۴ مدل اصلی اتو بخار و نکات مهمی که برای خرید آن باید بدانید

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی انواع کارهای خانگی، اتو کردن یکی از منفورترین تسک‌های خانگی در بریتانیا است، به طوری که ۵۰ درصد از بریتانیایی‌ها اظهار دارند که به‌معنی واقعی کلمه از این کار متنفر هستند. این مطالعه می‌تواند برای مردمان سایر نقاط جهان ازجمله شما هم درست باشد؛ بنابراین، برای بسیاری از ما، انجام سریع‌ترین عملیات اتوزنی و خلاص شدن از دست آن موهبتی بزرگ است. با این حال، برای انجام این کار، به اتوی روان و مناسبی نیاز دارید که به سرعت گرم می‌شود، به همین دلیل هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ به سراغ این کالای بخاری می‌رویم.

آشنایی با انواع اتو در بازار

آشنایی با انواع اتو بخار

امروزه انواع مختلفی از اتوها از مدل‌های بخار و بخارگر گرفته تا اتوهای قابل‌حمل برای مسافران، در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین اگر قصد خرید اتوی جدیدی را دارید، بهتر است در مرحله‌ی اول انواع گزینه‌های پیش‌ روی خود را بشناسید و سپس بر اساس نیاز خود مدلی مناسب را خریداری کنید.

۱. اتوهای خشک (Dry irons)

اتوهای خشک ابتدایی‌ترین مدل‌های این دسته از محصولات هستند و معمولاً ارزان‌‌تر از همه‌ی مدل‌ها به فروش می‌رسند. اتوهای خشک سبک وزن‌ هستند، دکمه‌هایی ساده و ابتدایی دارند و به‌ندرت با قابلیت‌های کاربردی و خاصی همراه می‌شوند. به طور کلی هنگام اتو کردن لباس‌ها با اتوی خشک، باید مقدار کمی آب روی لباس‌ها بپاشید تا بتوانید به‌شکل کارآمدی کار اتوکشی را انجام دهید.

۲. اتوهای بخار (Steam irons)

اتوهای بخار قابلیت پرس بهتری نسبت به گزینه‌ی قبلی دارند و در رفع چین و چروک‌های پارچه‌های نخی و کتان بهتر از هر کالای دیگری عمل می‌کنند. اتوهای بخار دارای یک مخزن آب کوچک در داخل ساختار خود هستند که برای مرطوب کردن لباس ها در حین اتوکشی و ایجاد بخار مناسب بسیاری کاربردی است.

این دسته از محصولات کمی گران‌تر از اتوهای خشک هستند و علاوه بر قابلیت اتوکشی با بخار، همراه با ویژگی‌هایی مانند خاموش شدن خودکار به منظور فراهم آوردن ایمنی بیشتر، مکانیزم خود تمیزشوندگی، حفاظت ایمنی در زمان ایجاد گرمای بیش از استاندارد و… هستند. با این حال، این مشخصه‌ها ممکن است با توجه به مدل و برند کالا متفاوت باشد.

۳. اتوهای مسافرتی یا قابل‌حمل (Portable irons)

این نوع اتو مخصوص افرادی است که دائما در سفر به‌ویژه سفرهای کاری هستند. بنابراین طبیعی است که در مقایسه با اتوهای استاندارد، سبک‌تر و کوچک‌تر هستند و به راحتی در کیف یا چمدان جا می‌شوند. اتوهای مسافرتی یا قابل حمل در دو نوع خشک و بخار به بازار عرضه می‌شوند و برخی از مدل‌های آن به‌شکل بی‌سیم (شارژی) است تا کار با آن برای مسافران راحت‌تر پیش‌ رود.

۴. بخارگر یا اتوی ایستاده

بخارگرها هم بر اساس قابلیت تبخیر آب کار می‌کنند و با وجود آن‌ها دیگر نیازی به خرید و استفاده از میز اتو نیست، چراکه با در دست گرفتن دست به شکل عمودی عمل می‌کنند! این دسته از محصولات بهترین وسیله برای باز کردن چروک پارچه‌های ظریف است و با استفاده از آن می‌توانید پرده و رخت‌خواب خود را بدون باز کردن از محل نصب چروک‌زدایی کنید. باز کردن چروک‌های البسه‌ی مجلسی و لباس عروس از دیگر قابلیت‌های این نوع اتو بخار است.

انواع کف اتو بخار و آشنایی با مزایا و معایب هرکدام

انواع کف اتو بخار و آشنایی با مزایا و معایب هرکدام

کفی اتوهای بخار که به عنوان صفحه‌ی حرارتی آن هم شناخته می‌شود در قسمت پایین دستگاه نصب شده است. در حالت کلی در هنگام انتخاب اتو بخار، باید مطمئن شوید که کفی اتوی شما به‌اندازه‌ی کافی پهن و با نوکی تقریبا تیز است؛ درواقع چنین کفی‌های به شما کمک می‌کنند که سطح بیشتری از پارچه توسط اتو پوشانده شود و ساختار نوک تیز آن چین‌های یقه و نزدیک دکمه‌ها را بهتر باز می‌کند.

حتما بخوانید
آنچه همه درباره کولر گازی می گویند اشتباه است و چرا

توجه به نوع دریچه‌ی بخار اتو هم از دیگر موارد قابل‌توجه در زمان خرید این دسته از محصولات است. به طور عمده سه نوع دریچه‌ی بخار در کفی اتوها وجود دارد که از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.

اتوهایی با دریچه‌های بخار متغیر به شما این امکان را می‌دهند که میزان بخار تولید شده توسط اتو را بسته به نوع پارچه، کنترل کنید برخی از اتوها دارای دریچه‌های بخار عمودی هستند که اگرچه مزایای اتوهای بخار با دریچه‌ی متغیر را ندارند، اما برای لباس‌های ضخیم و سنگین مانند شلوار جین، ملحفه، پرده و موارد مشابه کاربردی‌اند. اما با در نظر گرفتن نکاتی که در مورد شکل کفی به شما ارائه دادیم باید به یاد داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور در این قسمت بررسی فلز کفی است. به طور معمول، در ساختار اتوهای بخار از ۴ نوع فلز به عنوان کفی استفاده می‌شود که این موارد به شرح زیر است:

کفی آلومینیومی (Aluminium soleplate)

اتوهایی با کفی آلومینیومی به خوبی گرم می‌شوند، اما باید در نظر داشته باشید که پس از سال‌ها استفاده ممکن است با سطح پر از خراش آن مواجه شوید. همچنین اتوهای بخاری با کفی آلومینیومی با اتو زدن تعداد زیادی لباس چسبنده می‌شوند و اثری که از خود بر روی لباس می‌گذارند به سختی تمیز می‌شود.

اتوهایی با کفی آلومینیومی به خوبی گرم می‌شوند، اما باید در نظر داشته باشید که پس از سال‌ها استفاده ممکن است با سطح پر از خراش آن مواجه شوید.

کفی سرامیکی (Ceramic soleplate)

اتوهایی با کفی سرامیکی بسیار بادوام هستند و در کنار آن قدرت خوبی در توزیع یکنواخت گرما در سطح اتو دارند. محصولاتی با کفی سرامیکی روی هر نوع پارچه‌ای به نرمی و به صورت ایدئال عمل می‌کنند و تجربه‌ی راحتی در اتو زدن البسه به شما می‌دهند.

کفی نچسب (Non-stick soleplate)

یک اتو با کفی نچسب باعث کاهش احتمال چسبندگی به لباس‌ها در زمان اتوکشی می‌شود؛ از طرفی نگهداری و نظافت این نوع کالاها با استفاده از مقدار کمی پاک‌کننده، آسان‌تر از سایر مدل‌ها است.

محصولاتی با کفی سرامیکی روی هر نوع پارچه‌ای به نرمی و به صورت ایدئال عمل می‌کنند و تجربه‌ی راحتی در اتو زدن البسه به شما می‌دهند.

کفی استیل ضدزنگ (Stainless steel soleplate)

اتوهای دارای کفی استیل و از نوع ضدزنگ گزینه‌هایی بادوام، بدون خوردگی به مرور زمان و ضدخش هستند که به اتوکشی آسان و بی دردسر کمک می‌کنند.

چرا اتوهای بخار جایگزین اتوهای خشک شده است؟

اتوهای بخار برای مقابله با چروک‌های مقاوم انبوه لباس‌های شسته شده و ملافه‌های بزرگ نسبت به گزینه‌های بدون بخار یا همان خشک ایدئال‌اند، چراکه مخزن مجزایی برای ذخیره‌ی آب دارند و بخار را با فشار بالا به سمت لباس‌های چروک پمپ می‌کند. این بدان معناست که با استفاده از این مدل‌های بخار وقتی یک طرف لباس را اتو می‌کنید، چین‌و‌چروک‌های عمیق هم از جلو و هم از پشت باز می‌شوند.

۶ نکته‌ی مهم قبل از خرید انواع اتو بخار

6 نکته‌ی مهم قبل از خرید انواع اتو بخار

در این بخش از مقاله به ارائه‌ی ۶ نکته‌ی باریک‌تر از مو در زمان خرید انواع اتو بخار می‌پردازیم.

۱. فشار بخار مداوم

فشار بخار در این دسته از اتوها بر حسب گرم بر دقیقه اندازه‌گیری می‌شود بنابراین طبیعتا هر چه بخار خروجی دستگاه بیشتر باشد، اتو کار خود را به طور موثرتری انجام می‌دهد. اتوهای بخاری با خروجی بیش از ۵۰ گرم در دقیقه جزو گزینه‌های قدرتمند در تولید بخار به شمار می‌روند. همچنین بخارگرها معمولا محدوده‌ی بخاری در حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ گرم در دقیقه دارند.

اتوهای بخاری با خروجی بیش از ۵۰ گرم در دقیقه جزو گزینه‌های قدرتمند در تولید بخار به شمار می‌روند. همچنین بخارگرها معمولا محدوده‌ی بخاری در حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ گرم در دقیقه دارند.

۲. قدرت پرتاب بخار

قابلیت پرتاب بخار در برخی مدل‌های اتو بخار از جمله مواردی است که در هنگام باز کردن چین‌های سرسخت در مناطقی که دسترسی به آن‌ها مشکل است، بسیار کاراست. مدل‌های اتویی که بازه‌ی تولید بخاری در محدوده‌ی ۱۱۰ تا ۳۴۰ گرم در دقیقه دارند، معمولا قدرت پرتاب بخار خوبی هم دارند.

حتما بخوانید
چگونه درمان سردرد از تلویزیون سامسونگ

۳. ظرفیت مخزن آب در اتوهای بخار

هرچه ظرفیت مخزن آب انو بخار بزرگ‌تر باشد، قبل از نیاز به پر کردن مجدد، می‌توانید لباس‌های بیشتری را اتو کنید. در همین راستا ظرفیت پیشنهادی ما برای اتوهای بخار از ۰.۲۵ تا ۰.۴ لیتر متغیر است. البته جای تاکید دارد که ارزش انتخاب اتوهایی با دهانه‌ی مخزن آب بزرگ غیر قابل انکار است، زیرا به راحتی می‌توانید آن را با آب پر و سطح آب را از طریق مخزن بررسی کنید.

مدل‌های اتویی که بازه‌ی تولید بخاری در محدوده‌ی ۱۱۰ تا ۳۴۰ گرم در دقیقه دارند، معمولا قدرت پرتاب بخار خوبی هم دارند.

۴. عملکرد ضدرسوب

یکی از قابلیت‌های مهم که از تجمع رسوب آهکی و کلسیمی در دستگاه جلوگیری می‌کند وجود عملکرد ضدرسوب است. به یاد داشته باشید که اگر در منطقه‌ای با سیستم آب آشامیدنی سخت زندگی می‌کنید، این قابلیت برای شما بسیار مهم خواهد شد. به طور کلی این مشخصه از تجمع رسوب آهک در دریچه‌های اتو بخار جلوگیری می‌کند و اجازه‌ی اختلال در عملکرد سیستم را نمی‌دهد.

۵. ولتاژ و طول سیم اتو بخار

اتوهای بخاری با وات بالاتر معمولاً سریع‌تر از دیگر مدل‌ها گرم می‌شوند، به طوری که در کمتر از یک دقیقه برای اتوکشی لباس‌ها آماده می‌شود. در زمان خرید یک اتوی جدید حتما به طول سیم دستگاه توجه کنید، چراکه اگر به‌اندازه‌ی کافی بلند نباشد استفاده از دستگاه با دردسر همراه خواهد شد.

۶. ویژگی‌های ایمنی دستگاه

راهنمای خرید اتو

از نقطه‌‌نظر ایمنی، قابلیت‌های کارایی مانند خاموش شدن خودکار در انتخاب اتو بخاری مناسب ضروری است، چراکه با وجود چنین قابلیتی اتو پس از مدت زمان مشخصی که از عدم استفاده‌ی آن می‌گذرد به‌شکل اتومات خاموش می‌شود. این قابلیت نه‌تنها از دیدگاه ایمنی مهم است بلکه شما را از افکار وسواس‌گونه در مورد روشن ماندن اتو در زمان خروج از خانه راحت می‌کند.

اتو پرس بخرم یا اتو بخار؟

انتخاب بین اتو بخار و اتو پرس می‌تواند فرآیندی مشکل باشد، چراکه این مساله به عوامل بی‌شماری مانند بودجه‌ی شما، حجم کار و اولویت‌های زندگی شما بر می‌گردد. اما طی یک نگاه بی‌طرفانه می‌توان مزایای هر یک از این گزینه‌های خرید را مرور کرد، و سپس با آگاهی از این فاکتورها دست به خرید اتو پرس یا اتو بخار زد.

مزایای خرید اتو پرس

  • اتوپرس‌ها می‌توانند یک پیراهن را در کمتر از نصف زمانی که اتو بخار عملیات اتوکشی را انجام می‌دهد، اتو کنند، زیرا تنها کافیست پیراهن را تا کنید و آن را زیر پرس قرار دهید!
  • دستگاه‌هایی مانند اتو پرس خطر سوختن تصادفی البسه یا به جا گذاشتن هر گونه ردی در زمان اتوکشی را ندارند!
  • به‌طور کلی اتو پرس وسیله‌ای بسیار ایمن‌تر از اتوهای بخار است، زیرا سطوح گرم‌کننده‌ی آن به شکل مستفیم و پر حرارت مانند اتو در دسترس نیست و با یک بالشتک مخصوص پوشیده شده است. اتوهای بخار یکی از علل شایع حوادثی مانند سوختگی و حتی آتش‌سوزی‌های خانگی هستند.
  • به دلیل سطح بزرگ اتو پرس، ملحفه‌ها، روتختی‌ها، رومیزی‌ها و روبالشی‌های بزرگ، نیاز به تلاش کمتری برای رفع چین و چروک دارند.

مزایای خرید اتو بخار

  • اتو بخار گزینه‌ای ارزان‌قیمت است و با حدودا ۱ الی ۳ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۱) می‌توانید اتویی باکیفیت را خریداری کنید، در حالی که اتو پرسی مرغوب دو برابر این مبلغ در بازار قیمت دارد.
  • اتوهای بخار می‌توانند مناطقی مانند یقه و سرآستین‌ها را بسیار راحت‌تر از اتو پرسی بزرگ، اتوکشی کنند.
  • با وجود اتو بخار در اتاق، عملا فضای زیادی برای دستگاه نیاز نیست، و می‌توانید آن را به‌راحتی در کمد اتاق قرار دهید، در حالی که دستگاه پرس به فضایی بسیار بیشتر برای قرارگیری در خانه نیاز دارد.
حتما بخوانید
۱۴ ترفند ارزان برای خانه‌ای با دکوراسیون شیک و خاص

بین بخارگر لباس و اتو، کدام بهتر و مناسب‌تر است؟

بین بخارگر لباس و اتو، کدام بهتر و مناسب‌تر است؟

اگر هنوز در مورد ضرورت استفاده از اتو قانع نشده‌اید، اما لباس‌هایی مرتب و بدون چروک می‌خواهید، انتخاب و خرید بخارگری باکیفیت را توصیه می‌کنیم. این گجت خوش‌دست به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت لباس‌ها را بدون نیاز به میز، اتو کنید.

بخارگرها برای باز کردن چین‌وچروک پارچه‌های ظریف بسیار مناسب‌اند، همچنین به کمک این وسیله می‌توانید پرده‌ها را بدون باز کردن از چوب پرده تمیز و عاری از چروک‌های عمیق کنید. در حالت کلی مهم‌ترین فایده‌ی انتخاب بخارگر لباس، سهولت استفاده، انعطاف‌پذیری و توانایی بالاتر در از بین بردن چروک از هر نوع پارچه‌ای چه ظریف و چه پشمی و ضخیم است.

بخارگرهای لباس در دو نوع دستی و ایستاده در بازار وجود دارند. اگر اولویت‌ و نیازهای شما شامل کارهای کوچک می‌شود و سبک زندگی‌ شما با مسافرت گره خورده است، به سراغ یک بخارگر دستی بروید، اما اگر به دنبال ماشینی هستید که بتواند کارهای بزرگ‌تری مانند اتو کردن پرده‌ها را انجام دهد، یک مدل ایستاده با ظرفیت مخزنی بزرگ بهترین گزینه است.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های اتو بخار

در کنار بررسی جامعی‌ای که در این متن بر روی انواع اتو بخار و بخارگر به شما ارائه کردیم، بهتر است به‌منظور افزایش دقت‌نظر در انتخاب این کالا با پرفروش‌ترین مدل‌های اتو بخار هم آشنا شوید، تا اطلاعات شما در این مورد کامل شود.

اتو بخار تفال مدل FV9845

یکی از گزینه‌های باکیفیت بازار که سهم قابل‌توجهی از خرید کاربران را به خود اختصاص داده، اتو بخار تفال مدل FV9845 است. این نوع اتوی بخار کفه‌ای از جنس سرامیک دارد و در کنار آن همراه با قابلیت بخاردهی به شکل عمودی، قابلیت تنظیم بخار، مجهز به سیستم ضدرسوب، سیستم قطع خودکار و توان مصرفی حداکثر ۳۲۰۰ وات است. این مدل به صورتی طراحی شده تا هنگام استفاده، دستتان را خسته نکند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، بخاردهی پیوسته در آن است که میزان آن به ۶۰ گرم در دقیقه می‌رسد. همچنین امکان اسپری آب، سیستم ضدچکه و طراحی خوش‌دست از دیگر مشخصه‌های این اتو بخار به شمار می‌رود. جالب است بدانید که شرکت تفال سال‌ها است که در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی‌برقی فعالیت دارد، بنابراین خرید اتویی از این برند می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از خرید کالایی مرغوب راحت کند.

اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو بخار درما مدل dem-hs218

اتو بخار درما مدل dem-hs218 محصولی با کفه‌ی سرامیکی است که قابلیت بخاردهی به شکل عمودی دارد و می‌توان بخاردهی آن را به شکل آسانی متناسب با ویژگی‌های پارچه تنظیم کرد. این نوع اتو بخار یا به عبارتی بخارگر دستی، محصولی از شرکت شیائومی است که از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای طراحی آن استفاده شده است. به طور کلی این اتو کوچک است و برای استفاده و راحتی بیشتر، در حالت عمودی هم قابل استفاده است.

همچنین در کنار قابلیت‌‌های اتوکشی این امکان را دارد که تا ۹۹ درصد باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین ببرد. چنین امکانی می‌تواند در زمینه‌ی استریل کردن لباس‌ها به ویژه لباس‌های زیر بسیار کاربردی باشد. در کنار این موارد سایر مشخصات همچون توان مصرفی ۱۰۰۰ وات، سیستم ضدرسوب، دارای کابل ۱.۵ متری و وزن ۰.۲۵ گرمی از جمله موارد قابل‌توجه در این کالاست که آن را به گزینه‌ای با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است.

اتو بخار درما مدل dem-hs218

اتو بخار تفال مدل FV5718

کفی‌ای از جنس دوریلیوم، امکان تنظیم میزان بخاردهی، مجهز به مخزن (۲۷۰ میلی‌لیتر) و اسپری آب و بخاردهی پیوسته تا ۴۵ گرم بر دقیقه تنها بخشی از مشخصات اتو بخار تفال مدل FV5718 است. این نوع اتو بدنه‌ای از جنس پلاستیک مرغوب و مقاوم دارد، به همین دلیل هم در زمان استفاده هیچ‌گونه فشاری به دست شما وارد نمی‌کند. حداکثر توان مصرفی آن ۲۶۰۰ وات است و با وجود ترموستات ایمنی، سیستم ضدچکه و قابلیت تنظیم دما موردی مناسب برای اغلب خانواده‌ها است.

حتما بخوانید
یک چشم انداز زیبا و تازه در قیمت تلویزیون سامسونگ 43
اتو بخار تفال مدل FV5718

اتو بخار فوما مدل FU-1839

اتو بخار فوما مدل FU-1839 از جمله مدل‌های ارزان‌قیمت ولی باکیفیت در بین تمام اتوهای اقتصادی است که با ویژگی‌هایی همچون کفی سرامیکی، بخاردهی عمودی، سیستم ضدرسوب، تنظیم میزان بخاردهی، ظرفیت مخزن ۲۰۰ میلی‌لیتری و توان مصرفی تا ۲۴۰۰ وات همراه شده است.

همچنین وزن این اتو حدودا ۱.۵ کیلوگرم است، بنابراین هنگام کار با آن دچار زحمت و خستگی دست نمی‌شوید. از طرفی این مدل کالا دارای چراغ نمایشگر و محفظه‌ای برای نمایش میزان است، بنابراین می‌توانید در هر لحظه‌ای از حجم آب باقی‌مانده در اتو مطلع شوید. در حالت کلی اتوبخار فوما مدل FU-1839 یک اتوی حرفه‌ای و اقتصادی است که برای مصارف خانگی طراحی شده است.

اتو بخار فوما مدل FU-1839

اتو بخار فیلیپس مدل DST5020

یکی دیگر از مدل‌های اتو بخار پرفروش در بازار ایران، اتو بخار فیلیپس مدل DST5020 است که با ویژگی‌هایی همچون کفی سرامیکی، سیستم ضدرسوب، سیستم خاموشی خودکار، قابلیت تنظیم میزان بخاردهی، سیستم خود تمیزکاری، قابلیت تنظیم حرارت، ضدچکه و با امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ی سیم به بازار عرضه شده است.

این اتوی پرقدرت می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن عمیق‌ترین چروک‌های روی سطح پارچه را باز کند و با وجود کفی سرامیکی آن به راحتی بتواند پارچه‌های ظریف را اتوکشی کرد. در حالت کلی یکی از مدل‌های میان‌رده در بین اتوهای بخار که به‌شدت توصیه می‌شود، همین اتو بخار فیلیپس مدل DST5020 است.

اتو بخار فیلیپس مدل  DST5020

اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW650TGTX

یکی از مدل‌های کم مصرف و باکیفیت بازار اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW650TGTX است که قابلیت ضدرسوب دارد. این نوع محصول اتوکشی کفه‌ای تیتانیومی دارد و با وجود ظرفیت زیاد مخزن آب (۲۰ میلی‌لیتر)، دهانه‌ی مخزن بزرگ، امکان ایجاد طولانی‌مدت بخار را به کاربر می‌دهد.

این اتوی ژاپنی دارای سیستم خودکار شست‌وشوی سوراخ‌های بخار کف محصول است و با ساختار دو لبه‌ی کفی و سیمی منعطف امکان حرکت ۳۶۰ درجه و راحت را به شما می‌دهد. سیستم قطع خودکار یکی دیگر از مشخصه‌های این وسیله‌ی خانه است که ایمنی محیط را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JW650TGTX

اتو بخار مایر مدل MR-601

یکی از مدل‌های مسافرتی در بازار ایران اتو بخار مایر مدل MR-601 است که دارای ویژگی‌هایی همچون ساختار جمع و جور، کفه‌ی استیل، طول کابل ۱ الی ۲ متری، قابلیت خاموشی خودکار، قابلیت تنظیم توان و توانی بین ۴۵۰ الی ۱۰۰۰ وات است. اتو بخار مایر مدل MR-601 جزو گزینه‌هایی با امکان داغ شدن سریع است و طراحی آن به شکلی است که علاوه بر راحتی در حمل‌ونقل در استفاده هم راحت است.

اتو بخار مایر مدل MR-601

بخارگر مایر مدل mr-701

بخارگر مایر مدل mr-701 وسیله‌ای جالب برای باز کردن چین و چروک‌های انواع البسه است که کفه‌ای از جنس سرامیک دارد و به کمک آن می‌توان بخاردهی را به شکل عمودی به لباس‌ها اعمال کرد. این مخزن ۲۰۰ میلی‌لیتر آب را در خود جا می‌دهد و در هر زمان، حتی در حین کار دستگاه، قابل پر کردن مجدد است.

در قسمت پشت این بخارگر یک صفحه‌ی لمسی طراحی شده است که به کمک آن می‌توان میزان بخار را در دو حالت کم و زیاد قرار داد. از دیگز ویژگی‌های این محصول می توان به مواردی همچون حداکثر توان مصرفی تا ۱۵۰۰ وات، وجود سری پرزگیر در ساختار آن، مجهز به سیستم ضدرسوب، سیستم قطع خودکار و تنظیم میزان بخاردهی اشاره کرد.

بخارگر مایر مدل mr-701

بخارگر تفال مدل IT9500

بخارگر تفال مدل IT9500 محصولی با امکان بخاردهی عمودی است که کفه‌ای از جنس چدن دارد، همین کفی مستحکم هم به باز کردن کاراتر چین‌وچروک‌ها کمک می‌کند. به طور کلی موتور این نوع بخارگر با قدرت ۱۸۰۰ وات کار می‌کند و مخزن آب آن قابلیت جدا شدن از بدنه‌ی اصلی را دارد. این مدل بخارگر دارای چرخ برای جابه‌جایی بهتر است و بخار پیوسته‌ی آن به ۳۵ گرم در دقیقه می‌رسد. وزن کلی این محصول ۵.۵ کیلوگرم است و تنها در ۴۵ ثانیه گرم و آماده به کار می‌شود.

حتما بخوانید
هر آنچه از فیلم کمدی-ترسناک «مردگان شریر برمی‌خیزند» می‌دانیم
بخارگر تفال مدل IT9500

اتو پرسی جانتک مدل ۶۰۰SP

اتو پرسی جانتک مدل ۶۰۰SP یکی از مدل‌های محبوب بازار است که اطلاعات و آموزش عملکردن آن به زبان فارسی ارائه می‌شود. این مدل محصول دارای ویژگی‌هایی همچون صفحه‌ی نمایشگر دیجیتال، قابلیت‌های هوشمند و سخنگو، قدرت بخار تا ۲۲۰۰ وات، مخزن آبی با ظرفیت ۸۰۰ سی‌سی، کفه‌ی فلزی و مجهز به سیستم EMC، قابلیت بخاردهی پیوسته و لحظه‌ای است. همچنین پایه‌ی آن از نوع تلسکوپی است و با توجه به شرایط محیطی قابلیت تغییر اندازه دارد. وجود گارانتی دو ساله برای این نوع اتو پرسی از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این کالاست.

اتو پرسی جانتک مدل 600SP

اتو پرسی ژانومه مدل GS400

یکی دیگر از مدل‌های پرسی و باکیفیت بازار با بخاردهی عمودی و کفه‌ای فلزی اتو پرسی ژانومه مدل GS400 است. این نوع اتو همراه با سیستم ضدرسوب به بازار ارائه شده است و ظرفیت مخزن آب آن به ۸۰۰ میلی‌لیتر می‌رسد. توان مصرفی ۱۶۰۰ وات، خروجی بخار تا ۹۰ گرم در دقیقه، سیستم بخار از بالا، پایه‌ی تلسکوپی، سیستم قطع خودکار و وزن حدودا ۱.۲ کیلوگرمی از دیگر مشخصات اتو پرسی ژانومه مدل GS400 است که از تولیدات برند معتبر ژانومه با با بیش از ۵۵ سال سابقه گرفته شده است.

اتو پرسی ژانومه مدل GS400

اتو پرسی مارشال مدل ۱۰۲۰۰

اتو پرسی مارشال مدل ۱۰۲۰۰ دارای مشخصاتی همچون کفه‌ی تفلونی، پایه‌ی تلسکوپی، سیستم قطع خودکار، ظرفیت مخزن آب تا ۸۰۰ سی‌سی با اندازه‌ی طول ۶۶ سانتی‌متر و عرض ۳۲ سانتی‌متر است که قابلیت کار با بخار و بدون بخار را دارد. این نوع اتو پرسی توانی تا ۱۹۰۰ وات دارد و این امکان را برای شما مهیا می‌کند که درجه حرارت آن را به‌وسیله‌ی پنل کنترلی روی بدنه بر اساس نوع پارچه تنظیم کنید.

همچنین از دیگر ویژگی‌های اتو پرس مارشال می‌توان به سیستم کنترل‌کننده‌ی مواد معدنی EMC، صفحه نمایشگر دیجیتال، سیستم بخار اتوماتیک، سیستم ضدچکه، فیلتر ضدرسوب و سنسور امنیتی برای خاموش کردن خودکار دستگاه اشاره کرد که با قیمت مناسبی هم به بازار ارائه شده است.

اتو پرسی مارشال مدل 10200

جمع‌بندی

هدف ما از نوشتن این راهنمای خرید کمک به فرآیند خرید اتو بخاری با قابلیت‌های مناسب و متناسب با نیاز شما است تا بتوانید اتوکشی البسه را که بخش جدایی‌ناپذیر کار خانگی است، به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید. به یاد داشته باشید که مطالعه‌ی یک راهنمای خرید جامع شاید چیز حدودا ۱۰ دقیقه زمان ببرید، اما می‌تواند کمک بزرگی برای رقم زدن خریدی رضایت‌بخش و انتخاب کالایی کامل باشد و در عین حال زمان کمتری را برای خرید کالایی جدید از شما بگیرد.

منبع: GH

کندکاور بیشتر

اتو پرس بهتر است یا اتو بخار معمولی؟

این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی و نیازهای شما بر می‌گردد. با استفاده از اتو پرس می‌توانید در مدت زمان کوتاهی لباس‌های ساده را اتو کنید و باعث صرفه‌جویی در زمان و وقت با ارزش خود شوید، در حالیکه اتو بخار معمولی زمان بیشتری در اتوکشی می‌طلبد. از طرفی با اتو پرس نمی‌توانید بخش‌های خاص لباس‌ها را به‌خوبی اتو بزنید.

آیا اتو بخار ایستاده گزینه‌ای مناسب برای خرید است؟

با استفاده از اتو بخار ایستاده می‌توانید البسه‌ی خاص و مجلسی یا پرده‌ها را بدون خارج کردن از چوب‌لباسی یا چوب‌پرده اتو کنید، بنابراین این محصولات راحت‌تر از مدل‌های معمولی یا بخار اتو هستند. اما از طرفی باید بدانید که قیمت این مدل‌ها معممولا بسیار بیشتر از اتو بخارهای معمولی است. همچنین ایجاد خط اتو روی شلوارها و لباس‌های رسمی با استفاده از اتوی ایستاده سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید