چگونه یک تلویزیون سامسونگ بدست آوریم؟

الجی در ۲۰۱۳ سومین تولیدکننده گوشی همراه پس از سامسونگ و اپل بود اما به تدریج محبوبیت خود را از دست داد. متخصصان از این شرکت به خاطر کمبود تخصص در بازاریابی نسبت به رقبای چینی هم انتقاد کردهاند. اکنون سهم جهانی ال جی تنها ۲ درصد است. این شرکت ۲۳ میلیون گوشی همراه در سال ۲۰۲۰ صادر کرد، در حالی که این رقم برای سامسونگ، برابر با ۲۵۶ میلیون گوشی بود. الجی علاوه بر آمریکای شمالی، حضور قابلتوجهی در آمریکای لاتین هم دارد و پنجمین تولید کننده گوشی همراه در این منطقه است. بهنظر میرسد سامسونگ و شرکتهای چینی مثل اوپو، ویوو و شیائومی از خروج الجی از این منطقه سود ببرند. بخش گوشیهای همراه الجی کوچکترین بخش این شرکت است و حدود ۷ درصد از درآمد آن را بر عهده دارد. انتظار میرود این بخش تا پایان ژوئیه (تیرماه) بسته شود. اما کارکنان این بخش شرکت در کره جنوبی اخراج نشده و به دیگر کسبوکارها و شعب الجی منتقل میشوند همچنین خدمات پشتیبانی و ارتقاء نرمافزاری گوشیهای هوشمند الجی برای مشتریان ادامه خواهد داشت.

در نهایت، کروما مناسب ۴:۴.۴ را با اکثر سیگنالها نمایش میدهد که به نمایش متن به شکل واضح کمک میکند. سامسونگ QN90A برای تماشای فیلمهای HDR عالی است. پشتیبانی میکند، اما از Dolby Vision پشتیبانی نمیکند، بنابراین نمیتوانید از فرمت Dolby Vision در برخی از محتوای پخش استفاده کنید. روشنایی آن به اندازهای است که هایلایتها را برجسته میکند، نسبت کنتراست طبیعی عالی دارد و ویژگی کم نور محلی Mini LED به نمایش سیاهی عمیق کمک میکند. سامسونگ QN90A برای تماشای برنامههای تلویزیونی در اتاقهای روشن بسیار عالی است. به راحتی به اندازه کافی روشن میشود تا با تابش خیره کننده در اتاقهای با نور خوب مقابله کند و دارای بازتاب فوق العادهای است، به این معنی که دید مشکلی نخواهد داشت. زاویه دید وسیعی دارد، بنابراین هنگام مشاهده از کناره، تصویر دقیق باقی میماند، که برای تماشای برنامهها با کل خانواده عالی است. در نهایت، محتوای با وضوح پایینتر مانند تلویزیون کابلی را بدون هیچ مشکلی ارتقا میدهد.

حتما بخوانید
چگونه انواع مبل پارچه‌ای را تمیز کنیم؟ (آموزش گام‌به‌گام)

خرید تلویزیون سامسونگ

این سری با تغییرات گستردهای توسط سامسونگ معرفی شد. نسل ۵ نمایشگرهای خانگی این برند با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل یا همان FULL HD تولید شدند و یکی از پرفروشترین محصولات در زمان خود به شمار میرفتند. برای این سری، ابعادی بین ۴۰ تا ۵۵ اینچ و نرخ بهروزرسانی تصاویر ۱۲۰ هرتزی در نظر گرفته شده بود که بیهیچ مشکلی تصاویر و فیلمها را در اختیار کاربران میگذاشت. از طرفی نسل ۵ دارای قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از برخی نرمافزارهای کاربردی بود که مزیت بزرگی بهحساب میآمد. اشتراکگذاری بیسیم یکی دیگر از قابلیتهای کاربردی در این محصول بود که بهواسطه آن کاربر میتوانست محتوا را از طریق دستگاههای دیگر روی تلویزیون پخش کند. نسل ششم تلویزیونهای این برند را میتوان یکی از مدلهای اولیهای دانست که تصاویری با کیفیت UHD ارائه میدادند. سامسونگ این سری را بهعنوان یک محصول اقتصادی عرضه کرد که امکانات بسیار خوبی داشت. همین موضوع سبب شد تا بهعنوان یکی از پرفروشترین نمایشگرهای خانگی در زمان خود باشد.

تلویزیون سامسونگ ال ای دی

این تلویزیون زیرمجموعه سری Neo QLED ۲۰۲۱ سامسونگ است که نور پس زمینه Mini LED را با لایه کوانتومی ترکیب میکند تا طیف گستردهای از رنگها را در سطوح مختلف روشنایی نمایش دهد. نور پسزمینه Mini LED به تلویزیون کمک میکند رنگها را به طور عمیقتری نمایش دهد. این دستگاه دارای پلتفرم هوشمند تایزن است که استفاده از آن آسان است. تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس دارد. کنترل از راه دور جدید دارای یک پنل خورشیدی در پشت است، بنابراین از نور خورشید برای شارژ استفاده میکند. این دستگاه دارای مجموعهای از ویژگیهای بازی مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) و پهنای باند HDMI ۲.۱ است. با این حال در این پورت، جای کار بیشتری وجود دارد. کاربران در این نسخه نمیتوانند همزمان از دو کنسول بازی نسل بعدی به طور کامل استفاده کنند. این تلویزیون فاقد انحنا تلویزیون سامسونگ تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ ۶۵Q70A است. Samsung QN90A طراحی ممتازی دارد که به نظر بسیار شبیه Q۹۰/Q۹۰T QLED سامسونگ است، با این تفاوت که بسیار نازکتر است.

حتما بخوانید
هر آنچه از فیلم کمدی-ترسناک «مردگان شریر برمی‌خیزند» می‌دانیم

تا امروز، ۶ نسل مختلف از تلویزیونهای این برند به بازارهای جهانی معرفی شدهاند که هر یک از نسل پیشین خود، برتریهایی دارند. در تنگنای رقابتهای شدید، سامسونگ این نسل از تلویزیونهای خود را در سال ۱۳۹۴ به بازار جهانی عرضه کرد که میتوان آن را شروعی قدرتمند برای این برند دانست. سری ۴ تولیدشده در این شرکت با صفحهنمایشهای ۳۲ اینچی به بازار عرضه شد. این محصول فرکانس رفرش تصویر ۱۰۰ هرتزی داشته و فیلمهایی که سرعت بالایی داشتند را به خوبی نمایش میداد. طراحی خاص و بهروزی که این سری در زمان عرضه داشت، یکی از مزیتهای آن به شمار میرفت. پس از معرفی، این سری یکی از پرفروشترین محصولات بازار شد و نام سامسونگ را بهعنوان یک برند توانا در تولید تلویزیون بر سر زبانها انداخت. سامسونگ این محصول را در کشورهای مصر و ویتنام تولید و به بازارهای جهانی عرضه میکرد. محصولاتی
که در این کشورها تولید میشدند، هر دو از کیفیت یکسانی برخوردار بودند و تنها کارخانه سازنده آنها در کشور متفاوتی قرار داشت.

  • یک پنجره تایید نمایش داده خواهد شد
  • لیست بلندگوهای بلوتوث را انتخاب کنید
  • قابلیت Connect Share
  • رنگ های تلویزیون قاطی می شوند
  • یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • قابلیت Mirroring و DLNA از موبایل به تلویزیون

در این حالت به تنظیمات تلویزیون بروید و در قسمت تنظیمات صدا گزینه روشن بودن بلندگوی تلویزیون را چک نمایید. در صورتی که تنظیمات صدا مشکلی نداشت باشد بهتر تلویزیون را تنظیم کارخانه نمایید. در صورتی که با تنظیمات مشکل برطرف نشد از ۱ هدفون برای تست صدا استفاده نمایید به این گونه که هدفون را به خروجی صدای تلویزیون بزنید در اگر صدا موجود بود احتمال فراوان بلندگوهای تلویزیون خراب میباشد . در بعضی از مواقع هم خرابی صدا مربوط به ic آمپیلی فایر میباشد و میبایست تعویض شود. و در آخر این که مین برد تلویزیون خراب شده میباشد و میبایست مین برد تعویض شود. یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون نوسان برق میباشد که باعث خرابی برد پاور تلویزیون میشود. برد پاور در بیش مواقع قابل تعمیر میباشد و در منزل و محل مشتری انجام میشود. در کل برای جلوگیری از خرابی تلویزیون میبایست چند نکته را رعایت نمایید.

حتما بخوانید
آشنایی با دستیارهای هوشمند فارسی؛ هر آنچه باید بدانید

پایه نمایشگر را حدود سه اینچ بالاتر از میز قرار میدهد، بنابراین اکثر نوارهای صوتی بدون مسدود کردن صفحه در جلوی آن قرار میگیرند. پشت تلویزیون از دو قسمت تشکیل شده است. پانل مرکزی که لوازم الکترونیکی را در خود جای میدهد از پلاستیک صاف ساخته شده است. پوششهایی برای پنهان کردن ورودیها و کمک به مدیریت کابل وجود دارد. اگر آن را با یک پایه ثابت به دیوار نصب کنید، مخصوصاً زمانی که روکشها در جای خود قرار گیرند، دسترسی به ورودیها واقعاً آسان نیست. بخش اصلی پنل سامسونگ S۹۵B فوقالعاده نازک است، اما انحنای بسیار کمی نیز در آن دیده میشود. این انحنای خفیف روی دید تأثیری نمیگذارد و در نمایشگرهای OLED بسیار رایج است، زیرا بهطور باورنکردنی نازک هستند. سامسونگ QD OLED فوق العاده خوش ساخت است. متریال استفاده شده عالی به نظر میرسد و انعطافپذیری بسیار کمی در هر یک از پانلها وجود دارد. پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی میکند، اما به دلیل اندازه بزرگ آن کمی لرزش وجود دارد.

  • تلویزیون ۴۰ اینچ سامسونگ
  • پشتیبانی از حالت Natural Mode
  • سیم کشی و اتصالات داخلی
  • پورت D-Sub
  • نرخ رفرش ۱۰۰ هرتز به جای ۶۰ هرتز

مشکل آخر این که برد عکس تلویزیون خراب میشود و عکس تلویزیون سرمه ای میشود. البته در صورتی که تلویزیون دچار آب خوردگی شود پنل تلویزیون یا همان صفحه lcd خراب میشود و برای تعمیر ، تلویزیون میبایست به تعمیرگاه منتقل شود. خاموش و روشن شدن ۱ عیب شایع در تلویزیون های سامسونگ میباشد که در مدل های مختلف عیب متفاوت میباشد. ۱ دلیل دیگر خرابی برد پاور تلویزیون میباشد و معمولا برد پاور در منزل قابل تعمیر میباشد. ضروری به ذکر میباشد که در موارد اندک خرابی بک لایت هم باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون میشود و دلیل آن نیم سوز شدن بک لایت میباشد که باعث پروتکت نمودن تلویزیون میشود. خاموش شدن تلویزیون معمولا مربوط به برد پاور تلویزیون میباشد و دلیل آن فرسودگی قطعات برد پاور میباشد. البته نوسانات برق هم باعث خرابی برد پاور میشود که بهتر میباشد از محافظ برق استفاده نمایید. خاموش شدن تلویزیون در ال ای دی های نو مربوط به برد مین میباشد که معمولا به دلیل استفاده از فلش های ویروسی و استفاده از کابل hdmi غیر استاندارد به وجود می moloudimall آید.

حتما بخوانید
لوازم خانگی جذاب در جشنواره شگفت‌انگیز با دمای بالا

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از moloudimall ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید