۲۳ ترند خلاقانه‌ی دکوراسیون در سال ۲۰۲۲ برای داشتن خانه‌ای بهاری

با فکر کردن به بهار اولین چیزی که به یاد می‌آوریم خانه تکانی و تمیز کردن همه‌ی قسمت‌های خانه است. اما باید بدانید که غیر از تمیزکاری، روش‌های دیگری برای استقبال از بهار و جاری کردن طراوت و شادابی این فصل در خانه هم وجود دارد. تغییر دکور بهاری بهترین روش برای نو شدن و تغییر است. البته برای تغییر دکوراسیون نیازی نیست که هزینه‌های زیادی را تحمل کنید و وسایل گران قیمت بخرید، بعضی از ایده‌های ساده و تغییرات کوچک می‌تواند احساس سرزندگی را در خانه جاری کند.

در این مطلب می‌خواهیم ۲۳ ایده‌ی ساده و خلاقانه‌ی دکوراسیون و تغییر دکور بهاری را آموزش دهیم تا در روزهای آخر سال بتوانید به‌راحتی با حال و هوای زمستانی خداحافظی کنید.

۱. لطافت بهار را با کوسن‌ها احساس کنید

لطافت بهار را با کوسن‌ها احساس کنید

احساس بهاری را با چند کوسن نرم و گل‌دار به خانه یا ایوان خود بیاورید. طرح‌های گل‌دار، رنگ‌های پاستلی و پارچه‌های لطیف می‌توانند فضا را روشن‌تر کرده و به شما احساس تازگی بدهند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید همان کوسن‌های زمستانی را با یک روکش پارچه‌ای مناسب به بالش‌های بهاری تبدیل کنید.

۲. از گل‌های تازه غافل نشوید

هیچ چیزی بهتر از حضور گل‌های تازه و رنگارنگ در خانه حضور بهار را فریاد نمی‌زند. در گوشه و کنار خانه‌تان گلدان‌هایی با چند گل تازه قرار دهید تا احساس زنده شدن طبیعت در خانه‌ی شما هم وجود داشته باشد.

۳. با ظرف‌های شیشه‌ای رنگی رنگین‌کمان بسازید

قفسه‌ها را با ظرف‌های شیشه‌ای و رنگی پر کنید تا یک رنگین‌کمان همیشگی در خانه داشته باشید. فروشگاه‌های دست دوم فروشی و حراجی‌ها بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن چنین ظرف‌هایی هستند.

حتما بخوانید
گام‌های مستقیم برای قیمت تلویزیون سامسونگ 43 از آرزوها

۴. از کاغذ دیواری گل‌دار استفاده کنید

یکی از راه‌های ایجاد دکور بهاری در خانه، استفاده از کاغذ دیواری گل‌دار است. یکی از دیوارها را با کاغذ گل‌دار یا کاغذی با طرح برگ‌های سبز بپوشانید تا هم خانه شیک‌تر شود هم احساس بهار جریان داشته باشد. می‌توانید از کاغذ دیواری‌های موقت استفاده کنید تا هر زمانی که خواستید به‌راحتی آن را از دیوار جدا کنید.

۵. از گلدان‌هایی با رنگ‌های پاستلی استفاده کنید

از گلدان‌هایی با رنگ‌های پاستلی استفاده کنید

گلدان‌های رنگارنگ که به رنگ‌های صورتی، آبی آسمانی یا سبز روشن هستند می‌توانند محیطی شاد، سرزنده و همراه با ظرافت برای شما ایجاد کنند.

۶. صندلی‌های و رومیزی رنگارنگ را امتحان کنید

صندلی‌های تیره رنگ می‌توانند یادآور زمستان باشند پس بهتر است برای استقبال از بهار رنگ آن‌ها را عوض کنیم. می‌توانید صندلی‌ها را رنگ کنید یا از بالش‌ها با روکش‌های پارچه‌ای رنگارنگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک پارچه با رنگ شاد یا پارچه‌ای گل‌دار برای رومیزی استفاده کنید. با این تغییرات علاوه بر بهاری کردن فضا، میز و صندلی‌های خود را نو می‌کنید.

۷. لاله را فراموش نکنید

لاله گل بهاری و سمبل این فصل است. قرار دادن یک دسته‌ی بزرگ گل لاله روی پیشخوان یا میز غذاخوری می‌تواند فضای خانه را کاملا بهاری کند.

۸. یک حلقه‌ی گل آویزان کنید

ساختن یک حلقه‌ی پر از گل و آویزان کردن آن به در ورودی می‌تواند به محض ورود حال و هوای شما را عوض کرده و احساس بهاری را در شما زنده کند.

۹. از دکوراسیون با طرح میوه استفاده کنید

اگر خیلی طرفدار طرح‌های گل‌دار نیستید می‌توانید طرح‌های میوه‌ای را جایگزین کنید. همچنین می‌توانید به جای قرار دادن گلدان پر از لاله، یک ظرف میوه پر از لیمو روی پیشخوان یا میز غذاخوری قرار دهید.

حتما بخوانید
بررسی گوشی جی پلاس Q20؛ ارزان‌قیمت، کاربردی و عمر باتری بالا

۱۰. از پتوهای سبک و روشن استفاده کنید

از پتوهای سبک و روشن استفاده کنید

یک پتوی سبک یا روانداز نازک رنگ روشن را با پتوی گرم زمستانی جایگزین کنید. بهتر است روانداز بهاری به رنگ‌های پاستلی باید تا فضای خانه را بهاری کند. وقتی پتو را کامل روی تخت بکشید فضا آن‌قدر زیبا می‌شود که انگار یک صحنه‌ی عکاسی را آماده کرده‌اید.

۱۱. یک دیوار را با گل خشک تزئین کنید

یک دسته گل رز یا میخک را چند روز وارونه آویزان کنید تا خشک شود. سپس چسب نواری را پشت ساقه‌ها حلق کنید و به دیوار بالای تخت خود بچسبانید. این یک دکور بهاری بسیار زیبا و کم هزینه است.

۱۲. به سراغ رنگ زرد بروید

از رنگ زرد در تمام عناصر دکوراسیون خانه استفاده کنید. از چند شمع و بالش گرفته تا پتو و پرده و حتی صندلی‌های زرد رنگ. این رنگ فضای اتاق را روشن می‌کند و یادآور نور خورشید در فضای داخل خانه است.

۱۳. یک پادری بهاری بخرید

اولین چیزی که مهمان از خانه‌ی شما می‌بیند پادری جلوی در ورودی است. پس می‌توانید با انتخاب یک پادری خوش‌رنگ و بهاری، مثلا یک پادری با طرح رنگین‌کمان، حس و حال داخل خانه را تا جلوی در ورودی منتقل کنید.

۱۴. دیوار سبز درست کنید

دیوار سبز درست کنید

تعدادی گلدان به دیوار وصل کنید و با کاشتن گیاهان مختلف در آن‌ها دیواری سرسبز و باصفا درست کنید. می‌توانید در گلدان‌ها گیاه‌هایی با برگ سبز و گل‌های رنگارنگ بکارید تا زیبایی دیوار چند برابر شود.

۱۵. از رومیزی گل‌دار استفاده کنید

یک رومیزی با طرحی شبیه به یک باغ می‌تواند میز شما را عجیب و خاص نشان دهد. شما می‌توانید بشقاب‌هایی با طرح همانگ با رومیزی و ظروف شیشه‌ی رنگارنگ برای پذیرایی استفاده کنید تا با رومیزی بهاری شما هم‌خوانی بیشتری داشته باشد.

حتما بخوانید
نیاز به داشتن ضبط قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره شبکه‌ها

۱۶. پروانه‌ها را به خانه راه دهید

چند مجسمه‌ی پروانه یا تابلوهایی با طرح پروانه در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید تا فضای داخلی جذاب‌تری داشته باشید. شاید تکمیل کننده‌ی یک خانه با دکور بهاری همین پروانه‌ها باشند.

۱۷. از گیاهان تازه استفاده کنید

اگر در خانه فضایی دارید که نمی‌دانید با آن چه کاری انجام دهید بهتر است چند گلدان پر از گیاهان آپارتمانی در آن قرار دهید. گلدان‌ها و گل‌هایی در اندازه‌های مختلف بخرید و در گوشه‌ای از خانه از بزرگ به کوچک بچینید تا فضایی شبیه به تکه‌ای از جنگل یا یک گلخانه‌ی قددیمی بسازید. اگر نمی‌توانید از گل‌های طبیعی به‌خوبی نگهداری کنید، می‌توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید آن‌ها را به صورت منظم غبار روبی کنید تا همیشه تمیز و درخشان باشند.

۱۸. در ورودی خانه را متحول کنید

اگر به دنبال اضافه کردن احساس بهاری به خانه‌ی خود هستید می‌توانید در ورودی را رنگ کنید. یک یا چند رنگ شاد و پاستلی انتخاب کنید و به در ورودی بزنید تا جلوه‌ای خاص و بهاری به خود بگیرد.

۱۹. گیاه دم اسبی را به خانه‌تان راه بدهید

گیاه دم اسبی را به خانه‌تان راه بدهید

یک گلدان پر از گیاه دم اسبی را روی میزی که در قسمت ورودی خانه قرار دارد یا روی میز جلوی مبل‌ها قرار دهید تا حس لطافت بهاری به خانه‌تان راه پیدا کند. اگر می‌خواهید فضای خانه شادتر باشد می‌توانید از گلدانی آبی، صورتی یا یک رنگ شاد دیگر برای قرار دادن این گیاه استفاده کنید تا ترکیب کرم و خرمایی این گیاه با رنگ گلدان یک ترکیب سرزنده بسازد.

حتما بخوانید
5 بهترین توییت‌های تمام دوران درباره تلویزیون سامسونگ ال سی دی

۲۰. کابینت‌ها را رنگ کنید

اگر به دنبال تغییر حال و هوای آشپزخانه هستید خودتان دست به کار شوید. رنگ گچی (رنگی که به تخته سیاه می‌زنند) بخرید و درهای کابینت را رنگ کنید. سپس با گچ‌های رنگی روی آن گل و بوته نقاشی کنید. شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار طرح روی در کابینت‌ها را تغییر دهید و فضای تازه‌ای در آشپزخانه ایجاد کنید.

۲۱. میز و کابینت قهوه و چای متحول کنید

وسایل مربوط به قهوه و چای را عوض کنید. اگر از قوطی‌های فلزی و پاکت استفاده می‌کردید، با شیشه‌های دردار جایگزین کنید. اگر از سبد، رومیزی یا وسایل دکوری در این قسمت استفاده می‌کنید به سراغ رنگ سفید بروید تا فضای روشن‌تری داشته باشید. چند شاخه گل تازه یا مصنوعی هم در یک گلدان به رنگ پاستلی در کنار وسایل چای و قهوه قرار دهید تا فضا حسابی تازه و رنگارنگ شود.

۲۲. وسایل حصیری را در آغوش بکشید

وسایل حصیری را در آغوش بکشید

لوازم خانگی به سبک بوهو، مثل آینه‌هایی با قاب حصیری، ۱۰۰% بهاری هستند. حتی اگر دکوراسیون شما به سبک بوهو نزدیک نیست یک آینه‌ی بوهویی می‌تواند فضا را زیباتر کند.

۲۳. پله‌ها یا کف خانه را رنگ کنید

اگر می‌خواهید تغییری عظیم و اساسی بدهید پله‌ها، کف ایوان یا کف خانه را رنگ کنید. از رنگ‌های روشن، تازه و گرم استفاده کنید تا جانی دوباره به خانه ببخشید.

مرور کلی

با نزدیک شدن به فصل بهار همه به فکر خانه‌تکانی می‌افتیم اما شاید بهتر باشد امسال غیر از تمیزکاری به تغییر دکوراسیون و طراحی یک دکور بهاری هم فکر کنیم. تغییراتی ساده در چینش وسایل، استفاده از رنگ‌ها یا اضافه کردن چند گلدان می‌تواند فضای خانه را به کلی تغییر دهد. در این مطلب ۲۳ ایده‌ی خلاقانه و کم‌هزینه برای ایجاد دکوراسیونی پرانرژی و بهاری را خواندید. اگر شما هم ایده‌ی خاصی برای این تغییرات دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

حتما بخوانید
اتصال موبایل به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی

منبع: parade

دیدگاهتان را بنویسید