قوانینی که نباید در مورد تلویزیون سامسونگ ال سی دی رعایت شوند

تلویزیون ها یکی از وسایل صوتی و تصویری بسیار متنوع می باشند که به دلیل کاربرد های مختلف توانسته اند جایگاه ویژه ای را پیدا کنند. در ساختار تلویزیون ها علاوه بر تکنولوژی های گوناگون از سیستم عامل های مختلفی استفاده شده است که هر کدام مزیت های منحصر به فردی دارند. سیستم عامل منحصر به فردی استفاده شده است . در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم. در اینجا قصد داریم به مقایسه سیستم عامل ها بپردازیم و همچنین ویژگی ها و مشخصات هر کدام را بیان کنیم. همان طور که گفته شد در ساختار تلویزیون ها از سیستم عامل های مختلفی استفاده شده است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی کلی آن ها بپردازیم. یکی از سیستم عامل های به کار رفته در ساختار تلویزیون های هوشمند و یا اسمارت، سیستم عامل Android TV می باشد. این نوع سیستم عامل یکی از سیستم عامل هایی می باشد که مجهز به رابط گرافیکی بسیار عالی بوده و منو آن به صورت عمودی نمایان می شود.

تلویزیون سامسونگ ال ای دی

این تفاوت منجر به انواع مختلف عوامل کیفیت تصویر میشود که برخی از آنها از LCD (و QLED) پشتیبانی میکنند، اما بیشتر آنها از OLED بهره میبرند. گذشته از برندهای آمریکایی که در بالا به آنها اشاره شد، پاناسونیک، فیلیپس، گروندیک و سایر تولیدکنندگانی که تلویزیونهای OLED در اروپا میفروشند، همه از پنلهایی استفاده میکنند که شرکت الجی دیسپلی تولید میکند. براساس بررسیهای ما، در ادامه چند مقایسهی کلی وجود دارد که بین این دو نوع انجام دادهایم. تفاوت در کیفیت تصویر تلویزیونهای QLED بیشتر از OLED است. سامسونگ و تیسیال (TCL) هر کدام دارای چندین سری تلویزیون QLED هستند و عملکرد گرانترین مدلهای آنها بسیار بهتر از ارزانترین مدلهای این محصولات است. این امر عمدتاً به این دلیل است که بخش اعظمی از بهبودهای عملکرد کیفیت تصویر در سریهای QLED به آن صورت ارتباط بسیار زیادی با نقاط کوانتومی ندارد. در عوض، آنها دارای Local Dimming بهتر، روشنایی درخشانتر و زاویه دید بیشتر هستند که به این تلویزیونها کمک میکند تا عملکرد بهتری از QLED داشته باشند (و تلویزیونهای غیر QLED) فاقد آن موارد اضافی هستند.

حتما بخوانید
پایدار دلایل برای اجتناب کنترل تلویزیون سامسونگ

به این ترتیب، یک افسر ژاپنی توانست تنها هشت سال پس از جنگ جهانی دوم با پرداخت ۲۵ هزار دلار، یکی از مهمترین اختراعات جهان را از آن خود کند. او مردی بود که به تنهایی تصور جهانیان از تجار ژاپنی را تغییر داد. با نامگذاری جدید، شرکت به تجارت با ایالات متحده آمریکا متمایل شد. ایبوکا و موریتا دریافتند، که در دراز مدت مهمترین بازار آنها به ویژه در بخش ابداعات جدید، ایالات متحده خواهد بود. آنها به این نتیجه رسیدند که هر کس بتواند در آنجا نفوذ کند، میتواند در تمام جهان فعالیتهای خود را گسترش دهد. اواخر دهه ۱۹۵۰ بسیاری از شرکتهای دیگر ژاپنی مثل تویوتا نیز به همین نتیجه رسیدند، اما میتوان سونی را تنها شرکت ژاپنی دانست، که حاضر شد تمام سیاستهای خویش را مبتنی بر مقتضیات تجارت در ایالات متحده، شکل دهد. در سالهای بعد، نخستین تلویزیون تمام ترانزیستوری جهان، نخستین دستگاه ضبط ویدئویی ترانزیستوری و بسیاری ابداعات بزرگ شکل گرفتند که مشهورترین آنها واکمن و دستگاههای استریوی قابل حمل بودند، البته شکستهایی هم وجود داشت.

با فناوری PurColor طیف گسترده تری از رنگ ها پوشش داده شده و رنگ تصاویر پس از بهبود یافتن به نمایش در خواهند آمد. کنتراست تصویر به کمک Contrast Enhancer بهبود یافته و ویژگی Mega Contrast نیز محدوده کنتراست قابل نمایش در تلویزیون Samsung TU8300 را افزایش می دهد. رنگ، کنتراست، روشنایی و کیفیت بهبود یافته محتوای در حال نمایش این محصول شما را هیجان زده خواهد کرد تا با لذت بیشتری به تماشای برنامه مورد علاقه خود بنشینید. در ادامه به شرح بیشتر ویژگی های تصویر تلویزیون ۵۵TU8300 سامسونگ پرداخته شده است. هر ساله با گذر زمان شاهد پیشرفت در تکنولوژی هستیم. تلویزیون ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند و سال به سال ویژگی های بیشتری را در خرید تلویزیون سامسونگ سری AU9000 آنها می بینیم. تلویزیون های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بیشتر با تمرکز بر روی کیفیت تصویر ۴K تولید شده اند. تصویر فورکی در واقع رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰x2160 پیکسل بوده و تلویزیون ۴K سامسونگ ۵۵TU8300 کیفیت تصویر خوبی دارد.

حتما بخوانید
۱۰ تب‌سنج خانگی محبوب در دیجی‌کالا (آذر ۱۴۰۱)

در این مواقع چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ آیا میتوان از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کرد؟ کدام گوشیها توانایی انجام این کار را دارند و کدام تلویزیونها از این قابلیت پشتیبانی میکنند؟ در ادامهی این مطلب در تکنوبلاگ قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و برای شما آموزش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون را ارائه کنیم. پس حتما در ادامهی مطلب با تکنوبلاگ همراه باشید. امکان مشاهده قیمت تلویزیون و خرید انواع برندهای ال ای دی و ال سی دی در سایت تکنولایف برای شما مهیا شده است! تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون چگونه انجام میشود؟ از طریق چند راه مختلف این اتصال برقرار میشود و میتوان از گوشی به عنوان ریموت کنترل تلویزیون استفاده خرید تلویزیون سامسونگ سری MU7000 کرد. در روش دوم برخ
ی گوشیهای هوشمند مانند خیلی از گوشیهای شیائومی به اینفرارد مجهز میشوند. این فناوری دقیقا مانند خود ریموت کنترل تلویزیون است و در چند مرحله ساده به شما کمک میکند تا گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید. روش سوم تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با بلوتوث انجام میشود.

  • عدم نمایش طیف وسیع رنگ
  • پشتیبانی از برنامه SmartThings
  • پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا (Amazon Alexa)
  • دارای حالت مخصوص بازی Game Enhancer

سرانجام در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت ال جی الکترونیک پنل IPS را اختراع کرد . پنل IPS به وسیله پیکسل های چند بعدی نوری،دیدی همه جانبه را در اختیار بیننده قرار میداد. پنل IPS نیز در سالهای بعد دوچار دگرگونی و بهینه سازی شد و خروجیش، نمونه های کامل امروزیست. پنل IPS مشکل نشستن مقابل تلویزیون را به طور کامل مرتفع نمود و امروزه دیگر سر نشستن مقابل تلویزیون ،جدلی درکار نیست . تلویزیون های جدید شرکت SAMSUNG از فناوری دید گسترده یا عریض پشتیبانی میکنند . این سیستم محدود به نمایشگرهای تخت نیست وحتی مدلهای منحنی همانند RU7300 نیز از دید عریض،پشتیبانی میکند . گیمینگ یا همان بازی کردن با تلویزیون ، مقوله ی نسبتا جدید است که در چند سال اخیر باب شده است . پیشتر برای بازی از مانیتور های گیمینگ که مخصوص همین کار طراحی شده استفاده میشد. مهمترین عیب مانیتورهای گیمینگ ،قیمت نجومی آنهاست به طوری که با پول بعضی از مدلها میتوان چند تلویزیون آخر مدل خرید .

حتما بخوانید
راهنمای خرید اتو شیائومی بهترین اتو شیائومی کدام است؟

تلویزیون سامسونگ اندروید

سامسونگ این تلویزیون را به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K مجهز نموده است و به کمک تکنلووژی ۴K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش می دهد. همچنین به کمک تکنولوژی PurColor طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش می دهد. این تلویزیون دارای PQI یا شاخص کیفیت تصویر ۲۱۰۰ می باشد و نسبت به تلویزیون TU7000 کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد. در صورتی که به تلویزیون با کیفیت تری احتیاج دارید می بایست به سراغ تلویزیون TU8500 بروید. این تلویزیون دارای برخی ویژگی های مخصوص بازی کردن مانند ALLM و Game Motion Plus نیز می باشد. به طور کلی تلویزیون های ۴K نسبت به تلویزیون های Full HD کیفیت تصویر بیشتری ارائه می دهند و ارزش خرید بیشتری دارند. سامسونگ در تلویزیون های ۲۰۲۰ ارزان قیمت خود از تکنولوژی کریستال استفاده نموده است. تکنولوژی کریستال به کمک تکنولوژی Crystal Display نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی طیف رنگ های گسترده تری را تولید می کند و باعث واقعی تر شدن تصاویر بخصوص محتوای HDR می شود.

  • پشتیبانی از قابلیت Mobile Tap Mirroring
  • دارای پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K
  • اندازه صفحه نمایش
  • ریموت کنترل همه کاره
  • دارای ویژگی پیدا کردن خودکار شبکه ها یا Auto Channel Search
  • دارای فناوری Analog Clean View
  • فناوری PurColor
  • سیستم عامل webOS نسخه ۶

همچنین تعداد درگاههای ارتباطی HDMI و USB بسیار مطلوب تعیین شده و میتواند کار شما را در اتصال سایر دستگاههای پخش به تلویزیون راحت کند تا چندین دستگاه خرید تلویزیون سامسونگ سری MU7000 را متصل سازید. تلویزیون Q60T مدلی با امکانات کمتر از Q70T است که در سال ۲۰۲۰ طراحی و به بازار عرضه شده و از مدلهای موجود در ایران نیز به حساب میآید. این تلویزیون دارای صفحه نمایش QLED است که روشنایی عالی در محیطهای تاریک دارد و میتواند تصاویر ۴K را در محیط کامل سینمای برای شما نمایش دهد به گونهای که از دیدن تصاویر در این حالت لذت ببرید. همچنین سامسونگ برای جلوگیری از به هم ریختگی اطراف تلویزیون از یک شیار برای قرار دادن سیمها استفاده کرده که میتواند بسیار کاربردی باشد. سامسونگ با به روز کردن سیستم عامل تایزن و اجرای آن بر روی این تلویزیون نیز امکان دسترسی به برنامهها و بازیهای بیشتری را برای کاربر ایجاد کرده است.

حتما بخوانید
تلویزیون اسنوا ساخت کجاست؟

قیمت تلویزیون سامسونگ ۴۳

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از تلویزیون سامسونگ ال ای دی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید