نمایشگر تاشوی جدید LG به محکمی شیشه است و چین‌خوردگی را کمتر می‌کند

این‌طور که به نظر می‌رسد LG Chem توانسته است نمایشگر تاشوی جدیدی را تولید کند که نه تنها مقاومت بسیار بالایی دارد بلکه به‌نوعی تولید شده که چین‌خوردگی کمتری را هم بعد از تاشدن نشان می‌دهد.

LG یکی از محدود شرکت‌هایی است که نام بسیار بزرگی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد اما متأسفانه دیگر شاهد حضور آن در این بازار نیستیم چرا که شرکت کره‌ای رسما به فعالیت خود در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند پایان داد و بیشتر تمرکز خود را روی تولید لوازم خانگی معطوف کرد. اما این شرکت همچنان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات سخت‌افزاری برای محصولات و گجت‌های هوشمند سایر شرکت‌ها به حساب می‌آید و در این زمینه فعالیت گسترده‌ای هم دارد.

یکی از این بخش‌ها، تولید نمایشگر است که LG عملکرد بسیار خوبی هم در آن دارد. اگرچه در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نمایشگر در جهان سامسونگ است اما LG هم یکی از بهترین نمایشگرها را تولید می‌کند. سامسونگ البته در تولید نمایشگرهای تاشو هم فعالیت گسترده‌ای دارد و این کار را دو سالی هست که آغاز کرد. منتها تمام گوشی‌های تاشوی این شرکت وقتی تا می‌شوند، یک چین‌خوردگی کاملا واضح را نشان می‌دهند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، LG توانسته با فناوری جدید خود، تا حد زیادی این موضوع مقابله و این مشکل را رفع کند.

در حال حاضر گوشی‌های تاشو دو مشکل اساسی دارند و آن مقاومت پایین نمایشگر تاشونده و همچنین چین‌خوردگی وسط آن است. حتی سامسونگ با سابقه‌ی نسبتا طولانی در این زمینه در مقایسه با سایر شرکت‌ها، نتوانست این مشکل را حل کند و در تست مقاومت گلکسی زد فولد ۳ هم دیدیم که نمایشگر تاشونده‌ی این گوشی حتی در مقابل فشار ناخن هم نمی‌تواند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد.

حتما بخوانید
معرفی اجاق گاز مبله اسنوا

LG به لطف فناوری جدید خود توانست یک لایه‌ی پوششی جدیدی را معرفی کند که تا حد زیادی دو مشکل یادشده در بالا را حل می‌کند. LG این فناوری جدید را Real Folding Window می‌نامد که به شکل یک پوشش مخصوص در بالای لایه‌ی پلاستیکی نمایشگرهای تاشو قرار می‌گیرد. شرکت کره‌ای در توضیح این فناوری جدید این موضوع را یادآور شد که این لایه‌ی پوششی از شیشه‌های آبدیده‌ی کنونی باریک‌تر است اما به همان اندازه سختی دارد و از لحاظ انعطاف هم کاملا شبیه به پلاستیک است.

نمایی از چین‌خوردگی گوشی تاشوی گلکسی فولد

نمایی از چین‌خوردگی گوشی تاشوی گلکسی فولد

طبق توضیحات این شرکت، برخلاف شیشه‌های آبدیده و لایه‌های پلی‌آمیدی که اکنون در گوشی‌های تاشو مورد استفاده قرار گرفته‌اند (فقط پلی‌آمید)، این پوشش جدید به لطف فناوری منحصر‌به‌فردی که شرکت کره‌ای روی آن پیاده کرده است، باعث افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود و در عین حال باعث افزایش کیفیت کلی نمایشگر از لحاظ مقاومت و کاهش تأثیرات ناشی از تاشدن می‌شود.

LG Chem در ادامه‌ی توضیحات خود در رابطه با این فناوری گفت که از لحاظ مقاومت، این نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد چرا که شرکت آن را ۲۰۰٫۰۰۰ بار باز و بسته کرد بدون اینکه مشکل خاصی در آن بوجود بیاید. همچنین به این نکته هم اشاره شد که از این فناوری می‌توان هم در گوشی‌های تاشو با نمایشگر تاشونده به داخل و هم در مدل‌هایی با قابلیت تاشوندگی به بیرون استفاده کرد که در هر دو طراحی، میزان چین‌خوردگی به شکل محسوسی کمتر است.

LG Chem افزود در حال حاضر در حال کار روی تولید پوشش جدیدی بدون استفاده از لایه‌های پلاستیکی است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد طی یکی دو سال آینده باید شاهد پیشرفت هرچه بیشتر گوشی‌های تاشو از لحاظ مقاومت باشیم تا جایی که شاید خیلی زودتر از انتظار، نمایشگر گوشی‌های تاشو به اندازه‌ی شیشه‌های گوریلاگلس مقاوم شوند. بدین ترتیب می‌توان شاهد کوچ کاربران زیادی از گوشی‌های معمولی به گوشی‌های تاشو بود.

حتما بخوانید
مقاله بی طرفانه 10 چیزهای جدیدی را درباره قیمت تلویزیون سامسونگ نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

سؤال اینجاست که چه زمانی می‌توان به این فناوری جذاب شرکت کره‌ای در یک محصول واقعی دسترسی داشت؟ این‌طور که به نظر می‌رسد، تا زمانی که LG بتواند این فناوری را برای استفاده در یک گوشی هوشمند آماده کند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. طبق گفته‌های خود شرکت، این فناوری در سال ۲۰۲۲ برای تولید انبوه آماده خواهد شد و این یعنی برای استفاده‌ی رسمی آن در یک گوشی هوشمند باید تا سال ۲۰۲۳ منتظر بمانیم.

LG اما نمی‌خواهد این فناوری فقط محدود به گوشی‌های تاشو باشد بلکه قصد دارد لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها هم بتوانند قابلیت استفاده از آن را داشته باشند. بنابراین این امکان هم وجود دارد که در سال‌های پیش رو، حتی شاهد عرضه‌ی تبلت‌های تاشو هم باشیم که به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار روی آن باشد. LG Chem حتی مدعی شد برخی از شرکت‌ها در حال حاضر برای انجام یک پروژه‌ی مشترک پیشنهاد همکاری داده‌اند که جزئیات زیادی در این رابطه فاش نشد.

وب‌سایت Android Authority درخواستی به شرکت کره‌ای ارسال کرد با این مضمون که مقایسه‌ای بین این فناوری و فناوری بکار رفته در گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی UTG (شیشه‌ی فوق باریک) انجام دهد تا اینکه مشخص شود کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری از لحاظ مقاومت دارند. متأسفانه فعلا پاسخی به این درخواست داده نشده است اما به محض اینکه این اتفاق رخ دهد، قطعا نتیجه‌ی مقایسه را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

منبع: AndroidAuthority

دیدگاهتان را بنویسید