مزایا و معایب کولر گازی

مزایا و معایب کولر گازی

در این مطلب از سری مطالب وبلاگ انتخاب‌سنتر با بررسی کامل و جامع مزایا و معایب کولر گازی در خدمت شما خواهیم بود تا در صورت نیاز به خرید این نوع سیستم سرمایش و گرمایشی بتوانید انتخابی کامل داشته باشید.

در مطالب قبلی به راهنمای انتخاب کولر گازی پرداخته شد و در مورد کیفیت و عملکرد آن بسیار صحبت شد ، اما در این مطلب ما سعی داریم با برخی از مزایا و معایب این سیستم سرمایشی بپردازیم تا شما بتوانید با یک انتخاب صحیح ، بهترین و بهینه‌ترین استفاده را ببرید.

در ادامه با مطلب مزایای کولر گازی همراه ما باشید.

بررسی کامل و جامع مزایا و معایب کولر گازی

امروزه یکی از رایج‌ترین انواع کولرها در کشور ما کولرهای گازی هستند و در سال‌های اخیر خرید این نوع کولرها رونق خاصی یافته است. استفاده از این کولرها باعث افزایش رطوبت داخل محیط نخواهند شد ؛ از این رو استفاده از آن‌ها در مناطق شمالی و جنوبی کشور با آب‌وهوای شرجی توصیه می‌شود. عملکرد این نوع کولرها به این صورت است که هوای محیط را به داخل کشیده و پس از خنک کردن به محیط ارسال می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع کولرها عدم انتشار بیماری‌ها و ذرات آلوده به محیط می‌باشد. هرچند مزایای این نوع کولرها بسیار زیاد است اما معایبی نیز همراه خود دارند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کولر گازی خواهیم پرداخت.

 

مزایا و معایب کولرهای گازی

بررسی مزایا و معایب کولر گازی

به‌طورکلی می‌توان گفت سه نوع کولرگازی در بازار ایران موجود می‌باشد که عبارت‌اند از: کولرگازی پنجره‌ای و اسپیلت و ایستاده. کولرهای گازی پنجره‌ای ارزان‌تر هستند اما میزان مصرف انرژی آن‌ها بسیار بالاست و شرایط نصب خود را دارد. در کنار این مدل ، حالت‌های اسپلیت که دو تکه هستند و یک پنل داخلی و خارجی دارند که این دل خود به دو نوع ایستاده و دیواری تقسیم می‌شود. حال با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید به سراغ خرید یکی از این کولرها بروید اما بهتر است قبل از خرید آن مزایا و معایب کولرهای گازی را مورد بررسی قرار دهید.

حتما بخوانید
بررسی خردکن کیوکوکر شیائومی؛ هم کتری هم میکسر با طراحی بی‌نقص

مزایای کولرهای گازی مجهز بودن به فیلترهای مخصوص تصفیه هوا

از آنجا که کولرهای گازی به این سیستم مجهز هستند استفاده از آن‌ها باعث ایجاد هوای تصفیه‌شده و سالم در محیط خواهد شد.

دارای قابلیت کنترل خنک‌کننده بخش‌های مختلف در خانه

با استفاده از این کولرها می‌توانید انتخاب کنید که کدام بخش از خانه خنک‌تر شود. این قابلیت کولرهای گازی در صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز تا حد قابل‌توجهی مؤثر است.

قابلیت خنک‌کنندگی فضا درزمانی کوتاه

یکی دیگر از مواردی که باید در مطلب مزایا و معایب کولر گازی به آن اشاره شد قابلیت خنک‌کنندگی کولرهای گازی است که هم‌زمان با روشن شدن این نوع کولرها می‌توانید هوای مطبوع و خنک را احساس کنید.

عدم استفاده از آب به‌عنوان خنک‌کننده

کولرهای گازی همانطور که از اسم آنها پیداست ، از طریق گاز کولر و کمپرسور هوا را خنک می‌کند و نیازی به آب ندارد. بنابراین در این سبک از سیستم سرمایش و گرمایش در مصرف آب بسیار صرف جویی خواهد شد.

عدم تولید صدا

با استفاده از کولرهای گازی دیگر صداها مزاحم آرامش شما نخواهند شد.

 

مزایای کولر گازی

معایب کولرهای گازی

همان‌طور که گفتیم کولرهای گازی دارای مزایای بسیار زیادی هستند اما لازم به ذکر است این کولرها دارای برخی از معایب نیز می‌باشند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت بالای کولرهای گازی

ازآنجا که قیمت کولرهای گازی نسبتاً بالاست در اکثر موارد انتخاب خریداران را در خرید محدود می‌سازند و خریداران رو به خرید کولرهای آبی می‌آورند.

بالا بودن میزان مصرف انرژی برق

هرچند میزان مصرف انرژی برق در این نوع کولرها بالا می‌باشد امروزه با تولید نسل جدید کولرهای گازی مصرف آن‌ها تا حدود ۷۰% کاهش‌یافته است و در صورتی که نمی‌خواهید این عیب گریبان گیر شما شود باید از بین برندهای مطرح ، کولر گازی خود را انتخاب کنید تا برترین کارایی را داشته باشید و همچنین به نمودار انرژی آن کاملاً توجه داشته باشید.

حتما بخوانید
نقد و بررسی پرفروش‌ترین تلویزیون های شیائومی سال 2023

افزایش آلودگی هوا

عملکرد این سیستم‌ها باعث تولید گازهای مضر برای لایه ازون می‌شود. استفاده از کولرهای گازی پنجره‌ای در شهرهایی که میزان آلودگی آن‌ها بالاست باعث ورود آلاینده‌ها به فضای داخلی می‌شود.

سخن پایانی

با مطالعه مزایا و معایب کولر گازی متوجه آن شدید که همانند هر یک لوازم خانگی برقی ، دارای مزایا و معایب است و البته که مزایای آن به حدی است که می‌توان از معایب آن چشم پوشانی کرد.

در پایان لازم به ذکر است که سایت انتخاب سنتر به عنوان نماینده رسمی گاسونیک ، هایسنس ، جنرال مکس ، سامسونگ و سایر برندهای معتبر ، تمامی مدل‌های با کیفیت و با ارزش این کولرهای گازی را جمع آوری کرده و شما می‌توانید با مراجعه به دسته کولرهای گازی ، در مورد آنها مطالعه کرده و از مزایا و معایب آنها نیز مطلع شوید.

امیدواریم در پایان از مطلب مزایای کولرهای گازی استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید