هرآنچه باید قبل از خرید یک هواپز کاربردی و باکیفیت بدانید

بهترین هواپز بازار ۱۴۰۲

هواپز یا سرخ کن بدون روغن سیب‌زمینی سرخ شده‌ی ترد با روغن کم یا بدون روغن یک پیشنهاد وسوسه برانگیز و خوشمزه برای افرادی است که دائما با عذاب وجدان فست‌فود و سیب‌زمینی‌ می‌خورند.

هواپز از جمله لوازم خانگی بسیار کاربردی و محصولی مناسب برای زندگی سالم است که فروش آن از همان ابتدای تولید در بازار به شدت بالا رفت و هم‌اکنون یکی از گزینه‌های اصلی برای خانه‌ها به حساب می‌آید. البته یک نکته‌ی مهم و باریک‌تر از مو وجود دارد و آن این است که هواپز غذا را سرخ نمی‌کند، بلکه فن داخل دستگاه هوای گرم را به گردش در می‌آورد تا غذای داخل سینی هواپز به سرعت بپزد و ترد شود! همچنین این وسیله‌ی کوچک می‌تواند غذا را در کسری از زمان و به دور از ریخت‌وپاش اجاق گاز آماده کند و حتی بعد از پخت، دوباره گرم کند. بنابراین خرید هواپز راه‌حلی مناسب برای وعده‌های غذایی روزانه است.

هواپزها چگونه کار می‌کنند؟

راهنمای خرید انواع هواپز 1402

همانطور که در مقدمه‌ی این راهنمای خرید اشاره کردیم، هواپزها مواد غذایی را سرخ نمی‌کنند، بلکه با استفاده از گرما و هوای خشک، مواد را می‌پزند. در درون دستگاه معمولا یک سبد نگهدارنده‌ی مواد غذایی با سوراخ‌های ریزی وجود دارد که به علت وجود آن‌ها گرمای به گردش در آمده می‌تواند همه‌ی بخش‌های مواد غذایی از بالا به پایین را پوشش دهد. این قابلیت حتی در صورت انباشت غذاها روی یکدیگر هم صادق است و به طور یکنواخت آن‌ها را می‌پزد. همچنین به دلیل ماهیت فشرده‌ی محفظه گرمایش، زمان کمتری برای گردش هوای گرم نیاز است و در نتیجه زمان پخت سریع‌تر می‌شود.

۷ نکته که قبل از خرید سرخ‌کن باید به آن توجه کنید

به طور کلی محبوب‌ترین هواپز‌های بازار حدودا در بازه‌ی قیمتی ۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان قرار دارد.

در کنار این قابلیت‌ها ساختار هواپز به شکلی است که می‌تواند غذای در حال پخت را دائما چرخانده یا تکان دهد تا از قهوه‌ای و ترد شدن یکنواخت آن اطمینان حاصل شود. البته در مدل‌های ساده کاربر باید کشوی هواپز را بیرون بکشد و مواد غذایی را تکان دهد در حالی که برخی از مدل‌های جدیدتر دارای تایمر هستند که یادآوری می‌کند غذا را تکان دهید. اگر به دنبال مدل‌هایی تمام اتوماتیک هستید گزینه‌های توربو «paddle-type» می‌توانند مفید باشند چراکه این دستگاه‌ها غذا را به آرامی تکان می‌دهند. در همین راستا لازم به ذکر است که محبوب‌ترین هواپز‌های بازار حدودا در بازه‌ی قیمتی ۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان قرار دارد.

انواع هواپز

امروزه دو نوع اصلی از هواپزها در بازار وجود دارد. مدل‌هایی با طراحی معمولی یا ساده دارای یک سبد کشو مانند هستند که برای پختن غذا استفاده می‌شوند، در حالی که مدل‌های جدیدتر هواپز به سینی یا قفسه‌ای مشبک مجهز شده‌اند. بنابراین در این قسمت این دو نوع هواپز اصلی را به شما معرفی می‌کنیم تا بنابر نیازهای فردی و مزایای مدنظر انتخاب و خریدی مناسب داشته باشید.

هواپزهای سبدی (Basket Air Fryers)

هواپزهای سبدی (Basket Air Fryers)

هواپزهای سبدی (یا کشویی) از دسته رایج‌ترین مدل‌ها در بازار ایران است، چراکه از گذشته، این طرح‌ها به عنوان مدل‌های اصلی هواپز در بازار مشهور بوده است. این نوع از محصولات معمولاً دارای دسته‌ هستند و این قابلیت را دارد که در جای خود قفل شوند و سپس شروع به فعالیت کنند. همچنین مدل‌هایی سبدی امکان پخت انواع غذاها همچون سیب‌زمینی سرخ شده و ناگت مرغ را به شکلی یکنواخت دارند.

حتما بخوانید
۷ نکته که قبل از خرید سرخ‌کن باید به آن توجه کنید

اصولا هواپزهای سبدی به دو صورت دیجیتال و ساده در بازار وجود دارند. مدل‌های دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که زمان و دمای پخت را با فشار دادن یک دکمه کنترل کنید. از طرفی در اغلب موارد این مدل‌ها، مجهز به پد لمسی دیجیتال هستند. هواپزهای دیجیتال دارای تنظیمات از پیش تعیین شده برای پخت غذاهای معمولی مانند سیب‌زمینی، مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات و نشانگرهایی هستند که به شما در زمینه‌ی پخت بهتر غذا کمک می‌کند. مدل‌های غیر دیجیتال یا ساده اغلب ارزان‌تر هستند، اما بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته مدل‌های دیجیتال را ندارند. در عوض، این کالاها دو دکمه‌ی آنالوگ دارند که به وسیله‌ی آن دما و زمان کنترل می‌شوند.

هواپزهای دارای سینی (Tray Air Fryers)

هواپزهای دارای سینی (Tray Air Fryers)

هواپزهای دارای سینی (یا قفسه‌) از جمله مدل‌هایی هستند که به تازگی محبوبیت خاصی در بازار پیدا کرده‌اند. برخلاف هواپزهای سبدی، این دستگاه‌ها غذا را در یک ظرف صاف یا کم عمق مانند اجاق توستر رومیزی تهیه می‌کنند. لازم به ذکر است که تعداد کمی از مدل‌های دارای سینی ضمیمه‌هایی همچون جوجه‌گردان، آب‌گیری و کباب کردن را دارند. هواپزهای دارای سینی همچون همتایان سبدی خود، دارای مدل‌های ساده و دیجیتالی با عملکردهایی مختلف هستند که به روشی مشابه کار می‌کنند.

بهترین هواپزهای موجود در بازار مدل‌هایی هستند که درب آن قفل ایمنی داشته باشد و امکان جدا شدن به طوری که دیگ بخار از بدنه‌ی آن جدا نشود را به خوبی پشتیبانی کند. همچنین باید بدانید که تعداد کمی از مدل‌های دارای سینی ضمیمه‌هایی همچون جوجه‌گردان، آب‌گیری و کباب کردن را دارند.

با وجود سینی در ساختار این مدل‌ها این امکان به کاربران داده می‌شود که در حین کار با استفاده از پنجره‌ی تعبیه شده روی دستگاه بر پخت غذا نظارت کنند. مزیت دیگر این هواپزها میزان غذایی است که می‌توانید به یک‌باره بپزید. این نوع محصولات با وجود سینی‌های متعدد به شما این امکان را می‌دهند که سبزی‌ها، گوشت‌ و سایر موادغذایی را در یک مرحله و به طور کامل بپزید!

۶ نکته‌ی طلایی که قبل از خرید هر نوع هواپزی باید بدانید

در نظر گرفتن یکسری نکات در زمان خرید هواپز می‌تواند به انتخاب کالایی بهتر و متناسب با نیازهای خانواده کمک کند، در همین راستا ۶ فاکتور مهم برای خرید هواپزی باکیفیت را با هم مرور می‌کنیم.

۱. اندازه و ظرفیت هواپز با توجه به جمعیت خانواده

توجه به فاکتوری مانند اندازه‌ی هواپز، به خصوص اگر آشپزخانه‌ای جمع و جور دارید، بسیار با اهمیت است. یک هواپز سایز متوسط ظرفیتی بین ۳.۷ تا ۴.۱ لیتر دارد و مدل‌هایی کوچک هستند، بنابراین به راحتی در اکثر آشپزخانه‌های کوچک جا می‌شوند. با این حال، ارتباط محکمی بین اندازه و ظرفیت دستگاه وجود دارد. اگر خانواده‌ی پر جمعیتی دارید یا معمولا اهل مهمانی‌های زیادی هستید، مدل‌های کوچک یا متوسط گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند، اما مدل‌های بزرگ‌تر با ظرفیت ۷ الی ۸ لیتر می‌توانند نیازهای شما را به خوبی رفع کنند.

حتما بخوانید
راهنمای خرید مخلوط کن 1402

۲. هواپز دیجیتال یا ساده؟

هواپز دیجیتال یا ساده؟

اکثر هواپزهای موجود در بازار دارای صفحه‌ای برای کنترل دما و زمان هستند. در همین راستا اگر به دنبال محصولی با دقت بیشتر هستید به دنبال مدل‌های سطح بالاتر با کنترل‌های دیجیتال باشید. مدل‌های دیجیتال به شما اجازه می‌دهند که دما را به شکل سفارشی تنظیم کنید و با وجود نمایشگرهای LED اطلاعات مفیدی را نمایش می‌دهند. هواپزهای دیجیتال دارای تنظیمات از پیش تنظیم شده‌ای برای آسان‌تر کردن فرآیند پخت هستند. در عین حال برخی مدل‌ها به Wi-Fi متصل می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که حالت‌های آشپزی را مستقیماً از تلفن خود تنظیم کنید!

۳. امکانات اضافی هواپز

اگر هواپزی بزرگ را انتخاب می‌کنید بهتر است با امکانات اضافی‌ای همراه باشد تا در ازای گرفتن فضای زیاد کارایی بالایی داشته باشد. حالت‌هایی مانند آب‌گیری، پخت، کباب کردن، و جوجه‌گردان، عملکردهای خاصی در هواپزها هستند که ارزش دستگاه را بالا می‌برد. در کنار این امکانات قابلیت‌هایی مانند پیش تنظیم‌های اضافی برای پخت غذاهای خاص و نشانگرهایی که اطلاعات مفید به شما می‌دهند هم می‌توانند مفید باشند. همچنین وجود گرم‌کن در ساختار هواپز هم می‌تواند گزینه‌ای مفید و کاربردی برای شما باشد.

اگر هواپزی بزرگ و با ظرفیت بالای ۵ لیتر را انتخاب می‌کنید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با امکانات اضافی‌ای همراه باشد تا در ازای گرفتن فضای زیاد آشپزخانه، کارایی بالایی را هم ارائه دهد.

۴. قابل حمل بودن

اگرچه هواپزها محصولاتی فوق‌العاده سبک نیستند، اما در بین مدل‌های آن‌ها مواردی وجود دارد که به راحتی می‌توان آن‌ها را در آشپزخانه جابه‌جا کرد. به عنوان مثال به دانشجویان پیشنهاد می‌شود که یک هواپز کوچک و قابل‌حمل خریداری کنند تا به راحتی بتوانند آن را با خود به دانشگاه ببرند.

۵. هواپز تکی یا دوقلو؟

هواپزهای دوتایی دارای دو سبد پخت‌و‌پز مجزا در کنار هم هستند که به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از عملکردهای مختلف پخت و تنظیمات دما، دو نوع غذای مختلف را همزمان بپزید. حتی می‌توانید هر سبد را طوری تنظیم کنید که فرآیند پخت و پز را به شکلی همزمان تمام کنند. در چنین حالتی شما می‌توانید یک وعده غذای متنوع و کامل را یک‌باره و به راحتی بپزید. بنابراین انتخاب بین کالاهای دوقلو یا تکی تا حد زیادی به نیازهای شما وابسته است.

هواپزهای دوقلو به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از عملکردهای مختلف پخت و تنظیمات دما، دو نوع غذای مختلف را همزمان بپزید!

۶. گارانتی

کوتاه ترین ضمانت برای هواپزها ۶۰ روز است و وجود چنین گارانتی‌ای جزو مزایای یک محصول برقی به شمار نمی‌رود. چراکه یک کالای باکیفیت دارای یک یا دو سال ضمانت است، همچنین برخی مدل‌های گران‌قیمت‌تر تا سه سال گارانتی را هم پوشش می‌دهند، بنابراین توجه به این نکته در زمان خرید می‌تواند خیال شما را از بابت خرید هواپزی که تا سالیان سال در کنار شما باقی می‌ماند، راحت می‌کند.

بهترین برندهای داخلی و خارجی هواپز

بهترین برندهای داخلی و خارجی هواپز

در حالت کلی بهترین هواپزهای موجود در بازار مدل‌هایی هستند که درب آن قفل ایمنی داشته باشد، امکان جدا شدن به طوری که دیگ بخار از بدنه‌ی آن جدا نشود را به خوبی پشتیبانی کند و پایه‌هایی مشبک برای جدا کردن غذا در محفظه داخلی آن وجود داشته باشد. حتی در برخی از محصولات جدید قابلیت شست‌وشوی خودکار هم دیده می‌شود که دستگاه با افزایش دمای داخلی خود می‌تواند لکه‌ها را پاک یا به بیانی دیگر ذوب کند. در همین راستا می‌توان اذعان داشت که برندهای داخلی و خارجی زیادی با امکانات مطرح شده در بازار هواپزها فعال هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانید مدل و شرکت بهتری را در دریای برندهای متنوع هواپز شناسایی کنید.

حتما بخوانید
۷ نکته‌ی مهم که قبل از خرید مخلوط‌کن باید بدانید 1402

برترین برند‌ ایرانی هواپز

  • هواپز مکسی: مکسی شرکتی ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ وارد عرصه تولید لوازم برقی خانگی شد و کلاهای تولیدی آن دارای کیفیت خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. یکی از مزایای استفاده از محصولات باکیفیت از برندهای خوش‌نام ایرانی این است که در صورت نیاز به تعمیر هواپز، قطعات آن به راحتی در دسترس خواهند بود.

برترین برندهای خارجی هواپز

  • هواپز مباشی: برند مباشی محصولی از شرکتی ژاپنی است که اگرچه تنوع مدل‌های این نوع محصول کم است، اما دستگاه‌های هواپز تولیدی آن بسیار محبوب و با کیفیت هستند. لازم به ذکر است که مباشی هم‌چنان یکی از موفق‌ترین برندهای در حال رشد در منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا است که محصولات آن در بیش از ۲۵ کشور توزیع شده است.
  • هواپز رومانتیک هوم: شرکت روماتیک هوم از جمله کمپانی‌های تحت لیسانس کشور آلمان در حوزه لوازم خانگی برقی با بیش از ۲۵ سال سابقه است و محصولات آن از جمله هواپزهای این شرکت در دسته مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های خارجی به حساب می‌آید.
  • هواپز فیلیپس: کمپانی فیلیپس ازجمله بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی‌های متنوع است و محصولات این شرکت تا به امروز به بیش از ۱۶۰ کشور جهان ارسال می‌شود. کمپانی فیلیپس انواع مخلفی از هواپزها را به بازار ارائه کرده است و همراه کالاهای خود کتابچه‌ی آشپزی‌ای از دستور غذاهای تمام نقاط جهان دارد که دستورالعمل‌های آن مطابق با کار هواپز فیلیپس شخصی سازی شده است. قیمت هواپزهای فیلیپس از حدود ۶ میلیون تومان به بالا شروع می‌شود.
  • هواپز عرشیا: برند هواپز عرشیا محصولی از یک شرکت آلمانی است که بیش از ۲ دهه سابقه‌ی فعالیت بین‌الملی در زمینه‌ی تولید لوازم‌خانگی را دارد. به طور کلی محصولات این شرکت باکیفیت بالا و قیمت اقتصادی در بازار وجود دارد و در اغلب موارد اکثر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

روش تمیز کردن هواپز

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که هواپز پس از هر بار استفاده نیاز به تمیزکاری دارد. خوشبختانه، تمیز کردن این دسته از دستگاه‌ها چندان مشکل نیست و تنها کافیست که کشوی آن را بیرون بکشید و زیر آب بشویید. سبد داخلی هواپز اغلب قابل جابه‌جایی است، بنابراین می توانید آن را با مواد شوینده‌ی مناسب کاملاً بشویید. خبر خوب اینکه سبدهای هواپز اغلب دارای پوششی نچسب هستند که از چسبیدن غذا جلوگیری می‌کند. حتی برخی از مدل‌ها برای شست‌وشو با ماشین ظرفشویی هم مناسب هستند.

هواپز راهی آسان برای طبخ غذای سالم بدون از دست دادن طعم آن است. از آنجایی که غذا با استفاده از چنین محصولاتی به سرعت پخته می‌شود، اکثر متخصصین پیشنهاد می‌کنند که زمان پخت و پز یا پخت را تا ۲۰ درصد کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر در دستور اصلی پخت به روش‌های معمول نوشته شده است که ۳۰ دقیقه زمان برای آماده‌سازی غذا نیاز است، در زمان استفاده از هواپز تنها ۲۴ دقیقه کافی است. همچنین پیشنهاد می‌شود که در زمان پخت یکسری غذاها مقداری روغن را بر روی مواد بپاشید یا برس بزنید تا بهتر برشته و ترد شود.

حتما بخوانید
۷ نکته‌ی مهم که قبل از خرید مخلوط‌کن باید بدانید 1402

پرفروش‌ترین هواپزها در بازار ایران

در کنار اطلاعات و نکات مهمی که در این راهنمای خرید به آن اشاره کردیم معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های هواپز با استناد به سایت دیجی‌کالا هم می‌تواند برای خریدی موفق مفید باشد. بنابراین در این بخش محبوب‌ترین مدل‌های هواپز را به شما معرفی می‌کنیم.

هواپز نینجا مدل AF100ME

هواپز نینجا مدل AF100ME

هواپز نینجا مدل AF100ME دستگاهی کامل از برند خوش‌نام نینجا است که دارای ۴ برنامه‌ی پیش‌فرض (سرخ کن، کباب کردن، گرم نگه‌دار، میوه خشک‌کن) همراه با قابلیت شخصی‌سازی هر برنامه ( تغییر زمان و دما به میزان دلخواه) است. این کالای جذاب از نوع سبدی و دیجیتال است و جنس سبد آن سرامیکی، نچسب و قابل شست‌و‌شو در ماشین ظرفشویی است. ظرفیت کلی هواپز نینجا ۳.۸ لیتر و حداکثر توان مصرفی آن ۱۵۵۰ وات است. لازم به تاکید است که ابعاد و وزن این کالای جمع‌وجور به ترتیب ۳۶x25x32 سانتی‌متر و ۵۲۰۰ کیلوگرم است.

 

هواپز رومانتیک هوم مدل KP70

هواپز رومانتیک هوم مدل KP70

هواپز رومانتیک هوم مدل KP70 یکی دیگر از محصولات کامل در زمینه‌ی پخت‌وپز است که با وجود لامپ هالوژنی، اشعه مادون قرمز، قابلیت تنظیم زمان و سیستم گردش حرارت درونی باعث می‌شود که غذا ۳ برابر سریع‌تر و با طعم و ظاهر بهتر پخته شود. این دستگاه با کاربری آسان مجهز به دو سینی مجزا است و می‌تواند در دو طبقه به صورت همزمان مواد گوناگون را آماده کند. جنس بدنه‌ی این کالا از پیرکس است و ظرفیت آن تا ۱۰ لیتر را پشتیبانی می‌کند.

 

هواپز نوتریکوک مدل AF205

هواپز نوتریکوک مدل AF205

اگر به دنبال هواپزی هستید که از برنامه‌های متنوع پخت و پز پشتیبانی کند، بهتر است به هواپز نوتریکوک مدل AF205 نگاهی بیاندازید. این محصول با کمک فناوری SmartTemp به طور خودکار دما را تنظیم می‌کند و همراه با یادآورِ تکان‌دادن غذا به بازار عرضه شده است. هواپز نوتریکوک مدل AF205 محصولی تک سبدی، با قابلیت پخت یکنواخت، بدون BPA، همراه با پوشش ضدچسبندگی و قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی است که می‌تواند نیازهای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط را به خوبی برطرف کند. ظرفیت هواپز نوتریکوک مدل AF205 حدودا ۵.۵ لیتر است و نمایشگر آن تمام لمسی و از نوع ال ای دی است!

 

هواپز رومانتیک هوم مدل KP

هواپز رومانتیک هوم مدل KP

هواپز رومانتیک هوم مدل KP محصولی با دو سینی مجزا، ظرفیت ۱۱ لیتری، توان مصرفی ۱۲۰۰ وات، یخ خردکن و تایمر است که با توجه به قیمت آن یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های بازار به حساب می‌آید. وزن کلی این محصول ۵ کیلوگرم است و ابعادی به اندازه‌ی ۳۸۰x380x360 سانتی‌متر دارد!

 

هواپز رومانتیک هوم مدل ۰۱

هواپز رومانتیک هوم مدل 01

هواپز رومانتیک هوم مدل ۰۱ محصولی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و رابط کاربری آسان است که با اقلامی همچون دو سینی یکی با پایه‌ی کوتاه و دیگری پایه بلند و انبر همراه شده است. جنس بدنه‌ی هواپز از شیشه ساخته شده است و ظرفیت آن ۱۱ لیتر است، بنابراین گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های پر جمعیت به حساب می‌آید. هواپز رومانتیک هوم مدل ۰۱ مجهز به تایمر و یخ‌خرد‌کن است و با وزن حدودا ۵ کیلوگرمی می‌تواند بیشتر نیازهای کاربران را برطرف کند.

حتما بخوانید
۷ نکته که قبل از خرید سرخ‌کن باید به آن توجه کنید

 

هواپز عرشیا مدل AF145-2230

هواپز عرشیا مدل AF145-2230

این نوع هواپز یک دستگاه بیست‌ کاره و همراه با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است که برای سرخ کردن، پخت، کباب کردن، بخارپز کردن، سرخ کردن عمیق، گریل و آب‌گیری غذا گزینه‌ای بسیار مناسب است. از جمله دیگر ویژگی‌های هواپز عرشیا مدل AF145-2230 وجود تایمر قبل برنامه‌ریزی بر روی آن، ظرفیت ۱۰ لیتری، وزن ۵ کیلوگرمی و توان مصرفی ۱۳۰۰ وات است. این نوع هواپز گزینه‌ای جا‌دار به حساب می‌آید، چراکه به کمک آن می‌توان یک مرغ کامل را در درون آن پخت!

 

هواپز نینجا مدل AF160ME

هواپز نینجا مدل AF160ME

یکی دیگر از محصولات با کیفیت برند نینجا هواپز نینجا مدل AF160ME است که با ظرفیت ۵.۲ لیتر گزینه ای مناسب برای خانواده‌هایی با جمعیت کم و متوسط به حساب می‌آید. این مدل هواپز مجهز به ۶ برنامه‌ی پیش فرض و در کنار آن دارای تکنولوژی Max Crisp است که به کمک آن می‌توانید مواد‌غذایی فریز شده را بدون وقفه بپزید! جنس سبد داخلی کالا سرامیک نچسب و قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی است.

 

هواپز بیم مدل Aft1001

هواپز بیم مدل Aft1001

اگر به دنبال محصولی با گارانتی بلند‌مدت (۱۸ ماهه) می‌گردید ما به شما هواپز بیم مدل Aft1001 را معرفی می‌کنیم. آون هواپز بیم مدل AFT1001 یکی از جدیدترین محصولات شرکت بیم است که علاوه بر امکانات یک هواپز قابلیت‌های یک فر کوچک را هم دارد! به طور کلی حمل و نقل آسان، توان مصرفی ۱۵۰۰ وات، وجود چندین برنامه پخت و آماده‌سازی غذا، بدنه‌ی استیل و ظرفیت ۱۲ لیتری از جمله مشخصه‌های دیگر این دستگاه است.

 

هواپز درما مدل DEM-KZ200

هواپز درما مدل DEM-KZ200

هواپز درما مدل DEM-KZ200 محصولی زیبا از کمپانی موفق شیائومی است که با وجود ویژگی‌های قابل‌توجه‌ای همچون ۶ حالت طبخ، قابلیت تنظیم دما و زمان به صورت سفارشی، بدنه‌ای از جنس پلاستیک ABS و شیشه‌ی بوروسیلیکاتی، محفظه‌ی شیشه‌ای با قابلیت مشاهده‌ی فرآیند پخت و پز، مجموعه سبد سرخ کن، ظرفیت دو لیتری، یخ خردکن و وزن حدودا ۳ و نیم کیلوگرمی انتخابی جذاب برای خانواده‌های کم‌جمعیت و دانشجویان به شمار می‌رود. البته لازم به تاکید است که با توجه به امکانات زیاد و در عین حال قیمت پایین این محصول نباید از آن، انتظار کارکردی همچون مدل‌های سری نینجا داشته باشید!

 

سخن پایانی

در پایان باید خاطر نشان کرد که در کنار تمامی مزایای ذکر شده برای هواپز، ارزش خرید این کالا برای خانواده‌ها کاملا وابسته به میزان استفاده شما همچون هر وسیله یا ابزار آشپزخانه دیگری در خانه است. درواقع اگر با خرید هواپز چندین بار در هفته از آن استفاده می‌کنید می‌توان به این نتیجه رسید که این محصول قطعا برای خانواده‌ی شما ارزش خرید دارد. اما اگر از اجاق‌گاز خود راضی هستید و نیازی به وسیله دیگری در خانه ندارید (یا فضایی برای آن ندارید) قطعاً خرید هواپز چندان معقول نیست.

منبع: Consumer Reports

دیدگاهتان را بنویسید