کولر گازی اسپلیت

کولر گازی برخی از مدلهای جدید فناوریهایی را به کار گرفتهاند که باد را تنها در جهتی که افراد نشستهاند، هدایت میکند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل میرسانند تا برق کمتری مصرف شود. در کولرهای جدید از چندین لایه فیلتر برای تصفیهی هوای خروجی استفاده میشود. معمولاً گاز پرفشار خروجی از کمپرسورها را از یک سامانه خنککننده عبور میدهند تا دمای گاز کاهش یابد. این محصول ردهی مصرف انرژی A دارد و در کنار آن از ویژگیهایی همچون ظرفیت سرمایشی ۲۰ تا ۳۰ هزار BTU در ساعت، امکان تصفیه هوا، ۴ جهت اتوماتیک جهت چرخش و نوسان هوا، حالت توربو، حالت کممصرف (ECO) و تنظیم ساعات کاری برخوردار است. کمپرسور اساسا قلب کولر گازی محسوب میشود و وظیفهی متراکم کردن گاز مبرد داخل دستگاه را بر عهده دارد. حال وقتی موتور نیاز به روشن شدنهای پیدرپی نداشته باشد، مصرف برق دستگاه بهشدت کاهش مییابد و همین موضوع باعث معروف شدن کولرهای اینورتر شده است. بنابراین توصیه میشود که از دسترسی کولر به حجم زیادی از هوای گرم جلوگیری کنید و زمانی که کولر را در یک اتاق روشن میکنید، درب اتاق را ببندید. کانال خروجی کولر: این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد نور آفتاب با این قسمت جلوگیری نمود، سرمای به وجود آمده، تلفات کمتری داشته و راندمان خنککنندگی کولر آبی افزایش خواهد یافت.

کولر گازی قدرت خنککنندگی چقدر باشد؟ مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ پیشنهاد میکنیم راهنمای انتخاب کولر شرکت تهویهی گلدیران را در این زمینه ببیند. بخشی از از سهام شرکت آبسال در بورس اوراق بهادار تهران مبادله میشود. دیافراگم بهطور مکانیکی یا هیدرولیکی به کار انداخته میشود. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذابتری دارد، بهطور حتم گرانتر هم خواهد بود. چراکه اثرات مخربی بر محیط زیست دارد. به یاد داشته باشید که مدلهایی با BTU کمتر محیط را به خوبی خنک نمیکند و اگر مدلی با BTU بیش از حد انتخاب کنید، مجبور خواهید بود که زود به زود دستگاه را خاموش کنید، چراکه اگر این کار را نکنید، خیلی زود یخ خواهید زد! یکی از رایجترین و پرطرفدارین گزینهها در بین مدلهای پرتابل، کولر گازی تک لوله است، چراکه این نوع از دستگاهها از نظر قیمتی به صرفهاند. درواقع عملکرد این دستگاهها به گونهای است که یکی از لولهها هوای تازه را از محیط بیرون به داخل خانه منتقل میکند و لوله دیگر هوای اتاق را به بیرون منتقل میکند. لازم به توضیح است بالاترین سطح تصفیه هوا شستن هواست که در این فرایند کل آلودگی و ذرات معلق از هوا شسته میشود و هوای ۱۰۰٪ پاک و پاکیزه وارد فضای داخل آپارتمان یا فضای مسکونی میشود.

  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد
  • مصرف برق به شدت بالا
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است
  • قیمت کمتر در مقایسه با اسپلیت
  • قدرت خنککنندگی بالا و قابلیت قرار گیری آسان در پنجره
حتما بخوانید
راز آشکار نشده تلویزیون سامسونگ ال سی دی ۳۲ اینچ

انتخاب قدرت و ضریب سرمایش مهمترین بخش انتخاب کولر گازی است که باید در هنگام خرید به مواردی مانند محیط از نظر ویلایی یا آپارتمانی، مسکونی یا تجاری بودن، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی توجه کرد. برای انتخاب ظرفیت باید به چند فاکتور مهم توجه شود: نوع محیط (ویلایی، آپارتمانی، دوبلکس)، نوع کاربری (مسکونی یا تجاری)، نوع اقلیم (مثلا جنوب یا مرکزکشور)، میزان نورگیر بودن، میزان رفتوآمد، تعداد تجهیزات گرمازای موجود در محیط، تعداد افراد حاضر در محیط و چند فاکتور دیگر از مواردی هستند که در تعیین قدرت کولر مورد نیاز شما نقش اساسی ایفا میکنند. در حال حاضر(۱۳۹۴) بیش از ۱۲ میلیون خانواده ایرانی از محصولات بوتان استفاده میکنند. این عدد را همهی سازندهها در کاتالوگ محصولات خود عنوان میکنند. برای محاسبه ضریب عملکرد از فرمول زیر استفاده میشود و عدد ۳٫۴۱۲ عدد ثابت است برای تبدیل BTU/h به وات و هم واحد کردن صورت و مخرج کسر است.

واحد BTU در واقع استاندارد اندازهگیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit) و در نامگذاری واحد هم به این موضوع اشاره شده است. خنککنندگی کولر گازی با واحد BTU یا «British Thermal Unit» اندازهگیری میشود که به صورت مضربی از ۱۰۰۰ نمایش داده میشود. خنککنندگی کولر گازی با واحد BTU اندازهگیری میشود و بهصورت مضربی از ۱۰۰۰ نشان داده میشود. در حالت کلی لازم است بدانید که سیستمهایی با کمپرسور پیستونی در مناطق گرمتر توانایی و قدرت خنککنندگی بهتر و بیشتری نسبت به سایر مدلهای کمپرسور دارند. در بحث توان خنکسازی که پس از مصرف برق، پراهمیتترین مشخصهی یک کولر است، کمپرسورهای اسکرول بهترین عملکرد را دارند و انواع روتاری و پیستونی در شرایط متغیری قرار میگیرند؛ به همین دلیل نمیتوان در موردشان نظری قطعی داد. در کولرهای امروزی، کمپرسور روتاری پرکاربردترین نوع است و انواع اسکرول با وجود عملکرد بهتر، خیلی کمتر استفاده میشوند. از طرفی کمپرسور روتاری در مناطق معتدل و مرطوب بیشترین کارایی را دارد. کولر گازی در محیطهای شرجی کارایی خود را از دست نداده و مناسب است.

حتما بخوانید
چرا شکست با قیمت تلویزیون سامسونگ ۳۲ اینچ از شما} آسان‌تر است ممکن است فکر کنید

قیمت کولر گازیهای دارای اینورتر از کولرهای معمولی بیشتر است؛ اما این اختلاف قیمت بهراحتی با پرداخت برقبهای کمتر جبران میشود. این کمپرسور برای جبران فشارهایی که در طول خطوط لولههای طویل افت کردهاست مورد استفاده قرار میگیرد یا در مواردی که به فشارهای بالاتری در فرایند نیاز است، استفاده میشود. به طور کلی عملکرد این مدلها به این شکل است که به تدریج فشار هوای محیط را کم میکنند و طبیعتا این کاهش فشار باید جبران شود، در نتیجه طی فرآیندی طبیعی، هوای سایر اتاقها به سمت اتاقی که کولر گازی در آن قرار دارد، کشیده میشود. به طور عمده این دستگاه در ظرفیت هوادهی ۱۸۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ بی تی یو بر ساعت تولید می شوند. تنظیم دمای اسپلیت روی عدد ۲۵ درجه ضمن تأمین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما، به عنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولرهای گازی و اسپلیتها مورد قبول کارشناسان قرار دارد.

در کنار این موارد، کمپرسور اسکرال هم به دلیل قدرت بالایی که دارد معمولا در کولر گازی ایستاده، مورد استفاده قرار میگیرد. البته لازم به تاکید است که کولرهای آبی برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند ( نواحی شرجی کشور)، مناسب نیستند. یکی از مواردی که باعث بالا رفتن مصرف برق میشود، شروع به کار موتور است که جریان بالایی را از منبع تغذیه میکشد. اما کمپرسورهایی که به سیستم اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور را خاموش نمیکنند و تنها دور موتور را کاهش میدهند؛ به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند. بنابراین هنگام مراجعه به بازار یا انتخاب و خرید اینترنتی آن، بهتر است که از نوع گاز مبرد آن اطمینان حاصل کنید. عمدتاً ریموت کنترل کولرهای گازی، فارغ از نوع برند یا مارک ، دارای قابلیتهای مشابه هستند. یونیزه کردن مبل، پرده و لباسها هم از آن قابلیتهای جدیدی است که گفته میشود خوب است و ما هم بهصورت تلویحی بر خوب بودنشان صحه میگذاریم. در کنار ویژگیهای مطرحشده، باید به قابلیتهای دیگری هم توجه داشت. در زمان خرید انواع مدلهای کولر گازی میتوانید به دنبال ویژگیهای اضافی همچون کنترل از راه دور، فیلتر ضد پشه و فیلتر گرد و غبار باشید، البته اگر از بابت اعمال هزینهی بیشتر مشکلی ندارید!

حتما بخوانید
راهنمای خرید چرخ گوشت؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و بهترین‌ها

البته که میزان سروصدای کولر گازی های قابل حمل بسته به مدل آنها متفاوت میباشد. کُمپرِسور یا متراکمکننده (به انگلیسی: Compressor) یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گازها، فشار آنها را افزایش میدهد. واحد هواساز در کمپرسور دندانه دار (Tooth compressor) از دو روتور تشکیل میشود که در محفظه تراکم به طرف یکدیگر حرکت میکنند. کمپرسور کمکی (Booster compressor)، کمپرسوری است که هوای فشرده از قبل را تا فشار بالاتری متراکم میسازد. زمانی که این دکمه را فشار می دهید شرایطی را ایجاد می کنید که وزش هوا به صورت افقی انجام شود. همانطور که مصرف بنزین در مورد خودروی زیر پایتان مهم است، لطفا در مورد مصرف برق کولری که قرار است حداقل به مدت سه ماه شب و روز روشن باشد، وسواس به خرج دهید. اما اگر چراغ روشن نشد یا این که دستگاه شما باطری نداشت یا این که قطعه ای از کنترل شما دچار مشکل شده باشد باید از یک مرکز قابل اعتماد فروش ریموت کنترل کولر گازی یک کنترل نو بخرید. کولر گازی پنجره ای معمولا درظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ تولید می شوند وبهترین کاربرد آنها درمکان هایی با متراژ کمتر از ۵۰ متر می باشد.

در این یخچالها از موادی مانند سولفورید اکسید که یک ماده خورنده است و میتواند مشکلات بینایی ایجاد کند یا متیل فوریت که ماده ای قابل اشتعال است و تنفس آن باعث آسیب میشود استفاده میشد. اینکه کولر گازی مورد نظر، بادگردان چندجهته دارد یا ندارد. مثلا گفته میشود پرتاب باد این کولر ۱۰ متر است و آن یکی تا ۲۰ متر پرتاب باد دارد. کاهش میزان مصرف برق در کولر های گازی و اسپلیت به عوامل متعددی بستگی دارد. توجه به این عدد شاید مهمترین مولفهای باشد که برای خرید کولر باید در نظر داشتهباشید. انتخاب نوع مناسبِ کولر با توجه به اندازهی اتاق در سرمایش بسیار بااهمیت است. کمپرسورهای رفتوبرگشتی خیلی کوچک در محدوده ۵ تا ۳۰ اسببخار، در صنعت خودرو بسیار متداول هستند که معمولاً برای کارکرد ۲۴ ساعته مناسب نیستند. این را به عنوان یک مثال از ما داشته باشید که معمولا برای یک آپارتمان مسکونی با متراژ بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر، یک کولر ۲۴ هزار پیشنهاد میدهند و برای اتاقخواب، کولرهای ۹ تا ۱۲ هزار را توصیه میکنند.

حتما بخوانید
هفت دلیل قیمت تلویزیون سامسونگ ۴۳ اتلاف وقت است

دیدگاهتان را بنویسید