کولر گازی – به هیچ وجه پایان می‌یابد، مگر…

شرکت آبسال در سال ۱۳۳۵ با نام ” شرکت اونیورسال ” (سهامی خاص) در شمال شرقی تهران تأسیس گردید و تا سال ۱۳۴۳ با تولید محصولاتی نظیر بشقاب، کاسه، متریال قوری و … البته کولرهایی در ظرفیت و ابعاد کوچکتر نیز به صورت ایستاده تولید میشوند که به آنها پرتابل گویند. شرکت اجنرال با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته کشور ژاپن در شرایط های مختلف آب و هوایی نسبت به رقبای خود از راندمان و کیفیت بالاتری برخوردار است و با توجه به سابقه زیاد این شرکت در زمینه تولید تهویه مطبوع از محصولات این شرکت استقبال بسیاری میشود. در عصر حاضر خرید کولر گازی درسراسر دنیا محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده و برندهایی مختلفی در سراسر جهان به امر تولید و عرضه خرید کولرهای گازی برندهای مختلف مشغول می باشند. با توجه به اینکه برندهای مختلف دارای مشکلات متفاوتی هستند، متخصصین آچاره بر تعمیر تمام برندها تسلط داشته آماده ارئه تمامی خدمات نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی در محل شما هستند. بهتر است بدانید که انتخاب درست کولر گازی نیازمند اطلاعات و آگاهی درباره تمامی مدلها و برندهای کولر گازی میباشد که هر فردی این اطلاعات را ندارد. در هر دو حالت باید از یک متخصص کمک بگیرید و در صورت نیاز سیمپیچهای موتور را تعویض نمایید.

  • برچسب تقلبی کولر گازی و اسپلیت
  • عدم نیاز به نصب بر روی دیوار
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدلها
  • بهرهوری انرژی بالا
  • قیمت بالا به نسبت به سایر مدلهای کولر گازی

کولر گازی در صورتی که فیلتر دچار شکستگی و یا پارگی نشده باشد، شستشوی فیلتر به تنهایی کفایت میکند، در غیر این صورت باید تعویض شود. گاز مبرد R410 به دلیل سازگاری با محیط زیست در حال حاضر کاربرد بیشتری دارد و دارای استاندارد آلایندگی EUR06 می باشد که صدمات کمتری به لایه ازن می زند. کولرهای گازی بر اساس اصل تبرید کار میکنند، به این معنی که به واسطه گازی که در این کولرها وجود دارد، گرمای محیط جذب شده و هوای سرد به داخل خانه هدایت میشود. در کولرهای گازی یک شلنگ یا لوله که عموماً در محیط بیرون نصب میشود، آب حاصل از فرآیند تبرید را که در کندانسور جمع میشود، تخلیه میکند. پس از کارشناسی محیط شما مشخص می شود که میتوانید با مطالعه این مقاله “محاسبه کولر گازی و ضرورت انجام ظرفیت سنجی ” آن را شناسایی کنید. اینگونه محیط بیشتری را تهویه می کتد و در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است. برخی تنها در بازار آزاد و بدون گارانتی یافت میشوند (معروفترین آنها کولر جنرال طرح لبخند با جعبهی نارنجی است) و برخی دیگر، هم با گارانتی و هم بدون گارانتی قابل خرید هستند.

حتما بخوانید
3 بزرگترین قیمت تلویزیون سامسونگ خطا شما ممکن است به راحتی اجتناب

برخی از مبردهای پرکاربرد شامل R-22 یا R-134a یا R-404 هستند. در برخی دستگاهها و ماشینآلات، کمپرسورها هوا را فشرده کرده و به قسمت احتراق میفرستند. مبرد در اواپراتور در اثر دمای محیط، تبخیر می شود و دوباره به گاز تبدیل می گردد؛ بنابراین مبرد با تبدیل مایع به گاز در اواپراتور(به عنوان یک واکنش گرماگیر)، سرد شده و سرمای خود را به محیط یا لوله های اواپراتور می دهد. واضح است که در این نوع تبخیر انرژی مصرف میشود، ولی مقدار انرژی مصرفی در مقایسه با تهویهٔ مطبوع بسیار کمتر است. در مواردی که تبخیر توسط دستگاههای مکانیکی انجام شود تبخیر مختلط است. جان گوری، یک مخترع آمریکایی اهل فلوریدا، نخستین یخچال مکانیکی را در ۱۸۴۱ میلادی بر پایهٔ طرح ایوانس ساخت که از آن برای ساختن یخ برای خنک نگاهداشتن مبتلایان تب زرد استفاده میکرد. کمپرسور نوعی دستگاه مکانیکی است که گاز کم فشار را به داخل کشیده و آن را متراکم کرده و فشار آن را افزایش میدهد. کمپرسور در کولر گازی، وظیفه متراکم سازی گاز کولر را بر عهده دارد. آب توسط الکتروپمپ از تشتک به ناودانهای در بالای پوشالها هدایت میشود و سپس بر روی پوشالها میریزد و آنها را خیس نگه میدارد. این لوله باید در شیب و ارتفاع مناسب نسبت به زمین قرار گیرد و در مسیر آن باز باشد.

کولر گازی کولر گازی ایستاده مانند اسپلیت دیواری از دو یونیت تشکیل شده با این تفاوت که یونیت داخلی در ابعاد و حجم بزرگتری طراحی می شود و از لحاظ موقعیت نصب به صورت عمودی روی زمین قرار می گیرد. سوال اصلی اینجاست ، بهترین کولر گازی جی پلاس کدام است ؟ کولر گازی جی پلاس در مقایسه با مارک های مشابه قیمت مناسب تری دارند.از این رو برای انتخاب ظرفیت بالاتر مشکلی نخواهید داشت. با این وجود که قیمت کولر گازی اینورتر دار و معمولی کمی با هم متفاوتند اما خرید مدل اینورتر دار مقرون به صرفه تر است. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم حتماً با کارشناسان تماس بگیرید و با مشاوره و راهنمایی هایی که در اختیار شما قرار میدهند انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. از دیگر نکات قابل توجه میتوان به نوع گاز مبرد بکار رفته در کمپرسور اشاره داشت که متداول ترین آنها R22 و R410 می باشد. اگر فکر میکنید این موضوع در حد و اندازهی «شیره را خورد و گفت شیرین است» ملانصرالدین سهل و برای هر کودکی قابل درک است، نیمی از راه را درست رفتهاید! هر کدام از این سه مدل مزایا و معایبی دارند که باعث میشود برای عدهای جذاب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت.

حتما بخوانید
۱۳ قابلیت جذاب اندروید ۱۳ که کمتر به آن‌ها توجه شده است

اگر کولر را در محلی نصب میکنید که تابش مستقیم آفتاب ندارد و هوا به خوبی در آن جریان دارد، کمپرسورهای روتاری (از نوع تروپیکال) انتخاب خوبی هستند. کولر گازی پنجرهای نیاز به برقکشی جداگانهای ندارد و تنها با وصل کردن کابل برق به پریز شروع به کار میکند. لوله یا پورت تخلیه، بخشی است که آب ناشی از عملیات چگالش را به بیرون کولر گازی هدایت میکند. در چنین حالتی، نیازی به سوراخ کردن دیوار و نصب لولههای مسی هم موجود ندارد. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجرهای ندارند یا به دلیل مستاجر بودن، اجازهی دخل و تصرف در دیوار منزل مسکونی را ندارند، گزینهای مناسب است. کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم میشوند: کولر اسپلیت، کولر پنجرهای و کولرهای ایستاده. درواقع بدنهی یکپارچهی کولر پنجرهای بهسادگی درون پنجره جا میشود و قیمت پایین و قدرت خنککنندگی زیاد، از جمله مزیتهای اصلی این مدل کولر است. نیروی محرکه کمپرسورها بسته به قدرت آنها میتواند الکتروموتور (برقی) یا موتور دیزلی (Diesel Engine) یا ژنراتور (انواع توربینها) باشد. قدرت و ساختار یک کمپرسور تعیینکننده قدرت کولر گازی است. اختلال در این سوئیچها میتواند عملکرد کل سیستم کولر گازی را مختل کند.

در صورتی که این شلنگ گرفته باشد یا عمل تخلیه بهدرستی صورت نگیرد، ممکن است این آب از یونیت داخلی یا پنل نشت کند. در حالت کلی باید به یاد داشته باشید که کولرهای اسپلیت قیمت بیشتری در مقایسه با سایر مدلهای کولر گازی دارند؛ چراکه مصرف برق آنها به مراتب کمتر است و در دراز مدت صرفهی اقتصادی بالاتری دارد. همچنین در صورت بروز خطا یا نقص احتمالی مصرف کنندگان می توانند نقص یا خطا را زودتر شناسایی کرده و برای تعمیر یا رفع آن اقدام نمایند. شاید بخواهید بهترین کولر گازی جی پلاس را شناسایی و خریداری نمایید. قیمت کولر گازی جی پلاس را میتوانید در فروشگاه اینترنتی خانه تک مشاهده کنید. کولر گازی گرین مدل H12P1T1A با ظرفیت ۱۲۰۰۰، کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410 محصولی از نوع پرتابل یا قابلحمل است با قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش گزینهای با ارزش خرید بالا و مناسب برای مناطق معتدل به شمار میرود. گاز مبرد بکار رفته در مدل های ایستاده از نوع R410 است و اغلب به منظور کاهش مصرف برق از تکنولوژی اینورتر بهره می برند.

حتما بخوانید
بررسی قهوه‌ساز خانگی فلر؛ باکیفیت و کاربردی

لازم به ذکر است کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است. مرحله هفتم، توضیحات تکمیلی در تعمیر کولر گازی در محل: در انتها توضیحات تکمیلی برای اطلاع متخصص و نمایش به ایشان برای هماهنگی بیشتر میان شما و متخصص نوشته شده است و به متخصص نمایش داده میشود. تعمیرکاران آچاره حرفهای و مودب هستند و بهموقع به محل میرسند و هر چیزی که لازم است را همراه خود میآورند. برای مثال، اگر کسی با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ کار کرده باشد، به راحتی میتواند تشخیص دهد که هر یک از بخشهای ریموت کنترل کولر گازی جنرال چه قابلیت و کارایی دارد و چه تنظیماتی را روی کولر گازی اعمال میکند. این دکمه در واقع حالت کاری دستگاه را تنظیم می کند و از اصلی ترین دکمه های کنترل محسوب می شود. در واقع تامین سرمایش کافی و گرمایش بسیار قوی در این دستگاه میتواند به شما در صرفهجویی بین ۲۰ الی ۳۰ درصدی مصرف برق کمک کند. با این شرایط نمیتوان گفت میزان مصرف برق( صرفاً به دلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر) در هر بار استارت موتور میتواند آنطور که ادعا می شود تا ۶۰% کاهش داشته باشد.

همچنین در هنگام ثبت سفارش میتوانید سوابق و امتیازات هر متخصص را مشاهده کرده و با توجه به نکاتی که در پروفایل آنها موجود است، آگاهانه تصمیم بگیرید و متخصص خود را انتخاب کنید. از این معیار می توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل میکند. این مورد شامل تعیین روز و ساعت است. سلامت سیم برق یا کابلکشی داخلی، برای تأمین انرژی مورد نیاز یونیت داخلی و خارجی الزامی است. کولر گازی ایستاده بر خلاف کولر گازی پرتابل دو تکه است، به این معنی که دارای یک واحد خارجی و یک واحد داخلی است. فروشگاه اینترنتی کولرنیو یکی از بزرگترین وارد کنندههای کولر گازی در ایران میباشد و کولر گازی را با نازلترین قیمت بفروش میرساند و بهترین کولر گای را عرضه بازار ایران میکند. امروزه کولر گازی ها در تنوع و مدل های فراوانی در بازار وجود دارد که شما باید بتوانید با توجه به شرایط مورد نظر خود نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

حتما بخوانید
زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع کنترل تلویزیون سامسونگ

مرحله پنجم، تعیین زمان سرویس کولر گازی در محل: در مرحله پنجم، زمان مورد نظرتان برای حضور متخصص را تعیین کنید. کولر گازیهای پرتابل از نوع دو لوله، کمتر از نمونههای تک لوله مورد استفاده قرار میگیرند. به همین خاطر شما میتوانید با مراجعه به سایت خانه تک مراجعه کنید وانواع محصولات را با یکدیگرمقایسه کرده ونوع مناسب با آن را برای خرید درنظر بگیرید. ادامهی این مسیر مسلما به رفتن به پشت بام و تعمیر کولر گازی ختم نمیشود؛ بلکه میخواهیم در این راهنمای خرید کولر گازی نکاتی را به شما بکوییم که باعث میشود در هنگام خرید کولر گازی، تقریبا همهچیز را بدانید و خرید موفق و دلچسبتری داشته باشید. کولر گازی از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که پنل کولر، بخش اصلی واحد داخلی بوده و کندانسور نیز مؤلفه اصلی در واحد خارجی است. اما اگر صدای آزاردهنده از واحد خارجی باشد، مشکل میتواند ناشی از عدم تراز کندانسور روی پایه و یا مشکلات مربوط به فن و پروانه آن باشد. قبل از اینکه گاز به مرکز چرخ پروانه بعدی رانده شود، از یک پخش کننده(Diffuser) و یک محفظه حلزونی(Volute) عبور میکند، که در این محفظه انرژی جنبشی به فشار استاتیک تبدیل میشود. چرخ پروانه میتواند دارای طرح باز یا بسته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید