید.

۵ نکته‌‌ی مهم قبل از خرید ماشین آشپزخانه

مهمترین نکاتی که هنگام خرید ماشین آشپزخانه باید به آن‌ها توجه کنید را در ادامه می‌خوانید.

۱. وزن ماشین آشپزخانه

به طور کلی هرچه وزن ماشین بیشتر باشد، در زمان کار کمتر دچار لغزش می‌شود و پایداری و ثبات بیشتری در زمان کار دارد، البته این موضوع نباید شما را به سمت نمونه کالاهای بسیار سنگین ببرد، که هر بار بیرون کشیدن آن از داخل کابینت مشکل و دردسرساز است. در همین راستا مدل‌هایی با وزن حدودی ۹ کیلوگرم می‌توانند گزینه‌هایی با وزن ایدئال باشند.

۲. توان موتور و قابلیت تنظیم سرعت دستگاه

همانطور که حتما می‌دانید توان موتور هر نوع وسیله‌ای رابطه‌ای مستقیم با قدرت آن محصول دارد، بنابراین مسلما مدل‌های قدرتمندتر این وسیله توان بالاتری هم دارند. از طرفی ماشین‌های آشپزخانه با قابلیت تنظیم سرعت در حالات مختلفی همراه هستند، که لازم به تاکید است اگر کار شما دائما با آماده‌سازی انواع خمیر غلیظ گره خورده است، این دستگاه باید سه حالت سرعت را پشتیبانی کند.

۳. سهولت در تمیز کردن ماشین آشپزخانه

از آنجا که این وسیله‌ی کاربردی دارای لوازم جانبی و قطعات زیادی است، ممکن است شستن تک تک قسمت‌های آن کمی زمان‌بر باشد، اما اگر در هنگام خرید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت شستن قطعات در ماشین‌ظرفشویی را داشته باشد، عملا از این چالش گذر خواهید کرد. البته در برخی مدل‌های ماشین آشپزخانه ممکن است مجبور شوید، کاسه‌ی همزن آن را با دست بشویید تا دچار خش و خط نشود.

۴. لوازم جانبی و هم‌زن‌های همراهِ ماشین

همه کاره بودن این وسیله با هم‌زن‌های متنوع و لوازم جانبی مختلف آن گره خورده است! به طور کلی یک ماشین آشپزخانه‌ی باکیفیت و میان‌رده در کنار انواع سری‌های اصلی برای مخلوط کردن مواد غذایی مختلف، یکسری لوازم جانبی همچون پارچ مخلوط کن، ضمیمه‌های مخصوص آب‌ میوه‌گیری و سس‌ساز، بستنی‌ساز، چرخ انواع گوشت، غلتک پاستا، برش‌زن، خردکن و آسیاب دارد که به چندمنظوره شدن دستگاه بسیار کمک می‌کند.

حتما بخوانید
جعبه‌گشایی و بررسی اتو بخار شیائومی مدل Deerma DEM-HS218

۵. توجه به جزئیات دستگاه

جنس تیغه، تعداد میله‌های همزن دستگاه، جنس پارچ مخلوط کن و آب میوه گیری از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. همچنین وجود کنترل پنلی برای کار کردن راحت با دستگاه و یک نمایشگر بر روی آن کار با این وسیله‌ی کاربردی را راحت‌تر از سایر مدل‌ها می‌کند. نهایتاً همانند خرید هر دستگاه برقی دیگری حتماً به طول سیم برق برای عدم ایجاد مشکل در زمان جابه‌جایی کالا توجه کنید.

پرفروش‌ترین ماشین‌های آشپزخانه

حال که با نکات لازم برای خرید ماشین آشپزخانه آشنا شدید، وقت آن است که نگاهی به گزینه‌های پرفروش این کالا در سایت دیجی‌کالا بیاندازید تا راحت‌تر خرید کنید.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

یکی از مدل‌های کاربردی و باکیفیت در بین این دسته از محصولات خانگی، ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1 است که ویژگی‌های آن شامل قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی، متشکل از سه سری اصلی، حجم همزنی به اندازه‌ی ۳.۹ لیتر، توان ۶۰۰ وات، سیستم محافظت در برابر گرم شدن بیش از حد و پایه‌های ضدلغزش می‌شود. این وسیله‌ی کاربردی شست‌وشوی آسانی دارد و با وجود سه سرعت متفاوت و وزن ۴.۷ کیلوگرمی یکی از محصولات باکیفیت بازار است.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420 وسیله‌ای کاربردی از برند معتبر بوش است که رنگ قرمز آن در ترکیب با رنگ‌های روشن و استیل ظاهر زیبایی به محصول داده است. به طور کلی این دستگاه دارای قابلیت ریز کردن مواد در اشکال مختلف، غذاسازی، هم‌زدن، خمیر زنی است و در عین حال پارچ مخلوط کن آن ظرفیتی به اندازه‌ی ۱.۲۵ لیتر دارد. همچنین سرعت آن در ۷ حالت مختلف قابل تنظیم است و از عملکرد لحظه‌ای یا همان پالسی هم برخوردار است. وزن این مدل وسیله‌ی کاربردی حدودا ۶.۳ کیلوگرم است و وجود پایه‌های ضدلغزش از رقص دستگاه بر روی پیشخوان جلوگیری می‌کند.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

یکی از گزینه‌های ماشین آشپزخانه با وزنی متناسب ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 است که ۸.۵ کیلوگرم وزن دارد. توان این ماشین ۹۰۰ وات است و به منظور راحتی بیشتر طول سیم آن به ۱ متر می‌رسد. وجود سیستم‌های ایمنی چندگانه در ساختار این کالا این ماشین آشپزخانه را از هر لحاظ ایمن کرده است و قابلیت‌های عملکردی آن در خرد کردن، آب‌ مرکبات ‌گیری، چرخ کردن گوشت و خمیرزنی خلاصه می‌شود.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

۳. بخارشو

5 نکته‌‌ی مهم قبل از خرید انواع بخارشو

محصول سومی که قصد معرفی آن را داریم یک بخارشو است. استفاده از یک دستگاه بخارشوی می‌تواند به صورت همزمان، هم محیط شما را از هرگونه آلودگی‌ای پاک کند و هم در نقش یه جاروی کاربردی ظاهر شود. به کمک این وسیله دیگر تمیز نگه داشتن خانه در کمال خود زمان‌بر نیست، چراکه با استفاده از آن می‌توانید پرده‌ها را بدون جدا کردن از چوب پرده تمیز کنید، دیوارها و سقف را تمیز کنید، حمام و دستشویی را با خیال راحت از بابت عدم وجود هیچ آلودگی‌ای شست‌وشو دهید و فرش‌ها و پارکت را هم به راحتی باقی تسک‌ها، تمیز کنید.

۵ نکته‌‌ی مهم قبل از خرید انواع بخارشو

نخستین و مهم‌ترین گام برای خریدن بخارشویی بادوام و باکیفیت، شناسایی، بررسی و واکاوی قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی و ضروری در این دستگاه است، به همین دلیل هم در این قسمت به سراغ مهم‌ترین نکات در خرید این وسیله‌ی کاربردی می‌رویم.

۱. وزن دستگاه

یکی از کاربردهای اصلی این نوع سیستم تمیزکاری محیط استفاده از آن برای پاک کردن پرده‌ها، سقف و دیواره‌ها است، بنابراین بخارشویی که انتخاب می‌کنید باید وزن کمی به‌ویژه در ناحیه‌ی دسته داشته باشد. از طرفی لازم است که دستگاه بخارشوی، قابلیت حمل و نقل آسانی داشته باشد تا در کنار این موضوع بتوان آن را به راحتی در بین اتاق‌ها و حمام و دستشویی جابه‌جا کرد. البته اگر محصولی که انتخاب می‌کنید قابلیت جدا کردن قسمت لوله دستگاه از بدنه را داشته باشد، می‌توان اندازه دستگاه را در حالت غیر فعال، کوچک‌تر کنید تا فضای کمتری اشغال شود.

۲. قابلیت تنظیم بخار

مهم‌ترین بخش یک دستگاه بخارشو، میزان بخار تولیدی است که به سطوح وارد می‌کند. در همین راستا قابلیت تنظیم میزان بخار خروجی از دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی و با توجه به جنس سطحی که پیش روی آن‌ها است، میزان بخار را تنظیم کنند. به عنوان مثال مطمئنا زمانی که قصد تمیز کردن اجاق گاز خود را دارید، میزان بخاری که برای از بین بردن چربی از آن لازم است، مشابه با بخار لازم برای پاک کردن لکه‌های قهوه‌ی روز میز نیست؛ به همین دلیل هم چنین قابلیتی در این دسته از محصولات بسیار بااهمیت است.

حتما بخوانید
بررسی جاروبرقی میگل مدل GVC 200؛ قیمت کم اما مکش بالا

۳. اهمیت گنجایش بخارشوی

اصولا دستگاه بخارشویی که ظرفیت بیش از یک لیتر دارد برای تمیز کردن محیط‌هایی با ابعاد بیش از ۸۰ متر مناسب است، بنابراین اگر محیطی کوچک دارید، مدل‌های ارزان‌ قیمت با گنجایش حدودی ۳۰۰ میلی‌لیتر می‌تواند برای شما مناسب باشد. البته این نکته را هم از یاد نبرید که اگر قرار است گزینه‌ای با ظرفیت پایین خریداری کنید، لازم است تا قابلیت اضافه کردن آب در مخزن را به خوبی بررسی کنید، زیرا اگر بخارشویی با ظرفیت کم، قابلیت اضافه کردن آب در حین کار نداشته باشد، چندان کاربردی نخواهد بود.

اصولا دستگاه بخارشویی که ظرفیت بیش از یک لیتر دارد برای تمیز کردن محیط‌هایی با ابعاد بیش از ۸۰ متر مناسب است، بنابراین اگر محیطی کوچک دارید، مدل‌های ارزان‌ قیمت با گنجایش حدودی ۳۰۰ میلی‌لیتر می‌تواند برای شما مناسب باشد.

۴. توان مصرفی دستگاه

لازم به تکرار است که توان مصرفی هر دستگاهی نماینده‌ی قدرت آن است. در همین راستا دستگاه‌های بخارشویی که توان مصرفی آن‌ها برابر با ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ وات است، از جمله محصولات کاربردی در این حوزه محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که توان مصرفی بالا برای بخارشوی به این معناست که سیستم در زمان بسیار کمتری، آب داخل مخزن را به بخار تبدیل می‌کند.

۵. پشتیبانی از سری‌های متنوع به منظور تمیز کردن بخش‌های مختلف

به طور کلی در خرید بخارشو باید دقت داشته باشید که سری‌های تعبیه ‌شده برای دستگاه از قابلیت‌های ویژه‌ای برای تمیز کردن انواع فرش، شیشه، مبلمان، سرامیک و حتی پارچه‌های بسیار لطیف و نازک برخوردار باشند، در غیر این صورت، نمی‌توان انتظار عملکردی کاربردی را از آن داشت. وجود سری‌های مخصوص هر سطح می‌تواند به افزایش سرعت و قدرت ضد عفونی کردن محیط کمک زیادی کند.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های بخارشو

حال مروری بر انواع پرفروش و منتخب بخارشوی از دیدگاه کاربران سایت دیجی‌کالا داریم.

بخارشو کرشر مدل SC2 EASYFIX

یکی از محصولات منتخب در بین انواع بخارشوهای بازار ایران، بخارشو کرشر مدل SC2 EASYFIX است چراکه علاوه بر سهولت استفاده‌ای که دارد وزن مناسبی در حدود ۲.۹ کیلوگرم دارد به همین علت هم جابه‌جایی آن به ساده‌ترین شکل ممکن است. این محصول توانایی ذخیره‌سازی حجم یک لیتر آب را دارد و تنها به ۶.۵ دقیقه زمان برای تولید بخار نیاز دارد. این بخارشوی آلمانی دارای سری‌های متنوعی از جمله نازل گوشه، نازل دیوار شویی با فرچه و سری‌های کف و دیوار است و توان مصرفی آن به ۱۵۰۰ وات می‌رسد.

بخار شو کرشر مدل SC2 EASYFIX

بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN

یکی از مدل‌های خوش‌ساخت و آلمانی بازار بخارشوی که قابلیت تنظیم سری‌ها را دارد، بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN است. این نوع وسیله‌ی کاربردی دارای مشخصه‌های مفیدی همچون قابلیت تنظیم شدت بخار، دارای محفظه‌ی مخصوص جمع آوری کابل برق، فیلتر مخصوص سختی آب، مجهز به سری‌های مایکروفایبر و قابل شست‌وشو، ظرفیت مخزنی تا ۳۵۰ میلی‌لیتر و توان مصرفی ۱۳۰۰ وات است. مدت زمان مورد نیاز برای تولید بخار توسط این وسیله‌ی کاربردی ۳۰ ثانیه است و قابلیت شستن انواع سطوح، دیواره‌ها و پرده‌ها را دارد.

بخار شو فکر مدل MAXI CLEAN

بخارشوی سانلند مدل SL840

بخارشوی سانلند مدل SL840 گزینه‌ای کاربردی و با قیمتی بسیار اقتصادی است که از جمله مشخصات آن می‌توان به مواردی همچون دسته‌ای بلند به منظور راحتی بیشتر در زمان کار، ظرفیت مخزن ۱.۵ لیتری، توان مصرفی‌ای به اندازه‌ی ۱۵۰۰ وات، طول سیم ۵ متری، تولید بخار در عرض ۱۵ ثانیه، وزن ۵ کیلوگرمی و ۴۵ دقیقه کارکرد دائمی اشاره کرد. انواع سری‌های این کالا شامل گزینه‌های شیشه شور، سری پارکت شور، دو سری فلزی و چهار عدد سری جهت شست‌وشوی سرویس بهداشتی و حمام می‌شود.

بخارشوی سانلند مدل SL840

۴. اجاق القائی

5 نکته‌‌ی اساسی قبل از خرید اجاق القائی

اجاق القایی یا اجاق اینداکشن به نوعی نسل سوم اجاق‌های الکتریکی به حساب می‌آید که در آن برای گرم کردن ظروف پخت‌وپز، از گرمایش القائی به‌جای رسانش استفاده می‌شود. درواقع در این وسیله‌ی کاربردی از المنت گرمایی و شعله خبری نیست و به‌ جای آن از فرآیند القای مغناطیسی بهره گرفته می‌شود. اجاق القایی یکی از ابزارهای آشپزخانه عالی برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه است، چراکه در زمان کار با آن‌ها سیستم انرژی کمتری را مصرف می‌کند و در عین حال گرما را به طور موثرتری به غذا انتقال می‌دهد. همچنین از دیدگاه زیست‌محیطی هم این دسته از اجاق‌های پخت‌و‌پز انتخابی بهینه‌تر هستند.

علاوه بر بحث اقتصادی داستان، پخت انواع مواد غذایی با اجاق‌های القایی باعث صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود، زیرا کارکرد این مدل‌های بازار نسبت به گزینه‌های گازی، سنتی و برقی بسیار متفاوت است. ابعاد کوچکتر این اجاق‌ها هم یکی دیگر از مزیت‌های این محصولات است، که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود.

حتما بخوانید
حقایق، تخیلی و تلویزیون سامسونگ

۵ نکته‌‌ی اساسی قبل از خرید اجاق القائی

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره شد، اجاق گاز‌های القائی گرما را ۲۵ تا ۵۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های برقی و گازی انتقال می‌دهند و پخش گرمای یکنواخت‌تری دارند. با این حال لازم است قبل از خرید این محصولات به یکسری نکات کلیدی توجه کنید تا هزینه‌ی نه‌چندان پایین این اجاق‌ها هدر نرود.

۱. ظروف مخصوص لازمه‌ی کار با اجاق القائی است

به یاد داشته باشید که با وجود این مدل اجاق‌های پخت‌و‌پز نمی‌توانید از هر نوع ظروفی برای آشپزی استفاده کنید، بلکه ظروف شما باید دارای پایه‌ی مغناطیسی باشد به این معنی که جنس قابلمه‌ها یاید از چدن و انواع خاصی از فولاد‌های ضدزنگ انتخاب شود. همچنین قابلمه‌ها و تابه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ که به آن‌ها نیکل اضافه شده است جزو محصولات غیر مغناطیسی به شمار می‌روند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان ظروف القایی استفاده کرد. اجاق گاز القایی با مواد غیر مغناطیسی‌ای مانند مس یا آلومینیوم کار نمی‌کند.

۲. توان دستگاه

همچون سایر محصولات معرفی شده در این نوشتار، نرخ توان بالاتر در اجاق‌های القائی پخت سریع‌تر را تضمین می‌کند، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری را هم در بر داشته باشد. بیشتر اجاق‌های القایی توانی در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات دارند. بنابراین، اگر به دنبال پخت هر چه سریع‌تر هستید، باید یک اجاق گاز القایی با قدرت بالا را انتخاب کنید.

نرخ توان بالاتر در اجاق‌های القائی پخت سریع‌تر را تضمین می‌کند، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری را هم در بر داشته باشد. بیشتر اجاق‌های القایی توانی در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات دارند.

۳. وجود برنامه‌های از پیش تعیین شده در اجاف القائی

به منظور راحتی بیشتر کاربران، برخی از جدیدترین اجاق گازهای القایی دارای منویی از پیش تنظیم شده هستند که با توجه به غذایی که قصد پخت آن را دارید، دمای دستگاه را تنظیم می‌کند. بنابراین، چه در حال جوشاندن شیر باشید یا دم کردن برنج، این وسیله‌ی کاربردی می‌تواند دما را مطابق با آن و تنها با یک لمس تنظیم کند.

۴. مطابقت اندازه‌ی ظروف با جایگاه‌های اجاق

هر اجاق القایی دارای حداقل و حداکثر اندازه‌ی جایگاه تابه است. درهمین راستا اگر جایگاه مخصوص اجاق کوچکتر از اندازه‌ی قابلمه باشد، اجاق نمی‌تواند ظرف را گرم کند. به همین دلیل هم باید اندازه‌ی ظروف پخت باید با اندازه سیم پیچ اجاق القائی مطابقت داشته باشد. همچنین وجود قابلیت تشخیص خودکار تابه هم یکی دیگر از مشخصات مهم در این دسته محصولات است، چراکه این ویژگی تضمین‌کننده‌ی ایمنی محیط است و علاوه بر این، اگر ظرف خیلی داغ شود، اجاق به طور خودکار خاموش می‌شود.

۵. سبکی و قابل حمل بودن اجاق القائی

بسته به ترجیح کاربران، می‌توانید دستگاهی قابل حمل یا ثابت را انتخاب کنند. یک اجاق القایی قابل حمل این امکان را به شما می‌دهد که دستگاه را در هر جایی که تمایل دارید، قرار دهید.

۵. دستگاه اسپرسوساز

5 نکته‌‌ی کلیدی قبل از خرید اسپرسوساز

جای هیچ‌گونه شکی نیست که قهوه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان نوشیدنی‌ای ضروری برای شروع یک روز کاری است. این نوشیدنی دارای تاریخچه‌ای غنی است و افراد بیشماری برای شروع روز خود به آن تکیه می‌کنند. از طرفی اگر یک دستگاه قهوه‌ساز یا به شکلی حرفه‌ای‌تر اسپرسوساز در خانه نداشته باشید علاوه بر تلف شدن وقت پشت صف دریافت قهوه‌‌ی صبح، این موضوع می‌تواند یک عادت گران‌قیمت هم تلقی شود. اما با وجود دستگاه اسپرسوساز می‌توانید با هزینه و تلاش کمتری از یک ماگ قهوه‌ی تازه لذت ببرید. درواقع اگرچه خرید این دسته از دستگاه‌ها هزینه اولیه بالایی دارند، اما در دراز مدت در زمان و هزینه شما به شکل قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌کنند.

۵ نکته‌‌ی کلیدی قبل از خرید اسپرسوساز

همانطور که می‌دانید کیفیت نوشیدنی‌ای که مصرف می‌کنید با اسپرسوسازی که انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیم و بسیار فراگیری دارد، بنابراین در این بخش مهم‌ترین نکات در خرید این محصول را به شما یادآور می‌شویم تا با دقت و آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

۱. مقاومت و جنس بدنه‌ی دستگاه

یکی از انتخاب‌های مناسب برای اغلب افراد خرید اسپرسوسازی با جنس بدنه‌ای از فلز ضد زنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هردو است. البته از آنجایی که معمولا عمر دستگاه‌های فلزی در مقایسه با دستگاه‌های پلاستیکی بیشتر است و کمتر دچار آسیب می‌شوند، توصیه می‌شود که مدل‌های تمام فلزی را اولویت خود قرار دهید.

حتما بخوانید
راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ ۷ نکته‌ی مهم پیش از خرید باید بدانید

۲. برند اسپرسوساز

برند دستگاهی که انتخاب می‌کنید، شاید مهم ترین موردی است که باید به آن توجه کنید، چراکه قطعا بین یک برند ایتالیایی مثل بیالتی با برندهای بی نام و بی‌کیفیت چینی تفاوت کیفیت فاحشی وجود دارد. بنابراین سعی کنید حتی با پرداخت هزینه‌ی بیشتر بر روی گزینه‌ای از برندهای معتبر سرمایه‌گذاری کنید.

۳. توان و فشار محصول انتخابی

فشار دستگاه در تهیه‌ی اسپرسویی با کیفیت نقش مهمی دارد و وجود هاله‌ای کرم‌رنگ روی قهوه که کرما نام دارد و نشانی از کیفیت قهوه است، تنها به واسطه‌ی فشار کافی ایجاد می‌شود. در همین راستا معمولا بهترین فشار برای عصاره‌گیری در تهیه قهوه‌ی اسپرسو، حدود ۹ بار است که توسط دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی اعمال می‌شود. این در حالی‌ست که دستگاه‌های خانگی به‌دلیل ساختار متفاوتی که دارند، برای اعمال فشار کافی و مورد ‌نظر روی قهوه، نیاز به فشار بیشتری در حدود ۱۵ بار دارند. بنابراین خرید اسپرسوساز خانگی‌ای با توان ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات برای ایجاد این میزان فشار بر دانه‌های قهوه گزینه‌ای معقول و کاربردی است.

دستگاه‌های خانگی به‌دلیل ساختار متفاوتی که دارند، برای اعمال فشار کافی و مورد ‌نظر روی قهوه، نیاز به فشار بیشتری در حدود ۱۵ بار دارند. بنابراین خرید اسپرسوساز خانگی‌ای با توان ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ وات برای ایجاد این میزان فشار بر دانه‌های قهوه گزینه‌ای معقول و کاربردی است.

۴. سهولت در تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن اسپرسوساز احتمالاً از آن بخش‌هایی است که اغلب افراد از آن فراری‌ هستند، به همین دلیل هم قبل از خرید این کالا باید این جنبه را به‌خوبی بررسی کنید و مدلی را انتخاب کنید که بابت شست‌وشو و تمیز کاری از طریق ماشین ظرفشویی مشکلی نداشته باشد. به طور کلی نیازهای روزانه‌ی اسپرسوساز شامل کارهایی مانند خالی کردن سینی‌های چکه و پاک کردن میله‌های بخار و فوم‌ساز و تخلیه تفاله‌دان است. البته جالب است بدانید که برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر با استفاده از این سیستم، شست‌وشوی تمامی قطعات مورد نیاز را به شکل خودکار انجام می‌دهند و کار شما را راحت‌تر می‌کنند.

۵. آسیاب قهوه بخرید یا مدلی با آسیاب داخلی انتخاب کنید!

دستیابی به قهوه‌ای باکیفیت با آسیاب کردن مستقیم دانه‌های قهوه ممکن می‌شود، به همین دلیل هم اگر قصد آسیاب کردن دانه‌ها به شکلی سریع و بی‌دردسر را دارید، اسپرسوسازی با قابلیت آسیاب اتوماتیک قهوه را خریداری کنید، البته این مدل‌ها نسبت به سایر گزینه‌های بازار گران‌تر هستند. اگر هم به دنبال خرید یک آسیاب جداگانه برای دستگاه اسپرسوساز خود هستید، قبل از خرید مطمئن شوید که مدل انتخابی با دستگاه اسپرسوساز شما متناسب است.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های دستگاه اسپرسوساز

در این قسمت مروری بر پرفروش‌ترین مدل‌های اسپرسوساز با استناد به سایت دیجی‌کالا داریم.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020 محصولی با بدنه‌‌ای از پلاستیک فشرده و توان ۱۳۵۰ وات است که از ساختاری زیبا و کلاسیک هم برخوردار است. جالب است بدانید که در ساخت این دستگاه از موتور قدرتمند ایتالیایی و قدرت فشار خروجی‌ای در حدود ۲۰ بار بهره گرفته شده است و همین مساله هم باعث شده که این دستگاه به شکلی سریع به دمای لازم جهت عصاره‌گیری برسد. حجم مخزن آب دستگاه ۱.۵ لیتر و با امکان جدا شدن جهت شست‌وشوی آسان است و در کنار آن لازم است بدانید که این وسیله‌ی کاربردی می‌تواند در مدت ۶۰ الی ۹۰ ثانیه شیر فوم‌دار هم بزند.

اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2020

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685

یکی از محصولات جمع‌وجور با طراحی‌ای ساده، اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685 است که با وجود موتوری با توان ۱۳۵۰ وات می‌تواند فشاری به اندازه‌ی ۱۵ بار برای عصاره‌گیری مهیا کند. این نوع اسپرسوساز قابلیت تولید آب‌جوش دارد و در کنار آن از مشخصه‌هایی همچون سیستم خاموشی خودکار، دو نازل قهوه، ظرفیت مخزنی به اندازه‌ی ۱.۱ لیتر، وزن ۵ کیلوگرمی، امکان تنظیم فاصله‌ی لیوان و نازل و امکان ساخت قهوه‌ی اسپرسو، کافه لاته و کاپوچینو برخوردار است.

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685

منبع: Lines Food

کندوکاو بیشتر

۵ وسیله‌ی کاربردی که برای افراد پرمشغله پیشنهاد می‌شود چه دستگاه‌هایی است؟

خرید ماشین آشپزخانه، بخارشوی، اسپرسوساز، آرام‌پز و اجاق القائی می‌تواند برای افراد پرمشغله بسیار کارا باشد.

اجاق القائی چیست؟

اجاق القایی سیستمی است که برای گرم کردن ظروف پخت‌وپز، از گرمایش القائی به‌جای رسانش استفاده می‌کند؛ درواقع در این دسته از محصولات از المنت گرمایی و شعله خبری نیست و به‌ جای آن از فرآیند القای مغناطیسی بهره گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید