۱۰ دستگاه تصفیه هوای پرفروش و محبوب در دیجی‌کالا (زمستان ۱۴۰۱)

روزهای سرد زمستانی در پایتخت و کلان‌شهرها روزهای سخت همراه با سردرد و تنگی نفس هستند. به دلیل پیش آمدن پدیده‌ی وارونگی هوا، یک حباب نامرئی سرد روی شهر را می‌پوشاند و اجازه‌ی ورود هوای گرم و گازهای حاصل از سوخت بنزین و گاز شهری را به لایه‌های بالاتر نمی‌دهد. به همین دلیل شهرهای شلوغ در روزهای سرد سال در حبابی از دود و آلودگی حبس می‌شوند.

اگر در زمستان از یک کوه بلند بالا بروید می‌توانید این پدیده را به خوبی مشاهده کنید. یک لایه‌ی تیره روی شهر را پوشانده و آسمان آبی پشت این لایه‌ی ضخیم آلودگی پنهان شده است. در این شرایط، برای کم کردن ریسک بیماری‌های وابسته به آلودگی هوا و افزایش سلامت عمومی بدن، بهتر است در محیط‌های بسته از دستگاه تصفیه‌ی هوا استفاده کنید.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ۱۰ دستگاه تصفیه‌ی هوای محبوب و پرفروش در دیجی‌کالا، که بیشترین میزان رضایت از طرف خریداران را داشته‌اند، به شما معرفی کنیم.

برای بررسی دقیق‌تر انواع دستگاه تصفیه هوا، مطلب راهنمای جامع خرید دستگاه تصفیه هوا را بخوانید.

دستگاه تصفیه‌ی هوا چیست؟

دستگاه تصفیه‌ی هوا با عبور هوای محیط از خود می‌تواند ذرات معلق، گرد و غبار، آلودگی، ذرات کپک ریز معلق در هوا و حتی ویروس‌ها را در فیلترهای خود به دام انداخته و هوایی سالم و پر از اکسیژن برای شما آماده می‌کند. دستگاه تصفیه هوا به دو شکل کار می‌کند:

  • active یا فعال؛ در روش فعال به هوا پس از گذشتن از فیلترها موادی مثل اُزُن اضافه می‌شود تا در هوای محیط با آلاینده‌ها برخورد داشته و آن‌ها را غیرفعال کنند.
  • passive یا غیرفعال؛ در روش غیرفعال هوا به کمک فن به داخل دستگاه کشیده شده و پس از گذشتن از فیلترهای مختلف و حذف آلاینده‌ها، از دستگاه خارج می‌شود.

همچنین این دستگاه‌ها براساس نوع فیلتری که در آن‌ها قرار گرفته است کاربردهای متفاوتی دارند و در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند. فیلترهای انواع دستگاه تصفیه هوا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لامپ UV و فیلتر کاتالیستی که در روش active کاربرد دارد.
  • فیلتر هپا که در روش passive کاربرد دارد.

حالا که به صورت خلاصه با دستگاه تصفیه هوا و روش کار انواع آن‌ها آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با هم محبوب‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی در فروشگاه دیجی‌کالا را بررسی کنیم.

حتما بخوانید
۱۰ یخچال و فریزر محبوب و پرفروش در دیجی‌کالا 1402

۱. شیائومی – مدل ۴Pro

رتبه‌ی اول این لیست در دست برند محبوب گجت‌های خانه‌ی هوشمند در ایران، یعنی برند شیائومی است. این مدل از دستگاه تصفیه‌ی هوا می‌تواند در ۱۵ دقیقه هوای یک اتاق ۴۰ تا ۶۰ متر مربعی را کاملا تصفیه کند. این دستگاه علاوه بر فیلتر اولیه، از فیلتر هپا استفاده می‌کند و تمام هوای اتاق را از ذرات معلق پاک کرده و  با کربن فعالی که دارد، هوایی سالم در اختیار شما قرار می‌دهد.

حسگر گردوغبار، فیلتراسیون سه مرحله‌ای هوا و فیلتر  فرمالدئید این دستگاه تصفیه هوا را به یک یار همیشگی برای خانواده‌ی شما تبدیل می‌کند. طراحی ظاهری آن به شکلی است که به راحتی می‌توانید آن را در هر محیطی قرار دهید. نمایشگر وضعیتی که روی دستگاه قرار دارد علاوه بر کیفیت هوای موجود، اطلاعات لازم درباره‌ی وضعیت فیلترها را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4Pro

۲. ایستکول – مدل TM-TW400H

فیلتر اصلی استفاده شده در دستگاه تصفیه‌ی هوا ایستکول هم هپا است و برای استفاده در شهرها و محله‌هایی که آلودگی متوسط یا کمی دارند، یا خانه‌هایی که در آن گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده‌ی هوا وجود دارد مناسب است. یک فیلتر یون نقره قبل از فیلتر هپا در این دستگاه قرار دارد که خاک و ذرات معلق در هوا را به خود جذب می‌کند. همچنین یک فیلتر کربن فعال و فیلتر ضدآلرژی هم در این دستگاه قرار دارد.

سنسور حساس به خاک، نور، دما و رطوبت که روی این دستگاه قرار دارد می‌تواند اطلاعات محیطی را بررسی کرده و علاوه بر نمایش آن‌ها به شما، برای تنظیم کار دستگاه از آن استفاده کند.

با استفاده از تایمر تصفیه‌ی هوا می‌توانید آن را برای شروع به کار یا تغییر برنامه‌ی کاری تنظیم کنیم. مثلا می‌توانید آن را به شکلی تنظیم کنید که یک ساعت قبل از ورود شما به خانه کار خود را شروع کند تا وقتی به خانه می‌رسید هوای تمیز و پاکیزه داشته باشید. ۴ برنامه‌ی فعالیت برای این دستگاه تنظیم شده است که یکی از آن‌ها برنامه‌ی خواب است. وقتی حالت خواب را انتخاب می‌کنید دستگاه با صدای کمتری کار می‌کند تا آرامش شب از بین نرود.

نشانگر تعویض فیلتر و قفل کودک از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است اما اگر بخواهیم به یک نقطه قوت و مزیت در این تصفیه‌ی هوا اشاره کنیم باید از بخور سرد آن صحبت کنیم. استفاده از بخور سرد در فصلی که بیماری‌های ویروسی مثل کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی شایع است می‌تواند دستگاه تنفسی شما را مرطوب نگه داشته و به سلامت آن کمک کند. وقتی شما از بخور سرد هم‌زمان با تصفیه‌ی هوا استفاده کنید می‌توانید مطمئن باشید که بهترین شرایط را برای دستگاه تنفسی خود ایجاد کرده‌اید.

حتما بخوانید
۹ کاربرد جاروبرقی که احتمالا تا به حال فکرش را هم نمی‌کردید!
تصفیه کننده هوا ایستکول مدل TM-TW400H

۳. شیائومی – مدل ۴Compact

باز هم شیائومی، البته این بار با یک دستگاه تصفیه هوای کوچک‌تر که می‌تواند هوای محیطی به اندازه‌ی ۱۶ تا ۲۷ متر مربع را تصفیه کند. البته اگر میزان آلودگی هوا کم باشد می‌تواند تا ۴۸ متر مربع را هم به راحتی تصفیه کند. ابعاد این دستگاه به شکلی است که می‌توانید آن را روی میز قرار دهید.

استفاده از این دستگاه در اتاق خواب افرادی که با آلرژی درگیر هستند توصیه می‌شود، زیرا فیلتر ضدآلرژی آن تمام گردوغبار و مواد آلرژی‌زای موجود در هوا مثل گرد و خاک، دود سیگار، موی حیوانات خانگی، شوره‌ی پوست حیوانات خانگی، کپک‌های معلق در هوا و حتی بوها را به خود جذب می‌کند.

امکان تنظیم قدرت فن، زمان شروع به کار و مدت زمان فعالیت، نمایش کیفیت هوا و قفل کودک از قابلیت‌های این دستگاه است. استفاده از فیلترهای مکانیکی، الکترواستاتیک و هپا باعث شده است که با سه مرحله تصفیه، هوای سالم‌تر و تازه‌تری را در خانه به جریان اندازد.

دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4Compact

۴. جی پلاس – مدل GAP-670IK

چهارمین دستگاه تصفیه‌ی هوای این لیست هم از دستگاه‌های passive است و با کمک فیلتر هپا، فیلتر کربن فعال و فیلتر یون‌ساز می‌تواند هوا را کاملا از ذرات معلق، آلاینده‌ها، آلرژن‌ها و گردوغبار پاک کند. این مدل از تصفیه‌ی هواهای جی پلاس می‌تواند حداکثر تا ۵۲ متر مربع را پشتیبانی کند. تایمر موجود در این دستگاه امکان تنظیم زمان شروع و پایان کار را به شما می‌دهد.

همچنین بخور سرد موجود در این دستگاه به ایجاد رطوبت لازم در خانه کمک کرده و به سلامت سیستم تنفسی شما کمک می‌کند. حالت‌های مختلف کار در این دستگاه، مثل حالت خواب، به شما امکان تنظیم نوع فعالیت در زمان‌های مختلف را می‌دهد. نشانگر اتمام آب، وضعیت فیلتر و کیفیت هوای موجود در محیط از دیگر قابلیت‌های این دستگاه تصفیه‌ی هوای خانگی است.

حتما بخوانید
6 روشن راه‌ها به تلویزیون سامسونگ اسمارت بدون حتی میل به
دستگاه تصفیه کننده هوا جی پلاس مدل GAP-670IK

۵. هانیول – مدل AIR TOUCH P2

برجسته‌ترین قابلیت دستگاه تصفیه هوای هانیول بی‌صدا بودن آن است. وقتی این دستگاه را روشن می‌کنید هیچ صدایی تولید نمی‌کند و به راحتی می‌توانید از آن در محیط‌هایی که برای مطالعه، خواب یا استراحت اشخاص بیمار در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

هانیول می‌تواند هوای محیطی با مساحت ۸۰ متر مربع را به راحتی تصفیه کند و با قفل کودک و تایمری که دارد، خیال شما را از بابت هوای سالم راحت کند. کم‌مصرف بودن هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این دستگاه است که در کنار بی‌صدا بودن می‌تواند آن را به یک وسیله‌ی محبوب در خانه‌ی شما تبدیل کند.

دستگاه تصفیه کننده هوا هانیول مدل AIR TOUCH P2

۶. هون لند – مدل XJ3400

در تصفیه‌ی هوای هون لند از ۴ فیلتر استفاده شده است:

  • فیلتر اولیه
  • فیلتر ضدآلرژی
  • فیلتر هپا
  • فیلتر کربن فعال

پس می‌توانید مطمئن باشید که هوا بعد از گذشتن ازمراحل فیلتراسیون عاری از هر گونه گرد‌ و غبار، عوامل بیماری‌زا و ذرات معلق است. این دستگاه با اضافه کردن یون منفی به هوا می‌تواند هوای سالم‌تری برای افراد درگیر با آلرژی تولید کند.

شما می‌توانید با مشاهده‌ی رنگ LCD تحلیل‌کننده‌ی وضعیت هوا، کیفیت هوای داخل خانه بسنجید و براساس آن نوع فعالیت دستگاه را تغییر دهید. نشانگر تعویض فیلتر در زمان مناسب به شما اعلام می‌کند که وقت تعویض کدام فیلتر رسیده است. بهترین حالت تصفیه هوا در این دستگاه در فضاهای تا ۴۰ متر مربع اتفاق می‌افتد پس بهتر است از آن در اتاق نشیمن استفاده کنید.

دستگاه تصفیه کننده هوا هون لند مدل XJ3400

۷. آلماپرایم – مدل AP241

اگر کودک یا فرد سالمند در خانه‌ی شما زندگی می‌کند، این دستگاه تصفیه‌ی هوا برای شما مناسب است. فیلتر هپا همراه با پیش‌فیلتر و کربن فعال می‌تواند تمام ذرات آلاینده‌ی معلق در هوا، ذرات آذبست، باکتری‌ها و گرد‌وغبار را فیلتر کرده و تمام بوهای موجود در محیط را به خود جذب کند. همچنین اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید این دستگاه برای شما مناسب است.

سیستم اطلاع‌رسانی زمان تعویض فیلتر به شما در زمان مناسب هشدار می‌دهد تا فیلترها را عوض کنید. صدای این دستگاه کم است و با تنظیم سرعت فن می‌توانید براساس کیفیت هوای محیط و میزان رفت و آمد، فعالیت آن را تنظیم کنید. تولید یون منفی توسط این دستگاه تصفیه هوا به ایجاد هوای سالم‌تر در خانه کمک می‌کند.

حتما بخوانید
چرا مردم تمایل بیشتری به خرید تلویزیون اسنوا دارند؟
تصفیه کننده هوا آلماپرایم مدل AP241

۸. آلماپرایم – مدل AP-152

این مدل از تصفیه هواهای آلماپرایم بسیار کوچک است و می‌توانید آن را در خودرو یا روی میز کار خود قرار دهید. تولید یون منفی همراه با فیلتر ۴ مرحله‌ای هوا می‌تواند بهترین هوا را برای تنفس شما آماده کند. شارژر فندکی این دستگاه استفاده از آن را در خودرو راحت کرده است.

فضایی که این دستگاه پوشش می‌دهد کمتر از ۱۶ متر مربع است پس بهتر است برای تصفیه‌ی هوای محیط‌های بزرگ روی آن حساب نکنید. فیلترهای اولیه، ضدآلرژی و هپا در کنار کربن فعال در این دستگاه قرار دارد و در کنار حسگر گرد و غبار تمام شرایط را برای تولید هوای سالم فراهم کرده است.

تصفیه کننده هوا آلماپرایم مدل AP-152

۹. سایا – مدل Blue Sky

سایا یک برند ایرانی تولید کننده‌ی لوازم خانگی است که تمام محصولاتش با کیفیت و محبوب خریداران است. دستگاه تصفیه‌ی هوای سایا با استفاده از چهار مرحله فیلتر هوا توسط پیش‌فیلتر، فیلتر کربنی، فیلتر هپا و فیلتر فوتوکاتالیست همه‌ی ذرات اضافه‌ی موجود در هوا را، در هر اندازه‌ای، حذف می‌کند.

همچنین این دستگاه با اضافه کردن یون منفی به هوا در بهبود آلرژی موثر بوده و با استفاده از لامپ UV تمام باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های موجود در هوا را از بین می‌برد. تصفیه‌ی هوای سایا برای استفاده در محیط‌های ۳۲ تا ۴۰ متر مربعی مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت تنظیم زمان، شروع و پایان کار دستگاه را تنظیم کنید.

تصفیه کننده هوا سایا مدل Blue Sky

۱۰. آکوا لاین – مدل NATIONAL 3900

آخرین دستگاه تصفیه‌ی هوای موجود در این لیست مربوط به برند آکوا لاین است که تحت لیسانس شرکت national تولید شده و با ۶ مرحله فیلتر کردن هوا، سالم‌ترین هوای ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد. مراحل کار فیلترها و تاثیری که روی هوا می‌گذارند به شرح زیر است:

  • مرحله اول؛ استفاده از فیلتر کاتالیست سرد با هدف حذف ذرات معلق
  • مرحله دوم؛ استفاده از فیلتر کربن فعال باهدف حذف آلاینده‌ها و بو
  • مرحله سوم؛ استفاده از فیلتر آنتی باکتریال با هدف جذب میکروب، باکتری و ویروس
  • مرحله چهارم؛ استفاده از فیلتر هپا برای تصفیه‌ی هوا تا ۹۹.۹٪ و از بین بردن مواد آلرژی‌زا
  • مرحله پنجم؛ استفاده از فیلتر استریل UV برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروارگانیسم‌ها
  • مرحله ششم؛ استفاده از فیلتر تصفیه‌ی آنیون برای اضافه کردن یون منفی به هوا با هدف بهبود آلرژی و تولید هوای باکیفیت‌تر
حتما بخوانید
بهترین مدل پنکه پارس خزر

پس می‌بینید که این دستگاه می‌تواند در آلوده‌ترین مناطق شهری هم هوایی تمیز و تازه برای شما فراهم کند. قابلیت تنظیم اتوماتیک، تایمر، کنترل سه حالته‌ی فن و کار در زمان خواب هم به شما امکان تنظیم کار دستگاه با توجه به زمان استفاده از آن را می‌دهد.

دستگاه تصفیه کننده هوا آکوا لاین مدل NATIONAL 3900

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

حداقل قیمت دستگاه تصفیه‌ی هوا چقدر است؟

ارزان‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا، دستگاه‌های رومیزی هستند که قیمت آن‌ها از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. با جست‌وجو در فروشگاه دیجی‌کالا و فیلتر کردن براساس قیمت، می‌توانید ارزان‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا را ببینید.

بهترین دستگاه تصفیه‌ی هوا برای منزل چه دستگاهی است؟

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه‌ی هوا باید وضعیت هوای محله‌ای که در آن قرار دارید را در نظر بگیرید. سپس بر اساس متراژ محل استفاده و شرایطی که می‌خواهید در خانه ایجاد کنید فیلترها، متراژ تحت پوشش و مزایای دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا را بررسی کنید. سپس یکی از گزینه‌های نهایی را انتخاب کنید.

دستگاه تصفیه‌ی هوا خانگی چه فرقی با دستگاه تصفیه‌ی هوا صنعتی دارد؟

دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی برای محیط‌های کوچک و دستگاه تصفیه هوای صنعتی برای محیط‌های اداری و بزرگ‌تر از آن مناسب هستند.

تولید یون منفی در دستگاه تصفیه هوا چه فایده‌ای دارد؟

اضافه کردن یون منفی به هوا، یا به اصطلاح یونیزاسیون، یک روش موثر برای کاهش علائم آلرژیک و درمان آلرژی است. یون‌های منفی همان اتم‌های اکسیژن هستند که یک الکترون اضافه‌تر دارند و می‌توانند تنفس بهتری را برای ما ایجاد کنند. هوای یونیزه شده با یون منفی شبیه به هوای مناطق ساحلی و کوهستان است.

استفاده از لامپ UV در دستگاه تصفیه‌ی هوا چه فایده‌ای دارد؟

لامپ UV با تولید پرتو فرابنفش در از بین بردن باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های موجود در هوا موثر است. با استفاده از این پرتو هوای اتاق ضدعفونی شده و از انتقال بیماری‌ها یا آلودگی با باکتری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید