مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا با توجه به همه فاکتور های مهم

samsung tvالبته با توجه به اینکه تعمیر تلویزیون سامسونگ توسط خدمات پس از فروش این برند انجام میگردد، مشتری هیچگونه نگرانی در رابطه با خرابی این دستگاه ندارد. امروزه با وجود امکان دانلود فیلم توسط تلفنهای همراه، بسیاری از افراد ترجیح میدهند که فیلمهای دانلود شده را بر روی صفحه نمایش بزرگتری مانند تلوزیون خود ببینند. این نیاز باعث شده تا سازندگان تلوزیون سامسونگ به دنبال تکنولوژی خاصی جهت انتقال این محتوا به تلوزیون در کسری از ثانیه باشند. این برند جدیدترین دستگاههای خود را به تکنولوژی Tap view مجهز کرده تا با یک ضربه ساده تصویر از روی تلفن همراه بر روی صفحه نمایش انتقال پیدا کند. کیفیت تصویر در تلوزیونها بر اساس کیفیت عکس و فیلم پخش شده در آنها مقایسه میشود. برند سامسونگ دارای تکنولوژی UHD, HDR و OLED است که تا حد زیادی کیفیت و زنده بودن تصاویر عکس را بالا میبرد. از جمله مزایا و معایب تلویزیون اسنوا میتوان به این مورد اشاره کرد که هیچ یک از تکنولوژیهایUHD و OLED را ندارد اما به تکنولوژی HDR10 مجهز است که در مقابل ویژگیهای برند کرهای چیز خاصی نیست.

سه سریع راه برای مطالعه تلویزیون سامسونگ

tv سامسونگفاصله ایده آل نشیمن از تلویزیون چیست و چگونه محاسبه می شود؟ فاصله ایده آل نشیمن از تلویزیون معیار دیگر خرید تلویزیون سامسونگ است. وسعت بینایی انسان محدود است و به همین دلیل زاویه دید شما نسبت به تلویزیون بر تجربه شما از تماشای تلویزیون تاثیرگذار است. در بهترین حالت، نشیمن ایده آل برای فرد بیننده مکانی است که تلویزیون ۴۰ درصد از پهنه بینایی فرد را اشغال کند. این فرمول می تواند فاصله ایده آل محل نشیمن بیننده و تلویزیون را مشخص کند. برای محاسبه دقیق کافی است از این روش استفاده کنید. ابتدا اندازه صفحه نمایش به اینچ را در ۱٫۲ ضرب کنید. با این کار فاصله ایده آل در واحد اینچ بدست می آید. سپس عدد حاصل را در ۰٫۰۲۵۴ ضرب کنید تا فاصله ایده ال در واحد متر به دست بیاید. برای مثال فرض کنید که قصد دارید تلویزیونی ۷۵ اینچی را خریداری کنید، پس باید ابتدا ۷۵ را در ۱٫۲ ضرب کنید که برابر ۹۰ می شود.

حتما بخوانید
۱۳ قابلیت جذاب اندروید ۱۳ که کمتر به آن‌ها توجه شده است

Finest تلویزیون سامسونگ را بسازید You’ll Learn این سال (در ۲۰۲۳)

همچنین قابل ذکر است که با داشتن این تلویزیون اهمیتی ندارد که تصاویر چه کیفیتی دارند، با هوش مصنوعی و UpScale رزولوشن تصاویر بی کیفیت را افزایش و تبدیل به ۴K می کند. فناوری دیگر به نام Adaptive Picture در این دستگاه باعث می شود تا تلویزیون به کمک سنسور، میزان نور را تشخیص دهد و بر اساس شرایط نوری محیط تلویزیون، نور صفحه نمایش را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند. فناوری Dual LED در این تلویزیون نیز به این صورت است که با استفاده از دو پنل LED و تنظیم نور پس زمینه باعث می شود که کنتراست تصاویر و کیفیت رنگ ها افزایش چشمگیری داشته باشند. با قابلیت دیگر در این مدل به نام Mirroring، به آسانی می توان محتوای تلفن همراه را روی صفحه نمایش تلویزیون خود به نمایش درآورد. این مدل یکی از بهترین مدل های تلویزیون سامسونگ در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است که امکانات بسیار بالا و طراحی زیبا و مدرن، باعث درخشیدن آن در میان مردم شده است.

اگر خطوط عمودی که بر روی صفحهنمایش تلویزیون به نمایش درمیآیند از بالاترین نقطه نمایشگر تا پایینترین نقطه آن کشیده شده باشند به این معناست که یا برد تیکان تلویزیون آسیبدیده است یا فلتهای ارتباطدهنده. منتهی اگر این خطوط عمودی از وسط نمایشگر تا پایین یا بالا کشیده شده باشند به این معناست که پنل تلویزیون آسیبدیده است. وارد شدن ضربه و رطوبت به تلویزیون از مهمترین عواملی هستند که موجب خراب شدن پنل تلویزیون میشوند. بنابراین از بروز چنین اتفاقاتی در تلویزیون خود جلوگیری نمایید تا پنل آن آسیب نبیند و درصورت بروز مشکلی برای آن با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید. با استفاده از کنترل از راه دور وارد Service Mode بشوید. POWER ON, MUTE, MENU, مولودی مال INFO. وارد گزینه ی ۸ بشوید ، تنظیمات تیونر را تنظیم نمایید. اگر روش بالا کمکی نکرد پس EEPROM IC 1803 (AT24C256BN) را که پشت مادربرد قرار دارد را با فریمور سالم پروگرام نمایید.

حتما بخوانید
راهنمای خرید قهوه ساز

خرید تلویزیون سامسونگ

بله، اما … تعمیر برخی از قطعات نیاز به دستگاههای مخصوص دارد و امکان تعمیر آنها در محل وجود ندارد . تشخیص صحیح این مورد که آیا امکان تعمیر و یا تعویض قطعات شما در محل وجود داشته باشد نیاز به کارشناسی دارد . اولین تشخیص قبل از مراجعه سرویس کار صورت می گیرد ، که توسط کارشناسان آریان سرویس بصورت تلفنی از شما پرسیده میشوند . یکی از مهمترین مواردی که حتما باید در نظر داشته باشید ، استفاده از قطعات اصل است . در صورتی قطعات غیر اصل و یا تقلبی برای تعمیر تلویزیون استفاده شود ؛ نه تنها ا
یراد رفع نخواهد شد ، بلکه ممکن است به سایر اجزا نیز صدمه وارد شود . تمامی قطعات تعویض یا تعمیر شده توسط مرکز آریان سرویس ، دارای گارانتی ۶ ماه الی یکساله کتبی است . شامل تعمیر یا تعویض قطعات بوده و بصورت رایگان صورت می گیرد . در صورتی که برای اولین بار جهت تعمیر و تعویض با این مرکز تماس گرفته باشید ، خدمات ارائه شده بدون هزینه ایاب و ذهاب است . مرکز تعمیر تخصصی آریان سرویس با سابقه درخشان چندین ساله در امر تعمیر تلویزیون سامسونگ و بیش از ۳۰ دپارتمان مجزا آماده ارائه خدمات به کاربران گرامی می باشد. را بصورت تخصصی با دستگاه های مدرن و پیشرفته تعمیر می نماید .

قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره

توسط این فناوری افت و خیزهای موجود در صداها از بین میرود و با کیفیت بالا و با جزئیات ریز و دقیق انتشار داده خواهد شد. این محصول دارای سیستم کاهنده نویز صدا Clear Voice III برای کاهش نویز های اضافی صدا می باشد و صداها را به طور واضح تر پخش می کند. ویژگی بارز دیگر در سری ۲۰۲۱ تلویزیون های سامسونگ قابلیت Q-Symphony است که در آن بلندگوهای تلویزیون همگام با ساندبار با یک هارمونی خاص هنر نمایی میکنند. به معنای دیگر این قابلیت این امکان را به بلندگوهای تلویزیون میدهد که همزمان با ساندبار صدا را پخش کنند، قابلیتی که در نسل قبل سری TU7000 در دسترس نبود. همچنین صوت در تلویزیون سامسونگ ۵۵AU7000 دارای شش حالت پخش صدای (Standard, News, Music, Cinema, Sport, Game) می باشد. داشتن طراحی زیبا و به روز در کنار کیفیت ساخت و دوام بالا از دغدغه های هر فردی برای انتخاب یک تلویزیون مناسب برای منزل می باشد.

  • مجهز به USB HID
  • چهار پورت HDMI (شامل پورت HDMI 2.1 و HDMI ARC و eARC)
  • پشتیبانی از پروتکل IPv6
  • باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید
حتما بخوانید
تلویزیون اسنوا ساخت کجاست؟

سامسونگ در این تلویزیون امکانات خوبی را برای گیمرها از طریق بخش Game Bar تدارک دیده تا بتوانند حالتهای مختلف، به خصوص تنظیم تاخیر ورودی تا ۱۰.۱ میلیثانیه را در دسترس داشته باشند. HDR10 مجهز است و طبق معمول سایر تلویزیونهای سامسونگ، خبری از فناوری دالبی ویژن در این مدل نیست. سامسونگ پس از سالها، به فناوری OLED روی آورده و سری تلویزیونهای QD-OLED را با کیفیتی حیرتانگیز برای اولین بار روانه بازار کرد. البته که سامسونگ برای اینکه بتواند وجه تمایزی بین تلویزیون خود و سایر OLEDهای بازار قائل شود، پا را فراتر گذاشته و فناوریهای نمایشی و نورپردازی QLEDهای خود را با تکنولوژی OLED تلفیق کرده تا نتیجهای جالبتوجه را کسب کند. در واقع عبارت QD مخفف کوانتوم دات است که در کنار فناوری OLED قرار گرفته است. تفاوت اساسی این فناوری با OLEDهای مرسوم بازار، استفاده از رنگ آبی به جای نور سفید است و تلویزیون برای تولید رنگهای نمایشی، از این راه استفاده میکند. در بهترین تلویزیون سامسونگ ۴K بیش از ۸.۳ میلیون پیکسل دیده میشود که هر کدام به شکل مستقل نور مورد نیاز ارائه تصویر را تامین میکنند.

جدیدترین تلویزیون سامسونگ چیست؟ تلویزیون های هوشمند بسیار فراتر از تلویزیون های معمولی، دنیایی را که ما می شناسیم متحول می کنند. نمایشگر های نئوکیولد سامسونگ، یک تلویزیون گیمینگ عالی به حساب می ایند. تاخیر ورودی پایینی دارند و از نرخ نوسازی متغیر VRR پشتیبانی می کنند، به این معنی که با AMD FreeSync سازگار است. همچنین دارای یک پنل ۱۲۰ هرتزی است که می تواند تا ۱۴۴ هرتز هماهنگ شود، به این معنی که می تواند سریع ترین بازی های موجود در حال حاضر را مدیریت کند. این باعث می شود که یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد که می خواهند بازی های رقابتی مانند Fortnite یا Apex Legends را بازی کنند. کیفیت تصویر QLED خوب است اما برجسته نیست، به خصوص در حالت HDR. رنگ های سیاه عمیق و غنی هستند، اما کاملاً به سطوح کنتراست OLED نمی رسند. در حالت SDR، وسعت رنگ در مقایسه با آنچه که می توانید از پنل های OLED دریافت کنید، محدود است.

  • مزایای RU7442 نسبت به RU7402
  • بلوتوث نسخه ۴٫۲
  • یک کامپوزیت
  • Install را انتخاب کنید
  • برخورداری از فناوری Far-Field Voice Interaction
حتما بخوانید
مقایسه سامسونگ QLED و الجی OLED؛ کدام تلویزیون بهتر است؟

تلویزیون سامسونگ NEO QLED چیست ؟ پردازنده یک ریز تراشه الکترونیکی است که وظیفه کنترل مکانیزم کاری دستگاه، اعم از ورودی خروجی و کارکرد را بر عهده دارد .پردازنده همان CPU میباشد که به واحد پردازش مرکزی موسوم است . پردازنده در تلویزیونهای جدید نقشی فراتر از آنچه یک CPU انجام میدهد را انجام میدهد.پردازنده در تلویزیون های جدید سامسونگ بر هوش مصنوعی یا هوش ماشینی مبتنی است . ریز تراشه ها به کمک هوش مصنوعی قادرند تلویزیون را همانند یک گوشی موبایل هوشمند، شخصی سازی کنند .مهمترین وظیفه پردازنده در تلویزیون،پردازش کیفیت تصویر بالا و آسان نمودن رابط کاربریست . مدلهای هوشمند سامسونگ یا همان تلویزیون های جدید با قابلیت اتصال به اینترنت،از پردازنده های متعددی استفاده میکنند.این پردازنده ها بر اساس میزان کیفیت و وضوح تصویر یا بر اساس آپشن های تلویزیون،تعبیه میشوند. هرچه تلویزیون پیشرفته تر و از مکانیزم کاری ارتقا یافته تری پشتیبانی کند ، به تبع آن پردازنده ای قدرتمندتر میطلبد.در این نوشته به بررسی چند پردازنده معروف سامسونگ میپردازیم که رواج بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید