هر چیز کوچک شما نیازمند درباره بدانید کولر گازی و بودند ترسیدند بپرسند

کولر گازی به گونه ای که، ابتدا مایع مبرد دربخش بیرونی یا پنل بیرونی کولر گازی (کندانسور) خنک میشود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی میگردد. با وزن چهل کیلوگرمی پنل بیرونی اندازه کوچک معادل دویست و نود و هشت میلیمتر درهفتصد و نود میلیمتر در ششصد و بیست میلیمتر می باشد و وزن پنل داخلی این مدرن کولر گازی چهارده کیلوگرم با ابعادی معادل دویست و سی و هشت میلیمتر در نهصد و نود و هشت میلیمتر در سیصد وبیست میلی متر می باشد. اینگونه محیط بیشتری را تهویه می کتد و در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است. شرکت اجنرال نیز تمام تلاش خود را کرده تا در این زمینه پیشرفتی چشمگیر کند و در نسل های جدید کولر گازی های این برند معتبر گیری مشاهده می کنید و اکثراً بسیار سبک هستند. کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دماست.

  • قدرت بالای خنککنندگی در مکانهای عمومی
  • نصب آسان و عدم اشغال فضا
  • کالایی سنگین است و میزان نویز و صدای بالایی دارد
  • مصرف برق به شدت بالا
  • عدم ایجاد نویز و صداهای اضافی
  • صدای زیاد فن از جمله معایب اصلی آن است
  • قیمت کمتر در مقایسه با اسپلیت

به لحاظ طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن اینکه فضای کمی را اشغال می کند و اغلب روی دیوار نصب می شود بهتر از همه به نظر می رسد. اسپلیت های دیواری در ظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ تولید و عرضه می شوند. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که آن را خارج از ساختمان نصب می کنند. کولر گازی ایستاده هم مانند کولر گازی و اسپلیت های دیوای از دو بخش یونیت داخلی (اواپراتور) و خارجی ( کمپرسور و کندانسور) تشکیل شده است که از طریق یک لوله مسی به یکدیگر متصل و عملیات سرمایش و گرمایش را انجام می دهند. با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید. در حقیقت برای انتخاب کولر گازی مناسب آب و هوا باید به کمپرسور آن توجه بسیاری داشته باشید. کولر آبی نوعی کولر است که با تبخیر آب، هوا را خنک میکند. کولر گازی یا اسپلیت یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که مانند کولر آبی توسط انرژی الکتریکی (برق) کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولر گازی کاملا با کولر آبی متفاوت است.

حتما بخوانید
مزایا و معایب کولر آبی

دکمه MODE برای تنظیم و تغییر حالت های مختلف عملکرد کولر گازی و اسپلیت استفاده میشود. با هر بار فشردن دکمه MODE میتوانید عملکرد دستگاه را به یکی از حالت های زیر تغییر دهید. این کولرها معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند. هوای پاک ایران وارد کننده انحصاری کولرگازی اینورتر بوش در ایران سعی خود را در عرضه جدید ترین مدل های کولر گازی بوش دی سی اینورتر به بازار با قیمت های مناسب و کیفیتی بسیار عالی از سال ۱۳۸۷ شروع کرده و با ارائه خدماتی نوین در زمینه گارانتی و راه اندازی کولرگازی بوش توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد . ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت، میتواند یک دستگاه الکتریکی با مصرف کمتر، بازده بیشتر و راندمان بهتری به ما ارائه دهد. • حالت HEAT: عملکرد گرمایشی دستگاه. • حالت COOL: عملکرد سرمایشی دستگاه. نسبت توان خروجی به توان ورودی هر دستگاه برقی، بازده انرژی گفته میشود و در کولر گازی این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر، بدست میآید و به E.E.r موسوم است. تفاوت اصلی کولر گازی و آبی علاوه بر ساختار و نوع ساخت و نحوه کار انها، ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی است که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود نقض بزرگی به حساب می اید.

کولر گازی با وجود این کیت اینورتر در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می شود و کمپرسور و موتور موتور کولر گازی طول عمری بیشتر می دهد. برای نتیجه گیری می توان گفت: اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی میکنید و به توان خنک کنندگی بسیار بالا نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول بهترین انتخاب هستند. در سیستمهای قدیمی، موتور کمپرسور هنگام شروع به کار، به جریان الکتریکی بسیار بالایی نیاز دارد و سپس با رسیدن موتور به دور نامی این جریان اولیه به حدود یک سوم کاهش پیدا میکند. شیر معکوسکننده (به انگلیسی: Reversing valve) نوعی شیر بوده که در پمپهای حرارتی، جهت شارش جریان مبرد را عوض میکند. از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت ۲۴۰۰۰ (۱۵ آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید. در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکنش جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. قدم اول برای خرید کولر گازی، باید توجه به ظرفیت سرمایش و ابعاد محل نصب دستگاه باشد.

حتما بخوانید
۱۱ روش ساده برای بزرگ‌تر کردن آشپزخانه‌ی کوچک شما

نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش به این صورت است که مبرد(گاز خنک کننده در حالت سرمایش) داخل کمپرسور متراکم می شود و با فشار به سمت کندانسور می رود سپس، در کندانسور گرما را از دست می دهد و تبدیل به مایع می گردد. مبرد در نتیجه این افت فشار، حالت دوفازی می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور می رود. تلاش کنید کولر گازی را از فروشگاه های دارای اعتبار که در بانه کولر گازی را می فروشند، خریداری کنید و استفاده کنید. کولر گازی های پرتابل در دو نوع تک لوله ای و دو لوله ای ساخته می شوند. کولرهای گازی که در بازاربانه به فروش می رسند دارای انواع مختلفی هستند که گاهی اوقات برخی از آن ها تقلبی بوده و نارضایتی مردم را به دنبال دارند. متأسفانه گاهی اوقات خریداران فریب قیمت پایین کالاهای قاچاق و غیراصل را میخورند و اقدام به خرید این گونه کالاها مینمایند.کالاهای قاچاق گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اعتمادی ندارند. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع کولرگازی و اسپلیت، از انواع برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

شرکت های معتبر سازنده کولر گازی توانسته اند با استفاده از کمپرسورهای نسل جدید اینورتر (کم مصرف)، تا حدی مصرف انرژی کولر گازی را کاهش دهند. اگر کولر گازی تقلبی باشد متوجه خواهید شد از کمپرسورهایی با توان کم و پایین تر استفاده شده است. در ادامه مایع با عبور از لوله مویی دچار افت فشار می شود و براثر افت فشار دمای جوش پایین آمده که باعث جوشیدن قسمتی ازمایع شده و همین امر سبب ایجاد گرمای مورد نیاز توسط خود گاز مایع می شود و دمای گاز خنک کاهش می یابد. اگر هر دو طرف بالا و پایین مورد استفاده قرار گیرد، کمپرسور دو طرفه نامیده میشود. کولرهای گازی دارای این دو عملکرد مانند دیگر کولرهای گازی از ۶ بخش اصلی کمپرسور، شیر انبساط و لوله مویی، کندانسور، اواپراتور(پنل داخلی)، شیر چهارطرفه و گاز مبرد تشکیل شده اند و به کمک آن ها فرآیند گرم و سرد کردن محیط را انجام می دهند.

حتما بخوانید
از روش افزایش قد کودکان تا آموزش پیتزای مکزیکی؛ بهترین‌های سبک زندگی

یونیت داخلی این نوع اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف هوای مطبوع را در فضا پخش می کند. نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید کولرهای گازی باید مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت آنها است که بر حسب BTU عنوان میشود، مثلاً اسپلیت ۱۸۰۰۰، دارای ظرفیت ۱۸۰۰۰ BTU است. BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است و به مقدار گرمایی گفته میشود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه فارنهایت افزایش دهد. چون هم قسمت داخلی و هم خارجی آن روی دیوار نصب می شوند و این کار به دلیل تخصصی بودن فقط از عهده یک شخص متخصص بر خواهد آمد و نوع و محل نصب نیز تأثیر زیادی در میزان کارکرد و سرمادهی کولر گازی ایفا خواهد کرد. اگر بخواهیم انواع کولر گازی را نام ببریم می توان گفت شامل: کولر گازی یک تکه یا پنجره ای، کولر گازی دوتکه (اسپلیت)، کولر گازی پرتابل (قابل حمل) و کولر گازی ایستاده هستند.

کولرهای گازی و اسپلیت یکی از بهترین این تجهیزات خنک کننده هستند ، که برای انتخاب و خرید آنها به اطلاعاتی مانند انتخاب ظرفیت، نوع، برند و آگاهی از قیمت مناسب آنها نیاز دارید. کولر گازی های پرتال کوچک برای محیط های کوچک همچون اتاق خواب ، دفاتر ومغازه های کوچک مناسب هستند، کولر گازی های پرتابل متوسط برای دفاتر تجاری و اتاق های متوسط مناسب اند. کولرهای گازی پرتابل، بیشتر مناسب مکان های کوچک مثل اتاقک ها می باشند. ظرفیت این کولرها از ۷ هزار تا ۳۶ هزار بی تی یو بر ساعت متفاوت است و روی دیوار نصب می شوند. مخلوط مایع و بخار وارد بخش داخلی کولر گازی (اواپراتور) می شود و بعد از عبور هوای اتاق از روی مخلوط، گرمای هوای داخل اتاق را گرفته و تبخیر می شود. کولر گازی های پرتابل روی زمین قرار می گیرند و روشن کردن آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد و با متصل کردن برق به آن و هدایت کردن لوله ای که گرمای محیط را به بیرن منتقل می کند، انجام می شود. جدول زیر برآورد تقریبی ظرفیت کولر گازی به متراژ محیط در هوای معتدل را نشان می دهد.

حتما بخوانید
۵ وسیله‌ی کاربردی که کار خانگی را برای افراد پرمشغله راحت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید