مقایسه سامسونگ QLED و الجی OLED؛ کدام تلویزیون بهتر است؟

همانگونه که میتوانید صفحه نمایش گوشی خود را سفارشیسازی کنید، صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ نیز قابل تنظیم است. آیا فکر کردهاید که چرا تصاویر در تلویزیون فروشگاهها بسیار واضح و روشن هستند اما وقتی آنها را در خانه روشن میکنید به آن خوبی به نظر نمیرسند؟ دلیل این مشکل غیر از کیفیت محتوای در حال پخش، میتواند به تنظیمات تلویزیون شما مرتبط باشد. در تلویزیون به بخش تنظیمات بروید و از قسمت Picture گزینه Expert Settings را انتخاب کنید. تنظیمات صفحه نمایش مانند روشنایی، وضوح، کنتراست و رنگ قابل تنظیم هستند. اگر حوصله کلنجار رفتن با تنظیمات را ندارید از حالتهای پیشفرض استفاده کنید.حالت داینامیک اجازه میدهد تا محتوا در طول روز یا در اتاقهای پرنور هم واضح دیده شود. حالت استاندارد تنظیم پیشفرض است و روشنایی ثابتی را با بهینهسازی مصرف انرژی ارائه میدهد. حالت Natural تغییرات روشنایی هر صحنه از ویدیو را تشخیص میدهد و آن را کم یا زیاد میکند. اگر به روشنایی زیاد حساس هستید، از حالت طبیعی استفاده کنید زیرا به کاهش فشار و خستگی چشم کمک میکند.

  1. رزولوشن تصویر ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل
  2. فناوری Contrast Enhancer برای افزایش کنتراست تصویر
  3. معایب مدل Q90T نسبت به Q95T
  4. هود و هواکش
  5. گوشی شیائومی

فناوری Pur Color به منظور پر رنگ شدن پیکسل های تلویزیون، یکنواختی رنگ، بهبود کیفیت تولید رنگ طراحی و تولید شده است. زمانی که ویدیویی با رزولوشن پایین برای دیدن دارید، Pur Color باعث بهتر کردن تصویر میشود که با کیفیت بهتری نمایش میدهد. این فناوری ابداع شرکت سامسونگ است که از سال ۲۰۲۰ در تلویزیون های جدیدش استفاده میکند. با داشتن این گزینه تصویر شما بیشترین تأثیر در طیف های رنگی دارد و رنگ ها را بسیار واقعیتر نشان میدهد. همانطور که پردازنده کریستالی ۴K در نظر گرفته شده، سایه و رنگ واقعی را احساس کنید! پردازنده ۴K قدرتمند به شما اطمینان میدهد که رزولوشن فوق العاده را برای محتوای مورد علاقه خود دریافت کنید. نقشه رنگی پیچیده و رنگ واقعی تری را با تلویزیون سامسونگ AU7000 تجربه خواهید کرد. فریم ها به روش خودکار محتوای تخمین زده را جبران میکنند تا تصویر و عملکرد تلویزیون را به بهترین شکل نمایش دهد.

حتما بخوانید
سمت زشت تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ ال جی

علاوهبر این تلویزیون ال جی میتواند تمام پیسکلها را خاموش کند؛ این ویژگی به آنها کمک میکند حتی در محیطهای کمنور، رنگهای مشکی کامل، واضح و با کیفیت بالا نمایش داده شوند. اما این به معنای نمایش کیفیت پایین تصاویر در تلویزیون سامسونگ نیست و تلویزیونهای این برند نیز نسبت کنراست بسیار خوبی ارائه میدهند. Local Dimming: فناوری Local Dimming کنتراست تلویزیون را افزایش میدهد؛ درواقع روشنایی نقاط مختلف تصویر را کنترل میکند. همانطور که اشاره شد در این زمینه ال جی موفقتر عمل میکند. Peak Brightness: این پارامتر عملکرد نمایشگرها را در میزان روشنایی تصاویر نشان میدهد؛ سامسونگ در زمینه عملکرد روشنایی به طور قابل توجهی بهتر است. رنگ: نمایشگرهای هر دو برند طیف گستردهایی از رنگها را تحت پوشش قرار میدهند؛ اما به طور کلی تلویزیونهای سامسونگ در نمایش حجم رنگ بهتر هستند. نمایشگرهای سامسونگ به راحتی میتوانند رنگهای روشن و تیره را تولید کنند (اما در ایجاد رنگ آبی مشکل دارند).

یادداشت های تفصیلی در مورد تلویزیون سامسونگ به ترتیب گام به گام}

این نوع کیفیت با متفاوت ترین حالت ممکن برنامه ها را برای سما پخش می کند. همچنین زمان تماشا فرد طبیعی و زنده بودن کیفیت را بیشتر حس می کند. تلویزیون سامسونگ از فرمت HDR پشتیبتنی می کند. این فرمت می توان با عمق رنک ها روح زنده ای را به برنامه ها ببخشد. زیرا قسمت تاریک را تاریک تر و روشن را روشن تر نمایش می دهد. اینگونه عمق و زاویه ی دید فوق العاده گسترده تر می شود. تعداد پیکسل هایی که تعیین شده است در کم کردن نویز بسیار چیره دست هستند. زیرا با کم کردن نویز می توانند کیفیت را چند درصد بیشتر کنند. موتور پردازشگر هم از بهترین نوع ها انتخاب شده است. این موتور تمامی تصویر را با کارشناسی و تخصص کامل پردازش می کند. بعد از اطمینان برنامه را دقیق و پردازش شده بر روی صفحه نشان می دهد. با رنگ های فروان نیز می توان برنامه ها را مانند رنگین کمان دریافت کرد.

حتما بخوانید
مزایای خرید از انتخاب سنتر

Discover اکنون، برای تلویزیون سامسونگ چه کاری باید انجام دهیدسریع؟

با برخورداری این تلویزیون از تکنولوژی Motion Xcelerator از لرزش تصاویر جلوگیری شده و شاهد تصاویر شفافی خواهید بود. در مجموع کیفیت تصویر تلویزیون کریستال سامسونگ AU8000 خوب است و پاسخگو استفاده های خانگی و روزمره خواهد بود. تلویزیون ۲۰۲۱ سامسونگ مدل AU8000 سایز ۶۵ اینچ از کیفیت تصویر ۴K UHD پشتیبانی می کند. رزولوشن تلویزیون ۴K سامسونگ ۶۵AU8000 بیش از هشت میلیون پیکسل است و نسبت به تلویزیون های فول اچ دی از شش میلیون پیکسل بیشتری برخوردار است. هرچه تراکم پیکسلی در تلویزیونی بیشتر باشد طبیعتاً کیفیت تصویر، جزئیات تصویر و رنگ و لعاب تلویزیون نیز بهتر می شود. در میان تکنولوژی های مربوط به تصویر، تکنولوژی Dynamic Crystal Color در تلویزیون ۶۵AU8000 وجود دارد. تلویزیون سامسونگ ۶۵AU8000 از تلویزیون های ارزان قیمت بازار است اما با توجه به قابلیت ها و تکنولوژی هایی که دارد تصاویری بسیار با کیفیت را ارائه می دهد. وجود تکنولوژی Dynamic Crystal Color موجب می شود تا شاهد طیف گسترده ای از رنگ ها باشیم.

JavaScript seems to be disabled in your browser. برای به کار گرفتن قابلیت این وبسایت، باید JavaScript در مرورگرتان ممکنشده باشد. تلویزیون RU7100 یکی از تلویزیون های سری ۷ و ۲۰۱۹ سامسونگ است. طراحی تلویزیون سامسونگ شیک و خاص است و برای کشانی که به دکوراسیون منزل و محیط اطراف خود اهمیت میدهند مناسب است. همچنین طراحی پایه های این تلویزیون به شکلی است که قابلیت قرار گرفتن ساندبار در جلوی آن وجود دارد. سامسونگ RU7100 از صفحه نمایش LED برخوردار است و تصاویر باکیفیتی را به نمایش میگذارد. تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ RU7100 از کیفیت تصویر ۴K و تکنولوژی HDR برخوردار است. موتور پردازشگر UHD در کنار تکنولوژی های پیشرفته ای که در این تلویزیون به کار رفته است تصاویر باکیفیتی را تولید میکند. کیفیت صدای تلویزیون RU7100 خوب است و بلندگوهای آن در مجموع از توان صوتی ۲۰ وات برخوردار هستند. تکنولوژی هایی مانند دالبی دیجیتال پلاس که برای بهبود کیفیت صدا در این تلویزیون به کار رفته است صدایی شفاف و باکیفیت را تولید میکند.

حتما بخوانید
راهنمای خرید جهیزیه از دیجی‌کالا؛ خانه‌ی بختت را آنلاین بچین

دکمه منو را روی ریموت فشار دهید و وارد آیکون چرخدنده یا همان آیکون تنظیمات شوید. گزینه Change Pin را پیدا کنید و با فشار دادن دکمه اوکی، آن را انتخاب کنید. الان باید رمز ۰۰۰۰ را که پین کد پیش فرض سامسونگ است را وارد کنید. اگر دستگاه آن را قبول کرد، پس دیگر نیازی به ریست کردن رمز تلویزیون نخواهید داشت. تلویزیون را خاموش کنید و دکمه mute روی ریموت کنترل را فشار دهید. عددهای ۸، ۲ و ۴ را به ترتیب فشار دهید و بعد دکمه power را که روی ریموت قرار دارد بزنید تا تلویزیون روشن شود. با انجام این کارها و مراحل، رمز دستگاه بهراحتی به ۰۰۰۰، تغییر پیدا خواهد کرد. اگر الان بخواهید رمز را به دلخواه خود عوض کنید، میتوانید مراحل اول را که برای تست پینکد استفاده شد را مجددا تکرار کرده و رمز جدید را وارد کنید. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که برای امنیت بیشتر برای تلویزیون خود از رمز استفاده کردهاید و حالا فراموش کردید که رمز آن چه بود است. اگر در همین حین بخواهید که تنظیمات رنگ، نور یا صدا را تغییر دهید، نمیتوانید این کار را انجام دهید. ما در این مقاله به توضیح بازنشانی رمز تلویزیون سامسونگ و ال جی پرداختیم و تمام مراحل آن را توضیح دادیم تا بتوانید بهراحتی مشکلتان را حل کنید. شما میتوانید برای انجام کلیه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون از تیم متخصصین آچاره کمک بگیرید. امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد. ممنون که تا پایان مقاله ما را همراهی کردید.

حتما بخوانید
در کل تلویزیون های سامسونگ از همه لحاظ بهترینند

شرکت سامسونگ از تکنولوژی های، Mega Contrast، UHD Dimming و Contrast Enhancer برای تنظیم و بهبود کنتراست تصویر در تلویزیون ۵۵AU8000 استفاده کرده است. این تلویزیون دارای پردازنده کریستالی Crystal Processor 4K می باشد که از قابلیت های خوبی برخوردار است. این پردازنده به کمک تکنولوژی ۴K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت فورکی به نمایش خواهد گذاشت. تمام جزئیات تصویر را در اختیار داشته باشید. با وجود تکنولوژی Motion Xcelerator لرزش ها کاهش می یابد و تصاویر شفاف و روان نمایش داده خواهند شد. همچنین این تلویزیون دارای حالت های Film Mode و Natural Mode نیز می باشد. این تلویزیون مجهز به ویژگی Brightness Detection جهت تشخیص نور محیط می باشد. کیفیت صدای تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ تلویزیون سامسونگ AU8000 خوب است. سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ ۵۵AU8000 دو کاناله است و از دو بلندگوی ۱۰ واتی تشکیل شده است که توان خروجی صدا ۲۰ وات خرید تلویزیون سامسونگ سری AU7100 را ارائه میدهد. سامسونگ با استفاده از تکنولوژی Dolby Digital Plus در این تلویزیون موجب بهبود کیفیت صدا شده است.

  • لباسشویی هیتاچی
  • تصویر وضوح ندارد و تار است
  • لباسشویی بوش
  • تلویزیون هایسنس
  • حالت تصویر فیلم یا Film Mode مناسب برای تماشای فیلم
  • سپس برنامه مرورگر را انتخاب و نصب نمایید
  • قابلیت Sound Mirroring
  • دارای قابلیت App Casting

به این ترتیب حالت بازی در این تلویزیون نسبت به تلویزیون های معمولی است و بازی کردن با این تلویزیون را لذت بخش تر می کند. این حالت پیش تر تنها در تلویزیون های گران قیمت مورد استفاده قرار می گرفت. فعال شدن ویژگی های گفته شده بستگی به سازگاری کنسول متصل شده به تلویزیون دارد و ممکن است تمام کنسول ها از این ویژگی ها پشتیبانی نکنند. تلویزیون سامسونگ ۴۳TU8000 دارای سیستم صوتی ۲ کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع از توان خروجی ۲۰ وات برخوردار هستند. سامسونگ به کمک تکنولوژی Dolby Digital Plus کیفیت صدای خروجی این تلویزیون را بهبود می بخشد و صدای با کیفیت تری را تولید می کند. تلویزیون ۴۳TU8000 از قابلیت Multiroom Link نیز پشتیبانی می کند. این تلویزیون دارای قابلیت Blutooth Audio و Sound Mirroring نیز می باشد و شما می توانید به صورت مستقیم آهنگ دلخواه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید. یکی دیگر از قابلیت های خوبی که این تلویزیون دارد قابلیت TV Sound to Mobile تلویزیون سامسونگ ال ای دی است.

حتما بخوانید
راهنمای جامع خرید جاروبرقی (انواع، ویژگی‌های ضروری و پرفروش‌های بازار)

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با تلویزیون سامسونگ نو وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید